ΟΙ ΗΜΕΡΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗ ΔΡΟΣΙΑ ΕΠΑΝΕΡΧΟΝΤΑΙ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΜΕ ΝΕΟ ΚΥΚΛΟ ΠΡΟΒΟΛΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ23/9/2019
γράφουν Λίλα Παπαπάσχου & Χρήστος Σούτος Το Θεαθήναι βρέθηκε στο " Από Μηχανής " Θέατρο για την παρουσίαση του προγράμματος του οργανισμού για την θεατρική σεζόν 2019- 20. Η Άννα Ελεφάντη και ο Δημήτρης Μυλωνάς, μας υποδέχθηκαν στην Κάτω Σκηνή για να μας συστήσουν τα νέα έργα, να μας θυμίσουν αυτά που συνεχίζονται και να μας γνωρίσουν τους συντελεστές όλων των παραστάσεων. Η θεατρική σεζόν που αρχίζει σε λίγες μέρες θα είναι η τρίτη που ο ιστορικός χώρος θα βρίσκεται υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση τους και τα βήματα προόδου είναι εμφανή σε όλα τα επίπεδα. Σύμφωνα με όσα μας είπαν οι δύο επικεφαλής η προσέλευση του κοινού ήταν κάτι παραπάνω από ικανοποιητική την περασμένη περίοδο και άπαντες προσδοκούν σε ακόμα καλύτερη συνέχεια. Ιδιαίτερη μνεία έγινε στην νέα συνεργασία του θεατρικού οργανισμού με την εταιρία Loopa Productions του Κώστα Λαζόπουλου, στη συνέχιση της συνεργασίας με την ομάδα ΘΕΑΜΑ ( Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία) και στις πολιτιστικές ανταλλαγές με θέατρα της Θεσσαλονίκης. Πάμε να δούμε αναλυτικά τις παραστάσεις που θα φιλοξενηθούν φέτος στο "Από Μηχανής". Οι επαναλήψεις από την περασμένη χρονιά είναι δύο. Πρώτη ξεκινά στις 7/10 στην Κάτω Σκηνή η παράσταση " Το Φινιστρίνι" σε σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη με πρωταγωνιστή τον Αντίνοο Αλμπάνη. Θα παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00. Στα τέλη Οκτωβρίου και συγκεκριμένα στις 30/10, σειρά παίρνει η " Προσωπική Συμφωνία". Το έργο που γνώρισε μεγάλη επιτυχία και που συνεχίζει την περιοδεία του σε Ελλάδα και Κύπρο, επιστρέφει στην Κάτω Σκηνή του Θεάτρου κάθε Τετάρτη και Κυριακή στις 18.00, Παρασκευή και Σάββατο στις 21.00. Την σκηνοθεσία υπογράφει ο ίδιος ο Δημήτρης Μυλωνάς και πρωταγωνιστούν οι Νικήτας Τσακίρογλου, ο Χρήστος Βαλαβανίδης, ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης, καθώς και ένας θίασος αναγνωρισμένων ηθοποιών. της Μαρίας Σούμπερτ Σύμφωνα με την Marta Sala, οι ιστορίες γράφονται «με αφετηρία την παρατήρηση της πραγματικότητας», με στόχο να επιδράσουν στην πραγματικότητα, να περάσουν μηνύματα στα παιδιά και να συμβάλλουν στην εσωτερίκευση διαφόρων εννοιών μέσα από την ταύτιση του αναγνώστη-ακροατή με το παραμύθι και την ιστορία. Ενδιαφέρον έχει η θέση της πως δεν χρειάζεται το παιδί άμεσα να κάνει συνδέσεις ανάμεσα στις ιστορίες και τα δικά του συναισθήματα και τις εμπειρίες, αλλά πως αυτό θα συμβεί εν καιρώ. Εργαζόμενη ως ψυχοθεραπεύτρια μέσω ύπνωσης, επισκέπτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Μπικόκα του Μιλάνου και διδάσκουσα σε μεταπτυχιακά προγράμματα του Συλλόγου Ψυχολόγων της Λομβαρδίας, η Marta Sala υποστηρίζει τον τρόπο που μπορεί να λειτουργήσει η αφήγηση συγκεκριμένων ιστοριών στην ψυχοθεραπευτική διαδικασία μέσω ύπνωσης, αλλά και τις οποίες μπορούν να αφηγηθούν γονείς στα παιδιά τους ώστε να τα βοηθήσουν να ξεπεράσουν υπαρξιακούς και μη φόβους. Για το λόγο αυτό συγκεντρώνει στο βιβλίο της «Ιστορίες που διώχνουν το φόβο» δώδεκα ιστορίες για παιδιά και μια τελευταία για όλη την οικογένεια. Σύμφωνα με τη συγγραφέα οι δυσκολίες των παιδιών κατά κύριο λόγο βασίζονται σε φόβους: το φόβο της αναμονής και της μοναξιάς, το φόβο της εξατομίκευσης και του λάθους, το φόβο να διακινδυνεύσουμε, το φόβο πως δε αξίζουμε τίποτα και της χαμηλής αυτοεκτίμησης, το φόβο για το σκοτάδι, το φόβο διαχείρισης ορίων και δυσκολιών, το φόβο μας μήπως ξεχωρίσουμε, το φόβο των αλλαγών και φυσικά το φόβο του θανάτου. Για τις περιπτώσεις αυτές καταρχήν εισάγει τον λόγο για τον οποίο κρίνει θεραπευτική την συγκεκριμένη ιστορία και αναπτύξει την θεωρία της πάνω στο θέμα αυτό, ενώ ακολουθεί η ίδια η ιστορία. Πρόκειται για ιστορίες που έφτιαξε η ίδια και εικονογραφούνται από την Marcella Grassi. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ CINEMATHESIS ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ 7-11 ΕΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΓΙΑΝΝΑ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ 10/10 ΣΤΟΝ ΜΑΡΤΗ!20/9/2019
του Χρήστου Γκόντζου Μιλώντας για τον Θάνο Μικρούτσικο και φέρνοντας στο μυαλό μας τις στιγμές των μεγάλων επιτυχιών του, που μας αγγίζουν και φτάνουν μέχρι και το σήμερα…συχνά τον τοποθετούμε ανάμεσα στα μεγαλύτερα ονόματα του καλλιτεχνικού και μουσικού κόσμου που έγιναν γνωστά την περίοδο της μεταπολίτευσης. Η αλήθεια είναι λίγο διαφορετική. Ο Θάνος Μικρούτσικος γεννήθηκε το 1947 στην Πάτρα με τις αρχές της μεταπολίτευσης να τον βρίσκουν ήδη στα 30 του περίπου χρόνια. Μόλις το 1975 σε ηλικία 28 χρονών εκδίδει η LYRA τα «Πολιτικά Τραγούδια» σε ποίηση Ναζίμ Χικμέτ με την Μαρία Δημητριάδη. Ένα χρόνο μετά η ίδια εταιρία εκδίδει την «Καντάτα για τη Μακρόνησο / Σπουδή σε Ποιήματα του Βλαδίμηρου Μαγιακόβσκι» σε ποίηση Γιάννη Ρίτσου. Μετά από παταγώδη επιτυχία το 77’ κυκλοφορούν τα «Τροπάρια για φονιάδες» σε ποίηση Μάνου Ελευθερίου. Όλα τα παραπάνω και άλλα πολλά πριν το «τιμημένο 80’. Αν ένα έργο μας έρχεται στο μυαλό πρωτύτερα από κάθε άλλο σκεπτόμενοι τον Θάνο Μικρούτσικο… αυτό είναι ο «Σταυρός του Νότου»(LYRA-1979). Το μνημειώδες έργο αυτό όμως δεν μπορεί να επισκιάσει και την κλασσικότροπη και γνωστή τάση του Θάνου Μικρούτσικου η οποία διαφαίνεται από το υλικό και την ενοργάνωση πολλών εκ των τραγουδιών του. Για όσους δεν το γνωρίζουν ο Θάνος μικρούτσικος έχει συγγράψει την όπερα «The Return of Helen (Η Επιστροφής της Ελένης)» σε λιμπρέτο Χρήστου Λαμπράκη με τους πιο επιφανείς μουσικούς της εποχής στον χώρο να ερμηνεύουν αυτήν την συγκλονιστική σύνθεση… και το CD να κυκλοφορεί από EMI Classics. Η «Επιστροφή της Ελένης λοιπόν»… μονόπρακτη όπερα σε τρία χρονικά διαστήματα και τρείς σκηνές. Φυσικά είναι πολλά τα έργα του συνθέτη για σύνολο μουσικής δωματίου η σόλο όργανα. Μερικά από αυτά που ξεχωρίζουν ακόμα περισσότερο είναι η δουλεία του με την πιανίστα Δανάη Καρά «Dance and Memories» έργα για σόλο πιάνο… καθώς και συνεργασία που είχε με το διεθνούς φήμης μουσικό Gary Burton «Gary Burton Music Stories» για σόλο βιμπράφωνο και ορχήστρα μουσικής δωματίου. της Μαρίας Σούμπερτ Μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις της διαπαιδαγώγησης φαίνεται να αφορά τον σεβασμό και την ευγένεια. Και δεν εννοώ την υποκριτική ευγένεια που δίνεις τη θέση σου στην γριούλα στο λεωφορείο, αλλά πετάς το κολατσιό του συμμαθητή σου στο πάτωμα, αλλά την πραγματική εσωτερική ευγένεια. Και για να ανεβάσουμε επίπεδο δυσκολίας, δεν μιλάω ούτε για τον σεβασμό που εμπνέει ο φόβος, αλλά ο θαυμασμός. Τα παιδιά μιμούνται. Ο Αριστοτέλης ήδη στην Ποιητική του τα περιγράφει ως πλάσματα μιμητικά –που μάλιστα υπερέχουν των υπολοίπων ανθρώπων, καθώς έτσι μαθαίνουν. Ένα παιδί λοιπόν που βλέπει τους γονείς του να σέβονται τον εαυτό τους, ο ένας τον άλλο, τους συνανθρώπους τους, ένα παιδί που νιώθει ότι το σέβονται –θα σεβαστεί κι εκείνο τους άλλους. Αντίστοιχα ένα παιδί που μαθαίνει από το περιβάλλον του την ευγένεια, θα γίνει κι εκείνο ευγενικό. Γι’ αυτό έχουν τόσο ενδιαφέρον τα βιβλία της Ιωάννας Μπαμπέτα «Τα ευχαριστώ ενός ιππότη» και «Οι συγγνώμες μιας μάγισσας», γιατί δεν προσπαθούν να μάθουν στα παιδιά τρόπους, απλά τους δείχνουν πώς η εσωτερική ευγένεια και ο σεβασμός μπορούν να διαμορφώσουν τον χαρακτήρα ενός παιδιού. «ΤΟ ΜΠΛΕ ΔΩΜΑΤΙΟ» ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ ΣΤΑΜΑΤΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ & ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΝΑΛΟΓΙΟΥ19/9/2019
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
March 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
csmediagr0@gmail.com
theathinaiart@gmail.com
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος