γράφει ο Μιχάλης Λαγάνης Η επιτυχημένη παράσταση της Ομάδας Ρόδα “Τρικυμία” του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Περετζή και μετάφραση Δημήτρη Περετζή, επιστρέφει στο Θέατρο Πέτρας στην Πετρούπολη για δύο παραστάσεις στις 15 & 16 Σεπτεμβρίου 2020, στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Πέτρας (τηρώντας φυσικά όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας...) Συναντήσαμε λοιπόν, τον ηθοποιό και μέλος της Ομάδας Ρόδα, Σταμάτη Λόγο, που υποδύεται τον κεντρικό ρόλο του Πρόσπερου και συνομιλήσαμε μαζί του για το έργο, την παράσταση, αλλά και τη συνεργασία του με την πολυδύναμη καλλιτεχνική ομάδα Ρόδα, που παραμένει δραστήρια και δημιουργική ακόμα και υπό τις παρούσες συνθήκες της πανδημίας. Κύριε Λόγο, καλώς ήλθατε στο Θεαθήναι...Σε μια κρίσιμη στιγμή για το θέατρο , όπου όπως και ο υπόλοιπος πολιτισμός έχει επηρεαστεί σημαντικά από την παγκόσμια έκταση και σοβαρότητα που προκάλεσε η επιδημία του Κορωνοϊού επιλέγετε να ανεβάσετε ξανά ένα όχι τόσο γνωστό έργο στο θεατρόφιλο κοινό. Την Τρικυμία του Σαίξπηρ. Πείτε μας για τους λόγους που η θεατρική ομάδα Ρόδα επέλεξε ένα αριστούργημα της κλασικής λογοτεχνίας που πέρα από το «κύκνειο άσμα» θεωρείται η αυτοβιογραφία του μεγάλου ποιητή και θεατρικού συγγραφέα της Αναγέννησης; Η ΡΟΔΑ παρουσίασε «την τρικυμία» για πρώτη φορά στο κοινό και την ενέταξε στο ρεπερτόριό της πριν είκοσι περίπου χρόνια. Η νέα σκηνοθετική προσέγγιση της Μαρίας Περετζή, συνίσταται σε μία ευφάνταστη απεικόνιση στο χώρο, αντιληπτικών ροών, που τα δρώμενα επιχειρούν να υποστηρίξουν. Μέσα στην πλοκή της τρικυμίας μπορούμε να βρούμε την αέναη έκφραση εσωτερικών συγκρούσεων και αντιφάσεων στον άνθρωπο. Ο Σαίξπηρ, ολοκληρώνοντας την θεατρική του διαδρομή με αυτό το τελευταίο του έργο, μας ξεναγεί σε ένα κόσμο όπου συνυπάρχουν τα ανώτερα και κατώτερα στοιχεία της ανθρώπινης ύπαρξης. Η εκδίκηση, αποτέλεσμα ενός αυτοματοποιημένου μηχανισμού αποκατάστασης του προσωπικού μας κόσμου αξιών, φαντάζει πάντα αυθόρμητη, αυτονόητη, θεάρεστη και επιβεβλημένη. Το γεγονός ότι δεν μπορεί να αποτελέσει την λύτρωση στο εσωτερικό μας δράμα, από μόνο του, αμφισβητεί την αξία της και είναι δυνατόν να αναδυθούν μέσα μας βιωματικά στοιχεία πραγματικής συγχώρεσης, να δούμε με συμπάθεια και κατανόηση το δράμα της ζωής, της δικής μας και των άλλων ανθρώπων. Πόσο δύσκολο είναι για έναν ηθοποιό να ερμηνεύσει τον Πρόσπερο; Ένας ρόλο που σκόπευε να υποδυθεί ο ίδιος ο Σαίξπηρ; Ποιες ήταν οι παράμετροι που σας δυσκόλεψαν αλλά και καθιστούσαν τον συγκεκριμένο τραγικό ήρωα μια πρόκληση για όποιον προσπαθεί να τον παρουσιάσει; Σε κάθε πρόβα, σε κάθε παράσταση της ΡΟΔΑ, το ερώτημα είναι τι ακριβώς προσπαθώ να εξυπηρετήσω. Η μεγαλύτερη δυσκολία είναι να εμπιστευτώ τη δυνατότητα της απόσπασης, τη δυνατότητα δηλαδή να παρατηρώ τον εαυτό μου χωρίς να τον κρίνω. O συνηθισμένος μου εαυτός, από τη φύση του, αντιστέκεται σε κάθε αλλαγή προσπαθώντας να την φέρει στα μέτρα του, κρατώντας με στα όρια του γνωστού. Η απόσπαση είναι απαραίτητη συνθήκη για να μπορώ να «είμαι» ο συγκεκριμένος χαρακτήρας που απαιτεί ο ρόλος μέσα στη «μαγική» πραγματικότητά του ενώ η κίνηση και ο λόγος αυθόρμητα αναδύονται από μέσα μου. Να γεννηθεί ο ενθουσιασμός της αρμονίας στη σχέση μου με τον κόσμο που ενώνει τον ηθοποιό με το κοινό και έχει αυτή την ευεργετική ψυχική επίδραση. Η κατάσταση αυτή είναι ζητούμενο για τον ηθοποιό της ΡΟΔΑ. Δεν είναι κάτι το οποίο προσεγγίζει κανείς άκοπα ούτε αποκτά για πάντα αυτό το δικαίωμα. Η προσπάθεια ξεκινά κάθε φορά από την αρχή. Η παράσταση εμπλουτίζεται μουσικά από τις μελωδίες και τους ήχους του Τάκη Πατερέλη και των υπόλοιπων μουσικών της ομάδας Ρόδα. Πως προσαρμόζεται κ αλληλοσυνδέονται κείμενο και ήχος στην πλοκή και εξέλιξη του έργου; Οι ευρύτερα καταξιωμένοι μουσικοί της ομάδας, κάτω από τις οδηγίες της Μαρίας Περετζή, καταλήγουν σε μουσικές προτάσεις που αναδεικνύουν τα δρώμενα, ισχυροποιώντας την δόνηση που η παράσταση εκπέμπει προς τον θεατή. Η μουσική αυτή δεν επενδύει απλά το έργο αλλά λειτουργεί σαν ουσιαστικό δομικό στοιχείο της σκηνοθεσίας, Επιπλέον, παρουσιάζονται μουσική και «κινήσεις» του Έλληνα φιλόσοφου Γεώργιου Γεωργιάδη. Η θεατρική ομάδα Ρόδα έχει καταφέρει να γίνει ιδιαίτερα αγαπητή στο κοινό , κυρίως για τις πρωτότυπες επιλογές της. Ποια είναι τα επόμενα βήματα αυτής της «μοναδικά συντονισμένης ομάδας; Οπωσδήποτε εντυπωσιάζει το γεγονός ότι η ομάδα καταφέρνει να ανεβάζει υπερπαραγωγές, από κάθε άποψη, επιλέγοντας έργα από μύθους της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς αλλά και δικά της. Έργα που έχουν να κάνουν με το «θέατρο του ιερού». Μέσα από τη θεατρική διαδικασία, η ομάδα διερευνά βιωματικά τη δυνατότητα ανάπτυξης της συνείδησης, ακολουθώντας την πρακτική του Έλληνα φιλόσοφου Γκουρτζίεφ. Η ΡΟΔΑ έχει σαν στόχο να ολοκληρώσει εννέα συνολικά έργα που το καθένα, σαν ένα κομμάτι παζλ, έρχεται να συμπληρώσει ένα εγχείρημα που ξεκίνησε πριν από τριάντα χρόνια. Το ΘΕΑΤΡΟ ΡΟΔΑ παρουσιάζει
την «ΤΡΙΚΥΜΙΑ» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ στο Φεστιβάλ Πέτρας του Δήμου Πετρούπολης 15 & 16/9/2020 Στο θέατρο Πέτρας και στις παραστάσεις και πρόβες της ομάδας ΡΟΔΑ τηρούνται όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα προστασίας για τον κορωνοϊό. Μένουμε ασφαλείς και το καλοκαίρι. Διάρκεια: 2 ώρες ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ: γενική είσοδος 15€, AMEA 10€, Ηλεκτρονική προπώληση (13€) στο viva.gr https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-petras/i-trikymia-tou-shakespeare/ Προπώληση (13€) στο Δημαρχείο και τον Δημοτικό κινηματογράφο Πετρούπολης ΟΜΑΔΑ ΡΟΔΑ «Η ΤΡΙΚΥΜΙΑ» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ Σκηνοθεσία: Μαρία Περετζή Μετάφραση: Δημήτρης Περετζής Μουσική: Τάκης Πατερέλης/ Πία Πιερράκου (φωνητικά) / Γιώργος Ντούνης/ Μαρία Περετζή Χορικά: Μαρία Περετζή Κοστούμια: Μαρία Περετζή/ Ιουλία Βεντίκου/ Άννα Κυπραίου/ Μαρία Συμεωνίδου/ Βίκη Tσέλιου/ Αθηνά Παπαφώτη/ Χρυσούλα Μπέτσα/ Μαρία Τσούγκα/ Ιρις Μπαγλανέα/ Πάτυ Παπαγεωργίου/ Γιάννης Αγγέλης/ Πόπη Αστέρη/ Δέσποινα Λόγια/ Μαρία Λογια/ Βούλη Φωτιάδου/ Ηχητικά: Δημήτρης Δημητριάδης Φωτισμός: Μαρία Περετζή/ Δημήτρης Νέλλας/ Φώτης Τραγανουδάκης Μακιγιάζ: Πάτυ Παπαγεωργίου/ Ιουλία Βεντίκου ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΑ Πρόσπερος Σταμάτης Λόγος Μιράντα Ιρις Μπαγλανέα Άριελ Ιουλία Βεντίκου/ Μάνια Μεταξά/ Πάτυ Παπαγεωργίου Κάλιμπαν Σταύρος Κάππας Φερδινάνδος Θωμάς Γκότσης Γκονζάλος Δημήτρης Μπόζες Αλόνζο Δημήτρης Νέλλας Σεβαστιανός Γιάννης Αγγέλης Αντώνιος Γιώργος Κωστογιάννης Αδριανός Χρήστος Βελαώρας Φραγκίσκος Γιώργος Ντούνης Τρίνκουλος Άννα Κυπραίου Στέφανος Αλέξανδρος Μπάτσης Ίρις Πάτυ Παπαγεωργίου Δήμητρα Πία Πιερράκου Ήρα Γεωργία Καρούτσου Ξωτικά Εύα Αυλίδου / Χρήστος Βελαώρας / Γεωργία Καρούτσου / Λένα Κοντοπίδου / Άννα Κυπραίου / Αλέξανδρος Μπάτσης / Χρυσούλα Μπέτσα / Αθηνά Παπαφώτη / Μαρίζα Πελεκάνου / Βίκυ Τσέλιου / Αλέξανδρος Τζέκας / Μαρία Τσούγκα Ιστοσελίδα: www.rodatheater.gr - ΤΡΙΚΥΜΙΑ
0 Comments
Leave a Reply. |
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
March 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
csmediagr0@gmail.com
theathinaiart@gmail.com
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος