του Βασίλη Σκαρμούτσου Ο Εντ Γούντ γεννήθηκε στις 24 Οκτωβρίου 1924 στο Πακίπσι, και έμεινε στην κινηματογραφική ιστορία ως ο χειρότερος σκηνοθέτης όλων των εποχών, μάλιστα τον αποκαλούσαν ως ο Όρσον Γουέλς του μη ποιοτικού κινηματογράφου. Ο Γούντ λάτρευε να φορά γυναικεία ενδύματα, κυρίως πουλόβερ ανγκορά, σύμφωνα με πηγές η συνήθεια της παρενδυσίας προέκυψε από την ηλικία που ήταν μικρός και η μητέρα του τον έντυνε με κοριτσίστικα ρούχα. Υπήρξε πεζοναύτης στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, και μάλιστα ο ίδιος ισχυριζόταν ότι στη μάχη του Ταράουα πολέμησε φορώντας σουτιέν και κιλότα κάτω από τη στολή του. Ο Εντ Γούντ, που νέος εργαζόταν ως «τέρας» σε τσίρκο, ξεκίνησε να ασχολείται με τον κινηματογράφο μετά το πόλεμο, από τον 1951 μέχρι το θάνατο του γύρισε πληθώρα ταινιών, οι πιο πολλές με θεματολογία επιστημονικής φαντασίας και τρόμου, ενώ στις περισσότερες από αυτές εμφανιζόταν ως ηθοποιός και έκανε και το μοντάζ. H πορεία του στο χώρο της τέχνης ξεκίνησε το 1951 με τη συγγραφή του σεναρίου της τηλεταινίας «the sun was setting», που πιθανώς δεν προβλήθηκε ποτέ. Το 1953 σκηνοθέτησε, έγραψε και πρωταγωνίστησε στη ταινία «Glenor Glenda», με αναφορά στην ομοφυλοφιλία και το τρανβεστισμό, ενώ τα κομμάτια σχετικά με τη παρενδυσία πιστεύεται ότι περιέχουν αυτοβιογραφικά στοιχεία. Μοα ταινία που αργότερα ο Ντέιβιντ Λύντς θα ονομάσει ως μία από τις αγαπημένες του. Θα ακολουθήσουν διάφορες κινηματογραφικές απόπειρες, με ποιο γνωστή το «Bride of the monster» το 1955. Μέχρι το 1959 που θα σκηνοθετήσει τη ταινία «Plan 9 fromouterspace», το πιο διάσημο έργο του. Μία ταινία που χαρακτηρίστηκε ως η χειρότερη στην ιστορία του κινηματογράφου και που σχετίζεται με τη σύγκρουση μεταξύ ενός ανδρόγυνου ζόμπι, ένα στόλο εξωγήινων και τον αμερικάνικο στρατό. Στη ταινία παρεμβάλλονται πλάνα του Λουγκόζι, ο οποίος είχε πεθάνει τρία χρόνια νωρίτερα, και ουσιαστικά είναι δοκιμαστικά πλάνα , άσχετα με το περιεχόμενο της ταινίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ταινία χρηματοδοτήθηκε από Ευαγγελικούς, τους οποίους ο Γούντ είχε πείσει ότι με τα κέρδη που θα απέφερε, θα γύριζε μία ταινία για καθέναν από τους δώδεκα αποστόλους…Θα ακολουθήσουν και άλλες ταινίες ανάλογες, ενώ στα τέλη της πορείας του θα στρέψει το περιεχόμενο των ταινιών του προς το soft-porn. Ο ίδιος δεν γνώρισε ποτέ εμπορική επιτυχία, το Χόλυγουντ τον αντιμετώπιζε ως γραφικό, ως μία καρικατούρα. Οι ταινίες του χαρακτηρίζονταν ως οι χειρότερες των χειροτέρων, ενώ σ ’αυτό έπαιξε ρόλο και η αδυναμία να βρίσκει χρηματοδότες. Το γεγονός αυτό, οδήγησε τον Γούντ να περιορίζει τα έξοδα συνεχώς, να γυρίζει πολλές σκηνές καθημερινά και να χρησιμοποιεί τα πιο φτηνά ειδικά εφέ που υπήρχαν στην αγορά. Ήταν όμως όλα αυτά που μαζί οδήγησαν τις ταινίες του να γίνουν αντικείμενο μελέτης και ο ίδιος να θεωρηθεί εμβληματική μορφή στο χώρο των B-Movies. Ο Γούντ έγινε γνωστός επίσης και για τη φιλία που ανέπτυξε με τον γερασμένο πια Ούγγρο ηθοποιό Μπέλα Λουγκόζι, ο οποίος εθισμένος στη μορφίνη και πάμπτωχος πρωταγωνίστησε σε ταινίες του Γουντ τη δεκαετία του ’50. Τη δεκαετία του ’60 ξεκίνησε το πρόβλημα αλκοολισμού που απέκτησε, ο Εντ Γούντ πέθανε στις 10 Δεκεμβρίου του 1978 , από καρδιακή προσβολή στο κρεββάτι του ενώ έπινε. Δεν πρόλαβε να δει τις ταινίες του να παίρνουν τη θέση τους στο κινηματογραφικό κόσμο, όμως πέθανε με την πεποίθηση, κόντρα σε όλους τους άλλους , ότι γύριζε κανονικές ταινίες. Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος