SILENCE SPEAKS ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΘΕΑΤΡΟΥ HIPPO ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΦΗΜΗΣ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟ TONY YAP 9-12/5 ΣΤΟ ΠΟΡΤΑ15/3/2019
της Μαρίας Σούμπερτ Όσοι δουλεύουν με πρόσφυγες έχουν να πουν πολλές ιστορίες. Ιστορίες όμως που δεν αναλώνονται σε δάκρυα και καταρρεύσεις, αλλά που αφορούν σκληρούς ανθρώπους, που απαιτούν και διεκδικούν. Και αν κάτι «καίει» τους εργαζόμενους στον προσφυγικό τομέα είναι πως ποτέ δεν λαμβάνουν το «ευχαριστώ» που –κι ας μην το παραδέχονται- περιμένουν.
Τι παγώνει όμως το συναίσθημα αυτών των ανθρώπων; Των παιδιών που συνεχώς ζητούν ακόμα και αν δεν χρειάζονται τώρα κάτι; Είναι το σοκ του πολέμου; Η απώλεια της ζωής όπως την ήξεραν; Ο ξεριζωμός και η βίαιη μετακίνηση; Ίσως να είναι όλα. Είναι γεγονός πάντως πως όποιος έχει ζήσει την προσφυγιά γνωρίζει περισσότερο ή λιγότερο την επιθετικότητα που γεννά η ανάγκη, η επιθυμία της φυσιολογικής ζωής που δεν θα έχουν πια, αλλά και η γνώση πως εκεί που βρίσκονται είναι ανεπιθύμητοι. της Μαρίας Σούμπερτ Η Σοφία αγαπάει το αρκουδάκι της. Ήταν του παππού της και μετά της μαμάς της. Όταν γεννήθηκε έγινε δικό της. Όταν λοιπόν το χάσει σε μια εκδρομή στην παραλία, εκείνη, η Θάλασσα, θα το δει και θα προσπαθήσει να το επιστρέψει στην μικρή του ιδιοκτήτρια. Θα προσπαθήσει πολύ και θα τα καταφέρει, κι ας χρειαστεί να περάσουν πολλά πολλά χρόνια.
Ο Tom Pecival γράφει και εικονογραφεί ένα πανέμορφο παραμύθι για την απώλεια. Για την απώλεια όχι μονάχα του μεταβατικού αντικειμένου, αλλά και του πρώτου προσώπου αναφοράς του βρέφους –της μητέρας. Η μητέρα χάνεται πολύ νωρίς. Το αρκουδάκι περνάει αυτόματα στην κόρη, ενώ σε όλη την αφήγηση δεν επανεμφανίζεται πουθενά, εκτός από τις περιπτώσεις που ο πατέρας θα προσπαθήσει να αντικαταστήσει το κουκλάκι, κάτι που δεν είναι εφικτό. της Μαρίας Σούμπερτ Τι είναι ένα παιχνίδι και τι αξία έχει;
Ένα παιχνίδι είναι φορέας συναισθημάτων και σκέψεων. Ένα παιχνίδι μπορεί να εκφράσει για ένα παιδί όσα εκείνο δεν μπορεί να πει. Ένα παιχνίδι μπορεί να γίνει το μεταβατικό του αντικείμενο που θα του επιτρέψει να αποχωρίζεται με ασφάλεια την μητέρα χωρίς να καταρρέει. Ένα παιχνίδι είναι το όχημα που θα το βοηθήσει να αναπτύξει και να εξελίξει τη δημιουργικότητά του, να διερευνήσει τις δεξιότητες και τους ρόλους του, να ανακαλύψει τον κόσμο. Θέλετε κι άλλα; Γιατί υπάρχουν πολλά. Ένα παιχνίδι λοιπόν, αρκούδος συγκεκριμένα, είναι και ο ήρωας του παραμυθιού της Ελένης Γερουλάνου, ο οποίος βγαίνει από την κούτα που τον είχαν πετάξει στα σκουπίδια και ξεκινάει ένα μεγάλο ταξίδι. Συναντάει πολλά άλλα παιχνίδια, παλιά, κλασικά, παιχνίδια που για εμάς έχουν το χρώμα και τη μυρωδιά της νοσταλγίας. Παιχνίδια ξύλινα, κεραμικά και χάρτινα, τσίγγινα και υφασμάτινα. Κάθε παιχνίδι θα του προτείνει να του δείξει κάτι, να τον κρατήσει κοντά, του, αλλά ο αρκούδος πρέπει να συνεχίσει. Κι εκείνος δεν ξέρει τι ψάχνει, μέχρι που θα μπει σε εκείνο το σπίτι σαν πύργο. Εκεί θα νιώσει σα στο σπίτι του. Στο Μουσείο Παιχνιδιών. της Λίλας Παπαπάσχου 19 Μαίου 1962, Madisson Square Garden της Νέας Υόρκης, με φόντο τα γενέθλια του Τζον Κέννεντυ. Δύο μύθοι συναντιούνται για μία και μοναδική φορά. Η Μαρία Κάλλας και η Μέριλιν Μονρόε. Φέτος, στο Θέατρο Άλφα.Ιδέα η Άρτεμις Γρύμπλα και ο Κωνσταντίνος Μπιμπής σκηνοθετούν με τρυφερότητα, χιούμορ και εξομολογητική διάθεση το ευφυέστατο ως σύλληψη κείμενο της Ομάδας Dots, ξαναφέρνοντας κοντά τις δύο εμβληματικές αυτές γυναίκες - δύο μυθικές σταρ - που έζησαν και πέθαναν...μόνες.
της Μαρίας Σούμπερτ Η ιστορία της Σταχτοπούτας στην ευρωπαϊκή παράδοση πάει πολλούς αιώνες πίσω. Από την Ροδόπη που αναφέρεται στον Στράβωνα ήδη από τον 7ο π.Χ. αιώνα, την σκλάβα που παντρεύτηκε τον βασιλιά της Αιγύπτου, στην συλλογή παραμυθιών «Pentamerone» του Ιταλού Giambattisa Basile το 1634 μέχρι και τα παραμύθια του Charles Perrault τον 17ο αιώνα, αλλά και των αδερφών Γκριμ του 19ου αιώνα, η μορφή της κοπέλας που επιβιώνει από τις κακουχίες και την κακομεταχείριση και καταλήγει να παντρευτεί τον άρχοντα της περιοχής, παρουσιάζει μια σταθερότητα.
Τι είναι λοιπόν αυτό που κάνει τόσο ξεχωριστή την Σταχτοπούτα; Τι την ξεχωρίζει στο συλλογικό ασυνείδητο; Και αφορά μόνο τον σημερινό «δυτικό» κόσμο ή απαντάται και σε άλλους πολιτισμούς; |
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
March 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
csmediagr0@gmail.com
theathinaiart@gmail.com
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος