της Λίλας Παπαπάσχου «Γυναίκες από χώμα» από τη θεατρική ομάδα Ανδρομέδα, σε σύνθεση κειμένων και σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη. Μια ανατριχιαστικά ρεαλιστική παράσταση–ντοκουμέντο που συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία της στον Πολυχώρο Vault, κάθε Τετάρτη στις 19.00, λαμβάνοντας πρόσφατα και νέα παράταση λόγω μεγάλης προσέλευσης. Πέντε νέες ηθοποιοί γίνονται η «Μαρία» γιατί μόνο αυτό μπορούν να είναι στην εποχής της εικόνας, που είσαι μόνο αυτό που φαίνεσαι και μας αφηγούνται με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες όσα συνέβησαν πίσω από τους κοινωνικοπολιτικούς, πολιτειακούς και μιντιακούς «προβολείς» και αφορούν την πολύκροτη υπόθεση των οροθετικών γυναικών που κατηγορήθηκαν - απ’ ότι αποδείχθηκε εκ των υστέρων εντελώς άδικα - και διαπομπεύτηκαν τον Απρίλιο του 2012 στην Ελλάδα. Έχουν περάσει 6 ολόκληρα χρόνια από τότε, αλλά ακόμα θυμάμαι αυτά τα ταλαιπωρημένα, γυναικεία πρόσωπα να παρελαύνουν στο γυαλί, ή να κρέμονται στα μανταλάκια, με τους πηχυαίους τίτλους να προειδοποιούν τους απανταχού «σεπτούς» οικογενειάρχες να εξεταστούν πάραυτα, μην τυχόν και έχουν προσβληθεί από τον ιό του AIDS, που εκείνες υποτίθεται ότι μετέδιδαν σκοπίμως γνωρίζοντας ότι είναι οροθετικές, για να διαβρώσουν αυτά τα ίδια τα θεμέλια της «αγίας ελληνικής οικογένειας». Μαζεμένες εν μία νυκτί από τα στέκια των τοξικομανών, ως άλλα απορρίμματα, σε μια από τις γνωστές «επιχειρήσεις σκούπα» της ελληνικής αστυνομίας, οι νεαρές αυτές γυναίκες στιγματίστηκαν και ως ιερόδουλες, ανεβαίνοντας έναν πραγματικό γολγοθά, μέχρι να «σταυρωθούν» από ένα μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας, για λόγους κυρίως...πολιτικής σκοπιμότητας. "ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΑΠΟ ΧΩΜΑ" στον Πολυχώρο Vault, μια παράσταση - ντοκιμαντέρ διαχρονικά επίκαιρη Δραματουργικά, η παράσταση είναι μία σύνθεση από πραγματικές μαρτυρίες των γυναικών αυτών που με τόση σκαιότητα αντιμετώπισε ο κρατικός μηχανισμός. Ο έμπειρος και καταξιωμένος ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης Κοραής Δαμάτης, παρουσιάζει με ευαισθησία, αλλά και μια έντονα επικριτική διάθεση κατά παντός υπευθύνου, την σκληρή καθημερινότητα των νεαρών "θυμάτων" πριν, κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά το τέλος του μεσαιωνικής διαστροφής βασανιστηρίου τους. Τοξικοεξαρτημένες, αδύναμες, φοβισμένες, με τον ιό να κυλαέι στο αίμα τους, βρέθηκαν σε λάθος μέρος τη λάθος στιγμή και έγιναν οι αποδιοπομπαίοι τράγοι μίας σκληρής και υποκριτικής κοινωνίας, που αντί να προστατέψει τον πιο αδύναμο, του φορτώνει από πάνω και όλες τις «αμαρτίες» της, βγάζοντας στο τέλος την πιο απάνθρωπη ετυμηγορία. Μέσα σε ένα οξύμωρα παραμυθένιο σκηνικό παρουσιάζεται μια "μασκαράτα" βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα. Στο ποιητικά εφιαλτικό σκηνικό περιβάλλον που δημιούργησε ο Παύλος Ιωάννου - ο οποίος επιμελήθηκε και τα εντυπωσιακά κοστούμια - δεσπόζει ένα μεταλλικό κρεββάτι ιατρείου, ή μήπως νεκροτομείου;, Τα κοστούμια εποχής, που ενδύονται και απενδύονται οι υπέροχα ακατέργαστες σαν διαμάντα, Φανή Γρύλλη, Ντίνα Κούκου, Σοφία Ρούβα, Έφη Σισμανίδου & Αναστασία Τσούτση, παραπέμπουν σε νύφες μιας άλλης εποχής, που παρέμειναν ξεχασμένες σε μια ανερμάτιστη τελετή. Η καθεμία αφηγείται τη δική της ιστορία για το πώς κατέληξε εκεί που κατέληξε, αποκαλύπτοντας όμως όλες ένα σάπιο σύστημα αξιών που παρασύρει στη δίνη του, όποιον δεν είναι αρκετά δυνατός να του εναντιωθεί. Στην υποβλητική, αντισυμβατική μουσικοθεατρική παράσταση που σκηνοθέτησε ο Κοραής Δαμάτης, η οποία σε πολλά σημεία ομοιάζει με αρχαία τραγωδία, με τις γυναίκες να είναι ο χορός, η κορυφαία του και ταυτόχρονα οι τραγικές ηρωίδες, τους μουσικούς διαλόγους και σχολιασμούς υπογράφει ο Χρήστος Κότσι, προσδίδοντας στην παράσταση μια οικουμενική διάσταση, διανθίζοντας ταυτόχρονα με λυρικές πινελιές τις πιο αιχμηρές στιγμές της. Η "Μαρία" παίρνει διάφορες γυναικείες μορφές φτιαγμένες από το ίδιο υλικό...χώμα... Ωμές, κυνικές, αθυρόστομες, κοφτερές σαν λεπίδα, οργισμένες, σαν λαβωμένα θηρία, αλλά και ειλικρινά ευγνώμονες απέναντι σε όσους τους συμπαραστάθηκαν και τις βοήθησαν, οι πρωταγωνίστριες ενός ακόμα «θεάτρου του παραλόγου» και μάλιστα με υπουργικό/νομικό έρεισμα, στήριξαν η μία την άλλη καθ’ όλη τη διάρκεια των τραγικών τους εξομολογήσεων, αφού όπως ειλικρινώς μας δήλωσαν είναι πολύ δύσκολο να σε καταλάβει κάποιος που δεν κουβαλάει την ίδια «αρρώστια» με σένα. Πρωταγωνίστριες όλες σε μια υπερκόσμια μετα-συνέντευξη, απαντούσαν χωρίς περιστροφές στις αποστασιοποιημένες φωνές της Θεοδώρας Σιάρκου και της Μαρίας Καβουκίδου, που συνδιαλέγονταν μαζί τους μέσα από ένα αόρατο μεγάφωνο, αντιστρέφοντας τους όρους και θέτοντας στο περιθώριο την κοινή γνώμη, φωτίζοντας όπως τους αξίζει τις πραγματικές ηρωίδες αυτού του σύγχρονου αστικού δράματος. Ποια είναι άραγε η επόμενη μέρα για αυτές τις γυναίκες που εν τέλει αποφυλακίστηκαν και δικαιώνονται εκ των υστέρων, αφού βέβαια πρώτα καταπατήθηκαν θεμελιώδη, ανθρώπινα δικαιώματα τους; Ποια είναι αυτά; Αξίζει να τα δούμε ένα-ένα... Πρώτον, σε ότι έχει να κάνει με τον τρόπο σύλληψης τους, δεύτερον σε ότι έχει να κάνει με τις συνθήκες κράτησής τους και συμπεριφοράς προς το πρόσωπό τους από τους διώκτες τους και τρίτον και βασικότερο σε ότι έχει να κάνει με την πέρα από κάθε λογική και ιατρική δεοντολογία λήψη δείγματος ιατρικού υλικού, μέσω του οποίου ταυτοποιήθηκε η ασθένειά τους. Απ' όλα τα προαναφερθέντα ένα είναι το συμπέρασμα. που προκύπτει Η άγνοια σκοτώνει. Είμαστε αδαείς και κοινωνικά αμόρφωτοι. Η επιστροφή των οροθετικών και στιγματισμένων από την άγνοιά μας γυναικών στην "κανονικότητα", ήταν μια νέα περιπέτεια που έπρεπε να αντιμετωπίσουν και κάποιες από αυτές δεν άντεξαν. Κάποιες το παλεύουν και μπορεί να βγουν νικήτριες. Το ευχόμαστε ολόψυχα και τους ζητάμε ειλικρινά συγγνώμη, εκ μέρους όλων αυτών που δεν θα βρουν ποτέ το θάρρος να το κάνουν. Με βάση την τρέχουσα επικαιρότητα, πολύ λίγα έχουν αλλάξει από το 2012 έως σήμερα. Η παράσταση «Γυναίκες από Χώμα», είναι κάτι παραπάνω από επίκαιρη, θέτοντας με τον πλέον εμφατικό τρόπο το μείζον ζήτημα της έμφυλης βίας, αλλά και κάθε μορφής βίας κατά των γυναικών, των παιδιών και των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων γενικότερα. Τελειώνοντας, είναι πολύ σημαντικό να υπογραμμίσουμε ότι η παράσταση τελεί υπό την Αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων, ενώ υποστηρίζεται, επίσης, από το Break the Chain, μία πρωτοβουλία του Εθνικού Εισηγητή για την καταπολέμηση του Human Trafficking, κ. Ηρακλή Μοσκώφ, σε συνεργασία με την πολιτιστική πλατφόρμα elculture.gr. Πρόκειται για μια συλλογική εκστρατεία κοινωνικής αφύπνισης, η οποία με όχημα την Τέχνη, τον Πολιτισμό και την Εκπαίδευση, στοχεύει στην ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και συμμετοχή του κοινού σε ένα κοινωνικό μέτωπο που εναντιώνεται στην εμπορία ανθρώπων και στην εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. “Γυναίκες από χώμα” από τη θεατρική ομάδα Ανδρομέδα Μαρτυρίες οροθετικών γυναικών που κατηγορήθηκαν και διαπομπεύτηκαν το 2012 στην Ελλάδα Σύνθεση κειμένων και σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη Μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε η παράσταση του έργου «Γυναίκες από χώμα», σε σύνθεση κειμένων και σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη, συνεχίζει την πορεία της στον Πολυχώρο Vault κάθε Τετάρτη στις 19:00, από την Τετάρτη 7 Νοεμβρίου έως την Τετάρτη 30 Ιανουαρίου, για 13 ακόμη παραστάσεις. Το έργο βασίζεται σε μαρτυρίες οροθετικών γυναικών που κατηγορήθηκαν και διαπομπεύτηκαν το 2012 στην Ελλάδα. Οι μαρτυρίες τους ζωντανεύουν στη σκηνή -άλλοτε σοβαρά, άλλοτε ειρωνικά κι άλλοτε με θυμό κι οργή- όλη την τραγική ιστορία της χειραγώγησης, της κακομεταχείρισης και της διαφθοράς που έζησαν. …«Η πρώτη μας παράσταση θέλουμε να είναι ένας τρόπος αντίστασης, διαμαρτυρίας, αλλά και διατήρησης της μνήμης, για αυτό και δημιουργήσαμε την Ομάδα «Ανδρομέδα». Την άνοιξη του 2012, με τη διαπόμπευση των οροθετικών γυναικών, συνειδητοποιήσαμε πόσο εύκολα καταπατούνται και εξευτελίζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα, κι αυτό είναι κάτι που αφορά όλους μας. Ερευνήσαμε, ενημερωθήκαμε, αναζητήσαμε ουσιαστικές απαντήσεις, καθώς η ομάδας μας θέλει να καταπιάνεται και να θίγει θέματα ανισότητας, ρατσισμού, κοινωνικής αδικίας και καταπίεσης», αναφέρουν και προσθέτουν πως «Οι Γυναίκες από Χώμα» είναι μια παράσταση που φωτίζει τη σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης ζωής»… Θεατρική ομάδα Ανδρομέδα *Η παράσταση τελεί υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων. *Υποστηρίζεται, επίσης, από το Break the Chain, μία πρωτοβουλία του Εθνικού Εισηγητή για την καταπολέμηση του Human Trafficking, κ. Ηρακλή Μοσκώφ, σε συνεργασία με την πολιτιστική πλατφόρμα elculture.gr. Πρόκειται για μια συλλογική εκστρατεία κοινωνικής αφύπνισης, η οποία με όχημα την Τέχνη, τον Πολιτισμό και την Εκπαίδευση, στοχεύει στην ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και συμμετοχή του κοινού σε ένα κοινωνικό μέτωπο που εναντιώνεται στην εμπορία ανθρώπων και στην εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. ΥΠΟΘΕΣΗ: … “Τον Απρίλιο του 2012, είχε υπογραφεί η υγειονομική διάταξη 39 Α, βασισμένη σε Αναγκαστικό Νόμο του 1940, σύμφωνα με την οποία το υπουργείο Υγείας θα μπορούσε να προχωρήσει σε εξαναγκαστικό υγειονομικό έλεγχο οποιουδήποτε ατόμου. Ήδη από τότε, έγκριτοι νομικοί διατράνωναν την έωλη και διάτρητη διαδικασία. Ωστόσο, με πρόσχημα την προστασία της δημόσιας υγείας, η οποία πλέον μετατοπιζόταν από το πεδίο της πρόνοιας και της περίθαλψης στο πεδίο της καταστολής και της πειθάρχησης, χτίστηκε το υπόβαθρο, για τη διοχέτευση του ηθικού πανικού. Οι πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, οι άνθρωποι που είχαν απολέσει την ικανότητα να προστατέψουν τους εαυτούς τους, αυτοί που είχαν αποβληθεί από τον κοινωνικό ιστό, βρέθηκαν στο στόχαστρο των διώξεων. Μέσα σε λίγες μέρες, εκατοντάδες τοξικοεξαρτημένες ή άστεγες γυναίκες προσάγονται, ελέγχονται, χωρίς τη θέληση τους, ως πιθανοί φορείς του HIV και όσες είναι θετικές προφυλακίζονται και δίνονται τα στοιχεία τους στη δημοσιότητα. Εκτός από τη πρώτη κοπέλα που βρέθηκε σε οίκο ανοχής ως θύμα trafficking, καμία άλλη δε συνελήφθηκε σε διαδικασία που να σχετίζεται με το σεξ. Παρ’ όλα αυτά κατηγορήθηκαν ως «εκδιδόμενες» και παραπέμφθηκαν με την κατηγορία της «βαριάς σκοπούμενης σωματικής βλάβης». Μια κατηγορία που ακόμη κι αν ίσχυε –αποδείχθηκε περίτρανα στο δικαστήριο ότι δεν ίσχυε– έριχνε το βάρος της μη χρήσης προφυλακτικού σ’ αυτές, για να βγάλει λάδι τους «οικογενειάρχες» πελάτες που, όπως είναι γνωστό, είναι εκείνοι που απαιτούν τη μη χρήση προφυλακτικού από τις κοπέλες που καταναγκαστικά ή εξαναγκαστικά ασκούν πορνεία”…Μαρία Λούκα ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ Σύνθεση κειμένων – Σκηνοθεσία: Κοραής Δαμάτης Μουσικοί διάλογοι και σχολιασμοί: Χρήστος Κότσι Σκηνικά-κοστούμια: Παύλος Ιωάννου Σχεδιασμός φωτισμών: Κοραής Δαμάτης HairDesign: Ντάνιελ Αθανασίου Φωτογραφίες παράστασης : Χρήστος Κοτσιρέας Παίρνουν μέρος αλφαβητικά: Φανή Γρύλλη, Ντίνα Κούκου, Σοφία Ρούβα, Έφη Σισμανίδου, Αναστασία Τσούτση Φωνές: Μαρία Καβουκίδου – Θεοδώρα Σιάρκου Παραγωγή: Θεατρική ομάδα Ανδρομέδα *Ευχαριστούμε θερμά το «VICE» και το «Φύλο συκής», που μας επέτρεψαν να χρησιμοποιήσουμε αποσπάσματα από τα ρεπορτάζ τους για τη δημιουργία του κειμένου. *Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΕΝ ΕΝΔΕΙΚΝΥΤΑΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ. *ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ Ημέρες παραστάσεων: Από την Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2018 έως την Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2019 Κάθε Τετάρτη στις 19:00 Διάρκεια: 60′ (χωρίς διάλειμμα) Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος: 12 ευρώ, Προπώληση – Φοιτητικό: 10 ευρώ, Ατέλειες: 5 ευρώ Πολυχώρος VAULT THEATRE PLUS, Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός (Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός, 8′ περίπου με τα πόδια) Πληροφορίες-κρατήσεις: 213 0356472 / 6949534889 (για τηλεφωνικές κρατήσεις 11:00 – 14:00 και 17:00 – 21:00) Email: [email protected] FB Page: http://www.facebook.com/VAULTTheatreGr1 Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος