της Λίλας Παπαπάσχου photos by Peny Delta Ο Βασίλης Οικονόμου είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης και το 2010 ίδρυσε το Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία «ΘΕ.ΑΜ.Α.». Η θεατρική ομάδα ΘΕ.ΑΜ.Α. αποτελεί τη μοναδική επαγγελματική ομάδα θεάτρου για άτομα με κινητική αναπηρία στη χώρα μας. Απευθύνεται κυρίως στα άτομα με κινητική αναπηρία και με την παράλληλη λειτουργία θεατρικού εργαστηρίου φιλοδοξεί στην ίδρυση της πρώτης Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης για άτομα με αναπηρία, καθώς συνέβαλε στην άρση της προϋπόθεσης της αρτιμέλειας (ΠΔ 370/1983, Άρθρο 8, γ παρ.) ως βασικό κριτήριο που είχε θεσπίσει το Υπουργείο Πολιτισμού για την εισαγωγή στις Ανώτερες Σχολές Δραματικής Τέχνης. Είχα την χαρά, την τιμή και την τύχη να τον γνωρίσω αρχικά μέσα από τη δουλειά του και στη συνέχεια και προσωπικά, με αποτέλεσμα μέσα από κάθε συνέντευξη/συναναστροφή μας να μαθαίνω κι εγώ πολλά πράγματα, που ομολογώ ότι αγνοούσα, γύρω από το ομιχλώδες ακόμα - στη χώρα μας τουλάχιστον - ζήτημα της καθολικής προσβασιμότητας ατόμων με αναπηρία σε θεατρικούς και λοιπούς κοινόχρηστους χώρους. Έκτοτε παρακολουθώ τη δουλειά του με αμείωτο ενδιαφέρον, διαπιστώνοντας κάθε φορά με ευχαρίστηση ότι έχουν πάντα ως κοινό γνώρισμα την σκηνοθετική και υποκριτική αρτιότητα, ενώ από άποψη παραγωγής προσφέρουν 100% προσβασιμότητα, πείθοντάς το κοινό και εμένα προσωπικά, ότι ο Βασίλης Οικονόμου και η Ομάδα ΘΕ.ΑΜ.Α. έχουν έρθει για να μείνουν και σίγουρα στο εγγύς μέλλον θα κατακτήσουν τους περισσότερους - αν όχι όλους - από τους καλλιτεχνικούς και άλλους φιλόδοξους στόχους που έχουν θέσει. Μετά από έναν άκρως δημιουργικό χειμώνα παρουσιάζουν την παράσταση "Αντιγόνη" του Σοφοκλή, την οποία σκηνοθετούν ο ιδρυτής του ΘΕ.ΑΜ.Α. Βασίλης Οικονόμου και η Ελιάνα Περηφάνου. Ας δούμε όμως τι μας είπε και ο ίδιος... Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και ιδρυτής της Ομάδας ΘΕ.ΑΜ.Α. Βασίλης Οικονόμου Είσαι ο ιδρυτής του ΘΕ.ΑΜ.Α., δηλαδή του Θεάτρου Ατόμων με Αναπηρία, που τα τελευταία χρόνια μονοπωλεί το ενδιαφέρον μας με τις ενδιαφέρουσες παραγωγές του, αλλά και με την μεγάλη προσπάθεια του σε συνεργασία με την Κίνηση Αναπήρων Καλλιτεχνών να εξασφαλίσει καθολική προσβασιμότητα στις παραστάσεις του, εμπνέοντας και παρακινώντας κι άλλους δημιουργούς και θεατρικούς χώρους να ακολουθήσουν το παράδειγμα του. Τι σημαίνει Καθολική Προσβασιμότητα στην πράξη; Καθολική προσβασιμότητα σημαίνει θέατρο για Όλους και για Όλες! Για αυτό το λόγο οι παραστάσεις μας είναι καθολικά προσβάσιμες όχι μόνο στο δομημένο περιβάλλον αλλά και στο περιεχόμενο της παράστασης. Συγκεκριμένα παρέχονται διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ), ακουστική περιγραφή, υπέρτιτλοι στην Ελληνική και Αγγλική γλώσσα, προγράμματα σε μεγαλογράμματη σειρά, σε γραφή Braille και σε Qr code. Την καθολική προσβασιμότητα στη συγκεκριμένη περιοδεία επιμελείται και πιστοποιεί η «Κίνηση Ανάπηρων Καλλιτεχνών». Δεν πρέπει και δεν θέλουμε να ξεχωρίζουμε γιατί παρέχουμε το αυτονόητο. Ο σεβασμός προς την ανθρώπινη ποικιλομορφία προϋποθέτει την καθολική προσβασιμότητα σε όλους τους θεατρικούς χώρους. Έχω την αίσθηση ότι από τα πρώτα χρόνια της ίδρυσής του το ΘΕ.ΑΜ.Α. έτυχε μίας πολύ θετικής αντιμετώπισης από τους πολιτιστικούς φορείς της χώρας μας; Είναι όντως έτσι ή τελικά η πορεία σας μέχρι τη σημερινή καταξίωση του Θεάτρου και των συνεργατών του δεν ήταν και τόσο ρόδινη; Δυστυχώς, δεν ήταν τόσο ρόδινη… Αρχίσαμε τις πρόβες μας στα σαλόνια των σπιτιών μας με ανύπαρκτη έως ισχνή την κρατική βοήθεια. Πιστεύαμε και πιστεύουμε πολύ στον στόχο μας αλλά και ο ένας στον άλλον ώστε να παίρνουμε δύναμη για να συνεχίζουμε. Στα πρώτα χρόνια το «ΘΕ.ΑΜ.Α.» δεν ήταν τίποτε άλλο παρά μια ομάδα λίγων «τρελών» που πίστευαν ότι μπορούν να αλλάξουν κάτι στο θεατρικό χάρτη της χώρας μας. Πολλά εμπόδια, πολλές δυσκολίες (πολλές από τις οποίες παραμένουν) αλλά και πολλή αγάπη γι’ αυτό που κάνουμε χωρίς βέβαια να είμαστε μόνο εραστές της τέχνης μας αλλά υπηρέτες της. Πιστεύεις ότι ακόμη και εν έτη 2018 αντιμετωπίζεται η αναπηρία ως θέμα ταμπού; Πόσα γνωρίζουμε τελικά γι’ αυτή και γιατί μας τρομάζει τόσο να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους; Προσωπικά, ομολογώ ότι έμαθα πολλά από εσένα και σε ευχαριστώ γι’ αυτό… Η αναπηρία δυστυχώς συνεχίζει να θεωρείται ακόμα και σήμερα «πρόβλημα». Η αναπηρία είναι ζώσα κατάσταση. Όταν φοβάσαι να πεις τα πράγματα με το όνομά τους τότε εσύ ο ίδιος πρώτα χτίζεις έναν πελώριο τοίχο. Είμαι/είναι Ανάπηρος/η, όχι άτομο με ειδικές ανάγκες! Είμαι/είναι κωφός/ή και όχι κουφός ή κωφάλαλος! Είμαι/είναι χρήστης/στρια αναπηρικού αμαξιδίου και όχι καροτσιού! Τι ορίζεται «κανονικό» για να είμαι/είσαι εγώ/εσύ ο «διαφορετικός»; «Νεκρασόφ» στο Από Μηχανής Θέατρο, «Blindfold – Η νύχτα του Κυνηγιού» στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και αυτά μόνο τη φετινή θεατρική σεζόν…Τώρα ξανά «Αντιγόνη» σε περιοδεία…Μίλησε μας λίγο για την παράσταση αυτή που ξαναπαρουσιάζεται σε γνωστά ανοιχτά θέατρα της Αθήνας και ενδεχομένως σε επιλεγμένους χώρους στην υπόλοιπη Ελλάδα. Αισθάνομαι ότι και η δημιουργική πορεία της ομάδας εντάσσεται σε ένα πλαίσιο συνεχούς αναζήτησης και κατάκτησης απόδοσης ισοτιμίας και δικαίου…σαν παράλληλη πορεία με την αναζήτηση απόδοσης δικαίου από την Αντιγόνη που δίνει δύναμη στην ίδια να ξεπεράσει τα όρια της κοινωνίας της, αλλά και του ίδιου της του εαυτού...Κάθε ήρωας αναζητά τη σχέση του με την εξουσία και την ορίζει όπως επιθυμεί... Η σκηνοθετική προσέγγιση είναι προσωποκεντρική. Κάθε άνθρωπος πρέπει να ξέρει να αναγνωρίσει όλες τις αδυναμίες του αλλά και τα θέλω του, αλλά να μη σταθεί εκεί, να προχωρήσει ένα βήμα παρακάτω… Η πρεμιέρα της καλοκαιρινής περιοδείας 2018 θα πραγματοποιηθεί στις 15 Ιουλίου (ώρα 21:30) στη σκηνή «Πίτερ Μπρουκ» στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Πέτρας. Θα συνεχίσουμε στις 17 Ιουλίου (ώρα 21:30) στο συγκρότημα Τσαλαπάτα στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Βόλου. Στις 22 Ιουλίου (ώρα 21:00) θα βρισκόμαστε στο Θέατρο Ρεματιάς Χαλανδρίου. Την 1 Σεπτεμβρίου (ώρα 21:00) η «Αντιγόνη» θα παρουσιαστεί στην ιδιαίτερη πατρίδα μου, Κιάτο Κορινθίας στο 1ο Δημοτικό Σχολείο στο πλαίσιο του τοπικού Φεστιβάλ «Σικυώνια 2018» και στις 15 Σεπτεμβρίου (ώρα 21:00) με την αρωγή της Περιφέρειας Αττικής στο Θέατρο «Αλέξης Μινωτής» στο Αιγάλεω. Σε όλες σας τις παραστάσεις πρωταγωνιστούν εξαιρετικά ταλαντούχοι ηθοποιοί, ανάπηροι και μη, δίνοντας την αίσθηση μιας δεμένης και συμπαγούς ομάδας που λειτουργεί ως ένα σώμα, μία ψυχή. Πόσο δύσκολο είναι για σένα που σκηνοθετείς τις περισσότερες από αυτές να διαχειριστείς πολυμελείς θιάσους, αλλά και τις επιμέρους συνεργασίες που απαιτούνται προκειμένου για την καθολική προσβασιμότητα των παραστάσεων; Η ομάδα «ΘΕ.ΑΜ.Α.» είναι μεικτή, δηλαδή αποτελείται από αναπήρους/ες και μη αναπήρους/ες ηθοποιούς. Έχει κύριο στόχο τη συμπερίληψη κι ενσωμάτωση των ηθοποιών με αναπηρία στον επαγγελματικό χώρο. Το Θέατρο είναι ένα. Δεν γίνονται εκπτώσεις για καμία/κανέναν! Συνεπώς η συνεργασία των μελών δεν διαφέρει σε τίποτα από οποιαδήποτε άλλη επαγγελματική συνεργασία στον ίδιο χώρο. Δεν είμαστε μία ομάδα «κλειστή» που κάνουμε θέατρο για να λέμε μεταξύ μας ότι είμαστε ηθοποιοί. Το «ΘΕ.ΑΜ.Α.» κατάφερε να εντάξει στο ΣΕΗ (Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών) όλα τα μέλη του και να τα προωθεί προς την αγορά εργασίας: χαρακτηριστική αποτελεί η συνεργασία του Πάνου Ζουρνατζίδη, συνιδρυτή του «ΘΕ.ΑΜ.Α.» με την καταξιωμένη σκηνοθέτιδα Πηγή Δημητρακοπούλου στο έργο του Θανάση Τριαρίδη «Lebensraum». Η συνεργασία μας με την Κίνηση Ανάπηρων Καλλιτεχνών είναι άριστη στο επίπεδο κατανόησης και δικαιωματικής εφαρμογής του κοινωνικού μοντέλου αναπηρίας. Οι άνθρωποι με αναπηρία στη χώρα μας δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα πρόσβασης μόνο στο θέατρο, αλλά και σε άλλους κοινόχρηστους χώρους, όπου παρ’ όλες τις Ευρωπαϊκές και Διεθνείς Οδηγίες περί Προσβασιμότητας δεν υπάρχει καν η υποδομή για την μερική έστω διευκόλυνσή τους. Σε θυμώνει αυτή η έλλειψη πολιτισμού; Αναρωτιέμαι υπάρχει σπουδαιότερος πολιτισμός από το σεβασμό στον συνάνθρωπο; Ο σεβασμός προς την ανθρώπινη ποικιλομορφία πρέπει να αποτελεί ύψιστη πολιτισμική αξία. Τίποτε λιγότερο, τίποτε περισσότερο. Η Αντιγόνη τιμωρείται επειδή αρνείται να υπακούσει στην ανθρώπινη εξουσία του Κρέοντα και επιλέγει να θάψει τον αδελφό της, ακολουθώντας το Θεϊκό νόμο. Στην εποχή μας ποια θεωρείς τη μεγαλύτερη υπέρβαση/θυσία που μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος για να υπερασπιστεί τα πιστεύω του; Η Αντιγόνη γνωρίζει τι θέλει, ιεραρχεί τις αξίες της και προτεραιότητα θέτει τους άγραφους νόμους, αυτούς που ο χρόνος έδειξε ότι έμειναν αναλλοίωτοι στις ανθρώπινες ψυχές. Η μεγαλύτερη υπέρβαση που μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος για να υπερασπιστεί τα πιστεύω του είναι να απεγκλωβιστεί από το «εγώ» του και να δει και να κατανοήσει την «άλλη» πλευρά. Με αυτόν τον τρόπο η όποια πορεία που θα χαράξει θα είναι πιο συνειδητή και πιο υπεύθυνη. «Τα σφάλματα είναι ανθρώπινα, ο άνθρωπος σφάλλει…» Αντιγόνη, στ. 1023 – 1025)…Συγχωρείς εύκολα τους ανθρώπους; Ποιο είναι αυτό που δεν μπορείς να τους συγχωρήσεις με τίποτα; Τα σφάλματα φτιάχτηκαν από ανθρώπους και για ανθρώπους. Όλοι κάνουμε. Συγχωρώ εύκολα. Προσπαθώ πάντα να καταλάβω το γιατί και ποιο είναι το δικό μου μερίδιο ευθύνης. Δεν μπορώ να συγχωρήσω την προδοσία και το ψέμα. Πιστεύω ότι μπορούμε να καταθέτουμε την αλήθεια μας, αρεστή και μη. Έτσι σώζουμε/διατηρούμε τη δική μας ανθρώπινη αξιοπρέπεια αλλά και των άλλων. Σε έναν κόσμο που αλλάζει με ραγδαίους ρυθμούς, θεωρείται δεδομένο πως η τεχνολογία έχει προσφέρει στους ανθρώπους με αναπηρία μία καλύτερη ποιότητα ζωής, τουλάχιστον στην καθημερινότητά τους. Η νοοτροπία της κοινωνίας όμως έχει αλλάξει επί της ουσίας; Έχουμε εκσυγχρονιστεί σε αυτόν τον τομέα; Δεν θέλω να φανώ αφοριστικός αλλά αισιόδοξος… αλλιώς δεν θα αγωνιζόμουν. Όλα μπορούν να αλλάξουν - και να αλλάξουμε! Βλέπω αλλαγή, μικρή όμως. Δεν πρέπει όμως ποτέ να σβήσουν οι φωνές που συνεχίζουν να διεκδικούν το αυτονόητο. Μίλησε μας για τους συνεργάτες σου και για τα μελλοντικά σχέδια του ΘΕ.ΑΜ.Α. Ποιοι είναι οι νέοι στόχοι που θέλεις να κατακτήσεις; Χωρίς τους συνεργάτες μου δεν θα μπορούσα να κάνω τίποτα. Κανένας άνθρωπος δεν προχωρά, δεν κερδίζει ή και δεν πρέπει να χάνει μόνος του…Ευελπιστούμε - ως άμεσό μας σχέδιο- στην ανεύρεση της θεατρικής μας στέγης. Ένας μόνιμος χώρος που θα ανεβάζουμε τις παραστάσεις μας, θα υλοποιούμε σεμινάρια και κάθε είδους εκπαιδευτική δράση…Υπάρχει ωστόσο μεγάλη οικονομική δυσκολία αλλά το προσπαθούμε. Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σου σε σχέση με το μέλλον; Φοβάμαι μη σταματήσω… Σε τι ελπίζεις Βασίλη; Στην αγάπη και στο σεβασμό. Αποχαιρετώντας τους αναγνώστες του Θεαθήναι μοιράσου μαζί μας το μότο της ζωής σου…ή ότι άλλο θεωρείς ότι σε εκφράζει γενικά…ή αυτήν την περίοδο… Συνέχισε, μη σταματάς… κοιτώντας μέσα κι έξω… 15 Ιουλίου: Θέατρο Πέτρας Θέατρο Πέτρας - Πετρούπολη 17 Ιουλίου: Φεστιβάλ Βόλου Volos Festival / Φεστιβάλ Βόλου 22 Ιουλίου: Θέατρο Ρεματιάς Χαλανδρίου 1 Σεπτεμβρίου: Κιάτο Κορινθίας 15 Σεπτεμβρίου: Θέατρο "Αλέξης Μινωτής" Αιγάλεω Το επαγγελματικό θέατρο στην Ελλάδα που αποτελείται από ανάπηρους ηθοποιούς στην κύρια σύνθεσή του ΘΕ.ΑΜ.Α., παρουσιάζει την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή. Την παράσταση σκηνοθετούν ο ιδρυτής του ΘΕ.ΑΜ.Α. Βασίλης Οικονόμου και η Ελιάνα Περηφάνου. Η αναζήτηση απόδοσης δικαίου δίνει δύναμη στην Αντιγόνη να ξεπεράσει τα όρια της κοινωνίας της, αλλά και του ίδιου της του εαυτού... Κάθε ήρωας αναζητά τη σχέση του με την εξουσία και την ορίζει όπως επιθυμεί... Σκηνοθεσία: Βασίλης Οικονόμου– Ελιάνα Περηφάνου Επιμέλεια μετάφρασης: Βασίλης Οικονόμου Μουσική επιμέλεια: Ηλίας Κουρτπαρασίδης Σκηνογραφία: Ελιάνα Περηφάνου Κοστούμια: Βασίλης Οικονόμου Ηχολήπτης: Φώτης Κίκιρας Σχεδιασμός-Έκδοση Προγράμματος: Εκδόσεις "Άπαρσις" Φωτογραφίες: Peny Delta Trailer: Θανάσης Πασσάς ΔΙΑΝΟΜΗ: Αντιγόνη: Έλη Δρίβα Ισμήνη: Βίκυ Πετροπούλου Κρέων: Πάνος Ζουρνατζίδης Φύλακας: Ανδρέας Ζήκουλης Τειρεσίας: Κωνσταντινος Λουκας Αίμων: Μάνος Τριανταφυλλάκης Άγγελος: Μιχάλης Ταμπούκας Ευρυδίκη: Έφη Τούμπα Κορυφαίες Χορού: Αιμιλιανή Αβραάμ Κατερίνα Κοντομάρκου Ευαγγελία Σχοινά Χορός: Χριστίνα Τούμπα Χάννα Ελ Χατζ Ομάρ Μαρία Μουρελάτου Βασίλης Οικονόμου Αγγελική Νομικού Ηλίας Κουρτπαρασίδης Μουσικοί Κρουστών & Έγχορδων Οργάνων: Μάκης Σουλελές Αλέξανδρος Χαντζαράς Ευανθία Μπουρνιά Προσβασιμότητα περιεχομένου με την πιστοποίηση και επιμέλεια της «Κίνησης Ανάπηρων Καλλιτεχνών» Διερμηνεία Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας: Θεοδώρα Τσαποΐτη Υπέρτιτλοι στην Ελληνική και Αγγλική Γλώσσα: Εμμανουέλα Πατηνιωτάκη Ακουστική περιγραφή: Θανάσης Παπαντωνόπουλος - Νεφέλη Παπαντωνοπούλου Προγράμματα σε μεγαλογράμματη σειρά, σε γραφή Braille και QR Code. Προσβασιμότητα χώρου Διάρκεια: 90΄ ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Γεννήθηκε στο Κιάτο Κορινθίας. Είναι απόφοιτος της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης «Πρόβα» της Μαίρης Ραζή (Άτομο με Αναπηρία – ΑμεΑ- που πέρασε επιτυχώς τις εξετάσεις Ανώτερης Δραματικής Τέχνης του Υπουργείου Πολιτισμού) και του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με ειδικότητα στην Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης. Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές με ειδίκευση στο «Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο» του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών. Σήμερα, είναι Υποψήφιος Διδάκτωρ της Κλασικής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχοντας εκ γενετής μαιευτική παράλυση στο δεξί χέρι κατάφερε να έχει συμμετοχή σε διεθνές φεστιβάλ δραματικών σχολών (“Υπερίων” Βουκουρέστι 2006 «Το δωμάτιο με τους Μανδαρίνους» σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσόγκα - διπλός ρόλος: Ροζέ-Πόλο), σε αναλόγιο (“Κρήτης Απάνθισμα” Τεχνόπολις Δήμου Αθηναίων 2009 – ρόλος: Ερωτόκριτος), έχει παίξει παιδικό θέατρο (“Η Ροδή και το Χρυσό Βεργί” -2007, “Το Παραμύθι με τα τέσσερα καπέλα” -2008 σε σκηνοθεσία Δημήτρη Δεγαΐτη από το θίασο του θεάτρου «Πρόβα») και κωμωδίες (“La Mamma” του Α. Ρουσέν σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσόγκα – καλοκαίρι 2007). Έχει σκηνοθετήσει παραστάσεις: “Ελλήνων Θρήνοι” (Θέατρο Αχαρνών «Σοφοκλής» 2008 στο πλαίσιο προβολής και ανάδειξη του ¨Θολωτού Τάφου Αχαρνών¨ για την παγκόσμια ημέρα Μουσείων), “Η Γυναίκα μέσα στο χρόνο”- 2008-2009 (συμμετοχή της παράστασης σε διάφορα φεστιβάλ: 2ο Φεστιβάλ Αττικού Άλσους 20/7/2008, Θέατρο Φοίνικα Δήμου Περιστερίου 11/9/2008, Παλαιό Δημαρχείο Μαραθώνα 7/9/2008, Θέατρο Κολωνού 14/9/2008, Μέγαρο Θεοχαράκη 9/3/2009, Πολυχώρος Νέου Κόσμου 22/2/2009, Μονή Οσίου Λουκά 15/8/2009, Θέατρο "Σοφοκλής" Αχαρνών 20/8/2009 κ.α.). Έχει επιμεληθεί σκηνοθετικά μουσικοθεατρικές («Το τραγούδι από τον 6ο αιώνα ως σήμερα» Γιώτα Βέη – 3ο Φεστιβάλ Αττικού Άλσους 2009 κ.α., «Παραλογές» Αρχαίο Θέατρο Σικυώνας 22/9/2012) και αφιερωματικές παραστάσεις («Έρως ο Λυσιμελής» αφιέρωμα στην Αρχαία Ερωτική Ποίηση - Παγκόσμια ημέρα Ποίησης 21/3/2011 Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Αίθουσα ¨Ν. Σκαλκώτας¨, Μέγαρο Θεοχαράκη 19/5/2011). Τις χρονιές 2009 - 2010 συνεργάστηκε με το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Αχαρνών (ΣΔΕ) έχοντας σκηνοθετήσει την παράσταση με γενικό τίτλο «Όψεις» με αποσπάσματα θεατρικών έργων των Γ. Σκούρτη, Γ. Διαλεγμένου, Κ. Μουρσελά, Ι. Καμπανέλλη και Ντάριο Φο. Στις 6-7 Μαρτίου 2013 παρουσιάστηκε σε δική του σκηνοθεσία το έργο «Balance» της Νάνσυ Σπετσιώτη στο πλαίσιο του «Φεστιβάλ Αναλογίου Νεοελληνικού Θεατρικού Έργου» που διοργάνωσε το Θέατρο Πρόβα. Το 2010 ίδρυσε το Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία «ΘΕ.ΑΜ.Α.». Η θεατρική ομάδα ΘΕ.ΑΜ.Α. αποτελεί τη μοναδική επαγγελματική ομάδα θεάτρου για άτομα με κινητική αναπηρία στη χώρα μας. Απευθύνεται κυρίως στα άτομα με κινητική αναπηρία και με την παράλληλη λειτουργία θεατρικού εργαστηρίου φιλοδοξεί στην ίδρυση της πρώτης Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης για άτομα με αναπηρία καθώς συνέβαλε στην άρση της προϋπόθεσης της αρτιμέλειας (ΠΔ 370/1983, Άρθρο 8, γ παρ.) ως βασικό κριτήριο που είχε θεσπίσει το Υπουργείο Πολιτισμού για την εισαγωγή στις Ανώτερες Σχολές Δραματικής Τέχνης. Σκηνοθέτησε - και συμμετείχε ως ηθοποιός - όλα τα έργα που παρουσίασε η ομάδα «Θε.αμ.α.». Συγκεκριμένα: α) τη «Λάμια» (2010), ένα έργο της Λίνας Αμπντελχαμίντ που αποτελούσε θεατρική αναπροσαρμογή του ¨μύθου της Λάμιας¨. β) τη νέα δημιουργία, για το 2011, με τίτλο «Ήρωες και Μύθοι» βασισμένη σε μονολόγους από τα κορυφαία θεατρικά έργα του Τέννεσση Ουίλλιαμς (ρόλος: Κύριος Τσάρλι) που έκανε πρεμιέρα στην κεντρική αυλή της "Τεχνόπολις" (Γκάζι) στις 25/7/2011 (παρουσιάστηκε επίσης στο «Δεκαπενθήμερο σύγχρονης Θεατρικής δημιουργίας 2011» στο Παλαιό Ελαιουργείο στην Ελευσίνα). γ) την "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή που παρουσιάστηκε την άνοιξη του 2012 στο international Fest-workshop 'Act for Acting' (Αβιλιάνα-Τορίνο Ιταλίας) σε δύο μέρη: i) Video-art: "Electra mourning" ii) Αυτοσχεδιαστική αναπαράσταση της "σκηνής της αναγνώρισης" μεταξύ Ηλέκτρας και Ορέστη. Την περίοδο 2012-13 το «Θε.αμ.α.» παρουσιάσε το νέο δραματικό έργο της Έφης Τούμπα, «Αύριο» (ρόλος: μικρασιάτης πρόσφυγας). δ) το δραματοποιημένο αφιέρωμα με τίτλο «Κ. Π. Καβάφης: Επάγγελμα Ποιητής» (ρόλος: Γιάννης Ρίτσος) υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού στο πλαίσιο «Έτους Καβάφη 2013». Την περίοδο 2013-14 σκηνοθέτησε ε) την «Ιστορία του Ζωολογικού Κήπου» (The Zoo Story) του EdwardAlbee. Τον Σεπτέμβριο του 2013 (23-29 Σεπτεμβρίου) εκπροσώπησε την ομάδα και έδωσε master-class υποκριτικής με τίτλο «Space and Time in Ancient Greek Tragedy» στο διεθνές φεστιβάλ «Proteatr» που διεξήχθη στη Μόσχα. Τέλος ήταν τιμώμενο πρόσωπο - ομιλητής στο 2ο επιστημονικό συνέδριο με θέμα «Sociality-Creating Function of Art and Problems of Sociocultural Rehabilitation»» που διεξήχθη στη Μόσχα στις 1-2 Οκτωβρίου 2013 και παρουσίασε ομιλία περί αναδόμησης της διδασκαλίας ηθοποιών ΑμεΑ με τίτλο: «όψις (opsis) The interpretation of the term from antiquity to contemporary theatrical reality». Το 2015, το «ΘΕ.ΑΜ.Α.» σκηνοθέτησε το έργο του κορυφαίου εκπροσώπου του Θεάτρου του Παραλόγου, Eugène Ionesco «Ιάκωβος ή η Υποταγή» (Jacques ou la Soumission). Στις 3 Δεκεμβρίου 2015 στο θέατρο Απόλλων στη Σύρο πρωταγωνίστησε στην performance «Φιλοκτήτης» βασισμένη στην ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή. Στις 29 Μαΐου 2016 στο Θέατρο «Μελίνα Μερκούρη» του Πανεπιστημίου Πατρών συμπρωταγωνίστησε στην performance «Έρημοι: Κασσάνδρα-Φιλοκτήτης» βασισμένη σε υπερκείμενα της Σοφίας Σταυρακάκη και Απολλωνίας Τσαντά στην «Αλεξάνδρα» του Λυκόφρονα και στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή αντίστοιχα, για τη λήξη του 1ου Συμποσίου Πρόσληψης Κλασικών Κειμένων με γενικό τίτλο «Συνέχειες κι Ασυνέχειες στην Πρόσληψη Κλασικών Κειμένων» που διοργανώθηκε από το τμήμα Φιλολογίας (ερευνητική ομάδα «Jocasta Classical Reception») του Πανεπιστημίου Πατρών. Το 2016 πρωταγωνίστησε στο έργο ‘Τσετσέ’ του L. Pirandello, μια συμπαραγωγή του ΘΕ.ΑΜ.Α. με τον σκηνοθέτη της παράστασης Μάνο Τριανταφυλλάκη. Δίδαξε υποκριτική και αρχαίο θέατρο στο πλαίσιο του σεμιναρίου με τίτλο "Εισαγωγή στην Κωμωδία: Τεχνικές- Ανάλυση" (Νοέμβριος 2016 - Ιανουάριος 2017). Υπηρξε εκπαιδευτής θεάτρου κι ένας εκ των τριών συντονιστών του ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού πενθήμερου εργαστηρίου C5 με τίτλο "Mirroring" (Χαϊδάρι 30/01- 03/02/2017) στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος EDUCATHE+ ("Educational Theatre as the place of raising inclusion and employability of People with Disability") μία δρση ενταγμένη στο Erasmus+. Τη θερινή περίοδο 2016 σκηνοθέτησε τους "Πέρσες" του Αισχύλου και συμμετείχε ως ηθοποιός (ρόλος: Ξέρξης). Το έργο έκανε πρεμιέρα στο Εθνικό Θέατρο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2016. Την περίοδο 2016-2017 συμμετέχει στην καινούρια παραγωγή «Blindfold – Η Νύχτα του Κυνηγιού» της Σοφίας Σταυρακάκη, στο ρόλο του Ντουκ και συν-σκηνοθετεί με την Ελιάνα Περηφάνου την πειραματική παράσταση ‘Αντιγόνη’ του Σοφοκλή. Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος