Ρεπορτάζ: Μιχάλης Λαγάνης Το Θεαθήναι βρέθηκε στο τελευταίο "αντίο" του Θάνου Μικρούτσικου, σήμερα 30/12/2019, στις 14.30, στο Πρώτο Νεκροταφείο Αθηνών, όπου πλήθος κόσμου συνέρρευσε για να αποχαιρετήσει τον σπουδαίο συνθέτη, τον ευφυή μουσικό, τον φωτισμένο άνθρωπο που τόσο αγαπήθηκε από το κοινό του, αφήνοντας σε όλους μας, πολύτιμη παρακαταθήκη, το τεράστιο καλλιτεχνικό του έργο,παραμένοντας πιστός στις ιδέες και τα πιστεύω του μέχρι την τελευταία στιγμή.
Η σορός του Θάνου Μικρούτσικου είχε εκτεθεί από τις 10,30 σε λαϊκό προσκύνημα, στην Αίθουσα Τελετών του Πρώτου Νεκροταφείου, προκειμένου όσοι ήθελαν να τον αποχαιρετήσουν για τελευταία φορά. Εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας, μεταξύ των οποίων και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος, γνωστοί καλλιτέχνες, άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών και αμέτρητοι θαυμαστές και φίλοι του Θάνου Μικρούτσικου, αψηφώντας τον παγετό βρέθηκαν στο Πρώτο Νεκροταφείο αποτίοντας ύστατο φόρο τιμής σε έναν κορυφαίο καλλιτέχνη, σε έναν γενναίο, τίμιο και ευγενή άνθρωπο, που υπηρέτησε την πολιτική με γνήσιο ενδιαφέρον για τα κοινά, προσφέροντας από κάθε πόστο που κλήθηκε να υπηρετήσει, χωρίς ποτέ να ξεφύγει από το μέτρο και την "ανθρωπιά". Κατά τη διάρκεια της τελετής επικήδειες ομιλίες εκφώνησαν, μεταξύ άλλων, ο Γενικός Γραμματέας του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσιούμπας, ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Γιώργος Κιμούλης κ.α, ενώ συγκλονιστική ήταν η στιγμή που η σύζυγός του και η κόρη του, Μαρία και Σεσίλ Μικρούτσικου αντίστοιχα, διάβασαν τις δικές τους σκέψεις, εκφράζοντας με λυγμούς όλη την αγάπη, αλλά και την οδύνη τους. Γνωστοί τραγουδιστές και αγαπημένοι φίλοι του αείμνηστου συνθέτη, όπως οι Γιάννης Κούτρας, Ρίτα Αντωνοπούλου και Κώστας θωμαΐδης, τραγούδησαν τα υπέροχα τραγούδια του, με τα ρεφρέν του "Πάντα Γελαστοί" και "Ρόζα",να αντηχούν στην αίθουσα , ενώνοντας τον κόσμο σε μία ενιαία, δυνατή φωνή, όπως μόνο εκείνος ήξερε να κάνει με όχημα τις μουσικές του, τις ζωντανές του εμφανίσεις και τις ξεχωριστές συνεργασίες του, που ανέδειξαν το έργο πολλών εκ των σημαντικότερων ελλήνων ποιητών. ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ & ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΗ ΒΑΘΙΑ ΘΛΙΨΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΑΝΟΥ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΥ30/12/2019
Ένας σπουδαίος συνθέτης, μια ξεχωριστή προσωπικότητα, ένας άνθρωπος που ταξίδεψε με τους ήχους του τρεις ολόκληρες γενιές. Ο Θάνος Μικρούτσικος, ένας καλλιτέχνης που συμπορεύθηκε με το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και αποτέλεσε αναπόσπαστο κομμάτι του. Η φυσική του απώλεια αφήνει αναντικατάστατο κενό, οι ήχοι της μουσικής του όμως θα παραμείνουν ανεξίτηλα χαραγμένοι στις κερκίδες του αρχαίου ωδείου. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, η Καλλιτεχνική Διευθύντρια κυρία Κατερίνα Ευαγγελάτου και όλοι οι εργαζόμενοι εκφράζουν τη βαθύτατη θλίψη τους και τα θερμά τους συλλυπητήρια στην οικογένεια του μεγάλου συνθέτη. Ευχαριστούμε για όλες τις στιγμές που μας χάρισες. Καλό ταξίδι Θάνο. Η οικογένεια του Θάνου Μικρούτσικου με θλίψη ανακοινώνει το θάνατό του. Η πολιτική κηδεία θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου και ώρα 14:30 στο Πρώτο Νεκροταφείο Αθηνών. Η σωρός θα εκτίθεται από τις 10:30 πμ στην αίθουσα τελετών για τον τελευταίο αποχαιρετισμό. Αντί για στεφάνια, η οικογένεια παρακαλεί να διατεθούν τα χρήματα για τα ασυνόδευτα προσφυγοπούλα της Μόριας. GR 07017 1355 0006 3551 3856 0788 -Τράπεζα Πειραιώς (Κίνηση Πολιτών Συνύπαρξη στο Αιγαίο) ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ
Γεννήθηκε στην Πάτρα το 1947. Ξεκίνησε τις μουσικές σπουδές του σε μικρή ηλικία στη Φιλαρμονική Εταιρεία Πατρών και στο Ελληνικό Ωδείο (πιάνο, θεωρία, αρμονία). Ακολούθησαν οι σπουδές και η αποφοίτηση του από το Μαθηματικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ παράλληλα μελέτησε αρμονία , αντίστιξη, φούγκα και σύνθεση με τον καθηγητή-συνθέτη Γ.Α. Παπαϊωάννου. Ασχολήθηκε με όλα σχεδόν τα είδη της μουσικής. Έχει γράψει όπερες, συμφωνική μουσική, μουσική δωματίου, μουσική για το θέατρο και τον κινηματογράφο, πειραματική μουσική. Παράλληλα ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς του κινείται στο χώρο του έντεχνου ελληνικού τραγουδιού συνθέτοντας εκατοντάδες τραγούδια σε κείμενα ελλήνων και ξένων ποιητών. Έχει ηχογραφήσει δεκάδες LP και Cd συνεργαζόμενος με τις δισκογραφικές εταιρίες EMI- Classics, Blue Note, Polydor, Sony (CBS), Minos- Emi, Agora, Lyra, HMV, κ.α. Έχει γράψει μουσική για 100 περίπου θεατρικά έργα. Δεκαπέντε παραγωγές του αρχαίου δράματος (Επίδαυρος- Ηρώδειο) και δεκαέξι παραγωγές στο εξωτερικό (Βέλγιο, Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Ελβετία κ.α) Έχει σκηνοθετήσει τρία έργα στον χώρο του μουσικού θεάτρου. Κατά τη διάρκεια της καριέρας του έχει δώσει εκατοντάδες συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει συμμετάσχει ή έχουν παιχτεί έργα του σε πολλά διεθνή φεστιβάλ μουσικής ( Λονδίνο, Γλασκόβη, Εδιμβούργο, Παρίσι, Λίλλη, Λυών, Ρενς, Μονπελιέ, Βρυξέλλες, Λιέγη, Γενεύη, Λοζάννη, Βαρκελώνη, Μαδρίτη, Βερόνα, Φλωρεντία,Βερολίνο, Δρέσδη, Λειψία, Βιέννη, Κωνσταντινούπολη, Βουδαπέστη, Βουκουρέστι, Κοστάντσα, Νόργουιτς, Λουιζιάνα, Σικάγο, Χογκ Κόγκ, Μπουρζ, Μιλάνο, Λισσαβόνα, Άγκυρα, Μοντεβίδεο, Μπουένος Αιρες, Σάο Πάολο, Κάιρο κ.α) Τα έργα του έχουν εκτελεστεί απ΄ όλες τις ελληνικές ορχήστρες καθώς και από μεγάλες ορχήστρες του εξωτερικού όπως Φιλαρμονική Ορχήστρα της Στοκχόλμης, της Κρακοβίας, της Λιέγης, της Οζάκας, Συμφωνική Ορχήστρα του BBC, Φιλαρμονική Ορχήστρα Δωματίου της Καρλσρούης, Καμεράτα των Βερσαλλιών, Συμφωνιέτα του Μπόρνμουθ, Μούζικα Πολυφώνικα, Χορωδία Αρνολντ Σένμπεργκ της Βιέννης και πολλές άλλες Συνεργάστηκε με μαέστρους και σολίστ διεθνούς κύρους όπως Jerzy Swoboda, Adrew Davis, Kazuyoshi Akiyama, Louis Devos, Gunther Schuller, Leo Brouwer, Saulius Sondeckis, Amury du Closel, Erwin Ortner, Gary Burton, Augustin Dumay, Michel Beroff, Pedro Carneiro, Sergei Krulof, Ivan Bastos, Νικόλας Οικονόμου, Κώστας Κοτσιώλης, Γιάννης Βακαρέλης, Milva, Irene Jarsky, Udo Reineman, Δημήτρης Καβράκος, Lucienne Van Deyck, Lieve Janssen, Chris Demoor, Lucile Vignon κ.α Ο Θάνος Μικρούτσικος είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών. Το 2002 τιμήθηκε για την μουσική του στο θέατρο με το βραβείο Δημήτρης Μητρόπουλος από το Κέντρο Μελέτης και Έρευνας του Ελληνικού Θεάτρου
ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ «ΕΞΗΜΕΡΩΣΗ» ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΠΑΠΑΜΑΡΚΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ 16-26/1/202027/12/2019
της Μαρίας Σούμπερτ Ο Άρφι θέλει να βρει ένα σπίτι. Δεν τον νοιάζει τι σπίτι θα είναι αυτό, αρκεί να είναι σπίτι. Αποφασίζει λοιπόν να γράψει ένα γράμμα σε κάθε σπίτι στην οδό Μπάτερνατ και να το στείλει, περιμένοντας την πολυπόθητη απάντηση. Τι θα γράφει όμως το γράμμα που θα πάρει πίσω;
O Αμερικανός συγγραφέας και εικονογράφος Τρόι Κάμινγκς παρουσιάζει ένα αξιολάτρευτο, αποφασισμένο σκυλί με στόχο και πρόγραμμα. Που τολμάει να διεκδικήσει αυτό που θέλει, που αντέχει τις ματαιώσεις και δεν το βάζει κάτω. Δεν το βάζει κάτω; Ίσως λίγο στο τέλος, όταν θα τον έχει απορρίψει το κίτρινο σπίτι, η κρεοπώλισσα, ο πυροσβεστικός σταθμός, ο τύπος από την μάντρα με τα άχρηστα πράγματα και το ακατοίκητο σπίτι στην άκρη του δρόμου. Τότε ο μικρός αυτός υπέροχος κούταβος θα αποσυρθεί στο χαρτόκουτο που του χρησιμεύει για σπίτι. Μέχρι που θα λάβει εκείνος ένα γράμμα που θα τον ρωτάει αν θέλει κάποιος να γίνει το αφεντικό του. Η ιστορία αναπτύσσεται μέσα από την μέθοδο της επιστολογραφίας, μια μέθοδο που τα σημερινά παιδιά –και αρκετοί ενήλικες- δεν γνωρίζουν πια. Ολόκληρη η διαδικασία του να επιλέξεις επιστολόχαρτο, να σκεφτείς τι να γράψεις χωρίς πολλά λάθη –γιατί δεν είχες και πολλά ίδια επιστολόχαρτα με καρδούλες και άρωμα φράουλα-, το ταξίδι στο ταχυδρομείο με τη μαμά ή το μπαμπά, ο φάκελος που έπαιρνε το γραμματόσημο και έπεφτε μέσα στο ταχυδρομικό κουτί, η αγωνία αν το γράμμα σου θα φτάσει ασφαλές στον προορισμό του –γιατί ας μην ξεχνάμε πως δεν ήταν πάντοτε αξιόπιστα τα ταχυδρομεία- και μετά η αναμονή της απάντησης, το άνοιγμα του φακέλου, η ανάγνωση του γράμματος, η μυρωδιά του χαρτιού. Και πάμε πάλι από την αρχή. της Μαρίας Σούμπερτ Υπάρχουν διαμάντια ολόκληρα μέσα στην ιστορία της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας λογοτεχνίας που περιμένουν στωικά να βρεθεί ξανά ο χώρος και ο χρόνος να χωρέσουν στην σύγχρονη πραγματικότητα. Γιατί δεν είναι εύκολο να διαβάσεις στο πρωτότυπο ή έστω και μεταφρασμένο ένα έργο που γράφτηκε το 10ο αιώνα, ούτε μπορείς να παρακολουθήσεις πια –εκτός και αν το κάνεις για λόγους φιλολογικούς ή ερευνητικούς- τον τρόπο έκφρασης της εποχής. Όταν λοιπόν εμφανίζονται ευκαιρίες να διαβάσεις διασκευασμένο έναν τέτοιο θρύλο, φυσικά τις αρπάζεις. Όπως στην περίπτωση του «Τριστάνου και της Ιζόλδης» που διασκεύασε ο Μάνος Κοντολέων για τις εκδόσεις Πατάκη. Το βιβλίο που αφηγείται τον πιθανά κέλτικο θρύλο ανήκει στην σειρά ελεύθερης διασκευής έργων της παγκόσμιας λογοτεχνίας που διασκευάζει ο γνωστός συγγραφέας, μαζί με τον Γαργαντούα και τον Δον Κιχώτη.
Η αφήγηση αυτή τη φορά γίνεται από την οπτική πλευρά ενός γλάρου. Ενός γλάρου, ο οποίος παρ’ ότι κανείς δεν τον πρόσεξε ποτέ, έχει υπάρξει μάρτυρας όλης της τραγικής ερωτικής ιστορίας που έφερε κοντά και απομάκρυνε τους δύο αυτούς νέους. Η ιστορία είναι κλασική: ο νέος σκοτώνει για χάρη του θείου του τον εχθρό του. Η κόρη του εχθρού ορκίζεται εκδίκηση, αλλά η μοίρα τους παίζει περίεργα παιχνίδια. Ο Τριστάνος θα γνωρίσει την Ιζόλδη και θα την ερωτευτεί. Πόσο πιθανό είναι λοιπόν να βρεθεί λίγο αργότερα να την ζητάει σε γάμο για λογαριασμό του θείου του; ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ «ΖΩΗ ΧΑΡΙΣΑΜΕΝΗ» ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΤΣΙΑΝΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΕΧΡΙ 14/1/202023/12/2019
της Μαρίας Σούμπερτ Με μεγάλη σιγουριά μπορώ να σας πω πως ένας από τους λόγους που δεν μου αρέσει να πηγαίνω στη λαϊκή είναι οι φωνές. Τα «έλα, πάρε πάρε πάρε!», τα «εδώ τα καλά καρπούζια, κολοκυθάκια, κρεμμυδάκια», τα «που θα βρεις φθηνότερα κοπέλα μου!» με ταράζουν βαθύτατα, όχι λόγω περιεχομένου, αλλά λόγω έντασης. Γενικά με τις φωνές δεν τα πάω καλά. Και είναι κρίμα, γιατί οι λαϊκές μου αρέσουν απίστευτα πολύ. Τα χρώματα, τα πράγματα, τα φρούτα και τα λαχανικά που μοιάζουν τόσο φρέσκα που μέχρι και μπάμιες μπορεί να ξεγελαστώ να πάρω -οι πάγκοι με τα μικροαντικείμενα και τα ρούχα που πάντα βρίσκεις ένα διαμαντάκι ανάμεσά τους, όλα αυτά με τραβάνε προς το μέρος της. Και ενώ ξέρω πως αν αφαιρέσεις την φωνή από τη λαϊκή αγορά χάνει τη μισή της ταυτότητα –μη σου πω όλη την ταυτότητα- η έντασή της πάντα με ταράζει.
Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα ανθρωπολογικής μελέτης: «Η αντίδραση του homo sapiens στο περιβάλλον της λαϊκής αγοράς», δεν ξέρω κιόλας αν έχει ήδη γίνει. Οι λαϊκές αγορές πάντως είναι ένας μικρόκοσμος, μια μικρή αντίσταση στην ρουτίνα της καθημερινότητας, ακόμα και αν μας εκνευρίζουν γιατί δεν βρίσκουμε να παρκάρουμε, δεν μπορούμε να περάσουμε από το πεζοδρόμιο ή να φτάσουμε γρήγορα στον προορισμό μας. Οι ημέρες και ώρες που λειτουργούν οι λαϊκές αγορές είναι μέρες και ώρες μεταβατικές, έξω από τον χρόνο και το χώρο της πόλης –παρ’ ότι όλα της τα κοινωνικά φαινόμενα αντανακλώνται σε αυτήν πεντακάθαρα. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ ΤΟ WHAT THE FACT? ΕΓΙΝΕ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ Ο MIKEIUS ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΥΝΤΟΜΑ ΚΑΠΟΥ ΚΟΝΤΑ ΣΟΥ!22/12/2019
της Μαρίας Σούμπερτ «Κάνουμε θέατρο για την ψυχή μας» έλεγε ο Κάρολος Κουν και ο Πήτερ Μπρουκ συμπληρώνει πως «Το θέατρο είναι ζωή». Ήδη από τα αρχαία χρόνια και τις πρωτόγονες κοινωνίες, το θέατρο ενυπάρχει στις θεραπευτικές τελετουργίες, αλλά και σε εκείνες που συγκρατούν την κοινότητα σφιχτά δεμένη. Αργότερα τα Ασκληπιεία χτίζονταν δίπλα στα αρχαία θέατρα –με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το Ασκληπιείο της Επιδαύρου, ενώ στο Μεσαίωνα και την Αναγέννηση αναπτύχθηκαν θεατρόμορφες γιορτές που απελευθέρωναν το άτομο από τις αυστηρές κοινωνικές και θρησκευτικές επιταγές.
Γυρίζοντας τις σελίδες του χρόνου θα φτάσουμε στο 18ο και 19ο αιώνα όπου μέσα στα νοσοκομεία προβλεπόταν ειδικός χώρος για την παρουσίαση θεατρικών παραστάσεων, για να καταλήξουμε στο σήμερα όπου το θέατρο λειτουργεί πλέον εκτός από ψυχαγωγικά - αφυπνιστικά, και θεραπευτικά. Και παρ’ ότι η καθαρά ψυχοθεραπευτική μορφή του θεάτρου πλέον εκφράζεται μέσα από τη δραματοθεραπεία, συνεχίζονται οι μεγάλες εκείνες προσπάθειες να στηρίξουν παιδιά που βρίσκονται σε ανάγκη ή να αφυπνίσουν το παιδικό κοινό για τα παιδιά αυτά. Θυμάμαι το έργο «Αγαπητέ Θεέ», που βασίστηκε στο βιβλίο «Όσκαρ» του Ερίκ-Εμανουέλ Σμιτ και έχει ως ήρωα ένα παιδί σε παιδιατρική κλινική, αλλά και το φετινό «Ως την άκρη του κόσμου» της Μαρίας Παπαγιάννη και του Θάνου Μικρούτσικου για τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα. Δύο πληθυσμιακές ομάδες ευάλωτες που χρειάζονται να δουν, ζήσουν και να επωφεληθούν από την εμπειρία του θεάτρου. του Μιχάλη Λαγάνη Με στόχο να ξεπεράσει σε ύψος, μέσα από την αγάπη και την αλληλεγγύη του κόσμου, στήθηκε και φέτος από νωρίς το πρωί στα Προπύλαια το Δέντρο από Γάλα των Γιατρών του Κόσμου.
Για δέκατη συνεχή χρονιά φέτος, οποίος θέλει μπορεί να περάσει από τα Προπύλαια και να αφήσει ένα κουτί γάλα εβαπορέ. Αργά το βράδυ, οπότε και το δέντρο θα είναι πλέον έτοιμο, τα μέλη και οι εθελοντές των Γιατρών του Κόσμου θα αρχίσουν το "ξεστόλισμα" του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου. Η ποσότητα που θα συγκεντρωθεί θα διανεμηθεί στους ασθενείς που πηγαίνουν καθημερινά στα πολύ-ιατρεία των Γιατρών του Κόσμου, σε Ιδρύματα και όπου αλλού υπάρχει ανάγκη. |
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος