της Λίλας Παπαπάσχου Μετά από την πρώτη μας άκρως ενδιαφέρουσα - ομαδική - συνέντευξη με τους συντελεστές της παράστασης "ΝΕΦΕΛΕΣ", είχα τη χαρά να συναντηθώ ξανά με τη Νατάσα Σφενδυλάκη - τετ α τετ αυτήν τη φορά - με αφορμή την παράσταση "ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΑΖΟΥΣΕΣ", η οποία συνεχίζει ακάθεκτη την επιτυχημένη καλοκαιρινή περιοδεία της. Η Νατάσα Σφενδυλάκη είναι μια νέα και πολλά υποσχόμενη ηθοποιός, που τα τελευταία χρόνια με συνέπεια, σοβαρότητα και σταθερά βήματα σημειώνει μία εντυπωσιακή καλλιτεχνική πορεία και μετράει ήδη πολλές και σημαντικές συνεργασίες με μερικούς από τους πιο καταξιωμένους σκηνοθέτες, ηθοποιούς κλπ., χαρίζοντας στο κοινό ολοκληρωμένες και μεστές ερμηνείες, που διέπονται από μία σπάνια εκφραστική αλήθεια και αμεσότητα. Μετά από έναν ιδιαίτερα δημιουργικό χειμώνα ("ΝΕΦΕΛΕΣ", "Ο ΜΙΚΡΟΣ ΕΓΩ"), ντύθηκε "Θεσμοφοριάζουσα" συμμετέχοντας σε μία από τις πιο αξιόλογες παραστάσεις του καλοκαιριού, που πραγματοποιεί ήδη μία μεγάλη περιοδεία σε όλη την Ελλάδα και τον Σεπτέμβριο επιστρέφει στην Αθήνα, για να ολοκληρώσει την επιτυχημένη πορεία της στις 19 Σεπτεμβρίου 2018, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού. Ξεκλέβοντας λίγο χρόνο από το ασφυκτικά "γεμάτο" πρόγραμμά της, η Νατάσα Σφενδυλάκη μίλησε στο "Θεαθήναι" για τον πάντα επίκαιρο Αριστοφάνη, για την παράσταση που σκηνοθέτησε με μαεστρία ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, για τη "μαγεία" της Επιδαύρου, για τη μακρόχρονη και επιτυχημένη συνεργασία της με τη θεατρολόγο και σκηνοθέτρια Τζωρτζίνα Κακουδάκη που θα συνεχιστεί και τη φετινή σεζόν και για πολλά ακόμη που μας "σημάδεψαν" φέτος το καλοκαίρι....Ας την ακούσουμε (διαβάσουμε για την ακρίβεια...) Η Νατάσα Σφενδυλάκη στο κέντρο των "Θεσμοφοριαζουσών" κλαίει και οδύρεται για τα δεινά που τους προκάλεσε ο Ευριπίδης και τα έργα του... Χαίρομαι πολύ που σε ξαναβλέπω μετά από αυτήν την τόσο ιδιαίτερη ομαδική συνέντευξη που κάναμε πέρυσι με αφορμή τις «Νεφέλες», στο ΘΤΝΚ. Παρόλο που δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε εσύ συνεχίζεις ακάθεκτη μία εντυπωσιακή πορεία γεμάτη σημαντικές συνεργασίες, με αποκορύφωμα τις εξαιρετικά επιτυχημένες «ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΑΖΟΥΣΕΣ», του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου. Μίλησε μας για αυτήν την εμπειρία. Περίμενα με αγωνία να αρχίσουν οι πρόβες μας. Ήμουν ενθουσιασμένη που θα βρισκόμουν σε αυτόν τον θίασο. Ήταν εξαιρετικοί όλοι οι συντελεστές και χαίρομαι που συνεργάστηκα μαζί τους. Οι πρόβες ήταν υπέροχες γιατί ο θίασος αποτελούνταν από φοβερούς ηθοποιούς, που και μόνο να τους βλέπεις στην πρόβα ήταν μια ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης και ειδικά στον Χορό όλα τα κορίτσια ήταν μία και μία . Τόσο ταλέντο και τόση ψυχή! Με συγκινούσε και με συγκινεί. Με πήγε παρακάτω. Η περιοδεία είναι μεγάλο μάθημα γιατί εκεί συναντάς την φύση του επαγγέλματος, το «μπουλούκι» που ταξιδεύει και παίζει σε θέατρα, ετοιμάζεται σε καμαρίνια μέσα στα δάση, κάνει την παράσταση και πάει στον επόμενο σταθμό. Ανήκεις στους νέους ηθοποιούς που από την αρχή της πορείας τους κατάφεραν να δουλέψουν στο θέατρο με μερικούς από τους πιο σημαντικούς ηθοποιούς και σκηνοθέτες της εποχής μας και όχι άδικα γιατί διαθέτεις πηγαίο ταλέντο και μία έμφυτη κωμική φλέβα. Πόσο εύκολο είναι για έναν νέο άνθρωπο να ενταχθεί σε ένα διαμορφωμένο σύστημα και για κάποιους "απροσπέλαστο"; Μόλις τελείωσα την σχολή ανεβάσαμε με τον Βασίλη Ανδρέου την παράσταση «Ο Μικρός Εγώ», βασισμένη στο μυθιστόρημα-αλυσίδα «Τα Ρέστα» του Κώστα Ταχτσή. Εκεί γεννήθηκε η ανάγκη να δημιουργηθεί η ομάδα Αίολος. Παίζαμε αρχικά σε ένα τούρκικο σπίτι στον Κεραμεικό που χώραγε 20 θεατές. Τίποτα δεν ήταν εύκολο και τίποτα δεν δόθηκε απλόχερα. Δουλέψαμε πολύ, μάθαμε όλα τα κομμάτια μιας παραγωγής και συνεχίζουμε. Η μία δουλειά έφερε την άλλη. Δεν με τρόμαξε ποτέ κανένα σύστημα, και πότε δε θεώρησα κάτι απροσπέλαστο. Με αφορά η δουλειά πάνω στην σκηνή και αυτό δεν το διαπραγματεύτηκα πότε. Για τους περισσότερους ηθοποιούς το να παίξουν στην Επίδαυρο, αποτελεί την υπέρτατη τιμή και καταξίωση. Πως νιώθεις που για σένα αυτό έγινε πραγματικότητα τόσο νωρίς και μάλιστα σε μία παράσταση που έλαβε πολύ θετικές κριτικές; Είναι ένας μαγικός τόπος, απίστευτα φιλόξενος για τον ηθοποιό. Αυτό το θέατρο σε αγκαλιάζει. Είναι μια μοναδική εμπειρία και ναι είναι υπέρτατη τιμή και ευθύνη να έχεις τον χρόνο σου σαν ηθοποιός στην Επίδαυρο. Φέρει μια τεράστια ιστορία που την εισπνέεις παντού. Είμαι ευτυχισμένη που μου συνέβη, θέλω να μου συμβεί πολλές φορές ακόμα, γιατί δεν χορταίνεται, πολλώ δε μάλιστα όταν είσαι και σε μια παράσταση που την ώρα που παίζεις, αντιλαμβάνεσαι ότι πετυχαίνει τον στόχο της. Την Παρασκευή πριν την πρεμιέρα, όσο περιμέναμε να ξεκινήσουμε, ένας από τους ηθοποιούς, που του είπα ότι είναι η πρώτη μου φορά στην Επίδαυρο, μου είπε : «είναι η πιο μεγάλη τιμή να παίζεις εδώ, είναι κάτι που το επιθυμούν όλοι οι ηθοποιοί, αλλά αυτός ο χώρος μπορεί ή να σε αποθεώσει ή να σε κάνεις να νοιώσεις πολύ μικρός». Αυτό είναι και το μαγικό. Σε αυτό το θέατρο δεν κρύβεται τίποτα. Είσαι εσύ, οι θεατές και η φύση. "ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΑΖΟΥΣΕΣ"...γυναίκες ενωμένες ποτέ ηττημένες... Το βράδυ της Παρασκευής που είδαμε την παράσταση στην Επίδαυρο είχαν περάσει μόλις μερικές μέρες από τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι και η διάθεση όλων μας ήταν…στα τάρταρα…αλλά εσείς καταφέρατε να μας κάνετε έστω και για δύο περίπου ώρες να τα ξεχάσουμε όλα και να αφεθούμε σε όσα συνέβαιναν επί σκηνής και προκαλούσαν αβίαστα το γέλιο. Θεωρείς πως το θέατρο και δη η κωμωδία έχει «ιαματικές» ιδιότητες; Μία παράσταση μπορεί να σε κάνει να ξεχαστείς και να ταξιδέψεις, να γελάσεις ή να κλάψεις με την ψυχή σου, μετά το τέλος όμως τα προβλήματα είναι πάλι εκεί και ζητούν λύση. Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος αφιέρωσε την εν λόγω παράσταση σε όσους «χάθηκαν» τόσο άδικα σ’ αυτήν την πρωτόγνωρη εθνική τραγωδία και ειδικότερα στην αγαπημένη ηθοποιό και συγγραφέα Χρύσα Σπηλιώτη. Πόσο δύσκολο ήταν για σας με όλη αυτήν τη συναισθηματική φόρτιση να βγείτε στη σκηνή και να μας κάνετε να ψυχαγωγηθούμε, να γελάσουμε…να ανέβουμε ψυχολογικά; Αυτό που συνέβη εκείνες τις μέρες ήταν μια μεγάλη τραγωδία που δύσκολα θα ξεχαστεί και δύσκολα μπορεί να την κατανοήσει ανθρώπινος νους. Οι πρόβες μας στην Επίδαυρο σταματούσαν όταν έφταναν νέα, διακόπταμε γιατί αυτό ξέσπαγε με κλάμα και μια απέραντη σιωπή και μετά από λίγο συνεχίζαμε μέχρι να φτάσουν τα επόμενα νέα.. Το μυαλό όλων ήταν σε αυτούς τους ανθρώπους που χάθηκαν, ακόμα και στις παραστάσεις. Όταν όμως βλέπεις πόσος κόσμος, πάρα τις δυσκολίες, είχαν περάσει μόλις 4 ημέρες, ήρθε στην Επίδαυρο για τις «Θεσμοφοριάζουσες» δεν μπορείς να κάνεις κάτι λιγότερο, τους το χρωστάς πια. Στις «ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΑΖΟΥΣΕΣ» οι γυναίκες επαναστατούν – έστω και στιγμιαία - και ετοιμάζονται να καταδικάσουν τον Ευριπίδη για τον τρόπο που τις παρουσιάζει στα έργα του, στηλιτεύοντας και όλο το αξιακό, πολιτειακό και κοινωνικό σύστημα της εποχής που θέλει τους άντρες κυρίαρχους. Πιστεύεις πως σήμερα οι γυναίκες έχουν τη θέση που τους αξίζει; Υπάρχει ισότητα επί της ουσίας; Το έργο ξεκινά με κάποια δεδομένα. Είμαστε στην Τρίτη μέρα των Θεσμοφορίων και οι γυναίκες θα αποφασίσουν για την τύχη του Ευριπίδη που τις κακολογεί στα έργα του. Για αυτό και ο Ευριπίδης ψάχνει να βρει κάποιον να μπει λαθραία στα Θεσμοφόρια, ντυμένος γυναίκα για να τον υπερασπιστεί. Όποιος δεχτεί να κάνει κάτι τέτοιο, στο έργο το κάνει ο Μνησίλοχος, θα έχει κάνει μια τεράστια θυσία, διότι οι κανόνες στα Θεσμοφόρια ήταν σαφής και αυστηροί. Όποιος άντρας εισβάλλει σε αυτήν την γιορτή, στην καλύτερη περίπτωση θα ευνουχιζόταν ή θα έχανε την ζωή του. Άρα είμαστε σε ένα κοινωνικό πλαίσιο, όπου οι γυναίκες συστήνουν την δική τους Εκκλησία του Δήμου, ζητούν αίμα και αυτό είναι γνωστό και σεβαστό σε όλη την κοινωνία. Οι άντρες δεν έχουν καμία πρόσβαση σε αυτό, δεν δικάζουν τα δικαστήρια όσο διαρκούν τα Θεσμοφόρια, άρα όλοι πια περιμένουν την απόφαση των γυναικών. Οι γυναίκες λοιπόν, έχουν αυτές τις λίγες μέρες που διαρκούν τα Θεσμοφόρια όλες τις κυριαρχικά αντρικές αξίες στα χέρια τους. Σήμερα υπάρχει η επιλογή ή να σωπάσεις ή να πράξεις όποτε θες. Οι γυναίκες στις «ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΑΖΟΥΣΕΣ» διατυπώνουν κι ένα άλλο, ξεκάθαρο και ηχηρό αίτημα, λέγοντας το δικό τους «όχι» στην τυραννία, σκιαγραφώντας παράλληλα το πορτραίτο του πραγματικά «καλού και αγαθού» ηγέτη που σέβεται και τηρεί τα «όχι» του λαού. Εσύ ελπίζεις στην εξυγίανση της πολιτικής και κυρίως των…πολιτικών; Αυτό είναι και εμένα που μου κάνει εντύπωση. Οι γυναίκες αυτές, πριν πάρουν την οποιαδήποτε απόφαση θέτουν τους όρους, κάτω από τους οποίους θέλουν να λειτουργήσει η κοινωνία. Η δημοκρατία είναι πάντα ζητούμενο. Και αυτό φαίνεται στο έργο, ενώ μπαίνει ο Μνησίλοχος ντυμένος γυναίκα και ενώ δεν την ξέρει κανείς αυτήν την γυναίκα, έχει τα ίδια δικαιώματα με όλες, να πει ανοιχτά την γνώμη της. Δεν είναι όμως ενθαρρυντικό στοιχείο, ότι διαβάζοντας τις «Θεσμοφοριάζουσες» στεκόμαστε ακόμα, τόσους αιώνες μετά, στην μεγάλη αντευχή της τυραννίας. Πιστεύω ότι όλα ξεκινούν από τους πολίτες, έχουν δύναμη στα χέρια τους, που την ξεχνάνε. Οι πολίτες ξέρουν πως μπορεί να λειτουργήσει ο κόσμος, γιατί αυτοί τον κινούν. Ένας άντρας στο άδυτο των γυναικών και το γέλιο προκύπτει αβίαστα μαζί με τον σχετικό προβληματισμό που πάντα θέτουν οι κωμωδίες του Αριστοφάνη Από την αρχαία κωμωδία διασώθηκαν μόνο 11 έργα του Αριστοφάνη, ένα ολοκληρωμένο έργο του Μενάνδρου με τίτλο «Ο Δύσκολος» και «Η Σαμία» του ίδιου που είναι πλέον σε ολοκληρωμένη μορφή αφού μετά από μελέτες αντικαταστάθηκαν τα χαμένα κομμάτια της, καθώς και αποσπάσματα έργων από διάφορους ποιητές. Αυτό αποδεικνύει πως το δράμα υπερτερούσε πάντα της κωμωδίας, ή απλώς ήταν θέμα ιστορικής συγκυρίας η διάσωση των έργων του αττικού δράματος (ασχέτως είδους….). Γνωρίζουμε επίσης, ότι στους δραματικούς αγώνες παρουσιαζόντουσαν 3 τραγωδίες, 1 κωμωδία και 1 σατυρικό δράμα. Αυτό και μόνο αποτελεί μια καθαρή εξήγηση γιατί οι κωμωδίες είναι λιγότερες από τις τραγωδίες. Ως ηθοποιό σε δυσκολεύουν περισσότερο οι δραματικοί ή οι κωμικοί ρόλοι; Μήπως τέτοιου είδους «διακρίσεις» δεν υφίστανται καν στην υποκριτική όπως συμβαίνει και στη ζωή; Νομίζω ότι όλοι οι ρόλοι, και οι πιο δραματικοί κρύβουν μέσα τους χιούμορ και αντιστρόφως οι κωμικοί κρύβουν μέσα τους μεγάλο πόνο. Αν το θέατρο μιμείται τη ζωή, τότε δεν έχουμε πάρα να κοιτάξουμε δίπλα μας και να δούμε ότι και στα πιο τραγικά γεγονότα υπήρξαν στιγμές που θα μπορούσες να λυθείς στα γέλια, μου έχει συμβεί, να το παρατηρώ, και να αναρωτιέμαι, πως αυτό το βάζεις στη σκηνή χωρίς να θεωρηθεί σχιζοφρενικό. Οι «Θεσμοφοριάζουσες» πραγματοποιούν εδώ και δύο μήνες περίπου μία μεγάλη περιοδεία σε όλη την Ελλάδα. Ποιους «σταθμούς» της ξεχωρίζεις; Στην Καβάλα, στο Αρχαίο θέατρο Φιλίππων, που μας επέτρεψαν να μπούμε στον αρχαιολογικό χώρο και να κάνουμε ζέσταμα όλοι μαζί. Απόψε 28 & αύριο 29/8 η παράσταση θα παρουσιαστεί στην Πάτρα, για να επιστρέψει από τις 3/9 στην Αθήνα όπου θα παρουσιαστεί σε διάφορα ανοιχτά αθηναϊκά θέατρα ολοκληρώνοντας την πορεία της στις 19/9, στο Ηρώδειο. Πιστεύεις πως θα τύχει και στην Αθήνα της ίδιας ένθερμης υποδοχής; Ναι! Ναι! Ναι! «Θεσμοριάζουσες» λοιπόν και τον Σεπτέμβριο και μετά…σιγά-σιγά ετοιμάζεσαι για έναν εξίσου «καυτό» θεατρικά χειμώνα που φέτος σε βρίσκει στην «Ελένη» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Τζωρτζίνας Κακουδάκη, στην εφηβική σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου. Με βάση τις προηγούμενες επιτυχημένες συνεργασίες σας τι θα δούμε φέτος στο ΘΤΝΚ; Οι πρόβες για την «Ελένη» έχουν ξεκινήσει εδώ και καιρό, σχεδόν παράλληλα με τις πρόβες για τις «Θεσμοφοριάζουσες». Οι καλοκαιρινοί μήνες ήταν για εμάς απαγορευτικοί για πρόβες λόγω περιοδειών των μελών της ομάδας, καθώς και του θαύματος που λέγεται «Λύκειο Επιδαύρου» που συμβαίνει κάτω από την άγρυπνη, εμπνευσμένη εποπτεία και καθοδήγηση της Τζωρτζίνας Κακουδάκη. Οπότε ουσιαστικά τώρα συνεχίζουμε τις πρόβες μας στην «Ελένη» του Ευριπίδη, που θα παρουσιαστεί στην εφηβική σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου. Είναι η τρίτη χρονιά που θα συμμετέχω σε εφηβική παράσταση και είναι κάτι που μου αρέσει πάρα πολύ, διότι το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε είναι πάρα πολύ απαιτητικό, αλλά αυτό ταυτόχρονα είναι πολύ απελευθερωτικό για τον ηθοποιό. Απαιτεί να λειτουργήσεις αποκλειστικά σαν πομπός του μηνύματος, αν αυτό έχει ουσία και είναι ειλικρινές βγαίνεις ευτυχισμένος γιατί κάτι έχει μετακινηθεί και αυτό γίνεται αντιληπτό μετά την παράσταση που πάντα ακολουθείται από θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα, όπου οι θεατές παίρνουν τον λόγο και ανεβαίνουν στην σκηνή και εκεί γίνονται θαύματα. Πριν σε αποχαιρετήσουμε (μέχρι την επόμενη συνάντησή μας!) θα θέλαμε να στείλεις το δικό σου μήνυμα στους αναγνώστες του «Θεαθήναι». Από εμάς, καλή επιτυχία σε ότι κάνεις και ένα μεγάλο ευχαριστώ για το χρόνο σου! Καλή συνέχεια σε ότι κάνετε! Χαίρομαι γιατί παρακολουθώ το «Θεαθήναι» από την αρχή και έχω δει πολύ αξιόλογες σκέψεις και προτάσεις. Ό,τι στηρίζουμε με την ψυχή μας, μπορεί να ανθίσει. Σας ευχαριστώ! Η δραστήρια, ταλαντούχα και γλυκύτατη Νατάσα Σφενδυλάκη Λίγα λόγια για τη Νατάσα Σφενδυλάκη Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987. Αποφοίτησε από το τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Πάτρας το 2009 και από την Ανωτέρα Ιδιωτική Σχολή Δραματικής Τέχνης «Δήλος» - Δήμητρας Χατούπη, το 2012. . Έχει παίξει στις παραστάσεις: “Η Όπερα της Πεντάρας”, σε σκηνοθεσία Θοδ Εσπίριτου, (βραβείο καλύτερης παράστασης, Φεστιβάλ Θεάτρου Δρόμου 2012), «Οι νύφες τις φωτογραφίας»της Ιωάννας Καρυστιάνη, σε σκηνοθεσία Δημητρας Χατούπη, “Ο Μικρός Εγώ”, βασισμένο στα «Ρέστα» του Κώστα Ταχτσή, σε σκηνοθεσία Βασίλη Ανδρέου (2013 – 2018). Θεατρική ομάδα Αίολος, “Ματωμένος Γάμος” του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, σε σκηνοθεσία του Βασίλη Ανδρέου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου (2014-1015). Θεατρική ομάδα Αίολος, “Οδός Ολύμπου 12”, βασιμένο στο μυθιστόρημα “Ελληνική Μυθολογία” του Νίκου Τσιφόρου, σκηνοθεσία Βασίλη Ανδρέου, στο Θέατρο του Νέου Κόσμου (2016). Θεατρική ομάδα Αίολος, “Νεφέλες” του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Τζωρτζίνας Κακουδάκη, στην εφηβική σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου. (2016 – 2018), «Θεσμοφοριάζουσες» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, επίσημη συμμετοχή στο φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. (καλοκαιρινή περιοδεία 2018). Από το 2012 είναι μέλος της θεατρικής ομάδας Αίολος. Τον χειμώνα θα είναι στην «Ελένη» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Τζωρτζίνας Κακουδάκη, στην εφηβική σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου. Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος Περιοδεία σε όλη την Ελλάδα Οι Θεσμοφοριάζουσες παρουσιάστηκαν το 411 π.Χ., πιθανότατα στα Μεγάλα Διονύσια. Ένα από τα πιο αγαπημένα έργα του Αριστοφάνη, στο οποίο βασικός πρωταγωνιστής είναι ο αρχαίος τραγικός Ευριπίδης. Ο Αριστοφάνης χτίζει ολόκληρη την πλοκή του έργου γύρω από την γνωστή αντιπάθεια του τραγικού για τις γυναίκες, δημιουργώντας κωμικές καταστάσεις και μπερδέματα. Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθετεί και πάλι Αριστοφάνη (έχουν προηγηθεί οι Αχαρνείς το 2005 και οι Εκκλησιάζουσες το 2012), έχοντας μαζί του μία ομάδα εκλεκτών συνεργατών και έναν θίασο αγαπημένων ηθοποιών. Ο Ευριπίδης έχει πληροφορηθεί ότι στη γιορτή των Θεσμοφορίων – γιορτή αποκλειστικά γυναικεία – οι γυναίκες θα αποφασίσουν πώς θα τον εξοντώσουν, επειδή έχουν εξοργιστεί από τον τρόπο που τις παρουσιάζει στις τραγωδίες του. Μετά την άρνηση του τραγικού ποιητή Αγάθωνα, αναλαμβάνει να τον βοηθήσει ο ηλικιωμένος Μνησίλοχος, ο οποίος μεταμφιέζεται σε γυναίκα και αναλαμβάνει να υπερασπιστεί τον Ευριπίδη στη συγκέντρωση. Όμως η ταυτότητά του αποκαλύπτεται και τώρα ο Ευριπίδης πρέπει όχι μόνο να υπερασπιστεί ο ίδιος τον εαυτό του, αλλά και να απελευθερώσει τον φίλο του. Σημείωμα του σκηνοθέτη Στις Θεσμοφοριάζουσες, ένα από τα τρία «γυναικεία» έργα του Αριστοφάνη, γραμμένο την εποχή της κατάλυσης της Αθηναϊκής Δημοκρατίας −το 411 π.Χ., που θεωρείται χρόνος γραφής του, επιβλήθηκε Ολιγαρχία− μια μειονότητα της Πολιτείας, οι γυναίκες, κρούουν τον κώδωνα για την ανάγκη πολιτικής σταθερότητας. Μπορεί σήμερα οι γυναίκες να μην είναι σε τέτοια δεινή θέση ώστε να οραματίζονται τους θεσμούς αντί να συμμετέχουν σε αυτούς, αλλά υπάρχουν πάντα μειονότητες που δεν δικαιούνται ίσο μερίδιο στην λειτουργία της Πολιτείας. Ένα έργο για τα ζητήματα των φύλων, για την διεκδίκηση της προσωπικής ταυτότητας, για το δικαίωμα στην πολιτειακή ισότητα, ένα έργο για την κρίση αξιών, τη φύση και τον νόμο. Και πάνω απ’ όλα, ένα έργο που, με όπλο το θέατρο και το χιούμορ, δίνει άπειρες δυνατότητες στον ηθοποιό να πρωταγωνιστήσει ως πολιτικό ον στη σκηνή της κωμωδίας. Συντελεστές: Μετάφραση: Παντελής Μπουκάλας Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος Μουσική: Νίκος Κυπουργός Ενδυματολόγος: Άγγελος Μέντης Σκηνογράφος: Μαγδαληνή Αυγερινού Χορογραφίες: Σεσίλ Μικρούτσικου Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης Βοηθός Σκηνοθέτη: Παντελής Δεντάκης Μουσική διδασκαλία - Μουσικός: Αναστάσης Σαρακατσάνος Παίζουν: Μάκης Παπαδημητρίου (Μνησίλοχος), Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος (Ευριπίδης), Γιώργος Χρυσοστόμου (Αγάθωνας, Τοξότης), Γιώργος Παπαγεωργίου (Υπηρέτης Αγάθωνα, Κλεισθένης), Θεσμοφοριάζουσες: Νάντια Κοντογεώργη (1η γυναίκα), Μαρία Κατσανδρή (2η γυναίκα), Άντρη Θεοδότου (3η γυναίκα), Ελένη Ουζουνίδου (Κηρύκαινα), Βαλέρια Δημητριάδου, Ειρήνη Μακρή, Κατερίνα Μαούτσου, Ίριδα Μάρα, Φραγκίσκη Μουστάκη, Ελένη Μπούκλη, Ηλέκτρα Σαρρή, Νατάσα Σφενδυλάκη, Αντιγόνη Φρυδά Συμπαραγωγή: : Α. Μ. Τέχνη Χώρος - ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης - ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων - Ε.Φ. Τρι 28/8 21:30 Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη , Περιοδεία Ρωμαϊκό Ωδείο - Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών - Πάτρα Τετ 29/8 21:30 Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη , Περιοδεία Ρωμαϊκό Ωδείο - Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών - Πάτρα Δευ 3/9 21:00 Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη , Περιοδεία Δημοτικό Κηποθέατρο Παπάγου - Παπάγου Τρι 4/9 21:00 Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη , Περιοδεία Δημοτικό Κηποθέατρο Παπάγου - Παπάγου Πεμ 6/9 21:00 Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη , Περιοδεία Δημοτικό θέατρο του Άλσους (Δ. Κιντής) - Ηλιούπολη Παρ 7/9 21:00 Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη , Περιοδεία Θέατρο Βράχων Μελίνα Μερκούρη - Βύρωνας Τετ 12/9 21:00 Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη , Περιοδεία Βεάκειο Θέατρο - Πειραιάς Πεμ 13/9 21:00 Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη , Περιοδεία Ευριπίδειο Θέατρο Ρεματιάς - Χαλάνδρι Παρ 14/9 21:00 Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη , Περιοδεία Ευριπίδειο Θέατρο Ρεματιάς - Χαλάνδρι Δευ 17/9 21:00 Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη , Περιοδεία Θέατρο Πέτρας - Πετρούπολη Τετ 19/9 21:00 Θεσμοφοριάζουσες, Ωδείο Ηρώδου Αττικού - Αθήνα Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος