της Γεωργίας Τσούρου Αύγουστος, το παρατηρητήριο των άλλων. Ο μήνας που το μυαλό αδειάζει από την δική μας ζωή και το βλέμμα γεμίζει από τις ζωές των άλλων. Σε αεροδρόμια, λιμάνια, πλοία, πλατείες με πλατάνους και στην "Αγία Παραλία", θέλουμε δεν θέλουμε, συγχρωτιζόμαστε, συνταξιδεύουμε, γειτνιάζουμε, κρυφακούμε κι αποκτάμε άποψη για τα προσωπικά του διπλανού καθίσματος και της διπλανής πετσέτας. Ο χωρισμός του περασμένου Νοεμβρίου, ο καυγάς του πρωϊνού, το τηλεφώνημα σε εκείνην που έμεινε πίσω, το τάπερ και το περιεχόμενό του, όλα σε κοινή θέα και ακρόαση, σαν οθόνες που παίζουν πλάι πλάι παράλληλα έργα και εμείς έχουμε ευχέρεια να διαλέξουμε όποιο τραβάει η καρδιά μας, όποιο μας διασκεδάζει πιο πολύ. Τι κάνουμε, άραγε, με την πληροφορία που συσσωρεύουμε τον Αύγουστο από τις οικογένειες, τις σχέσεις και τους γάμους των άλλων; Υπάρχουν άπειροι συνδυασμοί ανθρώπων, άπειρες δυνατότητες επιβίωσης μέσα σε ένα γάμο και μια οικογένεια, άπειροι τρόποι να ευτυχίσεις και να δυστυχήσεις και όλοι συνήθως απέχουν πολύ από αυτό που έχεις στο νου σου όταν δίνεις όρκους αιώνιας πίστης. Η ανώνυμη ηρωίδα του βιβλίου «ΕΝΑΣ ΧΩΡΙΣΜΟΣ», παντρεμένη και ήδη σε διάσταση εδώ και αρκετούς μήνες με τον Κρίστοφερ, έναν γοητευτικό και χαρισματικό συγγραφέα, αποκαλύπτει προς το τέλος της αφήγησης ότι την μέρα που γνώρισε τα πεθερικά της επιβεβαίωσε όλο περιφρόνηση μέσα της την ανωτερότητα της δικής της σχέσης και φαντάστηκε τον μελλοντικό της γάμο πολύ πιο ευτυχισμένο. από αυτόν που ζούσαν ήδη επί δεκαετίες οι γονείς του αγαπημένου της. Η πραγματικότητα την διέψευσε, μα μέχρι το τέλος του βιβλίου έχουν πολλά να γίνουν και η ταπεινότητα προϋποθέτει ένα ταξίδι με καράβι που πιάνει πολλά λιμάνια. Η αφηγήτρια, που κρατά το τέλος του γάμου της ακόμα κρυφό, θα βρεθεί από το Λονδίνο στον Γερολιμένα της Μάνης, αναζητώντας τα ίχνη του εν διαστάσει συζύγου της, ο οποίος έχει να δώσει σημάδια ζωής πάνω από έναν μήνα. Καταφθάνει στο μικρό ψαροχώρι τέλη Σεπτέμβρη, όταν οι τουρίστες έχουν πια φύγει, και πιάνει ένα δωμάτιο στο ξενοδοχείο όπου έμενε κι εκείνος πριν εξαφανιστεί. Τα ίχνη που έχει αφήσει πίσω του είναι πολλά, αλλά δεν την βοηθούν να τον εντοπίσει. Ένα ανάστατο δωμάτιο γεμάτο πεταμένα ρούχα, χαρτιά και δίσκους με άδεια φλυτζάνια και πιάτα πρωϊνού, μια ερωτοχτυπημένη ρεσεψιονίστ, ένας οδηγός ταξί με ύποπτα κίνητρα που τον μετέφερε δυο τρεις φορές σε ασύνδετους φαινομενικά προορισμούς, μια έρευνα για τις μοιρολογίστρες της Μάνης, το επόμενό του βιβλίο που ξέμεινε στις σημειώσεις. Η αφηγήτρια παρατηρεί τους ντόπιους, τα ξένα βλέμματα των οποίων ήταν οι τελευταίοι μάρτυρες της παρουσίας του άντρα της, προσπαθεί να ανιχνεύσει τους δεσμούς του ενός με τον άλλο – συγγενικούς, ερωτικούς, εξουσιαστικούς - και πασχίζει να λύσει το μυστήριο του τι ρόλο έπαιξε ο κάθε ένας από αυτούς στην ζωή του δικού της ανθρώπου, όσο εκείνος βρισκόταν ανάμεσά τους. Πού είναι ο Κρίστοφερ; Ο Σεπτέμβριος, ο νηφάλιος αδερφός του μεθύστακα Αυγούστου είναι το ιδανικό σκηνικό για να συνέλθει η ηρωίδα από όσα της έχουν έως τότε συμβεί – σχεδόν αυτόματα, σχεδόν σαν να μην αφορούν την ίδια της τη ζωή – και να κάνει τον πολυπόθητο απολογισμό. Γιατί παντρεύτηκε, γιατί χώρισε, γιατί δεν ήταν τελικά καλύτερη, πιο ικανή, πιο σοφή από τα πεθερικά της, τη συμβιωτική συνθήκη των οποίων με ευκολία περιγέλασε μερικά μόνο χρόνια πριν; Μοιάζει να της αρκεί ένα ερημωμένο ξενοδοχείο κι ένα χωριό γεμάτο ξένους ανθρώπους στην άκρη ενός τόπου που ξέρει από αιώνες να οργίζεται και να εκδικείται. για να βάλει τις σκέψεις της σε σειρά και να την προετοιμάσει με τον πιο ιδανικό τρόπο για την τραγωδία που έρχεται. Η πρωτοπρόσωπη γραφή της Katie Kitamura είναι γοργή και χειρίζεται με εξαιρετική δεξιότητα το μυστήριο και τις καταιγιστικές εξελίξεις, συνδέοντάς τα με πικρό χιούμορ που μοιάζει αναπόφευκτο στην περίπτωση της ηρωίδας, μιας γυναίκας που ενηλικιώνεται για δεύτερη φορά μέσα στις σελίδες του βιβλίου. Το «ΕΝΑΣ ΧΩΡΙΣΜΟΣ» είναι ένα βιβλίο του Αυγούστου. Η παρατήρηση της ζωής των άλλων, ακόμα κι αν δεν τους γνωρίζουμε, ακόμα κι αν δεν αντιλαμβανόμαστε καλά καλά τη γλώσσα τους, μας δίνει μέτρα και σταθμά και μπορεί να λειτουργήσει ως έμπνευση, παρηγοριά ή δικαιολογία, ανάλογα με την περίσταση: φαίνεται πως περνάω καλύτερα από εκείνους άρα μάλλον είναι όλα καλά. Κοίτα λάθη που κάνουν, κοίτα τι ταΐζουν το παιδί τους, κοίτα πώς απευθύνεται στον άντρα της. Κοίτα πώς τον φιλάει στο λαιμό, κοίτα που έχουν τρία παιδιά και κρατιούνται ακόμα χέρι χέρι στην απογευματινή βόλτα, κοίτα εκείνος που ζητάει τη γνώμη της πριν διαλέξει ντομάτες από το μανάβη στην προβλήτα. Κοίτα πόσοι τρόποι να ζήσεις και να πεθάνεις που μαζεύτηκαν γύρω μου Αυγουστιάτικα. ------------------------------------------------------------------------------------------------------ ΕΝΑΣ ΧΩΡΙΣΜΟΣ KATIE KITAMURA EΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΔΡΟΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΑΓΚΟΣ ISBN 978 960 04 4822 1 Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος