Τα διοικητικά όρια δεν υπάρχουν για να διαιρούν, αλλά για να τα υπερβαίνουμε και να συνεργαζόμαστε: Γέφυρα πολιτισμού των δήμων Αθήνας και Πειραιά με αφορμή τη διοργάνωση Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου του δήμου Αθηναίων Τη συνεργασία μεταξύ των πόλεων της Αθήνας και του Πειραιά στο πλαίσιο της διοργάνωσης Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου για δράσεις πολιτισμού στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ανακοίνωσαν σε συνέντευξη τύπου οι δήμαρχοι Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης και Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης.
Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά θα φιλοξενήσουν σειρά εκδηλώσεων στο πλαίσιο της Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου, ενώ μία από τις πιο συμβολικές δράσεις θα είναι οι απαγγελίες ποιημάτων την πρώτη ημέρα κάθε μήνα, αρχής γενομένης από την 1η Οκτωβρίου, στην κλασική διαδρομή του «040», του λεωφορείο που συνδέει την Αθήνα με τον Πειραιά. Ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης δήλωσε ότι «όταν συνεργάζονται οι πόλεις με σημαντικούς και πρωτοπόρους φορείς πολιτισμού, όπως το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, μπορούν να ξεπεράσουν εμπόδια και δυσκολίες, να λειτουργήσουν ενωτικά, να δημιουργήσουν και να αφυπνίσουν». «Με μεγάλες διεθνείς διοργανώσεις, όπως η φιλοξενία της documenta 14 το 2017 και η Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου της UNESCO με Μέγα Δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, η πόλη βάζει τα θεμέλια για την καθιέρωσή της στο διεθνή πολιτιστικό χάρτη». Ο κ. Καμίνης αναφέρθηκε στην Αθήνα και τον Πειραιά ως δυο πόλεις που συνδυάζουν τη μοναδική πολιτιστική κληρονομιά και την ιστορία με τη σύγχρονη δημιουργία και την πρωτοπορία, ασφαλείς και ανοικτές, ανεκτικές, ζωντανές και ανέκαθεν πολυσυλλεκτικές. «Η Αθήνα κι ο Πειραιάς είναι πια μια ενιαία πόλη που θα χρειαζόταν μητροπολιτική διακυβέρνηση. Τα διοικητικά όρια δεν υπάρχουν για να διαιρούν, αλλά για να τα υπερβαίνουμε και να συνεργαζόμαστε». Ο δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης μίλησε για τον πολιτισμό και την εκπαίδευση, για την πολιτιστική ταυτότητα της πόλης με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και τις συνεργασίες του με φορείς πολιτισμού, όπως η Εθνική Λυρική Σκηνή, το Φεστιβάλ Αθηνών ή το Εθνικό Θέατρο αλλά και με κοινωνικές δομές της πόλης. «Γίνεται προσπάθεια να γίνει ο Πειραιάς πολιτιστικός προορισμός κι όχι μόνο πύλη εισόδου-εξόδου. Το ζητούμενο της εποχής είναι οι συνεργασίες και η σημερινή κίνηση είναι πρότυπο, δίνει μια διαφορετική υπόσχεση και νοοτροπία και αποτελεί την αρχή μιας σειράς κοινών δράσεων. Οι κοινωνίες μπορούν να στηριχθούν και να αντλήσουν από το πολιτισμική και πολιτιστική τους ταυτότητα και κυρίως πιστεύουμε ότι μέσω των συνεργασιών, ειδικά σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, μπορούμε να προχωράμε μπροστά» τόνισε ο κ. Μώραλης. Ο πρόεδρος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών κ. Νίκος Θεοχαράκης, δήλωσε ότι είναι τεράστια επιτυχία του δήμου Αθηναίων να αναγνωριστεί η Αθήνα, μια πόλη που αντιπροσωπεύει όλες τις σχολές φιλοσοφίας, ως Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου. «Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών είναι βασικό πολιτιστικό κομμάτι της πόλης και θέλουμε να εντείνουμε τις στρατηγικές συνεργασίας μας με τον δήμο της Αθήνας, τόσο με το πολιτιστικό, όσο και με το συνεδριακό τμήμα του Μεγάρου. Να δεθούμε με ενεργές νέες δυνάμεις του τόπου». Η κυρία Εριφύλη Μαρωνίτη, συντονίστρια του προγράμματος της Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου του δήμου Αθηναίων, στην παρέμβασή της τόνισε ότι «το πρόγραμμα της διοργάνωσης ξεπερνά τις 270 δράσεις και εκδηλώσεις, καθώς κι ένα ευρύ φάσμα φορέων υλοποίησης στους οποίους συγκαταλέγονται μείζονες και καταξιωμένοι φορείς και οργανισμοί πολιτισμού αλλά και μικρότερες δημιουργικές ομάδες, με αποτέλεσμα να «παντρεύονται» διαφορετικές ιδέες διαφορετικής προέλευσης, πάντα με άξονα το βιβλίο ή την αφήγηση. Συνέργειες που οδήγησαν και στη συνεργασία που ανακοινώνεται σήμερα, με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών». Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, κ. Νίκος Διαμαντής στην παρέμβασή του χαρακτήρισε το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ως ένα ‘υπομονετικό και ανήσυχο θέατρο’, πυρήνας της λειτουργίας του οποίου είναι ο συμμετοχικός ουμανισμός. «Δουλεύουμε μέσα κι έξω από το θέατρο και βρίσκουμε τον τρόπο να συνεχίζομε μπροστά». Ο κ. Διαμαντής αναφέρθηκε στη δράση ‘Ένα ποίημα είναι μια πόλη’ που θα πραγματοποιείται κάθε πρώτη του μήνα με φυσική απαγγελία στην ιστορική γραμμή 040 που εδώ και πολλές δεκαετίες συνδέει τις δύο πόλεις. Πρόκειται για σειρά εκδηλώσεων σε επιμέλεια του Γιάννη Μπασκώζου, οι οποίες επιδιώκουν να τοποθετήσουν την ποίηση και τους ποιητές μέσα στην καθημερινότητα. Καθ’ οδόν, εν μέσω επιβατών, ποιητές θα διαβάζουν ποιήματα από τις πρόσφατες ποιητικές συλλογές τους, «συνδυάζοντας τη δυνατότητα της δημόσιας φωνής, της ανάγνωσης, της φυσικής παρουσίας και του αναστοχασμού σε μια εποχή ταχύτητας και εικόνας». Η διευθύντρια του Annex M του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών κ. Άννα Καφέτση, είπε ότι με αυτή τη συνεργασία ουσιαστικά εγκαινιάζεται η νέα εποχή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το νεοσύστατο Κέντρο Εικαστικών Τεχνών Annex M. “Η σύγχρονη τέχνη είναι προνομιακό πεδίο για την Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου με τα είδη του λόγου να αποτελούν σταθερό κεντρικό προβληματισμό των καλλιτεχνών. Παράλληλα, το Annex M είναι μια ατμομηχανή για να πάει τα πράγματα αλλού, να γίνει άνοιγμα στο νέο, άνοιγμα στην πόλη. Μέσα από το πρόγραμμα - τριλογία «Η Άγραφη βιβλιοθήκη» αναδεικνύεται μια νέα αναγνωστική και συγγραφική συνθήκη χωρίς όρια. Παράλληλα θα υπάρξει δημόσιο πρόγραμμα με εκπαιδευτικές δράσεις για ευρείες κατηγορίες κοινού, προβολές, αναγνώσεις, συζητήσεις. Η τριλογία ξεκινά τον Ιούλιο 2018. Ο πρώτος πυλώνας της τριλογίας, ο "Τελευταίος Αναγνώστης" σε επιμέλεια Άννας Καφέτση εγκαινιάζεται στις 10 Ιουλίου με αναγνώσεις εμβληματικών κειμένων που συνδέονται με τις εικαστικές εγκαταστάσεις της έκθεσης, οι οποίες με τη σειρά τους εμπεριέχουν αναφορές σε εμβληματικά κείμενα. Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με μια χειρονομία ζωντανών αφηγήσεων με τον τίτλο Κιβωτός σε επιμέλεια Νίκου Διαμαντή, παρεμβαίνει στη συγκεκριμένη έκθεση ξεκινώντας έτσι τη συνεργασία του με το Αnnex Μ. Η Κιβωτός περιλαμβάνει αναπάντεχες αφηγήσεις ανάμεσα στις εγκαταστάσεις της έκθεσης, οι οποίες δημιουργούν ένα panopticum ζωντανού λόγου. Αποσπάσματα, φράσεις και λέξεις από κείμενα των Τζέημς Τζόυς, Ρολάντ Μπάρτ, Σάμουελ Μπέκετ, Τζων Μάξγουελ Κούτσι, Χόρχες Λουί Μπόρχες συνθέτουν την Κιβωτό. Τα κείμενα αφηγούνται οι Κατερίνα Αγγελάκου – Ρουκ, Γιώργος Βέλτσος, Χάρης Βλαβιανός, Nίκος Διαμαντής, Αχιλλέας Κυριακίδης, Σάββας Μιχαήλ, Τζίνα Πολίτη, Ρούντυ Τσάμπα. Την παρέμβαση υποστηρίζουν 50 εθελοντές. Ο δεύτερος πυλώνας της τριλογίας ονομάζεται "Μετά τη Βαβέλ" και ξεκινά τον Νοέμβριο 2018 και ο τρίτος πυλώνας ονομάζεται "Ένα δικό σου Δωμάτιο" και ξεκινά τον Απρίλιο 2019. Για την τριλογία «Η Άγραφη Βιβλιοθήκη» και τη συνεργασία με την Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου και με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά θα πραγματοποιηθεί Συνέντευξη Τύπου του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών τη Δευτέρα 9 Ιουλίου. Το πρόγραμμα της διοργάνωσης Αθήνα 2018-Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου υλοποιείται χάρη στη στήριξη και των δωρητών: Μέγας δωρητής είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Χρυσοί δωρητές είναι το Ίδρυμα Ι. Λάτση και η εταιρία Core Α.Ε. Δωρητές είναι το Ίδρυμα Ωνάση, το Κοινωφελές Ίδρυμα Κοινωνικού και Πολιτιστικού Έργου (ΚΙΚΠΕ), το Ίδρυμα Α. Κ. Λασκαρίδη και ο Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων Λόγου (ΟΣΔΕΛ). Πολύτιμοι υποστηρικτές είναι η Aegean Airlines, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και η εταιρία Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ). Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος