«ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ ΜΙΑΣ ΜΑΝΤΟΝΑ» 5 ΓΝΩΣΤΑ & ΑΓΝΩΣΤΑ ΜΟΝΟΠΡΑΚΤΑ ΤΟΥ TENNESSEE WILLIAMS ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΜΗΝΗ8/3/2019
της Μαρίας Σούμπερτ Τον άντρα τον αλλιώτικο μια γυναίκα τον φτιάχνει. Αυτό είναι ένα από τα πολλά που μας λέει το παραμύθι της Ξένιας Καλογεροπούλου «Η Αγγελίνα» που εικονογράφησε ο Daniel Egnéus και κυκλοφόρησαν οι εκδόσεις Μάρτης. Και πράγματι στο παραμύθι η Αγγελίνα ζυμώνει τυχαία τον δικό της Ζυμωτό, τον άντρα που είναι αλλιώτικος και πολύ τον αγαπάει. Τον αγαπάει γιατί την καταλαβαίνει, γιατί μιλάνε μεταξύ τους σε μια περίεργη αλλιώτικη γλώσσα. Γιατί την κοιτάζει αλλιώτικα και την νιώθει αλλιώτικα. Η αγάπη τους όμως θα κινδυνεύσει. Μια τρομακτική γυναίκα η αρχόντισσα Δεβόρα που θα περάσει από τα μέρη τους θα δει τον Ζυμωτό και θα τον επιθυμήσει για τον εαυτό της. Θα τον κλέψει, θα τον ναρκώσει και θα τον προσπαθήσει να τον κρατήσει κοντά της. Μονάχα η αγάπη της Αγγελίνας θα μπορέσει να τον ταρακουνήσει και το τραγούδι που έλεγαν μαζί. της Γεωργίας Τσούρου Η τέχνη του αποδίδειν στους άλλους ιδιότητες που δεν έχουν και ποτέ δεν θα αποκτήσουν είναι τόσο υψηλή που θα της άξιζε ένα δικό της μουσείο. Ο ερωτευμένος βλέπει αρετές που δεν υφίστανται και ο εχθρός ορκίζεται ότι γνωρίζει ακριβώς τα αίτια του μίσους του, κανένα όμως από τα κάτοπτρα που είναι στραμμένα επάνω μας δεν αντανακλούν την πραγματικότητα του ποιοι είμαστε. Σαν τα δέντρα που πέφτουν στο έδαφος τη στιγμή που κανείς δεν βρίσκεται στο δάσος να καταγράψει την κατάρρευσή τους, η ουσιαστική μας ύπαρξη έχει έναν και μόνο μάρτυρα και είναι και αυτός, δυστυχώς, επιρρεπής προς την εξαπάτηση: τον εαυτό μας. Ο ψηλός άντρας, η φιγούρα του οποίου με στοιχειώνει τις τελευταίες ημέρες, ονομάζει το φαινόμενο «electing strange perfections in any stranger I choose» και τραγουδάει με τα μάτια μισόκλειστα, ενώ τα χείλη του σχεδόν να ακουμπούν το μικρόφωνο. Για τα τρισίμιση λεπτά που διαρκεί το τραγούδι του, δεν έχει ανάγκη την άποψη κανενός και σίγουρα όχι τη δική μου, που απομένω να τον θαυμάζω και να πατάω ξανά και ξανά το πλήκτρο επανάληψη κάτω από το βίντεο.
ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΟ «ΚΡΕΜΛΙΝΟ» ΟΙ ALCEDO FOLK BAND ΣΥΝΑΝΤΟΥΝ ΤΟΝ ΣΤΕΛΙΟ ΜΑΙΝΑ & ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!7/3/2019
του Χρήστου Σούτου Σαν σήμερα πριν από 25 χρόνια έφυγε από τη ζωή η Μελίνα Μερκούρη. Πραγματικά όσο και αν ψάξεις να βρεις μια λέξη, μια φράση που να μπορεί να αποτυπώσει σε όλο του το εύρος το μέγεθος αυτής της προσωπικότητας, δύσκολα θα καταλήξεις σε κάτι διαφορετικό από τον σημερινό μας τίτλο. Η Μελίνα όλων των Ελλήνων, η γυναίκα Υπουργός Πολιτισμού, η απόλυτη σταρ του κινηματογράφου, η γοητευτική ηθοποιός με την ιδιαίτερη χροιά στη φωνή της άφησε ανεξίτηλο το σημάδι της σε όποιον τομέα της κοινωνικής ή καλλιτεχνικής ζωής και αν ασχολήθηκε. Η παράθεση βιογραφικών στοιχείων δεν είναι το ζητούμενο. Για την ακρίβεια το να μπεις στη διαδικασία να γράψεις ένα ακόμη άρθρο καταγραφής καλλιτεχνικών επιτυχιών, πολιτικών παρεμβάσεων και αγώνων δεν νομίζω ότι θα προσφέρει κάτι παραπάνω σε αυτά που ήδη, οι περισσότεροι από εσάς, γνωρίζετε γι΄αυτήν τη χαρισματική από όλες τις πλευρές προσωπικότητα. Αυτό που έχει αξία είναι να δούμε σήμερα, 25 ολόκληρα χρόνια μετά το φευγιό της από τον μάταιο τούτο κόσμο, το σημάδι της στην καθημερινότητα μας, στη ζωή μας, στην πολιτιστική μας κληρονομιά.
της Μαρίας Σούμπερτ Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός; Είναι φαινόμενο της εποχής μας; Είναι κάτι που υπάρχει εδώ και δεκαετίες, απλώς απέκτησε τα τελευταία χρόνια όνομα; Ποιος είναι το θύμα και ποιος ο θύτης; Ποιος χρειάζεται υποστήριξη; Πώς δημιουργείται ένας «εκφοβιστής;» και πώς μπορεί να αλλάξει ένα παιδί μια τέτοια ταυτότητα;
Είναι εκφοβισμός το σχόλιο του τετράχρονου κοριτσιού «Δεν είσαι όμορφη σήμερα, δε σε έχω φίλη!» ή το χτύπημα –που κατέληξε στο αυτί- του τετράχρονου συμμαθητή; Πώς μπορούμε να προλάβουμε τις περιπτώσεις των μαθητών που εισβάλουν στις τάξεις τους με αυτόματα όπλα και σκοτώνουν όποιον βρουν μπροστά τους; Πώς μπορούμε να προλάβουμε τα παιδιά εκείνα που θα βασανίσουν έναν συμμαθητή τους ή μια συμμαθήτριά τους επειδή είναι διαφορετικοί; Και –για να μην το ξεχνάμε- τι είναι αυτό που συμβαίνει μέσα τους εκείνη τη στιγμή; ΤΟ ΘΕΑΘΗΝΑΙ ΒΡΕΘΗΚΕ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ & ΣΤΟ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΡΑΜΗ «ΟΙ ΣΤΟΙΧΕΙΩΜΕΝΟΙ»6/3/2019
του Χρήστου Γκόντζου Το γεφύρι της Άρτας, Το τραγούδι του νεκρού αδελφού και Το στοιχειό της Χάρμαινας… τρία ποιητικά αριστουργήματα της δημοτικής μας παράδοσης με κοινό γνώρισμα τις μεταφυσικές προεκτάσεις τους έρχονται να συντεθούν σε ένα έργο (Μιούζικαλ) με τίτλο «Οι Στοιχειωμένοι». Μάλιστα στο τελευταίο κατά σειρά ποιητικό πόνημα το πρωτότυπο λιμπρέτο συντέθηκε από τον ποιητή Σωτήρη Τριβιζά. Μουσική Δημήτρης Μαραμής…
Το Θεαθήναι είχε την χαρά να παρευρεθεί στην δεύτερη και τελευταία παράσταση του μιούζικαλ του Δ.Μαραμή, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στην αίθουσα Α. Τριάντη την πρώτη ημέρα της άνοιξης του 2019. της Λίλας Παπαπάσχου Απ’ ότι όλα δείχνουν, υπάρχουν πολλοί λόγοι - και φέτος - για να επισκεφτεί κανείς τον Πολυχώρο Vault, ένας από τους οποίους είναι σίγουρα η πολυσυζητημένη παράσταση «Αγγέλικα Νίκλη Σολωμού η Διάφανη», που παρουσιάζεται ήδη από πέρυσι, στο πλαίσιο του θεατρικού project «Ο γιος μου…», σε κείμενο-σκηνοθεσία Περικλή Μοσχολιδάκη, με την εκπληκτική Μάγδα Κατσιπάνου στον ομώνυμο ρόλο.
Η ταλαντούχα ηθοποιός δίνει ένα πραγματικό ρεσιτάλ ερμηνείας, σκιαγραφώντας το πορτραίτο μίας πολύ ενδιαφέρουσας και πολυδιάστατης, μέσα στην απλότητά της, προσωπικότητας που καθόρισε σε μεγάλο βαθμό την ψυχοσύνθεση, αλλά και το έργο, του μεγάλου μας εθνικού ποιητή, Διονυσίου Σολωμού. της Μαρίας Σούμπερτ … μοιάζει να αναρωτιέται ο Βασίλης Αλεξάκης και ο μικρός του Νικόλα Ανδρικόπουλου δείχνει να μην μπορεί να απαντήσει. Γιατί τι να πεις μπροστά σε όλο αυτό τον συναισθηματικό εκφοβισμό, την ψυχολογική βία που ασκείται από μια μητέρα που απλώς δεν αντέχει; Δεν αντέχει τη ζωή της, την καθημερινότητά της –ακόμα και το παραμικρό που θα τη βγάλει από τη ρουτίνα της, θα επιμηκύνει την αναμονή της επιστροφής στο σπίτι, είναι ικανό να προκαλέσει την οργή της. Μια οργή που ενώ δεν πραγματοποιείται με πράξεις, γίνεται όμως εικόνες και εν δυνάμει πράξεις. Μια βίαιη εικόνα μπορεί ποτέ να μην προκαλέσει σωματικό πόνο, η ικανότητά μας όμως να βιώνουμε εν δυνάμει καταστάσεις είναι αρκετή. Αν απειλήσουμε ένα παιδί πως θα φάει ξύλο –και πραγματικά τώρα, ποιος δεν το έχει κάνει, έστω και κεκαλυμμένα;- του δημιουργούμε ήδη την εικόνα: μας φαντάζεται να σηκώνουμε το χέρι και να το κάνουμε ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ «Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ!» ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΠΟΕΜ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΑΘΜΟΣ5/3/2019
«TELEVISION PERSONALlTIES» Η ΘΡΥΛΙΚΗ ΜΠΑΝΤΑ ΣΕ MIA ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ DAN TREACY5/3/2019
της Νίκης Ράπτη Η παράσταση «ΤΟ ΜΥΡΟΛΟΓΙ ΤΗΣ ΦΩΚΗΣ», παρουσιάζεται στο αγαπημένο Θέατρο Μπιπ, βασισμένη στα διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «Ο Έρωτας στα Χιόνια», «Υπο την Βασιλικήν Δρύν» και «Το Μυρολόγι της Φώκης». Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο εξαιρετικός Νίκος Γεωργάκης.
Ο σπουδαίος λόγος του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη ζωντανεύει μέσα από μια μοναδική προσέγγιση τριών από τα ωραιότερα διηγήματα που έχουν ποτέ γραφτεί. Στον γοητευτικό κόσμο του κορυφαίου λογοτέχνη, απολαμβάνουμε την περιγραφή της φύσης και της ζωής, μέσα από καθημερινές σκηνές και περιστατικά, γνήσιους και αυθεντικούς ήρωες που αποδίδει πάντα με τρυφερότητα και ανθρωπισμό. Χαρακτηριστικά στοιχεία της πολυεπίπεδης γραφής του είναι η πρωτοτυπία, η μουσικότητα, η πνευματικότητα, η έκπληξη, και η φαντασία. της Μαρίας Σούμπερτ Ο Σάμουελ Λάνγκχορν Κλέμενς εργάστηκε για αρκετό καιρό ως οδηγός ποταμόπλοιου στο Μισισιπή, και από εκεί εμπνεύστηκε όχι μόνο το λογοτεχνικό του ψευδώνυμο «Μαρκ Τουέιν». Οι εμπειρίες του άλλωστε ως παιδί –που μεγάλωσε στο Μιζούρι της Φλόριντα- τον ενέπνευσαν για να δημιουργήσει τον Τομ Σόγερ, έναν από τους πιο αξιολάτρευτους ήρωες των παιδικών μας χρόνων.
Ο Τομ Σόγερ μοιάζει να χτίστηκε πάνω στο αρχέτυπο του «trickster», του πειραχτηριού, εκείνου που ζει για να κάνει αταξίες, ακαταστασίες και να τους τρελαίνει όλους. Όπως και η πλειονότητα των παιδιών δηλαδή, και κυρίως τα παιδιά εκείνα που ζουν μακριά από τις πόλεις και σε εποχές όπου η απομάκρυνση από το σπίτι δεν σήμανε συναγερμό αν πρώτα δεν νύχτωνε. |
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
March 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
csmediagr0@gmail.com
theathinaiart@gmail.com
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος