της Νίκης Ράπτη φωτογραφίες: Χριστόφορος Κώνστας Το Θεσσαλικό Θέατρο, στο πλαίσιο της «Θεατρικής άνοιξης», ενός φεστιβάλ με σημαντική παρουσία, φιλοξένησε κατ΄ αποκλειστικότητα τα βραβευμένα έργα του Eurodram 2018 σε μορφή αναλογίου. Το Eurodram είναι ένα δίκτυο προώθησης θεατρικών έργων σε ευρωπαϊκές, μεσογειακές και κεντροασιατικές γλώσσες, με κύριο στόχο τη γνωστοποίηση θεατρικών έργων, με ιδιαίτερη προσοχή στη γλωσσική πολυμορφία και οργανωμένο σε επιτροπές ανάγνωσης 40 περίπου γλωσσών. Την Κυριακή, στις 27 Μαΐου 2018, στις 9.00 μ.μ, παρουσιάστηκε απόσπασμα ενός από τα διακριθέντα με έπαινο έργα του διαγωνισμού Eurodram 2017, το «PLAN B», της Ζέτης Φίτσιου. Έπαιξαν ο Χρήστος Κορδελάς, ο Θανάσης Σαλιαμπούχος, ο Αποστόλης Λύγδας, η Γεωργία Αγγουριδάκη και η ομάδα του Συνεργείου Μουσικού Θεάτρου (Σ.μου.Θ.), με τη σκηνοθετική επιμέλεια του Θανάση Σαλιαμπούχου. Η Ζέτη Φίτσιου γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Λάρισα. Το «PLAN B» είναι το πρώτο της θεατρικό έργο, το οποίο κυκλοφόρησε το 2015 από τις Εκδόσεις Δωδώνη. Σπούδασε Κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και στη συνέχεια ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της στη Διεθνή Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού. Είναι απόφοιτος του Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν. Το έργο της «Τεχνοχρόνος» κέρδισε το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό συγγραφής θεατρικού έργου που διοργάνωσε η Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων (2017). Η δημιουργία του Σ.Μου.Θ. ξεκινά το 2001 και έχει προσφέρει τόσο σε τοπικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο εκπαιδευτικά προγράμματα, πολιτιστικές εκδηλώσεις, επαγγελματικές παραγωγές θεάτρου, μουσικού θεάτρου και όπερας όπως επίσης και πλούσιες δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα. Έχει συσταθεί από αξιόλογους και ταλαντούχους καλλιτέχνες που συνεισφέρουν στον πολιτισμό με την πολύτιμη και δυναμική παρουσία τους. O Θανάσης Σαλιαμπούχος, γεννήθηκε στη Λάρισα το 1978, παρακολούθησε μαθήματα υποκριτικής στο Σ.Μου.Θ, σπούδασε στη σχολή υποκριτικής του Βόλου και έχει πάρει μέρος σε πολλές παραστάσεις όπως «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», «Όνειρο Θερινής Νυκτός», «Η ρακωδία των σκουπιδιών», «Πενθεσίλεια» (διεθνή συμπαραγωγή), «Χοντροί άντρες με φούστες», «Bug», «Ερωτική συντεχνία», κ.α. Παρακολούθησε διάφορα σεμινάρια, κυρίως σωματικού θεάτρου, στο Λονδίνο και τη Γαλλία. Συμμετέχει στις δράσεις του Σ.Μου.Θ. σε όπερες, πανευρωπαϊκές ακαδημίες και παραστάσεις με το δίκτυο Roots & Routes, με την ομάδα χορού OFF ART όπως και με τη Σχολή Χορού «Έκφραση» (στο χοροθέατρο «Τικ…Τακ…» και στην παράσταση «Το κομμάτι που λείπει»). Συμμετείχε επίσης στη δημιουργία των πρωτότυπων παραστάσεων του Σ.Μου.Θ "Πωλείται" και "Παραμυφικό" καθώς και στην παιδική παράσταση "Περπατώ εις το δάσος". Καθοδηγεί το τμήμα θεάτρου στο εργαστήρι του Σ.Μου.Θ ενώ ένα διάστημα έκανε μαθήματα θεάτρου στις φυλακές της Λάρισας. Στιγμιότυπα από το PLAN B της Ζέτης Φίτσιου, σε σκηνοθετική επιμέλεια Θανάση Σαλαμπούχου Το «Χωριό». Ο Ορέστης φυγαδεύεται σε αυτό, προκειμένου να αποφύγει την τιμωρία και τις Ερινύες. Η ενοχή και η σωτηρία, δεκαοχτώ σπίτια, συνθήματα, σειρήνες, η μετάλλαξη. Η όμορφη Μαρίνα. Ο «χορός», με κριτική διάθεση, που ενημερώνει και προετοιμάζει για την εξέλιξη των γεγονότων, τη δράση. Ένα μέρος που ζει σύμφωνα με τους δικούς του κανόνες, τους οποίους ο πρωταγωνιστής καλείται να δεχτεί και να αφομοιώσει. Η πολιτική διαφθορά, το κυνηγητό και η απειλή ενός σκανδάλου, μια παράξενη ανάκριση και ένα σχέδιο με το όνομα «Κεραυνός». Επιτυχία, απειλή, χρήματα, δόξα, εξουσία, και μια «φυλακή» που γίνεται καταφύγιο. Προπαγάνδα, διαχείριση, προσαρμογή και η αντίσταση στη διάλυση μιας ενότητας. Ο Ορέστης προσπαθεί να προειδοποιήσει τους κατοίκους για την επερχόμενη αλλαγή, δημιουργεί αμφιβολίες στήνοντας περίτεχνα τους δικούς του κανόνες και αμφιβολίες για το μέλλον, για το ποιος τελικά χρησιμοποιεί ή «σώζει» ποιον. Οι ηθοποιοί υποστήριξαν με συνέπεια και πάθος τους χαρακτήρες του έργου, μιας ιστορίας με τη θαυμαστή πορεία ενός ήρωα που ερωτεύεται και δείχνει να προχωρά σε έναν διαφορετικό τρόπο ζωής από τον συνηθισμένο του. Εξαιρετική η σκηνοθετική επιμέλεια του Θανάση Σαλιαμπούχου και η ερμηνεία του στο «Χορό». Ένας ηθοποιός, με σκηνική γοητεία και μεγάλο ταλέντο, καθοδήγησε άξιους ηθοποιούς και μέλη της ομάδας Σ.μου.Θ, παρουσιάζοντας μια πολύ ενδιαφέρουσα οπτική του έργου με έμπνευση και φαντασία. Εντυπωσιακή η Γεωργία Αγγουριδάκη στον ρόλο της Μαρίνας αλλά και ως αναγνώστρια των σκηνικών οδηγιών. Ένα έξυπνο έργο με μουσικότητα και ρυθμό, με πρωτότυπες ανατροπές και ένα «ανοιχτό» τέλος. Ένα φιλοσοφημένο, επίκαιρο και δυναμικό θεατρικό κόμικ με ενδιαφέρον και πολλαπλές αναγνώσεις για το νόημα του, μέσα σε ένα άχρονο πλαίσιο, με τη δύναμη της αλλαγής, της αγνότητας και του έρωτα. Την ίδια μέρα παρουσιάστηκε το βραβευμένο από το Eurodram 2017, έργο της Θεώνης Δέδε, «ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΛΗΣΤΗ Ή ΟΙ ΔΡΑΚΟΙ ΜΕ ΤΙΣ ΜΑΚΡΙΕΣ ΟΥΡΕΣ», σε σκηνοθεσία-εικαστικά slides και αφήγηση της Ρούλας Καραφέρη, πρωτότυπη μουσική σύνθεση-ζωντανή εκτέλεση του Διονύση Δότσιου και χορό από τον Δημήτρη Μπούμπα. Η Θεώνη Δέδε σπούδασε Δημοσιογραφία, Ελληνικό Πολιτισμό και Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων. Το έργο Μεταμορφώσεις παραστάθηκε στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας (2017) και το έργο Το σπίτι του Ληστή στο Θέατρο Μπιπ (2017). Το έργο Sunny Days έλαβε έπαινο για νέους θεατρικούς συγγραφείς από το Y.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. (2014) και παραστάθηκε ως περιπατητικό θέατρο (2017). Το διήγημα της «Δάφνη» βραβεύτηκε και συμμετείχε στη συλλογική έκδοση Πρώτη Γραφή (εκδ. Μίνωας). Από τις εκδόσεις Εκάτη κυκλοφορούν οι ποιητικές της συλλογές Ήταν ένας γέρος σοφός ροφός, Το σπίτι του ληστή ή Οι δράκοι με τις μακριές ουρές και το θεατρικό Sunny Days. Επίσης, συμμετέχει με κείμενο στον συλλογικό τόμο Μια γιορτή για τον Σαίξπηρ - 16 Συγγραφείς, (2017), εκδ. Βακχικόν. Η Ρούλα Καραφέρη έχει σπουδάσει χορό στη Δανία, τη Γερμανία και την Ολλανδία. Έχει δίπλωμα ανάλυσης της κίνησης του ιδιωτικού ινστιτούτου Cary Rick του Μονάχου, πτυχίο (Bachelor) καθηγήτριας σύγχρονου χορού με ειδικότητα στον αυτοσχεδιασμό και τη σύνθεση, της Κρατικής Ακαδημίας Χορού του Ρότερνταμ και μεταπτυχιακό από την ίδια ακαδημία στην Χοροθεραπεία. Έχει δημιουργήσει μια μεγάλη σειρά από παραστάσεις χορού, εικαστικές εγκαταστάσεις και performances «site specific». Έχει συνεργαστεί με πολλούς Εικαστικούς, Μουσικούς και Σκηνοθέτες από όλο τον κόσμο. Στην Ελλάδα είναι συνιδρύτρια του Συνεργείου Μουσικού Θεάτρου (Σ.Moυ.Θ.) και της ομάδας OFF ART με παραγωγές Χορού, Χοροθεάτρου, Θεάτρου δρόμου και σεμινάρια διαφόρων κατευθύνσεων. Στιγμιότυπο από το έργο της Θεώνης Δέδε, «ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΛΗΣΤΗ Ή ΟΙ ΔΡΑΚΟΙ ΜΕ ΤΙΣ ΜΑΚΡΙΕΣ ΟΥΡΕΣ», σε σκηνοθεσία-εικαστικά slides και αφήγηση της Ρούλας Καραφέρη. Σε αυτήν τη μοναδική παράσταση το ιδιοφυές κείμενο, η μαγευτική μουσική και κίνηση καθώς και τα εντυπωσιακά εικαστικά slides προσέφεραν μια γνήσια θεατρική εμπειρία. Η απουσία, το παραμύθι και μια ανεπανάληπτη αφήγηση ιστοριών. Ένας περίπατος σε ένα πάρκο. Με την καθοδήγηση του Χρόνου Ληστή. Η φιγούρα του πατέρα. Ένα κοντραμπάσο που αποτυπώνει μουσικά την κάθε στιγμή. Φόβοι και ανησυχίες ανθρώπινες, υπαρξιακές, κρυφές, υποσυνείδητες. Ένας μάγος δράκος που προσθέτει σε έναν τόπο γρασίδι, σιντριβάνι και δέντρα, το σπίτι του ληστή. Ξέρες, θηράματα, ένα λευκό κόκκαλο, ένας αιχμάλωτος λαστιχένιος λαιμός. Εισπνοές, εκπνοές, μια δαγκωματιά σε ένα τζάμι. Ο χαμένος κλεμμένος χρόνος. Η Θεώνη Δέδε, ένα από τα πιο αγαπημένα και ταλαντούχα πρόσωπα της λογοτεχνίας και του θεάτρου, μας εισάγει για άλλη μια φορά στον κόσμο των ονείρων. Συνομιλώντας με τη σκληρή πραγματικότητα, πλάθοντας ισχυρές εικόνες και αποδίδοντας σε όλες σχεδόν τις λέξεις, πολλές και διαφορετικές σημασίες. Η ομορφιά και η δύναμη των εικόνων της αποκαλύπτουν ένα μεγαλείο καλοσύνης και τη θέαση του κόσμου με μια ματιά ζωοφόρα. Άψυχα υλικά και αντικείμενα, φανταστικά πλάσματα, πρόσωπα που το καθένα βρίσκει τη θέση του σε αυτό το υπέροχο σύμπαν της γίνονται ζωή και λόγος, φορέας προβληματισμού και συγκίνησης. Μια παράσταση που άγγιξε ακριβώς την «ψυχή» του κειμένου και τη μοιράστηκε μαζί μας απλόχερα, μέσα από ένα σύνολο μέσων που απογείωσαν το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Η αφήγηση της Ρούλας Καραφέρη, μας μετέφερε σε ένα συνειρμικό, συμβολικό και ονειρικό μέρος, όπου η ποίηση γίνεται δραματουργικό υλικό και μεταπλάθεται σε πηγή έμπνευσης και δημιουργικής φαντασίας, «χτίζοντας» ξεκάθαρα έναν ύμνο στην ευαισθησία. Συναντήσεις, κομμάτια κουβερτούρας, δυο βαλίτσες. Οικογένεια και πένθος. Μέσα από τη σκηνοθετική ματιά της εξαιρετικής Ρούλας Καραφέρη συναντούμε τον Χρόνο Ληστή, τη γυναίκα, την κόρη, και τους φοβερούς δράκους. Με την τρυφερή της προσέγγιση και την πλήρη εμβάθυνση της σε ένα έργο σημαντικό μας δίνει την ευκαιρία να νιώσουμε την αλήθεια μιας πένας που αιχμαλωτίζει τον θεατή και τον αναγνώστη. Οι εκπληκτικοί, Διονύσης Δότσιος στην πρωτότυπη μουσική σύνθεση και ζωντανή εκτέλεση και Δημήτρης Μπούμπας στο χορό, «αγκάλιασαν» τις λέξεις, τις μορφές και τα σχήματα. Έδωσαν υπόσταση στο συναίσθημα και στη μνήμη, «κεντώντας» αριστοτεχνικά, ο καθένας με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο, τις ιδέες και την ουσία του έργου. Μια αριστουργηματική γραφή συναντήθηκε με κορυφαίους συντελεστές και εμείς είχαμε την χαρά και την τύχη να τους παρακολουθήσουμε σε μια παράσταση που δεν πρόκειται ποτέ κανείς να ξεχάσει. Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος