Το νέο έργο της Έλλης Παπακωνσταντίνου (Fulbright Artist’s Award 2018-20) & της ομάδας ODC Ensemble «Oedipus: Sex with Mum Was Blinding» σε μουσική σύνθεση των Τηλέμαχου Μούσα και Julia Kent κάνει πρεμιέρα την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2019 για πέντε μόνο παραστάσεις σε μία από τις ωραιότερες σκηνές του κόσμου, το BAM Fisher (Brooklyn Academy of Music) στη Νέα Υόρκη. Στην Αθήνα, θα έχουμε την ευκαιρία να την παρακολουθήσουμε από τις 11 έως και τις 20 Οκτωβρίου στο θέατρο Σφενδόνη στη σύντομη εκδοχή του (χωρίς τη συμμετοχή των Αμερικάνων συντελεστών). Λίγα λόγια για την παράσταση Το έργο «Oedipus: Sex with Mum Was Blinding» είναι μία υβριδική όπερα που βασίζεται στον Οιδίποδα Τύραννο και συνδυάζει το ζωντανό βίντεο και τη χρήση νέων τεχνολογιών. Η Έλλη Παπακωνσταντίνου, το έγραψε κατά την παραμονή της στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ (έχοντας βραβευτεί με το βραβείο «Φουλμπράιτ 18-19»]. Διαβάζει τον Σοφοκλή με αντι-εξουσιαστική ματιά, θέτοντας ζητήματα gender (Ο Οιδίποδας είναι γυναίκα) και βιολογικού προσδιορισμού και αντλεί υλικό από σύγχρονα πειράματα της γνωσιακής επιστήμης. Στο Στάνφορντ ξεκίνησε μια μακρόχρονη συνεργασία με την εικαστικό Stephanie Sherriff και την ομάδα της για να δημιουργήσουν μαζί μια κινηματογραφική όπερα. Η μουσική του Τηλέμαχου Μούσα και της Julia Kent κινείται στα όρια της ατονικότητας, ενώ παράλληλα φλερτάρει με την Jazz. Η μουσική της παράστασης ερμηνεύεται από δύο λυρικές σοπράνο (Λητώ Μεσσήνη, Αναστασία Κατσιναβάκη), μια συνθέτρια ηλεκτροακουστικής μουσικής (Barbara Nerness), μια Jazz τραγουδίστρια (Νάσια Γκόφα), έναν από τους πιο ενεργούς πιανίστες της Νεοϋορκέζικης Jazz σκηνής (Misha Piatigorsky) και την ενορχηστρώτρια των “Antony and the Johnsons” και την τσελίστα Julia Kent. Μια άλλη καινοτομία της παράστασης είναι ότι το ίδιο το κοινό της παράστασης αποτελεί τον ΧΟΡΟ της αρχαίας τραγωδίας με τη βοήθεια νέων τεχνολογιών & διαδραστικών συστημάτων. Σημερινοί πολίτες καλούνται να δημιουργήσουν μαζί με τους ερμηνευτές το ηχητικό τοπίο της πόλης και να ολοκληρώσουν την παρτιτούρα της νέας αυτής όπερας. Πώς επηρεάζουν οι πρόγονοί μας τις επιλογές μας; Είμαστε πραγματικά ελεύθεροι; Η παράσταση υποστηρίζεται από το ΥΠΠΟ (Υπουργείο Πολιτισμού), τους διεθνείς οργανισμούς CCRMA (Center for Computer Research in Music & Acoustics) Stanford University, ΗΠΑ, το Ίδρυμα Φουλμπράιτ, τον Οργανισμό Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ και το κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου. Βιογραφικό Έλλης Παπακωνσταντίνου Η Έλλη Παπακωνσταντίνου είναι θεατρική σκηνοθέτης, διασκευάστρια και συγγραφέας έργων με έμφαση στη σύγχρονη όπερα και τα νέα μέσα. Ιδρύτρια και διευθύντρια του χώρου τέχνης «Βυρσοδεψείο» και της ομάδας ODC Ensemble τιμήθηκε φέτος για δεύτερη φορά με το «Βραβείο Fulbright» για την έρευνα της στο Πανεπιστήμιο του Στάντφορντ για το έργο «Oedipus: Sex with Mum was Blinding», καθώς και με το διεθνές βραβείο «Music Theatre now 2018-9» για την παράσταση «Το σπήλαιο». Την περίοδο 2018-9 σκηνοθέτησε και έγραψε για το Αυστριακό Regionen Festival την αντιφασιστική παράσταση «The kindly ones», που ανέβηκε στο Στρατόπεδο Συγκέντρωσης του Μαουτχάουζεν καθώς και το έργο «Kazin Barrok» που παίχτηκε σε μια από τις ιστορικές αψίδες θριάμβου της Μάλτας, για την Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης («Βαλέττα 18»). «Το Σπήλαιο» θα παρουσιαστεί στα «Αισχύλεια» τον Σεπτέμβριο, καθώς και στo Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο των «Δημητρίων» τον Οκτώβριο μαζί με το «REVOLTATHENΣ» (ως double bill). Οι παραστάσεις της «Το σπήλαιο» και «REVOLTATHENΣ» συνεχίζουν την διεθνή περιοδεία τους. Αυτή την χρονιά παρουσιάστηκαν στο Operadagen Festival (Ολλανδία), Aalborg Οpera Festival (Δανία), PUFF Festival(Κροατία), Copenhagen Opera Festival (Δανία), New Drama Festival (Κροατία), Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Stanford University, US(Oedipus) κ.α. Ταυτότητα παράστασης Σύλληψη, σκηνοθεσία και libretto: Έλλη Παπακωνσταντίνου Πρωτότυπη μουσική: Τηλέμαχος Μούσας, Julia Kent Real time cinematic environments: Stephanie Sherriff Επιστημονικός συνεργάτης: Professor Μάνος Τσακίρης Φωτισμοί: Έλλη Παπακωνσταντίνου Κοστούμια: Jolene Richardson Σύλληψη, σχεδιασμός και υλοποίηση Μασκών: Μαριτίνα Κέλερη & Χρυσάνθη Αυλωνίτη Performers: Νάσια Γκόφα Ιοκάστη / Χορός Αναστασία Κατσιναβάκη Τειρεσίας / Χορός Θεοδώρα Λούκας Woman Λητώ Μεσσίνη Oedipus / Χορός Misha Piatigorsky Master of Ceremony Μανος Τσακίρης Researcher Julia Kent – βιολοντσέλο Misha Piatigorsky – πιάνο Barbara Nerness – live electronics Hassan Estakhrian, Stephanie Sherriff – Real time video Cinematic Environment team Video production lead: Stephanie Sherriff Technical developer: Simona Fitcal, Hassan Estakhrian (US) Video Production Assistant (για την περίοδο των προβών στην Αθήνα): Cemre Deniz Kara Technical Assistant (για την περίοδο των προβών στην Αθήνα): Lefteris Zimianitis Executive Producer: Έλλη Παπακωνσταντίνου / ODC General Manager: Leah Michalos Production Manager: Αντώνης Περιστεράκος (GR), Θεοδώρα Λούκας (US) Director’s Assistant (US) /Stage Manager: Madelein Whitesell Director’s Assistant (Greece): Αναστασία Κατσιναβάκη, Αγγελική Καρυστινού Publicist: Michelle Tabnick, Bill Coyle Photography(Greece) : Karol Jarek, Ηλίας Μωραΐτης Videography: Ashleigh McArthur Την παράσταση παρουσιάζει στην Νέα Υόρκη η Αμερικανική εταιρία παραγωγής The Director’s Company (NYC). Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος