του Χρήστου Γκόντζου Άραγε τι μπορεί να πει κανείς για την αινιγματική μορφή του Οδυσσέα Ηγουμενίδη'; Ο άνθρωπος αυτός με τις τόσες πτυχές και πλευρές της πολυπραγμοσύνης του, αρνείται ακόμα να παραδεχτεί, ακόμα και σε μας, την ηλικία του. Πρόκειται για άτομο αμφίσημο με βαθύτητα στους προβληματισμούς του. Γνωριστήκαμε στην τάξη σύνθεσης μια Δευτέρα, στο Εθνικό Ωδείο, στην πλατεία Βάθη. Από τότε έγινε αναπόσπαστο μέλος της μουσικής μας παρέας. Άτομο με χιούμορ, ευγλωττία και λεπτά συναισθήματα. Ας μην μακρηγορήσουμε όμως και ας τον αφήσουμε να αναπτύξει την γνώμη και τις ιδέες του πάνω σε μια σειρά από ενδιαφέροντα ζητήματα. Εύχομαι από καρδιάς να τον χαρείτε!
της Μαρίας Σούμπερτ Η Φρανσουάζ Ντολτό περιέγραφε την περίοδο της εφηβείας ως το «σύμπλεγμα του αστακού», ο οποίος όταν αλλάζει κέλυφος απογυμνώνεται εντελώς και είναι έτσι ευάλωτος και ευαίσθητος σε οποιαδήποτε επιρροή ή κίνδυνο. Η Γαλλίδα παιδίατρος και ψυχαναλύτρια θεωρούσε την περίοδο της εφηβείας ως μια από τις πιο σημαντικές μεταβατικές περιόδους της ζωής του ανθρώπου –μετά από εκείνην της γέννας. Επειδή όμως η εφηβεία είναι η πρώτη τόσο έντονη μεταβατική περίοδος που ο άνθρωπος θυμάται, συνήθως εγγράφει τραύματα και δυσκολίες που ακολουθούν το άτομο και στην υπόλοιπη ζωή του.
Στο βιβλίο «Έφηβοι – Προβλήματα και ανησυχίες», η τελική επιμέλεια του οποίου έγινε μετά το θάνατό της, η Ντολτό μιλάει απευθείας στους εφήβους και τους νέους και τους προετοιμάζει για αυτό που θα συμβεί, αλλά προσπαθεί και να νοηματοδοτήσει όλο το χάος που βιώνουν την περίοδο της εφηβείας. Περιγράφοντάς την ως δεύτερη γέννηση μιλάει για τη δυσκολία, αλλά και το πένθος που κρύβεται στην διαδικασία «εξαφάνισης» όπως λέει του παιδιού μέσα μας, αλλά και την προσπάθειά μας να «μεταμορφωθούμε» σε ενήλικες –παραμένοντας όμως για ένα χρονικό διάστημα κάτι άλλο, κάτι διαφορετικό, κάτι που συχνά το βιώνουν οι έφηβοι ως ανοίκειο. Αυτό που περιγράφει ως μια περίοδο μεγάλων αντιθέσεων –όπως εκδηλώνονται για παράδειγμα με την ανάγκη για επιβεβαίωση από την οικογένεια, αλλά και την ταυτόχρονη δυσφορία όταν αυτή εκδηλώνεται. της Μαρίας Σούμπερτ Στους παλιότερους πολιτισμούς και τις πιο αρχέγονες κοινωνίες, η ίδια η ζωή συμβολιζόταν με ένα δέντρο. Είτε μιλήσουμε για το Ύσγκραντιλ των σκανδιναβικών λαών, είτε για το δέντρο ως κοσμική στήλη που ενώνει τη γη με τον ουρανό, το ίδιο το δέντρο αποτελεί ένα δυνατό σύμβολο όχι μόνο ζωής, αλλά και σύνδεσης ανάμεσα στο παρόν, το παρελθόν και το μέλλον. Δεν είναι λοιπόν περίεργο που το σύστημα των ανθρώπων που ενώνουν μια οικογένεια με βιολογικό και νομικό τρόπο ονομάζεται γενεαλογικό δέντρο και αποτυπώνεται στο γενεόγραμμα, το σχεδιάγραμμα πάνω στο οποίο αποτυπώνεται η οικογένεια τόσο στη σύγχρονη μορφή της όσο και στις παρελθοντικές.
Τι σημασία έχει όμως ένα γενεόγραμμα και γιατί αξίζει αυτή η επανέκδοση του βιβλίου της Μόνικα Μακ Γκόλντρικ και του Ράντι Γκέρσον από τις εκδόσεις Κέδρος; Και γιατί θα μπορούσε να αφορά γονείς; ΜΕΓΑΣ ΙΕΡΟΕΞΕΤΑΣΤΗΣ- ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΙΜΚ ΜΕ ΤΗ ΛΥΔΙΑ ΚΟΝΙΟΡΔΟΥ ΣΕ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΑΤΖΗ22/7/2019
ΟΙ ORQUESTA AKOKAN ΞΕΣΗΚΩΝΟΥΝ ΤΟ ΠΑΡΚΟ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ LATIN ΚΑΙ MAMBO ΡΥΘΜΟΥΣ ΤΟΥΣ22/7/2019
του Χρήστου Γκόντζου Με τον Παναγιώτη Παπούτη γνωριστήκαμε στην αίθουσα 27 του Ωδείου Αθηνών, στα μαθήματα Ανωτέρων Θεωρητικών της τάξης του Περικλή Κούκου. Ήταν ο πρώτος που εξέτασε τις ικανότητες μου στα ακουστικά και ο πρώτος που διόρθωσε μαζί με τον Δάσκαλο τα θέματα μου της Αρμονίας.Λίγο αργότερα ήρθαμε κοντύτερα και η παρέα του έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της φοιτητικής μου ζωής. Πρόκειται για άνθρωπο με ειλικρίνεια, ευγένεια και αρχές. Τον θεωρώ φίλο και τον σέβομαι σαν συνάδελφο. Από εδώ και κάτω παραδίδω την σκυτάλη σε εκείνον για να εκφράσει τις σκέψεις και τις ανησυχίες του μέσα από μία ακόμα από τις κουβέντες που είχαμε. Αυτήν την φορά όμως η κουβέντα μας θα γίνει δημόσια με αφορμή το Θεαθήναι και εύχομαι να την απολαύσετε...
της Μαρίας Σούμπερτ Πρώτες εμφανίστηκαν η Μαρί Κιουρί, η Κοκό Σανέλ και η Αγκάθα Κρίστι. Ακολουθούν τρεις ακόμα μεγάλες προσωπικότητες, οι οποίες ξεχώρισαν κάθε μια για το δικό της λόγο. Η Τζειν Γκούντολ χωρίς να έχει πανεπιστημιακή μόρφωση έγινε μια από τις πιο προβεβλημένες προσωπικότητες στον τομέα της παρατήρησης του τρόπου ζωής των ζώων στην άγρια φύση. Η Σιμόν ντε Μποβουάρ συνειδητοποίησε τις διαφορές ανάμεσα στα φύλα, όταν οι γονείς της έχασαν την οικονομική τους επιφάνεια και χρειάστηκε να δουλέψουν για να ζήσουν –άρα η μητέρα της φορτώθηκε και όλες τις δουλειές του σπιτιού.
Η Άννα Φρανκ ξεχώρισε για έναν διαφορετικό λόγο. Όχι για το τι έγινε όταν μεγάλωσε, γιατί η αλήθεια είναι πως δεν πρόλαβε να μεγαλώσει πολύ. Η Άννα Φρανκ ξεχώρισε γιατί έδωσε όνομα και ταυτότητα στα εκατομμύρια ανθρώπων που δολοφονήθηκαν στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης –γιατί έδωσε φωνή στα ενάμιση εκατομμύριο παιδιά που έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας της ναζιστικής θηριωδίας. Γιατί κατέγραψε τις σκέψεις της, τους φόβους και της ελπίδες της ζώντας για αρκετά χρόνια κρυμμένη από τους Ναζί μαζί με τους γονείς της. του Χρήστου Γκόντζου Στο τρίτο μέρος του αφιερώματός μας για το ρεμπέτικο τραγούδι θα μιλήσουμε για μια σειρά από παραμέτρους όσον αφορά το ρεμπέτικο που το καθιστούν μοναδικό φαινόμενο και αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνικού πολιτισμού. Θα μιλήσουμε για την σημασία αυτού του μουσικού ρεύματος τα χρόνια που πρωτοεμφανίστηκε. Την σημασία του στην σημερινή εποχή και κλείνοντας θα αποτιμήσουμε τα χαρακτηριστικά εκείνα που κατά την γνώμη μας το εδραιώνουν ως μήτρα για μετέπειτα μουσικές παραλλαγές και μουσικά ρεύματα του σήμερα και του αύριο.
Το ρεμπέτικο τραγούδι στα πρωταρχικά του στάδια στιχουργικά φαίνεται να αποδίδεται από το γνωστό σε όλους μας δίστιχο. Δύο προτάσεις που αντιστρέφονται στην συνέχεια και τραγουδιούνται ανάποδα δίχως να αλλάζει το περιεχόμενο του νοήματός τους.(" Έπρεπε να 'ρχοσουνα βρε μάγκα στον τεκέ μας,ν'άκουγες τον μπαγλαμά και τις διπλοπενιές μας")("Ν'άκουγες τον μπαγλαμά και τις διπλοπενιές μας, έπρεπε να 'ρχοσουνα βρε μάγκα στον τεκέ μας"). Αυτή η αρχαϊκή, δωρική και γεμάτη αμφισημία απόδοση της σκέψης των στιχουργών του ρεμπέτικου, πρέπει να αναλογιστούμε πόσο κοντά μας φέρνει στην ζωντανή μας παράδοση. Τόσο την αρχαία όσο και την δημοτική. Να συλλογιστούμε πως με μοναδικό τρόπο η παράδοση μας ανανεώνεται και επικαιροποιείται μέσα από τους Βυζαντινούς και ανατολίτικους μουσικούς δρόμους, καθώς και μέσα από τον ελληνικό ρυθμό που διατρέχει όλο το ρεμπέτικο τραγούδι. του Χρήστου Γκόντζου Βρεθήκαμε για μία ακόμα φορά στα πέτρινα διαζώματα του Ωδείου Ηρώδου Αττικού για να παρακολουθήσουμε την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών να συμπράττει με τον διεθνούς φήμης βιολονίστα Maxim Vengerov υπό την μπαγκέτα και την καθοδήγηση του Στέφανου Τσιαλή, Καλλιτεχνικού διευθυντή της ΚΟΑ. Το βέβαιο είναι, ότι οι μετεωρολογικές εκτιμήσεις δεν βοήθησαν στην δέουσα προσέλευση του κοινού, έτσι ήμασταν αρκετά άνετοι στα καθίσματα μας και απολαύσαμε την συναυλία που ακολούθησε με ησυχία και αδημονία.
της Μαρίας Σούμπερτ Έχω μια μακρινή ανάμνηση από τα παιδικά μου χρόνια –πριν τα έξι σίγουρα- που καθόμαστε με την αδερφή μου στο δωμάτιό μας και παίζουμε κουζίνα. Για φαγητό έχουμε ψιλοκόψει χαρτί και πρέπει να κάνουμε πως το τρώμε. Εγώ το έφαγα κανονικά.
Κάπως έτσι φαίνεται να την έχει πατήσει και ο κύριος Αλεπούδης, όχι όμως επειδή δεν κατάλαβε σωστά τους κανόνες ενός παιχνιδιού, αλλά επειδή έχει συνδυάσει την αισθητική ικανοποίηση με την γευστική ικανοποίηση. Γιατί ο καημένος κύριος Αλεπούδης τα αγαπούσε τα βιβλία. Τα λάτρευε στην κυριολεξία. Πώς λες σε κάτι αγαπημένο «Θα σε φάω!»; Έτσι και ο κύριος Αλεπούδης τα έτρωγε τα βιβλία. Η αγάπη του βέβαια αυτή και η ανάγκη του είναι τόσο μεγάλη που σιγά σιγά πουλάει τα έπιπλά του, θα γίνει παραβατικός τύπος και κλέφτης, θα βρεθεί στη φυλακή, ενώ θα έχει χρειαστεί να φάει και τηλεφωνικούς καταλόγους όσο δεν έβρισκε κάτι άλλο να ικανοποιήσει την πείνα του. |
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
March 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
csmediagr0@gmail.com
theathinaiart@gmail.com
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος