της Μαρίας Σούμπερτ Ως σύμβολο της αναγέννησης το αυγό αποτελεί ιερό αντικείμενο των προχριστιανικών τελετών για τον ερχομό της άνοιξης. Το πασχαλινό αυγό όμως χρησιμοποιήθηκε από τους πρώτους Χριστιανούς ως σύμβολο του τάφου που κράτησε το σώμα του Χριστού. Ήδη από την εποχή του Λούθηρου υπάρχουν στη Γερμανία αναφορές για το κυνήγι των αυγών, όπου οι άντρες έκρυβαν τα αυγά για να τα βρουν οι γυναίκες και τα παιδιά –μια γιορτή που πιθανά να συνδέεται με την μεταφορά του αυγού ως τύμβου. Ο Πασχαλινός Λαγός χρονολογείται κι αυτός τουλάχιστον από τον 17ο αιώνα και αποτελεί κυρίως δυτική παράδοση. Αυτά ως προς τη θεωρία. Στην πράξη, πάντως ο Λάμπης ο Λαγός και η Φανή η κοτοπουλίτσα ετοιμάζουν κάθε χρόνο τα πασχαλινά αυγά για τα ζώα του δάσους. Κάθε χρόνο ο Λάμπης βγαίνει να τα μοιράσει, και κάθε χρόνο παίρνει όλα τα συχαρίκια. Η Φανή ενοχλείται και ζηλεύει. Όταν λοιπόν έρθει πάλι η στιγμή να φτιάξουν και να μοιράσουν τα αυγά, η Φανή ξεγελάει τον Λάμπη και βγαίνει να τα μοιράσει μονάχη της. Υπάρχει όμως ένας λόγος που το μικρό κοτοπουλάκι δεν σέρνει το καρότσι με τα αυγά μονάχο του: όταν φτάσει στην ανηφόρα, θα την πάρει ο κατήφορος, τα αυγά θα την βαρύνουν, το καροτσάκι θα γλιστρήσει και ΩΠ! όλα τα αυγά θα βρεθούν ανάκατα πίσω από θάμνους, μέσα σε δέντρα, κάτω από λουλούδια. Τι θα κάνει τώρα η Φανή; Το βιβλίο των Άνταμ και Σαρλότ Γκίλεν παίζει με την πασχαλινή παράδοση των κρυμμένων αυγών, παίζει όμως και με τις σχέσεις των φίλων, δύο ισότιμων στην ουσία ανθρώπων. Όταν αναγνωρίζεται μονάχα ο Λάμπης, η Φανή ζηλεύει. Ο Λάμπης όμως θαμπώνεται από την προσοχή και ξεχνάει να φέρει και την Φανή στο προσκήνιο. Βέβαια αν είχε πράξει «σωστά», η Φανή δεν θα προσπαθούσε να αλλάξει τη ρουτίνα τους, τα αυγά δεν θα κρύβονταν μέσα στο δάσος και τα ζώα δεν θα ανακάλυπταν το κυνήγι των κρυμμένων πασχαλινών αυγών. Αν κάτι μένει από το βιβλίο αυτό –πέραν της αστείας ιστορίας και της ζωντανής και έντονης εικονογράφησης- είναι πως οι σχέσεις είναι κάτι πολύ πιο περίπλοκο από την πολιτικώς ορθή θεωρία. Και αυτό που θα φέρει την ρήξη, την αντιζηλία και την αντιπαλότητα μπορεί εν τέλει να είναι πολύ πιο γόνιμο και ενδιαφέρον από την βαρετή και πάντοτε σωστή συμπεριφορά. Γιατί στις ατέλειες βρίσκεται η έκπληξη και στις συχνά λανθασμένες επιλογές κρύβονται οι μεγάλες ανακαλύψεις! _______________________________________________________________________________________ Άνταμ και Σαρλότ Γκίλεν Πού χαθήκαν τα αυγά; Εικονογράφηση: Πίππα Κέρνικ Μετάφραση: Ελένη Μπακογεώργου Εκδόσεις Πατάκη Τιμή: €7,90 Ηλικίες: 3+ Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος