της Λίλας Παπαπάσχου Ζήσαμε κι εμείς τη θεατρική εμπειρία του "ΓΙΟΣΙΡΟΥ ΓΙΑΜΑΓΚΟΥΣΙ", λίγο πριν η "θρυλική" πλέον παράσταση της ομάδας LOREM IPSUM, ολοκληρώσει την επιτυχημένη πορεία της στον Πολυχώρο VAULT, συνεχίζοντας να ψυχαγωγεί, να αφορά και να συγκινεί το κοινό, μετά από συνεχόμενα sold out, δύο παρατάσεις και τη συμμετοχή της στο Bob Theater Festival υπό την αιγίδα του Φεστιβάλ Αθηνών. Η συγκεκριμένη παράσταση κρύβει ένα μυστικό ή μάλλον πολλά και διαφορετικά μυστικά κι άλλες τόσες ανατροπές, καθιστώντας το έργο της κριτικής αποτίμησής της μία ιδιαίτερα δύσκολη υπόθεση, αφού κάποια πράγματα απαγορεύεται ρητά να ειπωθούν, γαιτί έτσι θα χαθεί όλη η μαγεία. Κι υπάρχει απεριόριστη μαγεία, στον νοσηρό κατά τα άλλα κόσμο του Γιοσίρου Γιαμαγκούσι. Ο παράξενος αυτός ήρωας με το γιαπωνέζικο όνομα - αν και Έλληνας κατά το ήμισυ τουλάχιστον - που δημιούργησε ο Γιάννης Κεντρωτάς με απεριόριστη αγάπη και άλλη τόση ανάγκη να επικοινωνηθούν στο κοινό, όσα ύπο άλλες συνθήκες μοιάζουν πολύ σκληρά ακόμα και ως σκέψη, ξεκινάει ένα περιπετειώδες οδοιπορικό προς αναζήτηση του Ιάπωνα πατέρα του, ο οποίος εξαφανίσθηκε από τη ζωή του...έτσι ξαφνικά. Εμείς τον πρωτοσυναντήσαμε - σιδηροδέσμιο - όταν είχε ήδη φτάσει στον προορισμό του, την ομιχλώδη, απροσπέλαστη και "βρώμικη" Λακκοσπηλιά, οι αινιγματικοί κάτοικοι της οποίας, τον υποδέχονται μάλλον...δυσοίωνα... Ο άξεστος αστυνομικός της περιοχής Ιάσονας/Φίλιππος Λούβαρης ανακρίνει με το δικό του ξεκαρδιστικά τραγικό τρόπο (η εν λόγω αντίφαση διέπει όλη την παράσταση) τον Γιορίσου Γιαμαγκούσι/Αντώνης Αντωνίου, που με τη σειρά του ανακρίνει τον οξύθυμο μα και αφελή τοπικό "άρχοντα", προσπαθώντας να εκμαιεύσει πληροφορίες για τον πατέρα του. Κάπου εκεί κοντά, να παρεμβαίνει ενισχύοντας τα συνεχώς αυξανόμενα γέλια που ακούγονται από την πλευρά των θεατών και η έγκυος Μηνάς/Ειρήνη Κουτουρούσιου (ναι, όπως το ακούτε...και έγκυος και Μηνάς!) που εκτελεί χρέη γενικών καθηκόντων στο πιο "εκκεντρικό" αστυνομικό τμήμα που έχουμε δει ποτέ (ειδικά όσοι αγαπάτε το σινεμά των αδερφών Κοέν θα με καταλάβετε απόλυτα και θα εκτιμήσετε διπλά το βιτριολικό χιούμορ της παράστασης). Ο Φίλιππος Λούβαρης και ο Αντώνης Αντωνίου...δέσμιοι της Λακκοσπηλιάς Lorem Ipsum ονομάζονται τα ακατάληπτα κείμενα, αυτά που δεν βγάζουν κανένα νόημα και χρησιμοποιούνται συνήθως από τους γραφίστες, όμως στην προκειμένη περίπτωση και αντίθετα από αυτό που το όνομα της ομάδας υποδηλώνει, το κείμενο του Γιάννη Κεντρωτά λέει πολλά και μάλιστα με το δικό του έμμεσο και εμπνευσμένο τρόπο τα λέει και απροκάλυπτα - όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται αυτό - καλύπτοντάς τα με τον παντοδύναμο μανδύα της κωμωδίας. Αλλά που είχαμε μείνει; Α ναι, στη Λακκοσπηλιά και το αστυνομικό της τμήμα όπου κρατείται και ανακρίνεται ο παράξενος αυτός άνδρας με το Γιαπωνέζικο όνομα, που σαν μην έφταναν όλα τα άλλα έχει δεμένη στο κεφάλι και μία κόκκινη κορδέλα. Κόκκινη όπως τα κεράσια...κόκκινη όπως το αίμα... Και πάνω που κάπως είχαμε αρχίσει να βγάζουμε μια σχετική άκρη, μπήκε άξαφνα στη σκηνή (και στη ζωή μας) η Φανή/Φανή Παλιούρα, που με τη σαρωτική της παρουσία, σχεδόν μας αποτελείωσε (και λέω σχεδόν γιατί έχουμε ακόμη δρόμο...μη βιάζεστε, στη Λακκοσπηλιά όλα κυλούν αργά και...βασανιστικά). Η Φανή είναι η κάτοχος του μοναδικού, νυν παρηκμασμένου και άλλοτε φημισμένου ξενοδοχείου της περιοχής, στο οποίο σύμφωνα με το Γιοσίρου οι γονείς του πέρασαν μερικές από τις πιο όμορφες στιγμές τη ζωής τους. Είναι όμως έτσι;...Ίσως, άλλωστε η φαντασία είναι το μόνο καταφύγιο του ανθρώπου, όταν η πραγματικότητα είναι τόσο μα τόσο οδυνηρή για να την αντέξει, πόσο μάλλον για να την αποδεχθεί. Σε αυτήν τη μαύρη, με στοιχεία αστυνομικού θρίλερ, κωμωδία με τα συνεχή flash back και τις μικρές, κοφτές (σαν λεπίδα) κινηματογραφικής αισθητικής σκηνές, τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται και κανείς αρκετά δυνατός για να αντιμετωπίσει την αλήθεια...εκτός ίσως από τη Φανή που δεν φοβάται να την ξεστομίσει, γιατί γνωρίζει εκ των προτέρων πως κανείς δεν πρόκειται να την πιστέψει. Ο Γιοσίρου θα την ακούσει να του εξιστορεί τους ντελιριακά αστείους μονολόγους της, αλλά στο τέλος τα γέλια θα πάψουν γιατί εν τέλει τίποτα από αυτά που αφηγείται η Φανή δεν είναι αστείο... Η εξαιρετική Φανή Παλιούρα στο ρόλο της συνονόματής της Φανής προσπαθεί να βοηθήσει τον Γιοσίρου να ανακαλύψει την αλήθεια γύρω από την εξαφάνιση του πατέρα του... Στο πιο κρίσιμο σημείο, εκεί που ο Γιοσίρου ακροβατεί πλέον επικίνδυνα ανάμεσα στη λογική και την τρέλα, θα εμφανιστεί και η μητέρα του/Αναστασία Μητρούση παίζοντας το δικό της καταλυτικό ρόλο στο να επιλέξει πλέον ο γιος της συνειδητά (και αμετάκλητα) την...δεν θα σας αποκαλύψουμε ποια από τις δύο...γιατί σε αυτήν την παράσταση η λογική και η τρέλα είναι έννοιες πολύ...σχετικές! Με το "φάντασμα" της αγαπημένης του μητέρας να πλανάται ακόμη στον αέρα της Λακκοσπηλιάς ο Γιοσίρου βγάζει την κόκκινη κορδέλα του και αποχαιρετά το μόνο μέρος που είχε ως σημείο αναφοράς για το χαμένο του πατέρα, αφήνοντας μας μόνους με τις σκέψεις μας και κάνοντας μας να αισθανθούμε σχεδόν ένοχοι που λίγο νωρίτερα γελάγαμε πηγαία και δυνατά με τα πάθη του ίδιου και των κατοίκων της Λακκοσπηλιάς... Στο τέλος χειροκροτήσαμε παρατεταμένα τους πέντε πρωταγωνιστές της παράστασης, αν και με δάχτυλα κάπως μουδιασμένα από μία αλλόκοτη αίσθηση "χαρμολύπης", που είναι αδύνατον να μην αισθανθεί κανείς βλέποντας τη συγκεκριμένη παράσταση, Ο Γιοσίρου Γιαμαγκούσι/Αντώνης Αντωνίου και η μητέρα του Αναστασία Μητρούση αποχαιρετούν τη Λακκοσπηλιά που τόσο...αγάπησαν; Στο σύνολο της η παράσταση της ομάδας LOREM IPSUM, σε κείμενο και σκηνοθεσία Γιάννη Κεντρωτά είναι μία θαυμάσια, ποιητικά ρεαλιστική, αλληγορία, που προκαλεί αβίαστα ένα πικρό γέλιο, για όσα κωμικοτραγικά (με έμφαση στο τραγικά...) συμβαίνουν όχι μόνο στην ελληνική επαρχία, που ως είθισται στις κλειστές κοινωνίες προτιμά πάντα τη συγκάλυψη της αλήθειας, γιατί το αντίθετο θα σήμαινε ανάληψη ευθύνης και ως εκ τούτου αντιμετώπιση του προβλήματος, αλλά και στην Αθήνα και ολόκληρο τον κόσμο και γενικότερα όπου υπάρχουν άνθρωποι που βιώνουν οποιαδήποτε μορφή κακοποίησης... "Η βία φέρνει βία" λέει με το δικό του ευρηματικό τρόπο ο "Γιοσίρου Γιαμαγκούσι" κάθε Παρασκευή και Σάββατο, στις 21.00, στον Πολυχώρο VAULT, έως και τις 24/2/2018...Όσοι δεν έχετε προλάβει να κάνετε αυτό το ανατρεπτικό, απρόσμενα αστείο, αλλά και βαθιά αποκαλυπτικό ταξίδι έως τη Λακκοσπηλιά, θα έχετε τέσσερις ακόμη ευκαιρίες να το πραγματοποιήσετε... Καλό σας δρόμο λοιπόν και να...προσέχετε... ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Κείμενο - Σκηνοθεσία: Γιάννης Κεντρωτάς Σκηνικά - Κουστούμια: Φανή Παλιούρα Αφίσα: Γιάννης Κεντρωτάς Trailer: Lorem Ipsum Παίζουν: Αντώνης Αντωνίου, Φίλιππος Λούβαρης, Ειρήνη Κουτουρούσιου, Φανή Παλιούρα, Αναστασία Μητρούση INFO ΠΑΡΑΤΑΣΗ ‘Γιοσίρου Γιαμαγκούσι’ από την ομάδα Lorem Ipsum. Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου - Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2018 ΗΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ Παρασκευή 21:00 Σάββατο 21:00 ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα) Τιμές Εισιτηρίων Γενική είσοδος: 10,00 ευρώ Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ) / Ατέλειες: 5,00 ευρώ Προπώληση VIVA: 8,00 ευρώ: https://www.viva.gr/tickets/theatre/polyxwros-vault/yosirou-yamagousi/ Πολυχώρος VAULT THEATRE PLUS Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός (8' περίπου με τα πόδια) Πληροφορίες-κρατήσεις: 213 0356472 / 6949534889 (για τηλεφωνικές κρατήσεις 11:00 - 14:00 και 17:00 - 21:00) ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ Email: [email protected] FB Page : http://www.facebook.com/VAULTTheatreGr1 Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος