της Λίλας Παπαπάσχου Κυριακή 2 Ιουνίου, με την επαναληπτική εκλογική διαδικασία των Δημοτικών και Περιφερειακών εκλογών να μονοπωλεί το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον, αλλά και ένα Θέατρο Αλκμήνη κατάμεστο από κόσμο, να αποδεικνύει πως «οι κυβερνήσεις πέφτουνε», αλλά η τέχνη και ο πολιτισμός παραμένουν πάντα στην κορυφή, κερδίζοντας την ψήφο εμπιστοσύνης του κόσμου, που εν τέλει βρίσκει στο θέατρο περισσότερη αλήθεια απ’ ότι στην…πραγματική ζωή. Οι «Επικίνδυνες Μαγειρικές», μια παράσταση που αποτελεί τη θεατρική εκδοχή του ομότιτλου μυθιστορήματος του Ανδρέα Στάικου, το οποίο έχει μεταφραστεί σε 34 γλώσσες, έχει ανέβει στην Comédie-Française στο Παρίσι, καθώς και σε πολλά άλλα θέατρα του κόσμου και έχει μεταφερθεί με επιτυχία στον κινηματογράφο, είναι ένας ύμνος στη ζωή και στον έρωτα, στην πιο απενεχοποιημένη και συμποσιακή μορφή τους. Η γνωστή ηθοποιός και σκηνοθέτις Κερασία Σαμαρά, έχοντας στη διάθεσή της έναν εξαιρετικό θίασο νεότερων και καταξιωμένων ηθοποιών με προεξέχοντα τον μύστη Κωνσταντίνο Τζούμα, κατάφερε με αξιοσημείωτη επιτυχία να μεταφέρει στη σκηνή όλο τον ερωτισμό και την αισθαντικότητα, αλλά και την γλυκόπικρη αλληγορία του βιβλίου, δίνοντας στην κάθε λέξη, στην κάθε φράση, στον κάθε αναστεναγμό ευχαρίστησης, ηδονής και απελπισίας, το νόημα που τους αξίζει. Ο έρωτας περνάει από το στομάχι…και δύο γείτονες και αντεραστές, ο Δαμοκλής/Ζαχαρίας Ρόχας και ο Δημήτρης/Άρης Παπαδημητρίου, θα κάνουν στην κυριολεξία τα αδύνατα δυνατά για να ικανοποιήσουν τον απαιτητικό ουρανίσκο της Νανάς/ Μαργαρίτα Πανουσοπούλου, σε μία άκρως ενδιαφέρουσα μαγειρική μονομαχία, που ποτέ δεν σε αφήνει «νηστικό» από συγκινήσεις, καλλιεργώντας διαρκώς την ατμόσφαιρα του μυστηρίου και μια αίσθηση ανικανοποίητου. "Επικίνδυνες Μαγειρικές", ένα τραπέζι...για πόσους τελίκά; Ο υπέροχος Κωνσταντίνος Τζούμας, ο monsieur Κωνσταντίνος κινεί τα νήματα μίας σύγχρονης ερωτικής κομεντί με στοιχεία αρχαίου δράματος, κατακλύζοντας με την διακριτική μεν, αλλά απόλυτα κυρίαρχη παρουσία του την σκηνή και τις ζωές των ηρώων, που ως άλλες μαριονέτες πειθαρχούν στις επιταγές του, οι οποίες δεν διευκρινίζεται – σκοπίμως - από που απορρέουν και σε τι αποσκοπούν. Ένας κομψός από μηχανής θεός, επιστρατεύει την ποίηση για να μιλήσει για πράγματα πεζά και…trés banal, διασκεδάζοντας την πλήξη του με τα επίγεια – και εφήμερα – πάθη των θνητών. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο Κωνσταντίνος Τζούμας δεν υπόκειται σε κατηγορίες και κάθε χαρακτηρισμός του πολύπλευρου ταλέντου του, όσο εύστοχος κι αν είναι τον αδικεί. Γιατί πέρα και πάνω απ' όλα είναι μία bigger than life προσωπικότητα που επιβάλλει τους δικούς της κανόνες, σε ό,τι κι αν κάνει. Κι αυτό αγαπάμε διαχρονικά σε αυτόν. Ο νεαρός και πολύ ταλαντούχος Άρης Παπαδημητρίου, είναι ο πλέον κατάλληλος βάση physique για το ρόλο του Δημήτρη, ενός όμορφου άνδρα που φέρει όλη την αθωότητα, την ορμή, τον ενθουσιασμό και το πάθος του ερωτευμένου, αλλά και μια βαθιά ανάγκη να βιώσει το υπέρτατο, ακόμα κι αν αυτό τον οδηγήσει στην αυτοκαταστροφή. Απόλυτα συνεπής στην ερμηνεία του, επέδειξε γνήσια ερμηνευτική δύναμη, έχοντας σκηνική άνεση και υποκριτική πειθώ. Στο ρόλο του Δαμοκλή, ο έμπειρος και καταξιωμένος Ζαχαρίας Ρόχας καταθέτει μια μεστή και γεμάτη γοητευτικές αντιθέσεις ερμηνεία, υποδυόμενος έναν άνδρα που αμφιταλαντεύεται συνεχώς ανάμεσα στον εθισμό του στη Νανά, μια γυναίκα-αράχνη και στην ανδρική (ανθρώπινη…) αξιοπρέπειά του. Ο δημοφιλής ηθοποιός σκιαγράφησε έναν ευφυή άνθρωπο, έναν διανοούμενο που προδίδει το πνεύμα, νικημένος από τη σάρκα του, παλεύοντας συνεχώς να απεγκλωβιστεί από έναν ιστό που όσο πιο ασφυκτικά τον τυλίγει, τόσο περισσότερο νιώθει την ανάγκη να αφεθεί στα δεσμά του. Η Νανά της εντυπωσιακά ταλαντούχας Μαργαρίτας Πανουσοπούλου, ήταν κάτι παραπάνω από εκρηκτικά θηλυκή. αυτάρεσκη. σαγηνευτική, χυμώδης, απαιτητική, αδηφάγα και ακόλαστη, με την ηθοποιό να της προσδίδει όλα τα γήινα και κοινότοπα χαρακτηριστικά μίας γυναίκας που ψεύδεται, που απατά, που δεν αγαπά κανέναν πέρα από τον εαυτό της και τις επιθυμίες της, παραμένοντας βασανιστικά ποθητή. Ήταν τερατωδώς όμορφη. Ήταν «τερατωδώς τέρας». Μία νάρκισσος που γεννήθηκε μόνο για να απολαμβάνει τις γαστριμαργικές και ερωτικές υπηρεσίες των υπνωτισμένων αρσενικών που την ακολουθούν πιστά έως τις πύλες του Παραδείσου και της Κολάσεως χωρίς να ρωτούν…γιατί; Μια σειρήνα, που στο σαγηνευτικό τραγούδι της, κανείς δεν μπορεί να κλείσει τα αυτιά του. Ο εξαίσιος Κωνσταντίνος Τζούμας υποδαυλίζει πάθη και ίντριγκες και οι Ζαχαρίας Ρόχας, Άρης Παπαδημητρίου και Μαργαρίτα Πανουσοπούλου είναι τα υπάκουα υποχείρια του Μέσα στο πολυπρισματικό, γεμάτο δημιουργικές αντανακλάσεις, σκηνικό που δημιούργησε ο Κώστας Βελινόπουλος και φορώντας τα προσεγμένα κοστούμια του ίδιου, που λειτούργησαν - μεταξύ άλλων - ως ένα ταξίδι στις διαφορετικές εκδοχές της αιώνιας γυναίκας, τέσσερις αξιόλογοι ηθοποιοί ανέδειξαν σχέσεις, συναισθήματα και αρχέγονα ένστικτα, φωτισμένοι υποδειγματικά από τον Βαγγέλη Μούντριχα, που συντέλεσε σημαντικά στην ατμοσφαιρικότητα, αυτού του απολαυστικού ταξιδιού στην «αυτοκρατορία των αισθήσεων». Στα συν της παράστασης η «διεγερτική» μουσική του Τάσου Καρακατσάνη, η εμπνευσμένη εικαστική δημιουργία του Θανάση Παναγιώτου και η κινηματογράφηση του Νίκου Βουτενιώτη, που λειτούργησε κι ως ένας φόρος τιμής στην ομότιτλη κινηματογραφική ταινία. Η Κερασία Σαμαρά, σκηνοθέτησε με εκφραστική τόλμη, επιμονή στη λεπτομέρεια της κίνησης, ραφιναρισμένο χιούμορ και υφέρπουσα σαρκαστική διάθεση, μία παράσταση για την «ιλαροτραγωδία» της ύπαρξης, για την ανθρώπινη ματαιοδοξία και το εφήμερο της τέχνης και της ζωής. Τι θα συμβεί άραγε όταν η Μούσα κληθεί να αποφασίσει ποιος είναι ο εκλεκτός του τραπεζιού και του κρεβατιού της.…Χμ, μια πραγματική μούσα δεν ανήκει σε κανέναν παρά μόνο σε αυτόν που την δημιούργησε, για αυτό σε όλες τις ιστορίες τον τελευταίο λόγο έχει πάντα …ο Ποιητής! Την Κυριακή 2/6 παρακολουθήσαμε στο ασφυκτικά γεμάτο Θέατρο Αλκμήνη την τελευταία από τις τρεις έξτρα παραστάσεις που προστέθηκαν λόγω επιτυχίας. στον αρχικό προγραμματισμό. Θέλουμε να πιστεύουμε πως η πορεία των Επικίνδυνων Μαγειρικών δεν σταματάει εδώ, γι’ αυτό: Καλή σας όρεξη...προσεχώς! Συντελεστές Κείμενο: Ανδρέας Στάικος Σκηνοθεσία: Κερασία Σαμαρά Σκηνικά-Κοστούμια: Κώστας Βελινόπουλος Μουσική: Τάσος Καρακατσάνης Φωτισμοί: Βαγγέλης Μούντριχας Εικαστική δημιουργία: Θανάσης Παναγιώτου Κινηματογράφηση: Νίκος Βουτενιώτης Φωτογραφίες: Νίκος Βουτενιώτης – Τζέννυ Γαβρά Επεξεργασία Ψηφιακού Υλικού: Πέτρος Αργυρός Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη Παραγωγή: ΘΕΣΙΣ, www.thesisproduction.gr – ΥΠ.ΠΟ. Ερμηνεία: Κωνταντίνος Τζούμας, Ζαχαρίας Ρόχας, Μαργαρίτα Πανουσοπούλου, Άρης Παπαδημητρίου. Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος