της Μαρίας Σούμπερτ Τι είναι ένας συλλέκτης σελίδων; Με κοιτάς, αλλά με βλέπεις; Γιατί χάνεσαι συνεχώς και τι είναι ένα καταφύγιο βιβλίων; Ο Βαγγέλης Ηλιόπουλος αφηγείται την ιστορία ενός μικρού αγοριού που συναντά στο δρόμο έναν άντρα απρόσιτο, λίγο διστακτικό και φοβισμένο. Το αγόρι αποφασίζει να τον ακολουθήσει και έτσι γνωρίζεται με τον Συλλέκτη Σελίδων, έναν άντρα που φαίνεται να έχει επιλέξει ένα κλοσάρ τρόπο ζωής προκειμένου να διασώζει βιβλία από την καταστροφή.
Γιατί είναι όμως τόσο σημαντικό να σώσεις ένα βιβλίο, που να αξίζει να αφιερώσει κανείς τη ζωή του σε αυτό; Σοβαρά, χρειάζεται να το απαντήσουμε; Ένα βιβλίο είναι μια μαγική πύλη εισόδου σε έναν άλλο κόσμο, σε πολλούς διαφορετικούς κόσμους, όπου όλα είναι μαγικά, περίεργα, αστεία, θλιμμένα ή όπως αλλιώς προκύψει. Ένα βιβλίο είναι μια μαγική σκηνή πάνω στην οποία ο αναγνώστης θα παίξει τους ρόλους εκείνους που θα επιθυμήσει, θα γίνει οι ήρωες με τους οποίους θα ταυτιστεί και θα νιώσει ότι νιώθουν. Για τον μικρό ήρωα του Ηλιόπουλου, ο άντρας αυτός είναι το δικό του πρότυπο. Είναι ο Σημαντικός Άλλος τον οποίο θα θελήσει να μιμηθεί, στον οποίο θα θελήσει να μοιάσει. Και μπορεί ο τρόπος ζωής να διαφέρει από το «ελληνικό όνειρο», της «καλής» δουλειάς και της «σωστής τυπικής» οικογένειας, είναι όμως τόσο γεμάτος που το αγόρι δε θα στερηθεί κάτι άλλο. ΛΗΞΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ ΝΕΩΝ «IN AND OUT» FABRICA ATHENS12/8/2019
του Χρήστου Σούτου Η 9η Αυγούστου είναι κάτι παραπάνω από μια απλή ημερομηνία. Αποτελεί σταθμό στην Παγκόσμια Ιστορία. Για όσους δεν το γνωρίζουν σαν σήμερα το 1945 οι Η.Π.Α έριχναν την δεύτερη, μετά από αυτή στη Χιροσίμα τρεις μέρες νωρίτερα, ατομική βόμβα ενάντια στην Ιαπωνία. Στόχος αυτή τη φορά ήταν το Ναγκασάκι. Η ιστορία λέει πως η πόλη, που υπήρξε κέντρο της ευρωπαϊκής επιρροής στη φεουδαρχική Ιαπωνία, δεν ήταν η πρώτη επιλογή των επιτελών του Αμερικάνικου στρατού για επίθεση, αλλά η εφεδρική. Η πρώτη επιλογή ήταν η πόλη Κοκούρα η οποία όμως εκείνο το πρωινό ήταν καλυμμένη από πυκνή ομίχλη γεγονός που απέτρεψε την επίθεση και οδήγησε το βομβαρδιστικό Β- 29 με επικεφαλής τον ταγματάρχη Σουέινι στο Ναγκασάκι.
Οι δύο αυτές επιθέσεις σε Χιροσίμα και Ναγκασάκι ήταν οι πρώτες και ευτυχώς ως τις μέρες μας οι τελευταίες επιθέσεις με πυρηνικά όπλα εναντίον αμάχων. Μπορεί οι δύο βόμβες να ήταν διαφορετικού τύπου, αυτή στη Χιροσίμα ήταν ουρανίου ενώ αυτή στο Ναγκασάκι ήταν πλουτωνίου, οι συνέπειες όμως σε ανθρώπινες απώλειες και οικολογική καταστροφή ήταν το ίδιο συντριπτικές. Πέρα από όσους έχασαν την ζωή τους την ίδια την ώρα της έκρηξης, αρκετοί αντιμετώπισαν προβλήματα που τους οδήγησαν τελικά στο θάνατο λίγα χρόνια αργότερα. Υπολογίζεται ότι ο συνολικός αριθμός των θυμάτων άγγιξε ή και ξεπέρασε τις 200.000 χιλιάδες και στις δύο πόλεις. Η αλαζονεία των ανθρώπων που αποφάσισαν τις ενέργειες αυτές είναι φανερή ακόμα και από τα ονόματα που είχαν δώσει στις δύο ατομικές βόμβες στο εργοστάσιο παραγωγής τους. Η πρώτη ονομάστηκε " Little Boy" και η δεύτερη " Fat Man ". Πρόεδρος των Η.Π.Α και εντολέας των επιθέσεων ο Χάρι Τρούμαν ο οποίος φυσικά δεν κάθισε ποτέ σε κανένα εδώλιο Διεθνούς Δικαστηρίου για να δικαστεί ως εγκληματίας πολέμου, αν και οι συγκεκριμένες πολεμικές επιχειρήσεις χαρακτηρίστηκαν από επιστήμονες και ειδικούς ως εγκλήματα πολέμου. Άλλωστε αν δεν με απατά η μνήμη μου οι Αμερικανοί πάντα σώζουν την ανθρωπότητα με κάθε κόστος....παράπλευρων απωλειών. ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ «ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΗ» ΣΤΗΝ ΈΠΑΥΛΗ ΤΣΙΡΟΠΙΝΑ ΣΤΗΝ ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ ΣΥΡΟΥ9/8/2019
«ΜΕΓΑΣ ΙΕΡΟΕΞΕΤΑΣΤΗΣ-ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΕΝΟΙ» ΣΤΟ ΊΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑ 4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 20199/8/2019
ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 7ο HANDMADE AND RECYCLED THEATER FESTIVAL-FABRICA ATHENS9/8/2019
της Μαρίας Σούμπερτ Τι σημαίνει να είσαι το μεσαίο παιδί της οικογένειας; Σου δίνει το ρόλο του ισορροπιστή; Όταν μάλιστα είσαι το μεσαίο από έντεκα αδέρφια και όλα τα άλλα είναι κορίτσια; Σίγουρα τότε έρχεσαι σε ικανοποιητική επαφή με το θηλυκό κομμάτι μέσα σου. Δεν θα μπορέσεις ποτέ να πεις πως δεν καταλαβαίνεις τις γυναίκες –άσχετα με το αν είναι ακατανόητες από τη φύση τους.
Ας τα πάρουμε λοιπόν με τη σειρά: Είσαι έντεκα χρονών, σε λένε Lincoln Loud και έχεις πέντε μεγαλύτερες και πέντε μικρότερες αδερφές σε όλα τα μήκη και πλάτη της παιδικής και εφηβικής ηλικίας. Προφανώς αυτό που συμβαίνει μέσα στο σπίτι με τη μία (!) τουαλέτα είναι ένα σκέτο χάος. Οι γονείς είναι λίγο διακοσμητικοί, η μητέρα εμφανίζεται αραιά και που με κάποιες οδηγίες/απαιτήσεις/κατευθύνσεις, ενώ ο πατέρας αναπολεί τη δική του χαμένη εφηβεία. Ο Lincoln καλείται λοιπόν να επιβιώσει σε ένα σπίτι, όπου τα κορίτσια καταρχήν κάνουν συμμαχίες, διεκδικούν αυτά που θέλουν, είναι παράλογα, τρελά, ακατανόητα, ανταγωνιστικά, ματαιόδοξα, πανέξυπνα, λιγότερο έξυπνά, με υπαρξιακές αναζητήσεις και ένας θεός ξέρει τι άλλο. Στο τέλος της ημέρας όμως, ο Lincoln ξέρει πως ασχέτου φύλου, έχει δέκα ακόμα αδέρφια που θα τον νοιαστούν και θα όλοι μαζί θα κάνουν ότι μπορούν καλύτερο για όλους τους. του Χρήστου Γκόντζου Ήρθαν έτσι οι συνθήκες και οι κοινωνικές συγκυρίες που παρατηρείται στις πρώτες δύο δεκαετίες του 20ου αιώνα μια γέννηση εθνικής σχολής στην μουσική που προσπαθεί να θέσει το ελληνικό ζήτημα στην μουσική τέχνη.
Αναζητώντας τα αίτια και τις ανάγκες που ώθησαν στην δημιουργία μιας τέτοιας μουσικής έκφρασης θα ανακαλύψουμε λόγους που διαφεύγουν των ορίων της τέχνης. Για παράδειγμα η ιστορία της Ελλάδος τις πρώτες δύο δεκαετίες του 20ου αιώνα είναι διαποτισμένη από τα εθνικά χαρακτηριστικά εκείνα που οδήγησαν αργότερα στην σύλληψη και την διάδοση της «Μεγάλης Ιδέας». Οι συνεχείς πόλεμοι και οι κοινωνικές αναταραχές στο εσωτερικό της Ελλάδος δημιούργησαν την ανάγκη για μια στροφή σε κάτι που θα στερέωνε και θα επιβεβαίωνε την Ελληνική ταυτότητα και συνείδηση που ήταν διαρκώς και τα δύο αυτά σε κρίση. Οι εθνικές σχολές ανά την Ευρώπη είχαν κάνει ήδη την εμφάνιση τους για παρόμοιους λόγους. Η σχολή των πέντε στην Ρωσία με πατριάρχη της επαγγελματικής μουσικής γραφής τον Γκλίνκα, ο Σιμπέλιους στην Φιλανδία, ο Σμετάνα και ο Ντβόρζακ στην Τσεχία, ο Γκριγκ στην Νορβηγία, ο Αλμπένιζ στην Ισπανία κλπ, είναι μερικές μορφές που αναδείχτηκαν και ανέδειξαν ο καθένας, ακολουθώντας διαφορετικό δρόμο, τα χαρακτηριστικά της ιδιαίτερης πατρίδας τους στην μουσική. Στην Ελλάδα αν εξαιρέσει κανείς τα Επτάνησα η λόγια μουσική παράδοση τον καιρό εκείνο δεν είχε καταφέρει να δημιουργήσει μια ιδιαίτερη και σημαντική μουσική γλώσσα. Έτσι στο ξεκίνημα της η λόγια μουσική γραφή, η έντεχνη μουσική του 20ου αιώνα στράφηκε στην παράδοση και στο Βυζαντινό μέλος για να αντλήσει πολλές φορές ακόμα και με άκομψο τρόπο θα λέγαμε τα συστατικά εκείνα που θα την βοηθούσαν να εξελιχθεί αργότερα σε αυτό που καλούμε σήμερα Ελληνική Μουσική Εθνική Σχολή. Οι κλίμακες τις Ανατολής και του δημοτικού τραγουδιού, η εκκλησιαστικοί τρόποι(ήχοι κατά την Βυζαντινή μουσική), η πολυρυθμία και το δημοτικοφανές περιεχόμενο των έργων έβαλαν τα θεμέλια για το χτίσιμο και την ανάδειξη της εθνικής μας μουσικής σχολής. της Μαρίας Σούμπερτ Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να βάλεις ένα παιδί για ύπνο από το να του μιλήσεις για πορδές και πορδίτσες και πριτς και πρατς και προυτς. Και όχι δεν το έχω χάσει τελείως. Ένα παιδί για να κοιμηθεί πρέπει να χαλαρώσει. Και το γέλιο, αλλά και το να κάνεις χιούμορ με το φόβο είναι κάτι πολύ χαλαρωτικό.
Και τι εννοώ με αυτό: Ο κροκόδειλος φοβάται το νερό. Δύσκολο πράγμα, καθώς ζει κυρίως μέσα στο νερό. Το πρόβλημά του λοιπόν εκδηλώνεται με πορδές. Κάθε που μπαίνει στο νερό, ξεσπάει πορδοθύελλα και όλα γίνονται βρωμερές πορδομπουρμπουλήρθες. Μέχρι που οι φίλοι του, ο ελέφαντας, το φλαμίνγκο και το μαϊμουδάκι θα τον βοηθήσουν να ξεπεράσει το φόβο του. Το βιβλίο ανήκει στη σειρά «Παραμύθια της γιαγιάς κότας», τα οποία η γιαγιά κότα αφηγείται στα κοτοπουλάκια της για να κοιμηθούν. Και ενώ μπορεί να τρομάξει ορισμένους γονείς η σύνδεση γέλιου – χαλάρωσης, αφού θα σκεφτούν πως ίσως τα παιδιά μπουν σε υπερένταση, θέλω να πω πως ανάλογα με τη συνθήκη που θα έχουμε καλλιεργήσει, το περιβάλλον και την προετοιμασία του ύπνου, το γέλιο μπορεί να λειτουργήσει χαλαρωτικά. Όσο πάλι για την σύμβαση των πορδών και της πολιτικά ορθής χρήσης τους στην παιδική λογοτεχνία, θα πρέπει να σκεφτούμε ποιο είναι το βασικότερο επίτευγμα ενός παιδιού προσχολικής ηλικίας. Από τα δύο έως τα πέντε χρόνια της ζωής τους, τα παιδιά αποκτούν τον πλήρη έλεγχο των σφιγκτήρων τους, εξ ου και όλα τα αστεία περί κακών, πορδών και τσίσων που αποτελούν ένα από τα πιο κλασικά αστεία τους. |
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
March 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
csmediagr0@gmail.com
theathinaiart@gmail.com
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος