της Μαρίας Σούμπερτ Αρχαία Αθήνα, δούλοι, πολιτικοί, φαγητό και πολλές αφηγήσεις. Το βιβλίο της Εύης Πίνης είναι μια αφήγηση μέσα στην αφήγηση, όπου ο δούλος μάγειρας της Θόλου Χυτρίων αφηγείται στον Καλλίμαχο την ζωή του, πώς έγινε δούλος, πώς έχασε τη μητέρα του, αλλά και πώς πιθανά αυτός ο Κορίνθιος ξένος που έχει τα ίδια μάτια με τα δικά του και ένα μυστηριώδες μενταγιόν κρεμασμένο στο λαιμό, να είναι γιος του. Η Εύη Πίνη σπούδασε αρχαιολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και εργάζεται στο Υπουργείο Πολιτισμού, στο τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Επικοινωνίας. «Το μυστικό του δούλου» λοιπόν, είναι ένα βιβλίο που μιλάει για την ελευθερία και την απώλειά της –αλλά και την αβίαστη ευκολία με την οποία μπορούσε να συμβεί κάτι τέτοιο-για τις δολοπλοκίες και τον έρωτα στα χρόνια της αρχαίας Αθήνας, αλλά και για την καθημερινότητα μιας πόλης, η πορεία και τα κατορθώματα της οποίας έχουν ορίσει την ελληνική συνείδηση μέχρι σήμερα. Ταυτόχρονα παρουσιάζει με ενδιαφέροντα τρόπο τον τρόπο που λειτουργούσε η δημοκρατία στην αρχαία Αθήνα –μια αφήγηση πιο χρήσιμη από ποτέ, αφού στην ίδια αυτή πόλη έχουν ήδη διεξαχθεί οι δημοτικές εκλογές και οι ευρωεκλογές, ενώ αναμένονται οι εθνικές εκλογές. Προσωπικά δεν θυμάμαι αν ποτέ μου άκουσα ή διάβασα στο σχολείο πως στην αθηναϊκή δημοκρατία κάθε φυλή εξέλεγε πενήντα αντιπροσώπους και πως κάθε μήνα κυβερνούσαν την πόλη οι αντιπρόσωποι μίας φυλής. Πως οι θέσεις εξουσίας ήταν περιορισμένου χρόνου ακριβώς για να μην τις ορέγονται ορισμένοι «επιρρεπείς» στην εξουσία. Εκτός από την συνωμοσία όμως –για την οποία δε θα σας πω κάτι για να μην κάνω σπόιλερ- έχει μεγάλο ενδιαφέρον το πώς στήνονται οι σχέσεις ανάμεσα στους ήρωες του βιβλίου, οι σχέσεις ανδρών και γυναικών, ελεύθερων και δούλων, γηγενών και ξένων, αναπαριστώντας μέσα από τις σχέσεις αυτές τον τρόπο σκέψης μιας εποχής που έχει περάσει εδώ και περίπου 2.500 χρόνια. Ρωτήσαμε λοιπόν την συγγραφέα, πώς ξεκίνησε να γράφει, τι την εμπνέει, αλλά και πώς γεννήθηκε «Το μυστικό του δούλου». «Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου ήμουν με ένα βιβλίο στα χέρια. Μπορεί να μην ήξερα να διαβάζω, αλλά μου άρεσε να χαζεύω τις εικόνες και να φτιάχνω τις δικές μου ιστορίες. Παραμυθού από μικρή! Στη συνέχεια, τη θέση των παραμυθιών πήρε η μυθολογία και μετά η μεγάλη μου αγάπη, η ιστορία. Γι αυτή την αγάπη, επέλεξα να σπουδάσω αρχαιολογία, κλείνοντας όλα τα άλλα, τα πιο καλλιτεχνικά όνειρα, στο εφηβικό μου ντουλάπι. Αλλά να που τα όνειρα δραπέτευσαν και ήρθαν να με συναντήσουν όντας πλέον αρκετά μεγάλη και «σοβαρή επιστήμων»! Αφορμή για να πιάσω πάλι το «κόκκινο νήμα» των παραμυθιών στάθηκε η ενασχόλησή μου με την μουσειακή εκπαίδευση. Δουλεύοντας μέσα στα μουσεία με παιδιά ανακάλυψα ότι η αφήγηση και το παραμύθι ήταν εξαιρετικά εργαλεία για να ερμηνεύσουν τον κόσμο του μουσείου. Και κάπως έτσι άρχισα να γράφω τις «Ιστορίες του Μουσείου», που κατά καιρούς εκδίδονται από το Υπουργείο Πολισμού. Την ίδια περίοδο άρχισα να ασχολούμαι με το βιβλίο γνώσεων, πάντα στον δικό μου τομέα: ιστορία, αρχαιολογία, μυθολογία. Στην πραγματικότητα νομίζω πως άρχισα να γράφω τα βιβλία που θα ήθελα να έχω όταν ήμουν παιδί, αλλά δεν υπήρχαν. Από το 1998 που ξεκίνησε η περιπέτεια της συγγραφής, μέχρι το 2009 δεν είχα τολμήσει να ασχοληθώ με το μυθιστόρημα, έγραφα κυρίως διηγήματα και αρχαιολογικά παραμύθια. Ένα τέτοιο παραμύθι έγινε η αφορμή για το πρώτο μυθιστόρημα. Το παραμύθι με τίτλο «Ο Χυτρίων στην Αγορά των Αθηνών» είχε ως κεντρικό ήρωα έναν γέροντα δούλο, μάγειρα στην υπηρεσία της Βουλής των 500. Για να πλάσω αυτόν τον ήρωα και να είναι «αληθινός» άρχισα να τον σκέφτομαι σαν πραγματικό άνθρωπο, να του δίνω παρελθόν, παρόν και μέλλον. Και κάπως έτσι, σαν ένα παιχνίδι της φαντασίας, άρχισε να αναδύεται μια ιστορία μυστηρίου, μια ιστορία μέσα στην Ιστορία της αρχαίας Αθήνας με συνομωσίες, πολιτικές δολοφονίες (πραγματικά γεγονότα) και ένα καλά κρυμμένο μυστικό, «Το μυστικό του δούλου». Το θέμα της σκοτεινής πλευράς της αρχαιότητας με απασχόλησε ιδιαίτερα και στο επόμενο μυθιστόρημα, στον «Κόκκινο Μανδύα», όπου η δράση μεταφέρεται στην αρχαία Σπάρτη και περιστρέφεται γύρω από έναν ανεξιχνίαστο, μέχρι και σήμερα, θάνατο (ή μήπως δολοφονία;) του βασιλιά Κλεομένη. Γενικά μου αρέσει να χρησιμοποιώ ως καμβά ένα πραγματικό γεγονός και μέσα σε αυτόν να υφαίνω την δική μου ιστορία. Επίσης μου αρέσει να δίνω ζωή στα άψυχα, στα εκθέματα των μουσείων και αυτά να ζωντανεύουν και να αφηγούνται σε πρώτο πρόσωπο τις ιστορίες τους. Έτσι έγινε και απέκτησε φωνή μια πήλινη χύτρα από τη Σαλαμίνα, μία μικρή πλαγγόνα (κούκλα) από το Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά, ένα μαρμάρινο λιοντάρι από τα Κύθηρα. Αυτό το τελευταίο είχε την τύχη να γίνει η ιστορία του βιβλίο από τον Κέδρο, με τίτλο «Είμαι ο Λέων των Κυθήρων και έχω μια ιστορία να σας πω». Η ίδια ιστορία έγινε ταινία animation και προβάλλεται μέσα στο Μουσείο των Κυθήρων, δίπλα στο άγαλμα. Οι θεματικές που με εμπνέουν δεν είναι πάντα αυτές που θα επέλεγαν οι εκδοτικοί οίκοι να κάνουν βιβλία. Ίσως επειδή η εποχή ζητά άλλα θέματα, πιο σύγχρονα, και εγώ γράφω με τα μάτια στραμμένα στο παρελθόν. Αλλά μήπως το παρελθόν δεν είναι η βάση για το μέλλον;» Εύη Πίνη Το μυστικό του δούλου Συνωμοσία στην αγορά της αρχαίας Αθήνας Εκδόσεις Πατάκη Τιμή: €9,90 ISBN: 9789601675848 Ηλικία: 9+ Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
March 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
csmediagr0@gmail.com
theathinaiart@gmail.com
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος