της Λίλας Παπαπάσχου Σε έναν από τους πιο όμορφους και ιδιαίτερους πολυχώρους της Αθήνας, στο Θέατρο Αμαξοστοιχία – Τρένο στο Ρουφ, παρακολουθήσαμε μία παράσταση κομψοτέχνημα, που φέρει την σκηνοθετική υπογραφή ενός πολύ ταλαντούχου καλλιτέχνη, του Ευθύμη Χρήστου. Το έργο του Philip Ridley Vincent River αποδόθηκε από τον ικανότατο Αντώνη Γαλέο σε «Vincent», με εύστοχο υπότιτλο Αίμα στο χιόνι και πατώντας πάνω στην κοφτή, ωμή και ταυτόχρονα λακωνική μετάφρασή του, ο Ευθύμης Χρήστου καθοδηγεί υποκριτικά δύο σπάνιας ποιότητας και σκηνικής γοητείας ηθοποιούς, την γνωστή και καταξιωμένη Μαρία Ζορμπά και τον χαρισματικό Δημήτρη Φουρλή. Η Anita & ο Davey, που φαινομενικά δεν έχουν τίποτα κοινό, αλλά η μοίρα τους ένωσε με τρόπο σχεδόν μεταφυσικό, έρχονται πρόσωπο με πρόσωπο, για να βιώσουν μια δριμύτατη και ταυτόχρονα λυτρωτική μετωπική σύγκρουση. Με δραματουργικό φόντο την σύγχρονη Αγγλία (το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε το 2000 στο θέατρο Hampstead του Λονδίνου) και τραγική αφορμή τον ξυλοδαρμό μέχρι θανάτου του νεαρού Vincent, οι δύο ηθοποιοί σε πλήρη επαφή με τους ρόλους τους, αλλά και ο ένας με τον άλλο, ακόμα κι όταν μεταξύ τους κυριαρχεί μια αμήχανη σιωπή, σκιαγραφούν ο καθένας με το δικό του τρόπο το πορτραίτο του νεκρού αγοριού, ακολουθώντας την κινηματογραφική πλοκή του έργου, που μας μεταφέρει πίσω στο χρόνο και στον τόπο, εκεί που συντελέστηκαν τα «γεγονότα». Μαρία Ζορμπά & Δημήτρης Φουρλής, δύο εξαιρετικά ταλαντούχοι ηθοποιοί με απίστευτη χημεία μεταξύ τους Η Anita έχει μόλις μετακομίσει. Ο Davey την παρακολουθεί. Η Anita τον καλεί στο διαμέρισμα της, ορμώμενη από περιέργεια να μάθει ποιος είναι αυτός ο νεαρός άνδρας που έγινε ξαφνικά η σκιά της και ποια η σχέση του με το γιο της. Ο Davey αποδέχεται την πρόσκλησή της ορμώμενος από την ανάγκη να γνωρίσει τη γυναίκα που γέννησε και μεγάλωσε τον Vincent. Δύο άνθρωποι με κρυφά κίνητρα, με ανοιχτές πληγές, με καταπιεσμένα συναισθήματα. Η ατμόσφαιρα μεταξύ τους ηλεκτρισμένη. Λόγια σκληρά εκστομίζονται σαν βέλη, που στοχεύουν κατευθείαν στην καρδιά. Η μητέρα και ο εραστής. Ο Vincent αν και απών πρωταγωνιστεί στις ζωές τους. Μυστικά, ενοχές, ψέματα, προκαταλήψεις, καχυποψία, ρατσισμός. τα φλυτζάνια της μαμάς, χιόνι και αίμα. Όλα είναι εκεί. Όλα περνούν από γενιά σε γενιά. Όλα εκτός από την αλήθεια. Ποιος είναι τελικά ο Vincent; Ένας αφοσιωμένος γιος ή ένας ομοφυλόφιλος άνδρας παραδομένος στα πάθη του; Και γιατί αυτό που είναι θα πρέπει να χωρέσει σε στερεότυπα; Αυτά και δεκάδες ακόμα ερωτήματα, επίκαιρα και διαχρονικά, πηγάζουν αβίαστα από το κείμενο, αλλά και τις ρεαλιστικές ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστών. Ο Δημήτρης Φουρλής προσέδωσε στον Davey μια αθωότητα. Η ευγενική του φυσιογνωμία,, η καθαρότητα στο βλέμμα και στο λόγο, σε συνδυασμό με μια λεπτότητα στις κινήσεις – ακόμα και στις πιο βίαιες εξάρσεις του- έκαναν το χαρακτήρα του να μοιάζει ευάλωτος όπως ένα παιδί, ένα παιδί που έχασε σχεδόν ταυτόχρονα δύο ανθρώπους που αγαπούσε πολύ. Ορφανός από μητέρα και από έρωτα, υποφέρει και για τις δύο αυτές απώλειες, παλεύοντας παράλληλα με τις ενοχές του, αλλά και την πραγματική του ταυτότητα, που εκπαιδεύτηκε να θεωρεί μη αποδεκτή κοινωνικά. Η Anita της Μαρίας Ζορμπά από την άλλη εμφανίζεται επιθετική, σχεδόν ανακριτική απέναντι στον μυστηριώδη καλεσμένο της. Ποιος είναι αυτός ο νέος που θέλει να αμαυρώσει την εικόνα του παιδιού της; Ποιοι είναι όλοι αυτοί που μιλάνε για το γιο της χωρίς να τον γνωρίζουν; Η σπουδαία ηθοποιός ερμήνευσε έναν πολύπλοκο γυναικείο χαρακτήρα, με πολλές πτυχές και αντιφατικά χαρακτηριστικά, που χάρη στο τεράστιο ταλέντο της ήρθαν στο φως σταδιακά και στις σωστές δόσεις, οδηγώντας τόσο τη δική της ηρωίδα όσο και τον Davey σε μια συναισθηματική κορύφωση - κάθαρση, που μεταμόρφωσε την συγκρουσιακή τους σχέση, σε έναν αποκαλυπτικό, de profundis διάλογο, μέσω του οποίου ανακαλύψαμε κι εμείς μαζί με εκείνους, πως εν τέλει έχουν πολλά περισσότερα κοινά απ’ όσα νόμιζαν και νομίζαμε. VINCENT - Αίμα στο χιόνι...μια παράσταση για το είναι και το φαίνεσθαι, για την οικογένεια και την κοινωνία, για όλα όσα κρύβουμε βαθιά μέσα μας και μας στοιχειώνουν Εκτός από τους δύο αξιόλογους ηθοποιούς, πολύτιμη συνοδοιπόρος του Ευθύμη Χρήστου σε αυτό το «αιματοβαμμένο» ταξίδι προς την αυτογνωσία, η γνωστή χορογράφος/κινησιολόγος Φαίδρα Σούτου που συνέβαλλε καθοριστικά στο χειρουργικά ακριβές κινητικό αποτέλεσμα, απελευθερώνοντας τα σώματα και τις φωνές των ηθοποιών από οτιδήποτε περιττό και επιτηδευμένο. Σημαντική και η συμβολή της Άννας Σαπουνάκη η οποία υπογράφει τη διαμόρφωση του φροντισμένου σκηνικού χώρου που κινήθηκε στα όρια του ποιητικού νατουραλισμού, με πολλές και καίριες υπαινικτικές πινελιές, ενώ η ίδια επιμελήθηκε και τους λιτούς, αλλά πολύ ατμοσφαιρικούς φωτισμούς της παράστασης . Ο Ευθύμης Χρήστου μεταχειρίζεται έντεχνα ένα έργο γραμμένο το 2.000, για να μιλήσει έμμεσα και με απόλυτα καλλιτεχνικούς όρους, για όσα συμβαίνουν στην Αθήνα του σήμερα (στα Γιάννενα...και πιθανότατα σε ολόκληρη την Ελλάδα και κατ' επέκταση τον κόσμο...), όπου η άγρια δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου έγινε viral και εμείς σαστισμένοι και ανήμποροι να αντιδράσουμε επί της ουσίας (γιατί αντιδράσεις υπήρξαν και μάλιστα έντονες) παρακολουθήσαμε μουδιασμένοι την εν ψυχρώ δολοφονία ενός συνανθρώπου μας, με τα κίνητρα να αποδίδονται στον σεξουαλικό προσανατολισμό του θύματος. Είχε προηγηθεί φυσικά και ο θάνατος του Βαγγέλη Γιακουμάκη, αλλά φαντάζομαι και πολλοί ακόμη θάνατοι, κυριολεκτικοί και μεταφορικοί, που δεν έφτασαν ποτέ στους τηλεοπτικούς μας δέκτες. Η ωμή βία τείνει να ανακηρυχτεί σε απόλυτη πρωταγωνίστρια της καθημερινότητάς μας, αλλά η αγάπη, η δημιουργικότητα και η τέχνη θα στέκονται πάντα απέναντί της, θυμίζοντας σε όλους πως η ζωή δεν έχει μόνο σκοτάδι και πως η μετακίνηση προς το φως είναι θέμα προσωπικής επιλογής. Ευχαριστούμε τον Ευθύμη Χρήστου και τους συνεργάτες του για την δυνατή θεατρική εμπειρία και την ευγενική υπενθύμιση ότι σημασία έχουν πρωτίστως οι άνθρωποι και όχι...τα φλυτζάνια, ακόμα κι αν αυτά είναι φτιαγμένα από την ακριβότερη πορσελάνη.... Ο σκηνοθέτης Ευθύμης Χρήστου και οι πρωταγωνιστές του Μαρία Ζορμπά και Δημήτρης Φουρλής Vincent του Philip Ridley
Αίμα Στο Χιόνι Μετάφραση Αντώνης Γαλέος Σκηνοθεσία - Δραματουργική επεξεργασία Ευθύμης Χρήστου Διαμόρφωση σκηνικού χώρου- φωτισμός Άννα Σαπουνάκη Επιμέλεια κίνησης Φαίδρα Σούτου Φωτογραφίες- Γραφιστικά Δημήτρης Γκέλμπουρας (forbidden.designs) Βοηθός Σκηνοθέτη Δέσποινα Πέττα Παίζουν οι: Μαρία Ζορμπά, Δημήτρης Φουρλής ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ Πρεμιέρα: Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2019 Θεατρικό Βαγόνι κάθε Τρίτη στις 21.00 Εισιτήρια: 12 ευρώ Ολόκληρο / 10 ευρώ Φοιτητικό - Μειωμένο / 5 ευρώ Ατέλειες Ηλεκτρονική Προπώληση: https://www.viva.gr Wagon Bar και Wagon Restaurant ανοιχτά από 8 μμ έως αργά (εκτός Δευτέρας) ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ Τηλ. 210 5298922 / 6937 604988 καθημερινά (εκτός Δευτέρας) 10.00–14.00 & 18.00–22.00 Σιδηροδρομικός & Προαστιακός Σταθμός Ρουφ, επί της Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως 10’ με τα πόδια από το ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός Free Wi-Fi / Δωρεάν Parking Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος