της Μαρίας Σούμπερτ Το βιβλίο των Gilles Chouinard και Rogé «Ο Τυραννοχαζούλης» ήδη στο εξώφυλλο μας δηλώνει ποιο είναι το περιεχόμενό του «Μια προϊστορική ιστορία εκφοβισμού». Και πράγματι μέχρις ενός σημείου αυτό είναι και αποκλειστικά τα θέμα, με έναν από τους πιο κλασικούς τρόπους: ο ήρωας γίνεται θύμα εκφοβισμού, ο εκφοβιστής του κάποια στιγμή κινδυνεύει, ο ήρωας αποδεικνύει πως παρά τα παρατσούκλια και την εμφάνισή του μπορεί να γίνει πραγματικά ήρωας. Ο ήρωάς μας φυσικά έχει την αναμενόμενη συμπεριφορά και στο σπίτι. Δεν μιλάει στους γονείς του για αυτό που του συμβαίνει, κανείς δεν μπορεί να τον βοηθήσει. Ο πατέρας του μάλιστα θα τον μαλώσει που πάλι «έχασε» το σκούφο του. Δύο είναι τα πράγματα που σκέφτομαι. Αφενός πως το θέμα του σχολικού εκφοβισμού έχει γίνει πια ένα από τα αγαπημένα θέματα της εποχής μας. Αν ο 21ος αιώνας είχε hastag αυτό θα ήταν το #bullying. Και πόσο επίκαιρο, όταν δίπλα μας ένα παιδί αποφάσισε να τερματίσει τη ζωή του εξαιτίας του εκφοβισμού. Το bullying μαζί με τη διαφορετικότητα και την ενσυναίσθηση είναι οι κύριες έννοιες περίπου των τελευταίων δύο δεκαετιών. Και όχι χωρίς λόγο, καθώς η απουσία ενσυναίσθησης και αποδοχής της διαφορετικότητας είναι αυτά που γεννούν και τον εκφοβισμό. Από την άλλη σε όποιο τοπίο κι αν τοποθετήσει ο συγγραφέας το σκηνικό, όπως και να είναι κατασκευασμένο έχουμε πάντα την αίσθηση πως ο εκφοβισμός συμβαίνει από τους πιο δυνατούς στους πιο αδύναμους και πως αυτό εικονογραφείται σε επίπεδο όγκου: το μεγαλύτερο παιδί εκφοβίζει το μικρότερο. Για να είμαστε όμως ειλικρινής θύματα εκφοβισμού έχουν πέσει και τα παχιά παιδιά, και τα ψηλά παιδιά, ακόμα και τα όμορφα παιδιά που θεωρούνται –ίσως επειδή «απειλούν» με την εμφάνισή τους- αυτόματα «χαζά». Αν μη τι άλλο, τα ανέκδοτα για τις ξανθές και τις αδύνατες αρχίζουν στην εφηβεία να εξαπλώνονται με απίστευτες ταχύτητες. Τι έχει λοιπόν να προτείνει το βιβλίο των Gilles Chouinard και Rogé «Ο Τυραννοχαζούλης»; Έχει να προτείνει κάτι διαφορετικό; Πιστεύω ως το πιο ενδιαφέρον στοιχείο και σημείο του βιβλίου βρίσκεται μετά τις πρώτες σελίδες, όταν ο Τυραννούλης έχει σώσει τον Τυράνναρο και γίνεται φυσικά ήρωας και στο σχολείο. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως στις αμέσως επόμενες σελίδες, ο Τυραννούλης θα κινδυνεύσει. Όχι μόνο αυτός, αλλά όλη του η οικογένεια. Αυτός που θα τους σώσει τότε είναι ο Τυράνναρος –μα ακόμα και τα ονόματα δηλώνουν ποιος είναι ο θύτης και ποιο το θύμα. Αυτό λοιπόν που ξεχωρίζει αυτό το βιβλίο, από το να είναι μια ακόμα ιστορία που να αφορά στον σχολικό εκφοβισμό, είναι το στοιχείο της συνέχειας. Μια καλή πράξη έχει συνέχεια. Ασχέτως δημοφιλίας, ασχέτως επιπέδου και όγκου, η καλή πράξη θα φέρει μια καλή πράξη. Και η καλή πράξη θα μπορέσει να ρίξει τα στερεότυπα. Ας μη γελιόμαστε. Τα δύο προϊστορικά ζώα δε θα γίνουν ποτέ φίλοι. Τουλάχιστον δεν θα γίνουν κολλητάρια. Θα συναντιούνται όμως στους διαδρόμους του σχολείου και στην αυλή και θα χαμογελούν ο ένας στον άλλο, γνωρίζοντας πως τους ενώνει ένας δεσμός τελείως διαφορετικός απ’ ότι με τα υπόλοιπα δεινοσαυράκια του σχολείου. Ένας δεσμός ζωής και θανάτου. ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Gilles Chouinard Ο Τυραννοχαζούλης Μια προϊστορική ιστορία εκφοβισμού Eικονογράφηση: Rogé Mετάφραση: Νατάσα Παπαδοπούλου εκδόσεις Gema ISBN 978-960-6893-37-7 Τιμή: €10,00 Ηλικία: 5+ Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος