του Χρήστου Σούτου Αλλαγή σκυτάλης στο Ελληνικό Φεστιβάλ. Στα γραφεία του οργανισμού έγινε η τυπική τελετή παράδοσης παραλαβής από τον απερχόμενο στο νέο Καλλιτεχνικό Διευθυντή. Τυπική είπατε; Σε καμία περίπτωση. Αιτία για να φύγουμε από τα τετριμμένα και να μην γίνουμε μάρτυρες ανούσιων και συνήθως παγωμένων φιλοφρονήσεων, οι δύο άμεσα εμπλεκόμενοι. Ο απερχόμενος Διευθυντής Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος και η νέα Καλλιτεχνική Διευθύντρια Κατερίνα Ευαγγελάτου είναι δύο άνθρωποι που δεν χρειάζονται εκατέρωθεν λιβάνισμα, για να επιβεβαιώσουν το εγώ και την αξία τους. Έχουν τη διαδρομή τους στο χώρο, έχουν να επιδείξουν σημαντικό καλλιτεχνικό έργο και είναι δημιουργοί που αφήνουν το στίγμα τους, με ό,τι και αν καταπιαστούν. Για τη νέα σελίδα του Φεστιβάλ είναι ακόμα νωρίς να μιλήσουμε. Το μόνο που ίσως έχει σημασία να αναφέρουμε είναι ότι η κ. Ευαγγελάτου έχει μπροστά της την ευκαιρία να αποδείξει την αξία της βρίσκοντας ένα απόλυτα υγιές, εξωστρεφές και οργανωμένο Φεστιβάλ, το οποίο και καλείται να εξελίξει περαιτέρω, οδηγώντας το στην επόμενη μέρα. Εδώ ακριβώς έρχεται και δίνει νόημα ο τίτλος του άρθρου. Πολλοί ίσως να μην θυμούνται, ή και να μην θέλουν να θυμούνται, τι ακριβώς παρέλαβε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος όταν το 2016 κλήθηκε να διασώσει μια κατάσταση, που για πολλούς ήταν στα όρια του κραχ. Ο τέως Καλλιτεχνικός Διευθυντής όχι μόνο "έσωσε" τη σαιζόν, αλλά από τότε μέχρι και πριν λίγες μέρες που παρέδωσε, κατάφερε χρόνο με το χρόνο να αυξάνει τις προσδοκίες του κοινού και κυρίως να φέρει το θεσμό πολύ κοντά στο μέσο πολίτη. Κατά τη γνώμη μου το μεγαλύτερό του επίτευγμα είναι αυτό ακριβώς. Πέτυχε το Φεστιβάλ να γίνει προορισμός για την ψυχαγωγία όλων των πολιτών, όλων των τάξεων, όλων των ατόμων ανεξαρτήτως μορφωτικού επιπέδου και γνώσεων. Οι επιλογές που έγιναν σε όλους τους χώρους, είτε αυτές αφορούσαν την Επίδαυρο και το Ωδείο Ηρώδου του Αττικού είτε την λιγότερο "γκλαμουράτη" και πιο πειραματική Πειραιώς 260, ήταν με γνώμονα την εξωστρέφεια και όχι την δημιουργία ενός Φεστιβάλ για λίγους εκλεκτούς, γνωρίζοντες τα της Τέχνης και ειδήμονες. Άλλωστε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σε όλη του την πορεία έχει αποδείξει ότι ξέρει, ίσως καλύτερα από τον καθένα, να συνδυάζει την ποιότητα με την εμπορική απήχηση και να δημιουργεί παραστάσεις που να αφορούν όλον τον κόσμο. Το τελευταίο είναι αυτό που πιθανότατα δεν του συγχωρούν, ενίοτε, οι επαΐοντες του πνεύματος. Το έργο του, όπως συμβαίνει σε όλες τις περιπτώσεις, θα αποτιμηθεί στο μέλλον. Το μόνο σίγουρο είναι ότι έβαλε πολύ ψηλά τον πήχη για τους επόμενους. Εάν έπρεπε να σταθώ σε κάτι, αυτό θα ήταν το Λύκειο της Επιδαύρου, με την τεράστια συμβολή της συνεργάτιδας του Τζωρτζίνας Κακουδάκη, θεσμός που αποτελεί σταθμό στην ιστορία του Φεστιβάλ και που αναδεικνύει τον πραγματικό ρόλο που έχει διαχρονικά το αρχαίο δράμα και ο μυστηριακός χώρος της Επιδαύρου στη ζωή και την ψυχοσύνθεση των ανθρώπων όλου του κόσμου. Επίσης το project " Άνοιγμα στην Πόλη" . Πόσο σύγχρονη ματιά άραγε χρειάζεται για να υλοποιήσεις ένα τέτοιο σχέδιο; Για όσους το έζησαν, το είδαν και το υπηρέτησαν ως πλάνο ήταν μια εμπειρία μοναδική και ικανή να σε κάνει να αλλάξεις τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεσαι το θέατρο και γενικότερα την Τέχνη. Σπουδαίες και οι συνεργασίες που πέτυχε με θεσμούς και οργανισμούς του εξωτερικού δίνοντας χαρακτήρα ουσιαστικής εξωστρέφειας στο Φεστιβάλ. Κλείνοντας θα ήθελα να εκφράσω και μια σειρά από απορίες, η οποία σαφέστατα και δεν έχει να κάνει με το πρόσωπο της νέας Καλλιτεχνικής Διευθύντριας. Γιατί θα πρέπει οι θέσεις που άπτονται των θεσμών του πολιτισμού να έχουν την στάμπα των πολιτικών επιλογών; Γιατί θα πρέπει η παρουσία ενός ανθρώπου σε μια θέση που αφορά την πολιτιστική δραστηριότητα, τις πολιτισμικές ανταλλαγές και την ανάμειξη των εθνοτήτων να κρίνεται από το αποτέλεσμα της κάλπης κάποιων Εθνικών εκλογών και όχι από το κατά πόσο το συγκεκριμένο άτομο έφερε εις πέρας το ρόλο του; Γιατί θα πρέπει επειδή υπήρξε πολιτική αλλαγή στη χώρα να αλλάζει και μια άκρως επιτυχημένη συνταγή και να τερματίζεται μια θητεία πριν ολοκληρώσει το πλάνο δράσης της; Τα ερωτήματα αυτά σαφέστατα και είναι ρητορικά και δεν θα ήθελα να τα επαναλάβω όταν έρθει η ώρα να παραδώσει στον επόμενο η Κατερίνα Ευαγγελάτου. Εμείς ως Θεαθήναι, ένα portal που αγαπά το θέατρο και γενικότερα τον πολιτισμό, που τιμά τις συνεργασίες και τους ανθρώπους που συνεισφέρουν στην πολιτιστική ανάταση του τόπου μας, ευχόμαστε στη νέα Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου να πετύχει σε όλους τους στόχους που θα θέσει και στον προκάτοχο της, που όπως είπε επιστρέφει στο "σπίτι" του να συνεχίσει από άλλο μετερίζι πια να μας προσφέρει μοναδικές παραστάσεις. Θα είμαστε κοντά τους στηρίζοντας όλες τους, σε όλες τους τις προσπάθειες... Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος έδωσε τη σκυτάλη στην Κατερίνα Ευαγγελάτου κι εμείς ευχόμαστε και στους δύο καλή επιτυχία και καλή δύναμη!
Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος