Αγαπητές μας φίλες και αγαπητοί μας φίλοι,
Η πανδημία που έφερε ο κορωνοϊός στη ζωή μας επηρεάζει πολλούς, για να μην πούμε όλους, τους τομείς της καθημερινότητας μας. Μετά τα σχολεία, τους παιδότοπους, τα γήπεδα, όπως όλοι φοβόμασταν ήρθε και η ώρα του πολιτισμού. Θέατρα, κινηματογράφοι, συναυλιακοί χώροι, μουσικές σκηνές και κέντρα διασκέδασης πήραν σειρά. Το Θεαθήναι πιστό στην "μάχη" της ανάδειξης των πολιτιστικών δράσεων σας ενημερώνει πως με απόφαση του Υπουργείου Υγείας όλοι οι παραπάνω χώροι θα παραμείνουν κλειστοί για 15 μέρες αρχικά, με το θέμα να επανεξετάζεται μετά το πέρας των 15 ημερών. Το σημαντικότερο για να τα καταφέρουμε είναι η ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ, ώστε να μη γίνει μεγάλη διασπορά του ιού και η χώρα μας βρεθεί αντιμέτωπη με πολύ σοβαρότερες συνέπειες από αυτές που βιώνει επί του παρόντος. Οι άνθρωποι του Πολιτισμού έδειξαν από την πρώτη στιγμή την υπευθυνότητα τους και εφάρμοσαν τα δύσκολα μέτρα κλείνοντας μαζικά τους χώρους τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, ειδικά για μία κατηγορία εργαζομένων που δεν αντιμετωπίζεται από τους αρμόδιους με την αρμόζουσα σοβαρότητα και τον απαιτούμενο σεβασμό. Η σκέψη όλων βρίσκεται αυτές τις ώρες σε όλους τους συντελεστές των θεατρικών παραστάσεων, των μουσικών σχημάτων και λοιπών καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, αλλά κυρίως στους ιδιοκτήτες πολιτιστικών χώρων και τις εταιρείες παραγωγής, στους οποίους παραμένουμε αλληλέγγυοι. Ένα μεγάλο ευχαριστώ και στους ανθρώπους που εργάζονται στις δημόσιες σχέσεις και την επικοινωνία καλλιτεχνικών παραγωγών, που έσπευσαν να μας ενημερώσουν εγκαίρως, αλλά και για τη γενικότερη, πολύτιμη συνεργασία τους. Με την ελπίδα ότι σύντομα θα τελειώσει ο "εφιάλτης" που ζούμε και θα μπορέσουμε να επιστρέψουμε σε κανονικούς ρυθμούς, η ομάδα μας σας εύχεται καλή δύναμη, συστήνοντας ψυχραιμία και υπομονή. Το Θεαθήναι θα παραμείνει κοντά σας προσαρμόζοντας ανάλογα τη ροή του. της Μαρίας Σούμπερτ Ποια είναι η εικόνα των μαθησιακών δυσκολιών και από ποια ηλικία αρχίζουν τα φαινόμενα να καταδεικνύουν πως υπάρχει κάποια δυσκολία που πρέπει να αντιμετωπιστεί; Πώς αντιδρούν οι γονείς και πως οι εκπαιδευτικοί; Και τι σημαίνει να είσαι παιδί με μαθησιακές δυσκολίες;
Συζητώντας με εκπαιδευτικούς, ακούμε συχνά πως το μεγαλύτερο πρόβλημα που συχνά αντιμετωπίζουν είναι οι γονείς που δεν μπορούν να συνειδητοποιήσουν πως το παιδί τους έχει κάποιο πρόβλημα. Συζώντας με γονείς ακούω πως οι εκπαιδευτικοί αδιαφορούν για τις ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού και θέλουν να επιβάλουν έναν μέσο όρο. Τα παιδιά δυστυχώς σπανίως τα ακούει κανείς, περιμένουμε απλώς να επιβιώσουν τα δώδεκα (τουλάχιστον) χρόνια της εκπαίδευσης μέχρι να ενηλικιωθούν. Άλλωστε, κάπως έτσι δεν αντέξαμε κι εμείς; Τα πράγματα όμως φαίνεται να αλλάζουν. Σε σχέση με τη δεκαετία του 1980, σήμερα πια όλο και περισσότερα παιδιά διαγιγνώσκονται με μαθησιακές δυσκολίες –σταματούν δηλαδή, ή θα έπρεπε να σταματήσουν να φέρουν το στίγμα του τεμπέλη, αδιάφορου και απρόσεκτου μαθητή. Από την άλλη αναρωτιέμαι αν σήμερα υπάρχει ακόμα χώρος στην εκπαίδευση για τον προσωπικό χρόνο κάθε παιδιού που ωριμάζει και αφομοιώνει με διαφορετικό τρόπο πριν του παραδοθεί η ταμπέλα μιας μαθησιακής δυσκολίας. Και μέσα σε όλο αυτό τον συναισθηματικό και γνωσιακό κυκεώνα, βρίσκονται οι γονείς που δυσκολεύονται πάρα πολύ να διαχωρίσουν μέσα τους την εικόνα του ιδανικού παιδιού που έφεραν πριν καν γεννηθεί το παιδί τους, από την εικόνα που το παιδί έχει, αλλά και από την εικόνα που θα μπορούσε να αποκτήσει εάν του δινόταν η ευκαιρία, η κατάλληλη διδασκαλία και ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη. Ο Νίκος Τομαράς, δάσκαλος και εξειδικευμένος στην Ειδική Αγωγή, γράφει στην 7η αναθεωρημένη έκδοση του βιβλίου του «Μαθησιακές δυσκολίες ή σύμπτωμα: Από τις ισότιμες ευκαιρίες στην εκπαίδευση σε μια συμπεριληπτική κοινωνία» (εκδόσεις Πατάκη), πως οι περισσότεροι αν όχι όλοι οι εκπαιδευτικοί σήμερα γνωρίζουν όχι μόνο τι είναι οι μαθησιακές δυσκολίες, αλλά και πως χρειάζονται έναν ειδικό χειρισμό ώστε να μην αποκλείσουν τους μαθητές εκείνους από την ομαδική δραστηριότητα και να τους περιθωριοποιήσουν. Διαβάζοντας λοιπόν το βιβλίο του Νίκου Τομαρά μας προέκυψαν κάποιες ερωτήσεις, τις οποίες θέσαμε στον συγγραφέα. της Μαρίας Σούμπερτ Η Φρίντα Κάλο είναι από τις πιο αναγνωρισμένες καλλιτέχνιδες –από τις πρώτες γυναίκες ζωγράφους, και σίγουρα η πρώτη στο Μεξικό- που στάθηκαν ισάξια δίπλα στους άνδρες καλλιτέχνες, έχοντας να καταθέσει την δική της άποψη και φιλοσοφία για τη λειτουργία της τέχνης. Για την Φρίντα Κάλο άλλωστε, η τέχνη ήρθε να αλαφρύνει τον ψυχικό πόνο που δημιούργησαν οι ασθένειες, το ατύχημα που την καθήλωσε στο κρεβάτι, αλλά και η στειρότητα που ήρθε σαν ακόλουθο αυτών. Η Φρίντα Κάλο λοιπόν ζωγράφιζε συχνά τον εαυτό της –πώς τον έβλεπε, πώς τον ένιωθε. Κομμένο στα δύο, υγιή και ασθενή, να αιμορραγεί και να πεθαίνει. Και οι πίνακές της ήταν πάντα γεμάτοι από τα πιο ζωντανά και όμορφα χρώματα που μπορεί κανείς να φανταστεί. Άλλωστε με μια κουλτούρα που εμπεριέχει τους εορτασμούς της Ημέρας των Νεκρών, ο θάνατος αποκτάει μια διαφορετική, απόκοσμη μεν, αλλά πολύ οικεία, μορφή.
Η Lucy Brownridge σκιαγραφεί το πορτρέτο της Φρίντα Κάλο και η Sandra Dieckmann δίνει μορφή στις εικόνες στο νέο βιβλίο που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα «Πορτρέτα ζωγράφων - Φρίντα Κάλο». Σε μια απόπειρα η αφήγηση να συνταιριάζει με τους ζωγραφικούς πίνακες, οι ίδιοι οι πίνακες να γίνονται μέρος της αφήγησης με όλη την δυσκολία και συναισθηματική τους φόρτιση, η συγγραφέας μιλάει στα παιδιά για τον τρόπο που η μεξικανή καλλιτέχνης βρήκε να αντιμετωπίσει τις απώλειές της: μέσα από την τέχνη. Η Sandra Dieckmann με τη σειρά της δημιουργεί ένα εικονογραφικό σύμπαν το οποίο συνομιλεί άμεσα με τους πίνακες της Κάλο, αναδεικνύοντας τα μεξικανικά χρώματα και τις σκέψεις της γυναίκας με τα λουλούδια στο κεφάλι. της Λίλας Παπαπάσχου Μια πολύ ιδιαίτερη θεατρική συνθήκη ζήσαμε όσοι βρεθήκαμε στο Θέατρο Skrow και στην μεταμεσονύχτια παράσταση «Το Βρακί», που είχε κάτι από τη λάμψη μιας επίσημης πρεμιέρας, σε συνδυασμό με τη ζεστασιά μιας παρέας φίλων που μοιράζονται ένα ξεχωριστό καλλιτεχνικό γεγονός. Στο κατάμεστο (παρ'όλη τη φρενίτιδα του κορωνοϊού) και πάντα φιλόξενο θέατρο στο Παγκράτι παρακολουθήσαμε παρουσία πολλών επωνύμων, μια άκρως ψυχαγωγική παράσταση που κάτω από την κωμική της επίφαση κρύβει πολλά επίπεδα ανάγνωσης, αναδεικνύοντας διαχρονικές παθογένειες των ανθρώπινων κοινωνιών.
Η θεατρική ομάδα Zero Gravity, μετά τα επιτυχημένα Σκακιστική Νουβέλα και Ένα Φεγγάρι για τους Καταραμένους, παρουσιάζει την ξεκαρδιστική πολιτική φάρσα (γραμμένη το 1911) του «αιρετικού» Γερμανού συγγραφέα Καρλ Στερνχάϊμ, γνωστού και ως "Γερμανός Μολιέρος", σε μετάφραση Γιώργου Δεπάστα και δραματουργική επεξεργασία/σκηνοθεσία Μαριλίτας Λαμπροπούλου, χρησιμοποιώντας το έργο ως ένα πρώτης τάξεως όχημα για να θίξει τα κακώς κείμενα της ανθρωπότητας στο διηνεκές. Το έργο με τον προβοκατόρικο τίτλο και τις πολύσημες αναφορές «τάραξε το νερά» όταν πρωτοπαίχθηκε στη Γερμανία, ενώ στην Ελλάδα το παρουσίασε για πρώτη φορά πριν από 20 χρόνια ο Γιάννης Χουβαρδάς, στο Θέατρο Αμόρε, σε μια παράσταση που έκανε αίσθηση στο αθηναϊκό κοινό. Το προκλητικό έργο του Γερμανού συγγραφέα μιλάει με τρόπο καυστικό και ταυτόχρονα ντελιριακά αστείο για πανανθρώπινα θέματα που συνεχίζουν να μας απασχολούν (και θα μας απασχολούν και στο μέλλον), γιατί απ' ότι φαίνεται με βάση όσα πυροδότησε η πρόσφατη επικαιρότητα, ο άνθρωπος παραμένει το ίδιο υποκριτής, εγωιστής, μισαλλόδοξος, κυνικός, σκοταδιστής και ανίκανος να διαχειριστεί τις ατομικές και συλλογικές του ελευθερίες, με σεβασμό και αίσθημα ευθύνης απέναντι στον συνάνθρωπό του, Η πολυτάλαντη Μαριλίτα Λαμπροπούλου, που τα τελευταία χρόνια έχει σκηνοθετήσει μερικές από τις πιο αξιόλογες παραστάσεις που έχουμε παρακολουθήσει στις αθηναϊκές σκηνές, αναλαμβάνει να καθοδηγήσει υποκριτικά πέντε χαρισματικούς ηθοποιούς που διαθέτουν εκτός από υποκριτική δεινότητα και μία έμφυτη σκηνική γοητεία. Με τις ερμηνείες τους μας μετέφεραν τον εξπρεσιονιστικό αέρα του έργου, εκφράζοντας παράλληλα την ιδιότυπη κωμική γλώσσα του με άνεση, ερμηνευτικό πάθος και μια ιδιάζουσα σωματικότητα, που συνδυάζει το γκροτέσκο με το ρεαλιστικό στοιχείο σε γερές, αλλά ισορροπημένες δόσεις. του Μιχάλη Λαγάνη Ψάχνοντας αντίδοτο στον κορωνοϊό, που έχει εξαπλωθεί με τρομακτική ταχύτητα μολύνοντας περισσότερους από 120.000 ανθρώπους σε τουλάχιστον 92 χώρες, ενώ ευθύνεται για το θάνατο τουλάχιστον 4.200 ασθενών, στα ερευνητικά εργαστήρια οι επιστήμονες έχουν επιδοθεί σε έναν άνισο «αγώνα ταχύτητας» με το χρόνο, προκειμένου να παρασκευαστεί ένας αποτελεσματικός συνδυασμός φαρμάκων για τη θεραπεία των ασθενών και σε βάθος χρόνου να δημιουργηθεί το εμβόλιο που θα «θωρακίσει» τον πλανήτη ενάντια στον «μαύρο κύκνο» που προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις και επιπτώσεις όχι μόνο στην παγκόσμια οικονομία αλλά και την καθημερινότητα των πολιτών.
Προς το παρόν η Παγκόσμια Ιατρική Κοινότητα στρέφεται σε πιο «παραδοσιακά όπλα για την αντιμετώπιση» της επιδημίας που τείνει να εξελιχθεί σε πανδημία. Τρία είναι τα βασικά ερωτήματα που κάθε κυβέρνηση χωριστά καλείται να απαντήσει, ώστε να αποτρέψει το ενδεχόμενο μαζικής εξάπλωσης του ιού. Ο εντοπισμός των επαφών των φορέων και ασθενών και το ποσοστό μετάδοσης του ιού, καθώς και τη θνησιμότητα. Στα δύο πρώτα ερωτήματα επέχει διαπιστωθεί ότι ένας φορέας μολύνει κατ´ αναλογία τρία με τέσσερα άτομα του στενού του περιβάλλοντος και τη θνησιμότητα σε ποσοστό 3,4% . Μέλη της Επιτροπής έχουν χαρακτηρίσει τον ιό “έξυπνο”, καθώς έχει βρει τον τρόπο να πολλαπλασιάζει ύπουλα τη δύναμή του και να μην τον ανακόπτει κανείς. Ποιος είναι ο τρόπος αυτός; “Ταξιδεύει” γρήγορα μέσω ασυμπτωματικών φορέων -που δεν εντοπίζονται ούτε απομονώνονται εύκολα- ώστε να βρει τον τελικό του στόχο που είναι οι ηλικιωμένοι και οι ασθενείς. του Μιχάλη Λαγάνη Ο Τάκης Πατερέλης είναι ένας πολυτάλαντος καλλιτέχνης, ο οποίος σαν σαξοφωνίστας έχει συνεργαστεί με πάρα πολλά ονόματα της Ελληνικής και διεθνούς σκηνής της Jazz και έχει πλούσιο διδακτικό έργο. Από το 2005 είναι μέλος της Ομάδας ΡΟΔΑ, συμμετέχοντας στις μουσικές και θεατρικές παραγωγές της. Έχοντας ως όχημα τη θεατρική και τη μουσική εμπειρία, στη ΡΟΔΑ μελετώνται οι ιδέες και οι Ιερές Κινήσεις του Έλληνα φιλοσόφου του Πόντου Γεώργιου Γεωργιάδη, γνωστού ως Gurdjieff, με την επιμέλεια και την καθοδήγηση της Μαρίας Περετζή. Ο Τάκης Πατερέλης έχει εκδώσει το C.D. “Cosmic Rhythm” αποδίδοντας την αυθεντική μουσική Gurdjieff/De Ηartmann στο πιάνο και έχει επίσης συμμετάσχει στο C.D. της ΡΟΔΑ με τίτλο “Seekers” παίζοντας πιάνο και πνευστά.
Αυτό το Σάββατο 14/3/2020, ο καταξιωμένος δημιουργός θα παρουσιάσει για μία και μοναδική βραδιά τη συναυλία «Cosmic Rhythm», στο Πολιτιστικό Κέντρο Κηφισιάς, στις 8 το βράδυ και λίγο πριν από μία ακόμα ξεχωριστή εμφάνιση μιλάει στο Θεαθήναι εφ’ όλης της ύλης για τη μουσική, την εμπειρία του ως ενεργό μέλος της πάντα δραστήριας ομάδας Ρόδα, αλλά και την επιλογή του να ασχοληθεί με το έργο του Gurdjieff. της Μαρίας Σούμπερτ Βαριά κληρονομιά τα αρχαία ονόματα, εκτός κι αν ταιριάξουν με αυτό που σου συμβαίνει ηχητικά και τότε αποκτήσουν ένα νέο νόημα. Όπως ο Ιππόλυτος. Που ήταν ξυπόλητος. Παρ’ ότι τσαγκάρης και ήξερε να φτιάχνει τα καλύτερα παπούτσια.
Ο Ιππόλυτος λοιπόν θα φτάσει σε μια πολιτεία. Όλοι όμως θα τον σταματήσουν, θα σταθούν να δουν τα γυμνά του πόδια, ενώ εκείνοι φοράνε τα πιο υπέροχα-φανταστικά-τέλεια παπούτσια που φτιάχτηκαν ποτέ. Και παρ’ ότι ο Ιππόλυτος με ευγνωμοσύνη θα τα δοκιμάσει, θα τους τα επιστρέψει γιατί δεν του κάνουν στο μέγεθος ή δεν του ταιριάζουν στην αισθητική. Ο Ιππόλυτος τότε ως σωστός τσαγκάρης θα ανακαλύψει πως ούτε εκείνοι νιώθουν καλά μέσα στα παπούτσια τους και θα προσφερθεί να τους τα φτιάξει και να τα ταιριάξει στο πόδι τους. Ο κόσμος είναι χαρούμενος. Τώρα μπορούν να χορέψουν, να τρέξουν, να παίξουν μπάλα! Τα νέα θα φτάσουν τότε στο βασιλιά που έχει δώσει διαταγή όλοι να φοράνε ίδιο νούμερο παπούτσι –ή θεωρεί πως σε όλους πάει το ίδιο νούμερο παπούτσι- και θα φυλακίσει τον Ιππόλυτο. Ο κόσμος όμως θα εξεγερθεί και θα απαιτήσει την ελευθερία του. Λευτεριά στα πόδια και τις πατούσες! ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ «ΧΕΛΙΔΟΝΙ» ΝΕΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΠΡΟΑΓΓΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ «ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΠΟΛΗ ΜΟΥ»10/3/2020
«Ο ΚΡΥΜΜΕΝΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ» ΤΟ ΝΕΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΡΓΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ10/3/2020
της Μαρίας Σούμπερτ Κυκλοφορούσε το Δεκέμβριο μια ανάρτηση στο facebook για ένα αγόρι που ήθελε μια Barbie για τα γενέθλιά του για να πάρει την αγριεμένη απάντηση του πατέρα του πως είναι άντρας και θα παίξει με τα κατάλληλα παιχνίδια. Αντίστοιχα κοιτάζοντας την τάξη του μπαλέτου όπου πάει η κόρη μου, η απουσία αγοριών κάνει εκκωφαντικό θόρυβο. Και ενώ φαίνεται τα κορίτσια να «επιτρέπεται» ίσως περισσότερο απ’ ότι παλιά να ασχοληθούν με αγορίστικα παιχνίδια και επαγγέλματα, τα αγόρια ακόμα διακινδυνεύουν την αρρενωπότητά τους αν παίξουν με μια κούκλα ή χορέψουν στις μύτες των ποδιών τους.
Ζούμε σε μια εποχή όπου υποτίθεται πως τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν κάνουν πια διαχωρισμό ανάμεσα στα φύλα –ή στις φυλές, τη θρησκεία και την εθνικότητα. Αν ξύσουμε όμως κάτω από την επιχρισμένη επιφάνεια, θα ανακαλύψουμε πως εν τέλει ζούμε σε μια εποχή όπου ακόμα η γυναίκα θεωρείται υποδεέστερη του αντρός, κάτι που ανακαλύπτουμε καθημερινά από σχόλια στον εργασιακό χώρο –πώς και γιατί ανέρχεται μια γυναίκα στην επαγγελματική ιεραρχία-, στον δρόμο –αν θα έπρεπε να βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ή να πλένει πιάτα-, στο σπίτι –αν χρειάζεται βοήθεια στις δουλειές που είναι δική της ευθύνη ή αν πρέπει οι δουλειές και υποχρεώσεις του σπιτιού να βαρύνουν ισότιμα το ζευγάρι-, αλλά ακόμα και στο σχολείο, ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο όπου κάποια παιχνίδια έχουν ήδη ταυτιστεί με τα αγόρια και κάποια με τα κορίτσια. Και ο διαχωρισμός αυτός συνεχίζεται καθόλη τη διάρκεια ανάπτυξης των παιδιών, κάτι που δυστυχώς μας υπενθυμίζεται από τις ολοένα και αυξανόμενες γυναικοκτονίες στη χώρα μας. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ «ΤΟΣΟ ΚΑΚΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ;» ΤΗΣ ΕΥΗΣ ΚΟΛΙΑΔΗΜΑ 22/3 ΣΤΟ A LIAR MAN9/3/2020
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
March 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
csmediagr0@gmail.com
theathinaiart@gmail.com
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος