γράφει ο Alex Ηλιάδης Κατά διαστήματα, ψάχνω βίντεο που μου «έχουν ξεφύγει», σε σχέση με γεγονότα που υπάρχουν γύρω από μπάντες, ή προσωπικότητες που αφορούν τη μουσική. Βίντεο, συναυλίες, συνεντεύξεις, κτλ.. Άλλες φορές, μπορεί να μην υπάρχει κάτι που μου έχει ξεφύγει. Απλώς να «εμφανίζεται» νέο υλικό. Ο λόγος που τα ψάχνω και κυνηγάω το να τα δω; Όπως έχω σίγουρα αναφέρει ξανά, θεωρώ πως η ιστορία ενός χώρου, έχει πάντα κάτι να διδάξει, οπότε σίγουρα δεν έχω να χάσω τίποτα. Μόνο να κερδίσω. Σε γενικές γραμμές, έχω παρατηρήσει πως χρονικά, το σημείο στο οποίο μπορούμε να εντοπίσουμε την έκρηξη δημιουργίας σε ό,τι αφορά όλα τα επίπεδα της μουσικής, που εξελίσσονται εν πολλοίς έως σήμερα, εντοπίζεται στα 70s και στα 80s. Όχι. Δεν έχει να κάνει με την αγάπη μου στις μουσικές αυτών των δεκαετιών. Έχει να κάνει (και) με τα όσα είδα παρακολουθώντας το The Defiant Ones (Οι Ασυμβίβαστοι). Αποτελείται από 4 επεισόδια, των οποίων η διάρκεια δεν είναι ακριβώς συγκεκριμένη. Υπολογίστε πως θα χρειαστείτε περίπου 4 ώρες, ώστε να δείτε την ιστορία της μουσικής των τελευταίων 50 ετών να περνάει από μπροστά σας. Το αποκαλυπτικό, για πολλά πράγματα, ντοκιμαντέρ, έβγαλε στον αέρα το HBO το 2017. Μπορείτε να το βρείτε στο Netflix, ακολουθώντας το παρακάτω link https://www.netflix.com/title/80214552! Επί της ουσίας, μας δείχνει την εξέλιξη και πορεία δύο ογκόλιθων της μουσικής βιομηχανίας. Των JimmyIovine και Dr. Dre. Ο καθένας τους, ακολούθησε διαφορετικά μονοπάτια και κάποια στιγμή συναντήθηκαν, δημιούργησαν μαζί την εταιρεία Beats Electronics και την πούλησαν στην Apple,για 3 δισεκατομμύρια δολάρια, το 2014.Αξίζει να σημειώσουμε, ότι έναν μόλις χρόνο μετά το deal, εμφανίστηκε η εφαρμογή Apple Music, μέσω της οποίας οι χρήστες του iTunesμπορούν σήμερα να ακούνε μουσική μέσω streaming. Είναι, επί της ουσίας, το Spotify των χρηστών macκαι iPhone. Το όνομα του JimmyIovine δεν το διάβασα / άκουσα πρώτη φορά. Ήταν ένας τύπος, τον οποίον πετύχαινα μελετώντας το Σαν Σήμερα της μουσικής για τις ραδιοφωνικές μου εκπομπές εδώ και χρόνια. Κάποια στιγμή, λόγω του ότι ήταν τρομερά πολλά αυτά που διάβαζα γι’ αυτόν, τον έψαξα περισσότερο. Αυτό που μου έμεινε ως εντυπωσιακό ή καλύτερα λυτρωτικό στα όσα διάβασα, ήταν ότι δεν ήταν κανένας τρομερός μαθητής και δεν προερχόταν από καμία πλούσια οικογένεια. Γιατί λυτρωτικό θα μου πείτε; Κάπου νιώθω μια ταύτιση. Οι ιστορίες αυτές, των ανθρώπων που φτάνουν «στην κορυφή του κόσμου», έχοντας ξεκινήσει από χαμηλά και χωρίς να βρουν τίποτα έτοιμο, φέρνουν μαζί τους έναν ρομαντισμό από άλλη εποχή, η οποία πιστεύω δυστυχώς πως έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Ο Αμερικανός, παράτησε το κολλέγιό στα 19 του και βρήκε μία δουλειά σε ένα στούντιο ηχογραφήσεων ως, αυτό που θα λέγαμε λαϊκά, «το παιδί για όλες τις δουλειές». Επειδή όμως τότε, σημασία είχε μόνο το πραγματικό επί του πρακτέου ταλέντο, ο Iovine βρέθηκε σύντομα να κάνει ηχογραφήσεις σαν επικεφαλής. Από το ξεκίνημα της καριέρας του, έως σήμερα, έχει πάρει μέρος στην παραγωγή περισσότερων από 250 δίσκων. Πράγματα που μου έμειναν από την ιστορία του:
Ο Dr. Dreα πό την άλλη, είναι η κλασσική μορφή παλιού hip-hoper, ο οποίος βαρέθηκε πάρα πολύ γρήγορα τις ιστορίες με τα ναρκωτικά, τις γυναίκες και τα λεφτά και έψαξε να βρει το δρόμο του αλλιώς. Για να πούμε κάποια πράγματα χωρίς περιστροφές. Τα όσα λένε και (προσποιούνται ότι) κάνουν στην Ελλάδα οι χιπχοπάδες, που λέγονται τράπερς τα τελευταία χρόνια, γίνονται στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού εδώ και τουλάχιστον μια εικοσαετία. Οι αναφορές των Αμερικανών, σε γυναίκες, χρήματα και ναρκωτικά, είναι βιωματικές. Για παράδειγμα, οι Puff Duddy και 50 Cent είναι 2 από τους πλουσιότερους ανθρώπους του πλανήτη, ενώ ο Snoop Dogg, βρέθηκε στην όλη Μπίνα, διότι ήταν γνωστός έμπορος ναρκωτικών, ο οποίος μπαινόβγαινε στα στούντιο για «κατ’ οίκον παραδόσεις» στους πελάτες του. Η εμπλοκή του Dr. Dreμε τη μουσική ξεκίνησε το 1992, όταν κυκλοφόρησε το ντεμπούτο άλμπουμ του The Chronic και έγινε άμεσα ένας από τους ισχυρότερους σε πωλήσεις Αμερικανούς καλλιτέχνες, κερδίζοντας Grammyγια το single Let Me Ride. Τα επόμενα χρόνια, ενεπλάκη περισσότερο με τον εντοπισμό νέων προσώπων και την ανάπτυξη τους αρχικά και την παραγωγή των άλμπουμ τους εν συνεχεία. Επί της ουσίας, μπορεί να υπερηφανεύεται ότι όλη η αφρόκρεμα του είδους, όπως την ξέρουμε σήμερα, δημιουργήθηκε από τα χέρια του. Κάπου εκεί, ήρθε και η συνάντησή του, με τον μετέπειτα συνέταιρό του JimmyIovine. Θα ήθελα πριν κλείσω αυτό το κείμενο, να σας πω ότι σέβομαι πάρα πολύ όλα αυτά τα οποία αποτέλεσαν έμπνευση για τη «γέννηση» της hip-hop. Της αυθεντικής. Όλα τα είδη της μουσικής άλλωστε, ξεκίνησαν κάπως έτσι. Ομάδες ανθρώπων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, έβρισκαν τρόπο να εκφραστούν και να μιλήσουν στο κοινό, γι’ αυτά που τους απασχολούσαν, μέσα από τους στίχους τους, τις μουσικές τους, ακόμα και από τον χορό τους. Σήμερα, στα δικά μου τουλάχιστον... αυτιά, εκείνοι που ακόμα προβληματίζονται με τα όσα συμβαίνουν γύρω τους είναι πια πολύ λίγοι, δεδομένου του ότι οι υπόλοιποι, ας μου επιτραπεί η έκφραση, μεγαλοπιάστηκαν, με αποτέλεσμα να ξεχάσουν για ποιόν λόγο ξεκίνησαν να γράφουν και να τραγουδούν, κάνοντας το περιεχόμενό τους, αρκετά ευτελές. Θα έλεγα χωρίς δεύτερη σκέψη, ότι το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ, θα σας πει πολύ ενδιαφέροντα πράγματα για την εξέλιξη της ιστορίας της μουσικής. Συστήνω ανεπιφύλακτα να το δείτε. Θεωρώ ότι θα σας είναι πολύ ευχάριστο.
0 Comments
Leave a Reply. |
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος