της Μαρίας Σούμπερτ Η έφηβη Ζωή το σκάει από το σπίτι της και καταφεύγει στο σπίτι της γιαγιάς στην Κρυοπηγή. Εκεί θα κρυφτεί από όλους και όλα, και θα προσπαθήσει να καταλάβει αν οι γονείς της θα ανησυχήσουν. Αυτό που οι περισσότεροι έφηβοι φαντασιώνονται –«θα με ψάξουν;», «θα κλάψουν;»- εκείνη το κάνει πράξη. Στο χωριό γνωρίζει τον Ελληνοαιγύπτιο Γιάννη, λίγα χρόνια μεγαλύτερό της και θύμα ρατσιστικής και ενδοοικογενειακής βίας. Θα γίνουν φίλοι και ίσως και κάτι περισσότερο, μέχρι που στη ζωή της θα μπουν η Νίνα και ο Άλεξ, δύο πλουσιόπαιδα με καταγωγή όπως κι εκείνη, από το χωριό. Με γονείς χωρισμένους που τους αγνοούν, όπως κι εκείνην. Που το έσκασαν γιατί δεν άντεχαν πια να είναι αόρατοι, όπως κι εκείνη. Μόνο που το νέο σχήμα δεν αφήνει χώρο στον Γιάννη, καθώς ο Άλεξ αποδεικνύεται ρατσιστής. Και πολλά άλλα. Η Ματίνα Παναγιωτελίδου γράφει το πρώτο της εφηβικό μυθιστόρημα, όπως ακριβώς βιώνονται όλα στην εφηβεία: όλα είναι πολύ. Πολύ βία στο σπίτι του Γιάννη, πολύ εκμετάλλευση στη δουλειά τη δική του και της μητέρας του –που είναι Αιγύπτια-, πολύ αλκοόλ και πολύ διαταραγμένη συμπεριφορά ο Άλεξ, πολύ δυστυχία η Νίνα που ως αντίδραση στο χωρισμό των γονιών της και μη έχοντας κάτι να την κρατήσει καταλήγει έγκυος και κάνει έκτρωση. Μέσα σε ένα πολύ μικρό χωριό λοιπόν, και σε μικρές ηλικίες συναντιούνται η βία, ο χωρισμός των γονιών, η εξάρτηση, το σεξ χωρίς προφυλάξεις, η κατάθλιψη των μητέρων και η αδιαφορία των πατεράδων, ο ρατσισμός και όπως φαίνεται όλα τα προβλήματα και οι δυσκολίες που πρέπει να βιώσουν οι έφηβοι στο μακρύ ταξίδι προς την ενηλικίωση. Και ενώ η ηρωίδα μας βιώνει τον χωρισμό των γονιών και την φυγή από το πατρικό σπίτι, οι φίλοι της ζούνε τα τρισχειρότερα. Mέσα σε όλα, η Ζωή δημιουργεί την Σούπερ-16, μια φανταστική ηρωίδα, που τα καταφέρνει όλα, που αναλαμβάνει δύσκολες αποστολές και βγαίνει τις περισσότερες φορές νικήτρια, έχοντας ανακαλύψει τον δικό της τρόπο να διαχειρίζεται τις δύσκολες συναισθηματικές μεταβάσεις. Ενώ λοιπόν η αφήγηση κυλάει άμεσα και με ρυθμό, τα γεγονότα αναπτύσσονται περιγραφικά στους μεταξύ τους διαλόγους: πρέπει να πει ο Γιάννης στη Ζωή για τον πατέρα του, η Νίνα να μοιραστεί για την έκτρωση, ενώ ο Άλεξ θυμίζει εξολοκλήρου φιγούρα δραματικής σειράς. Όχι επειδή δεν είναι ρεαλιστικός· όλα αυτά που του συμβαίνουν, φυσικά και προκύπτουν από την απουσία του πατέρα και την συναισθηματική απόσυρση της μητέρας. Ο τρόπος όμως που δομούνται οι δραματικοί χαρακτήρες γύρω από την συγκριτικά με αυτούς «τυχερή» ηρωίδα, καθώς και η πληθώρα των δύσκολων αφηγήσεων της ζωής τους –πάλι σε σχέση με την δική της πιο προστατευμένη ζωή- δημιουργούν την αίσθηση μιας υπερβολής. Επαναλαμβάνω: όχι επειδή δεν συμβαίνουν έτσι στην πραγματική ζωή. Αλλά επειδή όταν η τέχνη μιμείται τη ζωή, σπανίως γίνεται πιστευτή. Αν πάντως κάτι είναι σίγουρο, είναι πως κάθε τηγανιά πατάτες μπορεί να εξαφανίσει όλα τα προβλήματα. Όπως και ένας εφηβικός έρωτας. ----------------------------------------------------------- Μια τηγανιά πατάτες Ματίνα Παναγιωτελίδου Εκδόσεις Καστανιώτης ISBN: 978-960-03-6440-8 Τιμή: € 12,00 Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος