της Μαρίας Σούμπερτ Τα σχολεία ξεκίνησαν, κοντεύουμε να κλείσουμε το δεύτερο μήνα –μερικοί μετράμε ήδη ανάποδα για τα Χριστούγεννα, αλλά αν με ρωτήσει κάποιος προσωπικά θα το αρνηθώ!-, για πολλά παιδιά όμως, η προσαρμογή παραμένει μια δύσκολη διαδικασία. Παιδιά που θα προτιμούσαν να είναι αόρατα, σιωπηλά, ήρεμα, που να μην τραβούν την προσοχή, μικρά φαντασματάκια που τους λείπει η ασφάλεια της μαμάς και του μπαμπά. Τι σημαίνει όμως προσαρμογή; Πώς προσαρμόζεται ένα παιδί με έναν μη βίαιο τρόπο; Υπάρχει η στιγμή που το παιδί προσκολλάται πάνω στο γοφό του γονιού και δε θέλει να μπει στην τάξη. Πώς μπορεί να κάνει αυτό το βήμα; Στον παιδικό σταθμό το βήμα αυτό μπορεί να γίνει από τη μαμά ή τον μπαμπά στη δασκάλα. Εκείνη παίρνει το μικράκι, το κάνει βοηθό, το κρατάει κοντά της όσο εκείνο χρειάζεται. Στο νηπιαγωγείο όμως, τα πράγματα αλλάζουν. Οι συμμαθητές είναι εκείνοι που καλούνται τώρα να καλέσουν το παιδί στην τάξη, να το βοηθήσουν να ενταχθεί στην ομάδα και να το κάνουν να νιώσει ευπρόσδεκτο. Το παιδί μεγαλώνοντας χρειάζεται περισσότερο την κοινωνικοποίηση μέσω των συνομηλίκων και λιγότερο μέσα από την μητρική φιγούρα της δασκάλας, προκειμένου να ξεπεράσει τις δικές του αντιστάσεις και να κοινωνικοποιηθεί. Αυτό φυσικά μπορεί να φαίνεται επώδυνο. Το παιδί κλαίει, γαντζώνεται πάνω στο γονιό, δεν θέλει να αποχωριστεί. Είναι όμως ανάγκη αφενός να βοηθήσει και ο γονιός στην ομαλή μετάβαση, προετοιμάζοντας το παιδί στο σπίτι με παιχνίδια, ιστορίες, αφηγήσεις. Και με το να μην ενδίδει στον φόβο του παιδιού πιστεύοντας πως μόνο εκείνος μπορεί να το κρατήσει ασφαλές –μακριά από κάθε τι επικίνδυνο και ξένο. 32ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΦΙΛΜ ΝΟΥΑΡ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ ΣΕ ΤΡΙΑΝΟΝ & ΑΝΔΟΡΑ24/10/2019
ΣΟΦΟΚΛΗ «ΑΝΤΙΓΟΝΗ» ΑΠΟΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΣΗΜΕΙΟ ΜΗΔΕΝ ΣΕ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΣΑΒΒΑ ΣΤΡΟΥΜΠΟΥ ΑΠΟ 9/11 ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΆΤΤΙΣ24/10/2019
της Μαρίας Σούμπερτ Η θεατρική εμπειρία ξεκινάει όχι μόνο βλέποντας μια παράσταση, αλλά από την είσοδο ακόμα στο θέατρο. Φτάσαμε λοιπόν τρεις παρά δέκα, αγοράσαμε πατατάκια, τα οποία συνεννοήθηκα με την κόρη μου και την ανιψιά μου πως θα φάνε μέχρι να σβήσουν τα φώτα και στο διάλειμμα. Μπήκαμε στην αίθουσα και στην άκρη περιμέναμε τους ταξιθέτες να μας οδηγήσουν στη θέση μας. Ξαφνικά τα κορίτσια άρχισαν να απομακρύνονται. «Τι συμβαίνει;» ρώτησα. «Μας σπρώχνουν!» απάντησαν λίγο αγχωμένες και πράγματι διάφορες ενήλικες γυναίκες έσπρωχναν τα παιδιά για να περάσουν μαζί με τα παιδιά που συνόδευαν και να αρχίσουν να περιπλανιούνται στη σκηνή μέχρι να τις εντοπίσει ένας ταξιθέτης και μια ταξιθέτρια και να τους δείξουν που πρέπει να καθίσουν. Έχω αρχίσει να εκνευρίζομαι. Αφού καταφέραμε να καθίσουμε και οι μικρές είχαν αυστηρή οδηγία περί βρώσης πατατακίων, περιμέναμε να μπει ο κόσμος μέσα. Τρίτο κουδούνι. Ένας ηθοποιός μας κοιτάει με γουρλωμένα μάτια. Τον συμπαθώ αμέσως. Τα φώτα χαμηλώνουν. Βάζουμε τα πατατάκια στην τσάντα. Περιμένω να γίνει ησυχία. Δεν γίνεται. Τα παιδιά δυσκολεύονται να ηρεμήσουν. Εννοείται πως ο ήχος από τα πατατάκια και τα σακουλάκια δεν σταματάει καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης. της Μαρίας Σούμπερτ Ο Νικολάκης Πιτσιρίμπος είναι ένα παιδί… πώς να το πω ευγενικά… Δυσκολεύομαι… Εμ… Είναι ένα ιδιαίτερο παιδί. Του αρέσει να κάνει φάρσες, να τραβάει τις κοτσίδες της Αστερόπης, να χτυπάει τα κουδούνια των σπιτιών σε άσχετες ώρες και χωρίς λόγο και να αλητεύει με τους φίλους του. Με λίγα λόγια είναι από τα παιδιά εκείνα που οι ενήλικες θεωρούν παιδιά χωρίς σεβασμό και τρόπους, ένα μικρό κωλοπαιδάκι. Αν διαβάσει λοιπόν ένας ενήλικας τις περιπέτειες του Νικολάκη Πιτσιρίμπου σίγουρα θα νιώσει –στην αρχή τουλάχιστον- μια ηθική δικαίωση. Γιατί από τη στιγμή που ο μικρός μας ήρωας αποφασίσει να χτυπήσει μεσημεριάτικα το κουδούνι του σπιτιού με τις κίτρινες τριανταφυλλιές όλα θα πάνω στραβά. Ταυτόχρονα όμως θα αρχίσει να ξετυλίγεται και ένα μεγάλο μυστήριο, το οποίο αφορά μια λεοπάρδαλη, δύο υπέργηρες απειλητικές κυρίες, έναν τάχα μου πεθαμένο διευθυντή τσίρκου, δύο μέλη του τσίρκου που κυκλοφορούν ακόμα φορώντας τις ιδιαίτερες στολές τους –βλέπε περούκες, κόκκινες μύτες, στολή από δέρμα φιδιού κ.τ.λ.-, έναν πάμπλουτο κάπως βαμπιρικό τύπο και φυσικά έναν μωβ μυρμιγκοφάγο που αποτελεί και το τρόπαιο της όλης ιστορίας. Σ’ αυτή την περιπέτεια θα μπλεχτεί ο Νικολάκης Πιτσιρίμπος, ο οποίος ενώ αρχικά θα φανεί πως τιμωρείται για την ασέβεια να χτυπάει αναίτια τα κουδούνια του κόσμου, στο τέλος θα βρεθεί επίτιμο μέλος οργάνωσης για το περιβάλλον με δώρο ένα ταξίδι. Και ποιο είναι το τελικό συμπέρασμα; Πως ο Υπερσυντέλικος δεν είναι δεινόσαυρος –είμαστε σίγουροι για αυτό; της Νίκης Ράπτη Στο Θέατρο Δεκατέσσερα ζωντανεύει το «Τέλος του Έρωτα» του Pascal Rambert, σε σκηνοθεσία Ανδρέα Κανελλόπουλου και ερμηνεία Θωμά Καζάση και Φένιας Σχοινά. Ο Γάλλος συγγραφέας, σκηνοθέτης και χορογράφος Pascal Rambert παρουσίασε το έργο του για πρώτη φορά το 2011, στο φεστιβάλ της Avignon, γνωρίζοντας έκτοτε διεθνή επιτυχία. Μέχρι το 2018, έχει παιχτεί πάνω από 180 φορές στη Γαλλία και στο εξωτερικό και έχει κατακτήσει σημαντικά βραβεία (βραβείο κοινού, βραβείο καλύτερου σύγχρονου γαλλικού θεατρικού έργου από την Syndicat dela Critique, βραβείο Λογοτεχνίας από το French Centr enational du théâtre κ.α). Πρωταγωνιστές ο Σταν και η Όντρεϊ, που πραγματοποιούν μια συνάντηση προκειμένου να δώσουν ένα τέλος στη σχέση τους. Μονολογούν, απελπίζονται, γίνονται ευάλωτοι και τρυφεροί, σκληροί και ανυπόφοροι ο ένας για τον άλλο, εγωιστές και δυναμικοί. Σε ένα κλίμα αποχαιρετισμού, εκτροχιασμού και ολοκληρωτικής διάλυσης, ένας διάλογος ζωής-τέχνης ξεκινά, με «όπλα» τις λέξεις, με έναν λόγο ποιητικό, ζωντανό, επαναληπτικό, τολμηρό και άμεσο. Ο συγγραφέας εστιάζει στο τι μπορεί να συμβεί μεταξύ δυο ανθρώπων και στο μυαλό του καθενός ξεχωριστά κατά τη διάρκεια μιας σχέσης και κυρίως τη στιγμή που αυτή τερματίζεται. |
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
March 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
csmediagr0@gmail.com
theathinaiart@gmail.com
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος