ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΈΚΘΕΣΗ «ΑΓΑΠΑ ΜΕ ΑΝ ΤΟΛΜΑΣ» ΕΓΚΑΙΝΙΑ 26/9 ΣΤΟ ΊΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ16/9/2019
"Έφυγε¨" από τη ζωή ο γνωστός ηθοποιός, σκηνοθέτης και σεναριογράφος Τάκης Σπυριδάκης, σε ηλικία 61 ετών. Ο αγαπημένος “Μπαλούρδος” έχασε τη μάχη μετά από πολύχρονη ασθένεια. Ηθοποιός που άφησε το στίγμα του, τόσο στο θέατρο, όσο και στον κινηματογράφο, αλλά και συμμετέχοντας σε αρκετές τηλεοπτικές σειρές. Κατάφερε να κάνει αισθητή την παρουσία του ακόμα και στον χώρο της διαφήμισης ενσαρκώνοντας με τον δικό του μοναδικό τρόπο έναν μεγαλοπαράγοντα ποδοσφαιρικής ομάδας, από αυτούς που χαρακτηρίζουν το ελληνικό ποδόσφαιρο. Γεννήθηκε στην Αίγινα, στις 4 Φεβρουαρίου του 1958. Αποφοίτησε από την Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, εμφανίστηκε σε πολλές ταινίες, κάνοντας το ντεμπούτο του στην ταινία “Γλυκιά Συμμορία” (1983), σε σκηνοθεσία Νίκου Νικολαϊδη, για την οποία απέσπασε βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Η δεύτερη εμφάνιση του στη μεγάλη οθόνη ήταν τον επόμενο χρόνο, στο “Λουφα & Παραλλαγή” του Νίκου Περράκη, ερμηνεύοντας ένα ρόλο που τον έκανε ιδιαίτερα δημοφιλή στο ευρύ κοινό. Ακολούθησαν πολλές ταινίες, στις οποίες πάντα, ανεξάρτητα από το πόσο μεγάλος ήταν ο ρόλος του, έβαζε την προσωπική σφραγίδα του. “Πρωϊνή Περίπολος” (Ν. Νικολαϊδης – 1986), “Προστάτης Οικογένειας” (Ν. Περράκης -1997), “Αυτή η Νύχτα μένει” (Ν. Παναγιωτόπουλος – 1999), “Μαύρο Γάλα” (Ν. Τριανταφυλλίδης – 1999), “Φτηνά Τσιγάρα” (Ρ. Χαραλαμπίδης – 2000), “Κουράστηκα να σκοτώνω τους αγαπητικούς σου” (Ν. Παναγιωτόπουλος – 2002), “4 μαύρα κοστούμια” (Ρ. Χαραλαμπίδης-2009) κ.α. Το σκηνοθετικό του ντεμπούτο το έκανε το 1989, όπου έγραψε και σκηνοθέτησε την ταινία μικρού μήκους “Βέρα Κρουζ”, η οποία και απέσπασε το πρώτο βραβείο στο αντίστοιχο φεστιβάλ, τιμήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και βραβεύτηκε από το Εθνικό Κέντρο Ταινιών της Γαλλιάς, το 1990. Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθέτησε και έγραψε και το σενάριο, ήταν “Ο Κήπος του Θεού” (1994), η οποία τιμήθηκε με 7 κρατικά βραβεία ποιότητας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Τα τελευταία χρόνια πρωταγωνιστούσε στην παράσταση “Άγριος Σπόρος”, του Γιάννη Τσίρου, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη, που γνώρισε τεράστια επιτυχία, λαμβάνοντας συνεχείς παρατάσεις και αντίστοιχες επαναλήψεις στο Θέατρο Επί Κολωνώ. Εμείς θα τον θυμόμαστε πάντα ως ένα ανήσυχο καλλιτεχνικό πνεύμα κι έναν πολύ ταλαντούχο - αντισυμβατικό - δημιουργό, που μας χάρισε μοναδικές στιγμές θεατρικής, κινηματογραφικής και τηλεοπτικής συγκίνησης, κάνοντάς μας να κλάψουμε, να γελάσουμε, να προβληματιστούμε, να ταυτιστούμε μαζί του, χωρίς ποτέ να χάσει τον αυθορμητισμό και την αμεσότητά του κι αυτό το ξεχωριστό “κάτι” που χαρακτηρίζει όλους τους μεγάλους καλλιτέχνες. Η συντακτική ομάδα του Θεαθήναι εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στην οικογένεια, τους φίλους και τους συνεργάτες του. γράφουν Λίλα Παπαπάσχου & Χρήστος Σούτος Την Τετάρτη 11/9 βρεθήκαμε στο Θέατρο Πορεία για να παρακολουθήσουμε την παρουσίαση του προγράμματος του Οργανισμού για την θεατρική σεζόν 2019- 20. Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Θεάτρου, Δημήτρης Τάρλοου, μας υποδέχθηκε στο χώρο και μας " μύησε" στις παραστάσεις που θα δούμε φέτος. Η έναρξη όμως της παρουσίασης έκρυβε για όλους μας μια σειρά από ευχάριστες εκπλήξεις. Η πρώτη είναι η απόφαση του Θεάτρου να μπει ενεργά στο χώρο της εκπαίδευσης δίνοντας με αυτό τον τρόπο έμφαση στην πολύπλευρη πολιτιστική του προσφορά σε μια χρονιά που κλείνει τα είκοσι χρόνια λειτουργίας του υπό την καθοδήγηση του Δημήτρη Τάρλοου. Η συνεργασία του με δύο εκ των σημαντικότερων θεατρικών συγγραφέων, τον Δημήτρη Τριαρίδη και τον Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, "γέννησε" την Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής. Πρόκειται για δύο ανεξάρτητους μεταξύ τους ετήσιους κύκλους εκπαίδευσης και συγγραφικής πυροδότησης σε όλα τα στάδια της δραματουργικής συνεργασίας. Αναλυτικές πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο site του θεάτρου (www.poreiatheatre.com) με τις αιτήσεις να ολοκληρώνονται στις 23 του Σεπτεμβρίου. Η δεύτερη αφορούσε την πλήρη προσβασιμότητα που απέκτησε το Θέατρο Πορεία για τα άτομα ΑΜΕΑ. Η αναβάθμιση δεν αφορά μόνο τα άτομα με κινητικά προβλήματα, που έχουν πλέον την δυνατότητα να δουν με μεγαλύτερη άνεση τις παραστάσεις, αλλά και άτομα με προβλήματα ακοής, αφού υπάρχει σύστημα υπερτιτλισμού στα έργα. Η συγκεκριμένη πρακτική αφορά και άτομα χωρίς γνώση της ελληνικής γλώσσας, αφού θα διατίθενται και αγγλικοί υπέρτιτλοι. της Μαρίας Σούμπερτ Υπάρχει μια μεγάλη συζήτηση κατά πόσο τα παιδιά του σήμερα μπορούν να ακούσουν ένα λαϊκό παραμύθι χωρίς να «τραυματιστούν» ανεπανόρθωτα από τις σκηνές βίας που περιγράφονται. Μπορεί ένα παιδί σήμερα να ακούσει για την μαμά κατσίκα που κόβει την κοιλιά του λύκου για να βγάλει τα παιδιά της από μέσα; Για τις λάμιες που τρώνε μωρά και για τα παιδιά που τρώνε την οικογένειά τους; Μπορούν να ακούσουν για τους δράκους που τρώνε τα παιδιά τους ή τις μανάδες που τους ταΐζουν το ίδιο τους το στήθος, χωρίς να έχουν εφιάλτες το βράδυ; Για να το δούμε όμως και από την ανάποδη: σε τι εξυπηρετούσαν τα λαϊκά παραμύθια –αφηγήσεις που επιβιώνουν και εξελίσσονται μέσα στους αιώνες και συνεχίζουν μέχρι τα χρόνια μας; Τι έπαθαν οι τότε ακροατές τους; Για να επιστρέψουμε όμως στο σήμερα, οι σημερινοί παραμυθάδες –οι γονείς των παιδιών-ακροατών- είναι εκείνοι που δυσκολεύονται ως επί το πλείστον να αφηγηθούν αυτά τα παραμύθια στα παιδιά τους. Νιώθοντας δέος και ίσως αποστροφή για τις βίαιες σκηνές των αφηγήσεων αυτών, αδυνατούν να τις αφηγηθούν στα παιδιά τους χωρίς να τους εμπνεύσουν φόβο. Τι είναι όμως αυτό που διαπραγματεύονται τα λαϊκά παραμύθια; Σίγουρα μέσα από την διαδικασία αφήγησης – ακρόασης διαδραματίζεται ένα αρχετυπικό δράμα –με την έννοια του "δρω"–πράττω. Μέσα από αρχετυπικές εικόνες, ο παραμυθάς θα μεταφέρει την λαϊκή γνώση και σοφία με στόχο να μιλήσει απευθείας στις ψυχικές διεργασίες του ακροατή. «SIN AS A PORTRAIT» ΤΑ 7 ΘΑΝΑΣΙΜΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ 17/9 ΣΤΗΝ CHILI ART GALLERY13/9/2019
της Λίλας Παπαπάσχου Μετά τη Δανάη Ρούσσου σειρά έχει η δημοφιλής ηθοποιός Τζωρτζίνα Λιώση, η οποία με τη σειρά της θα μας βάλει στον "ποιητικά ρεαλιστικό" κόσμο του διεθνούς φήμης Έλληνα σκηνοθέτη, Δήμου Αβδελιώδη, ο οποίος παρουσιάζει στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, από σήμερα 12/9 και έως τις 14 Σεπτεμβρίου, την παράσταση «Ικέτιδες» του Ευριπίδη. Η παράσταση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του καλλιτεχνικού και ερευνητικού προγράμματος για το Αρχαίο Δράμα και τις Πολιτικές Επιστήμες «Μεγάλες Αφηγήσεις/ Η Επιστροφή Αθήνα_2019». Το «Θεαθήναι» ήρθε face to faces με τη νεαρή, αλλά ήδη καταξιωμένη ηθοποιό και μία εκ των πρωταγωνιστριών της παράστασης και συνομίλησε μαζί της, με αφορμή τη σημερινή πρεμιέρα στο ΙΜΚ, για το έργο και τη συνεργασία της με τον σπουδαίο δημιουργό, αλλά και για τις υπόλοιπες καλλιτεχνικές δραστηριότητές της, οι οποίες είναι εξίσου ενδιαφέρουσες. της Μαρίας Σούμπερτ Ο Νίκολα Τέσλα έζησε στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα και το πρώτο μισό του 20ου και έχει μείνει στην ιστορία ως ένας από τους μεγαλύτερους εφευρέτες του κόσμου. Δεν είναι λοιπόν παράδοξο που δύο επίδοξοι προέφηβοι επιστήμονες ονομάζονται Νικ και Τέσλα. Πρόκειται για τα δίδυμα αδέρφια που ζουν εδώ και λίγο καιρό με τον θείο Νιουτ, ο οποίος επίσης είναι ένας τρελός επιστήμονας.
Το βιβλίο «Γκατζετομάχη μυστικών πρακτόρων» τους βρίσκει ήδη να έχουν κάνει φίλους στη νέα γειτονιά, να ενοχλούν σταθερά την γειτόνισσα με τις εφευρέσεις τους, αλλά και να έχουν στιγματιστεί από τους γονείς των φίλων τους και την τοπική αστυνομία ως «μπελάδες». Όταν λοιπόν πάρουν ένα ανήσυχο μήνυμα από τη μητέρα τους και χαθεί κάθε επικοινωνία μαζί της, τα πράγματα βγαίνουν εκτός ελέγχου. Ποιος είναι ο κατάσκοπος που θα τους κάνει κακό; Είναι ο εντομοεξολοθρευτής Σκιπ; Ο «Αυστραλός» Όλι με την σοβιετική προφορά; Οι ηλικιωμένες καθαρίστριες με τις κρεατοελιές στη μύτη και το πιγούνι; Και επιτέλους, τι ακριβώς σκαρώνει η Τζούλι Κάσερλι; Ο «Science Bob» Pflugfelder και ο Steve Hockensmith γράφουν ένα ακόμα βιβλίο με ήρωες τον εντεκάχρονο Νικ και την δίδυμη αδερφή του Τέσλα, προσθέτοντας κατά τη διάρκεια της αφήγησης μια σειρά από οδηγίες για την κατασκευή διάφορων μηχανισμών παρακολούθησης, αλλά και αποκρυπτογράφησης. Αυτό όμως που συνεχώς περνάει πίσω από το κείμενο, πίσω από τους διαλόγους –που δίνουν μια έντονα κινηματογραφική αίσθηση στη γραφή- είναι η απουσία των γονιών, η αγωνία των παιδιών πότε θα ξαναγίνουν οικογένεια και πότε θα επιστρέψουν στο δικό τους οικείο περιβάλλον. «ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ» ΤΟΥ ΣΤΑΜΑΤΗ ΠΟΛΕΝΑΚΗ ΑΠΟ 7/10 ΣΤΟ STUDIO ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΗ ΓΙΑ 20 ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ12/9/2019
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
March 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
csmediagr0@gmail.com
theathinaiart@gmail.com
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος