της Μαρίας Σούμπερτ Τι είναι κοινό σε ένα δάσος το πρωί, όπου περπατούν παιδιά και το ίδιο δάσος το βράδυ όταν κυκλοφορούν τα φαντάσματα; Η ερώτηση προκύπτει από τα κοινά εξώφυλλα που εικονογράφησε ο Αλέξανδρος Τζάλλας για τα βιβλία «Οι καλύτερες ιστορίες με φαντάσματα» και «Οι καλύτερες ιστορίες με φίλες και φίλους». Γιατί πράγματι πρόκειται για το ίδιο δάσος ιδωμένο σε μια διαφορετική χρονική στιγμή. Στο βιβλίο των φίλων είναι φωτεινό και γεμάτο παιδιά. Στο βιβλίο των φαντασμάτων σκοτεινό και γεμάτο…; Γεμάτο από τι; Φαντάσματα; Αλλά και αυτά τα φαντάσματα τις περισσότερες φορές και στα περισσότερα διηγήματα παιδιά δεν είναι; Σε τι διαφέρουν λοιπόν τα δύο βιβλία; Στις «Καλύτερες ιστορίες με φαντάσματα» το βασικό θέμα που μοιάζει να πραγματεύονται οι συγγραφείς των διηγημάτων είναι η ίδια η απώλεια. Είτε πρόκειται για την τρυφερή δρακουλοέναρξη του Χάρη Βλαβιανού που αντιστρέφει την πηγή του φόβου, είτε καταλήγει στην συνειδητοποίηση της ζωής από τον Κυριάκο Αθανασιάδη στο κλείσιμο του βιβλίου, οι συγγραφείς πραγματεύονται την απώλεια είτε χρησιμοποιώντας τον τρόμο –σε περίπτωση που οι ήρωες είναι άνθρωποι που συναντούν φαντάσματα- είτε η θλίψη και η απουσία –σε περίπτωση που οι ήρωες είναι τα ίδια τα φαντάσματα. Τι προκαλεί όμως ένα φάντασμα; Το ανεπιτέλεστο πένθος φαίνεται να είναι η σταθερή εξήγηση της γέννησης ενός φαντάσματος, όχι μόνο στο χώρο της λογοτεχνίας και της λαϊκής παράδοσης, αλλά και της ψυχοθεραπείας. Ο Serge Tisseron μιλάει για την κρύπτη που γεννάει το ανεπιτέλεστο πένθος και το οικογενειακό μυστικό, κάτι που φαίνεται να επαναλαμβάνεται αρκετά συχνά στις ιστορίες που επιλέγουν να διηγηθούν οι συγγραφείς του βιβλίου. Τα ανεπιτέλεστα πένθη, αλλά και η δυσκολία να αποχαιρετίσουμε αγαπημένα πρόσωπα, αλλά και πρόσωπα που είτε θετικά, είτε αρνητικά έχουν σημαδέψει τη ζωή μας, είναι το βασικό θέμα του βιβλίου, περνώντας από το θρίλερ για παιδιά στη θλίψη και την μελαγχολία. Ότι πρέπει για την εφηβεία δηλαδή! Αλλά και οι «Καλύτερες ιστορίες με φίλες και φίλους» έχει έντονο το στοιχείο της απώλειας και της απουσίας, όχι όμως με την έννοια του θανάτου, όσο με την έννοια των χαμένων παιδικών χρόνων, της αθωότητας και της αγνότητας που δεν επιστρέφουν ποτέ όσο εμείς μεγαλώνουμε. Οι ήρωες των συγγραφέων τις περισσότερες φορές παιδιά –ή σκυλιά, αφού παιδιά-σκυλιά συχνά αγαπιούνται και αγαπούν το ίδιο- ανυπομονούν και φοβούνται να κάνουν νέους φίλους, περνάνε περιπέτειες και δυσκολίες σχεδόν μεταφυσικές, σώζουν την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά, βλέπουν τον κόσμο με «νέο» μάτι, το σκάνε να βρούνε τον καλύτερό τους φίλο, παλεύουν με τις παραδόσεις και τα πιστεύω τους, συνδέονται με ζώα άγρια και οικόσιτα. Ταυτόχρονα βλέπουν φαντάσματα, μιλάνε για φαντάσματα ίσως ο πόλεμος να κινδυνεύει να τους κάνει φαντάσματα, αλλά ευτυχώς δεν τα καταφέρνει. Τελικά τα φαντάσματα και οι φίλοι είναι το σήμα κατατεθέν της παιδικής ηλικίας. Κυριάκος Αθανασιάδης, Χάρης Βλαβιανός, Λώρη Κέζα, Μιχάλης Μακρόπουλος, Δημήτρης Μαμαλούκας, Βασίλης Παπαθεοδώρου, Αγγελική Ράδου, Σώτη Τριανταφύλλου ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΕ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ Εικονογράφος: Αλέξανδρος Τζάλλας Εκδόσεις Παπαδόπουλος ISBN: 978-960-569-932-1 Τιμή: 10,99 € Ηλικία: 9+ Κυριάκος Αθανασιάδης, Χαράλαμπος Γιαννακόπουλος, Ελένη Γκίκα, Αρης Δημοκίδης, Αργυρώ Πιπίνη, Μαρλένα Πολιτοπούλου, Γιώργος Στόγιας, Κατερίνα Σχινά ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΕ ΦΙΛΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΥΣ Εικονογράφος: Αλέξανδρος Τζάλλας Εκδόσεις Παπαδόπουλος ISBN: 978-960-569-933-8 Τιμή: 10,99 € Ηλικία: 9+ Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος