της Μαρίας Σούμπερτ να εύχεσαι να ‘ναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις. … μας λέει ο Καβάφης και ο Όμηρος χιλιάδες χρόνια πριν από αυτόν, το ίδιο μας είπε –με περισσότερες λέξεις φυσικά. Αν βέβαια λεγόταν Όμηρος ο κύριος που έγραψε την Ιλιάδα και την Οδύσσεια, αν ήταν ένας μονάχα ο συγγραφέας των δύο τεράστιων αυτών ποιημάτων, που τραγουδούσαν τα μυθικά κατορθώματα, αρχαίων Ελλήνων ηρώων, αυτό πιθανά να μη το μάθουμε ποτέ. Η διασκευή των Melissa Medina και Fredrik Colting ξεκινάει με την αφήγηση του Οδυσσέα στον βασιλιά Αλκίνοο, όλων όσων έζησε μέχρι να φτάσει στο παλάτι των Φαιάκων. Συστήνεται, συστήνει την οικογένειά του και τον τόπο του και απαριθμεί τις περιπέτειες του. Από τον Δούρειο Ίππο και τη λήξη του Τρωικού Πολέμου, στα νησιά των Κικόνων και των Λωτοφάγων, κι από εκεί στην σπηλιά του Πολύφημου. Η αφήγηση συνεχίζει με την κατάχρηση της βοήθειας του Αίολου και τη στεριά με τους ανθρωποφάγους γίγαντες. Προχωρά στα επεισόδια της Κίρκης, των γοργόνων, της Σκύλας και της Χάρυβδης. Ακολουθεί η τιμωρία για το ψήσιμο των βοδιών του Ήλιου, η σωτηρία στο νησί της Καλυψούς, και η κατάληξη στο βασίλειο των Φαιάκων. Και από εκεί, το τέλος της ιστορίας, η άφιξη στην Ιθάκη, η μεταμφίεση σε γέρο ζητιάνο και η εξολόθρευση των ανταγωνιστών μνηστήρων για την διεκδίκηση και πάλι της Πηνελόπης.
Με το εύρημα της αφήγησης στον βασιλιά Αλκίνοο, ο αναγνώστης μπορεί να ακολουθήσει όλες αυτές τις τρομερές περιπέτειες, νιώθοντας ασφάλεια πως ο ήρωάς μας τις έχει ξεπεράσει. Και όταν πια έρθει η ώρα για το τέλος, είναι σχεδόν αυτονόητο πως αυτός που επέζησε τόσων βασάνων θα κατορθώσει να ζήσει και το happy end. Οι θαλασσινές περιπέτειες ξεκινώντας από την Οδύσσεια και φτάνοντας στον Σεβάχ το θαλασσινό στις Χίλιες και Μία Νύχτες (9ος- 13ος αιώνας μ.Χ.), αλλά και τον Γκιούλιβερ και τα θαυμαστά του ταξίδια, όπως τα δημοσίευσε το 1726 ο Τζόναθαν Σουίφτ, φαίνεται να αποτελούν σημαντικό στοιχείο της ανθρώπινης περιπλάνησης. Η θάλασσα από μόνη της είναι ταυτόχρονα γητεύτρα και απειλητική, τραβάει τους ναυτικούς και τους μαγεύει χωρίς να τους επιτρέπει να εγκατασταθούν στη στεριά. Και ενώ ο Οδυσσέας ξεκινάει από την επιθυμία να επιστρέψει στην πατρίδα του, ο ίδιος αυτός ήρωας υποπίπτει σε όλα τα σφάλματα και τις ύβρις που θα τον κρατήσουν ακόμα μακριά, θα τον κάνουν να λοξοδρομήσει και να καθυστερήσει να επιστρέψει. Αν η Ιθάκη έχει περισσότερη σημασία σαν προορισμός από την ίδια την Πηνελόπη και τον Τηλέμαχο, τότε ο Οδυσσέας καλείται καταρχήν να ζήσει τη ζωή του –με τις καλές και κακές στιγμές, συντροφικά και μόνος- και μόνο όταν θα έχει αποκτήσει τις εμπειρίες που θα τον καθορίσουν εν τέλει ως άνθρωπο, θα είναι έτοιμος να επιστρέψει. Ίσως λοιπόν η μεταμφίεση σε ηλικιωμένο να μην είναι και τόσο παράταιρη, αφού ηλικιωμένος θα έπρεπε να επιστρέφει στον τόπο εκείνο από τον οποίο ξεκίνησε ένας από τους σημαντικότερους ήρωες της παγκόσμιας λογοτεχνίας. ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Melissa Medina & Fredrik Colting ΟΔΥΣΣΕΙΑ Εικονογράφηση: Yeji Yun Απόδοση: Στέλλα Φέικου εκδόσεις Φουρφούρι ISBN: 978-960-436-556-2 Τιμή:12.90 Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος