της Λίλας Παπαπάσχου Είδαμε την παράσταση «Το Κινητό», μια ψηφιακή κωμωδία του σημαντικού Ισπανού δραματουργού Sergi Belbel, σε μετάφραση Κατερίνας Χριστοδούλου και σκηνοθεσία Γιάννη Νταλιάνη, εν μέσω της εορταστικής περιόδου, σε έναν από τους πιο όμορφους χώρους της Αθήνας, το θέατρο Άλμα. Το έργο του κορυφαίου σύγχρονου καταλανού δραματουργού παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, φωτογραφίζοντας με γερές δόσεις μαύρου χιούμορ, την πραγματικότητα που βιώνουμε στον σημερινό εφησυχασμένο, μα καθόλου ήρεμο και ασφαλή δυτικό κόσμο. Έναν κόσμο που ενώ ζει στον πυρετό των τεχνολογικά εξελιγμένων gudgets και της απεριόριστης επικοινωνίας, μοιάζει εγκλωβισμένος σε μία νέα διαδικτυακή μοναξιά, την ίδια στιγμή που γίνεται ολοένα και πιο επιτακτική η ανάγκη για επαφή και ουσιαστική επικοινωνία. Ενώ τα προφίλ μας στο facebook και στα λοιπά social media αντανακλούν μια εικονική ευτυχία, εμείς καταπιέζουμε όσα πραγματικά θα θέλαμε να εκφράσουμε, να τολμήσουμε, να μοιραστούμε με τον διπλανό μας, προς χάριν της παντοκρατορίας των likes,που ορίζουν πλέον το κοινωνικό μας status. Χρησιμοποιώντας ευφυέστατα την ψηφιακή τεχνολογία και συγκεκριμένα το παντοδύναμο πλέον κινητό, μέσα στο οποίο αποθηκεύονται οι ζωές μας και έχοντας ως δραματουργικό εφαλτήριο ένα τρομοκρατικό χτύπημα σε διεθνές αεροδρόμιο, το έργο του Sergi Belbel, επιχειρεί να σκιαγραφήσει το πορτραίτο τεσσάρων ετερόκλητων χαρακτήρων, με ηλικιακές, ταξικές και ιδιοσυγκρασιακές διαφορές– αλλά και απρόσμενα πολλές ομοιότητες - καθρεφτίζοντας μέσα από τις διαπροσωπικές τους σχέσεις, τις καταπιεσμένες σεξουαλικές επιθυμίες τους και την βαθιά ανάγκη τους να αγαπηθούν για αυτό που είναι και όχι για αυτό που υποκρίνονται ότι είναι, το μεγαλύτερο ποσοστό (για να μην πούμε το σύνολο…) των σύγχρονων ανθρώπων, που ζουν, εργάζονται και ερωτεύονται, με φόντο απρόσωπες, τοξικές και καπιταλιστικά ανάλγητες μεγαλουπόλεις, όπου το «φαίνεσθαι» καταπίνει το «είναι». Ο γνωστός και καταξιωμένος ηθοποιός και σκηνοθέτης Γιάννης Νταλιάνης μοιάζει να συμμερίζεται απόλυτα το ιδεολογικό υπόβαθρο και τις υπαρξιακές ανησυχίες του συγγραφέα, κρατώντας όμως μία πιο ανάλαφρη σκηνοθετική γραμμή, που αναδεικνύει το καυστικό κείμενο και παράλληλα «φωτίζει» τις σοκαριστικές πτυχές του, υποβάλλοντας στους θεατές την αλήθεια του και όχι επιβάλλοντας διδάγματα και κοινωνικοπολιτικά μανιφέστα. Δύο γνωστές και δημοφιλείς ηθοποιοί, οι εξαιρετικές Χριστίνα Θεοδωροπούλου και Μαριλίτα Λαμπροπούλου, ερμήνευσαν με απόλυτη συνέπεια, σκηνική γοητεία και αφοπλιστική αμεσότητα, δύο φαινομενικά εκ διαμέτρου αντίθετους γυναικείους χαρακτήρες, που εν τέλει έχουν πολύ περισσότερα κοινά απ’ ότι αρχικά θα μπορούσαν να φανταστούν, τόσο οι ίδιες, όσο και το κοινό. Η γλυκύτητα, η ρετρό θηλυκότητα και η αφέλεια με την οποία η ηρωίδα της Χριστίνας Θεοδωροπούλου (μία διαχρονικά όμορφη γυναίκα) αντιμετωπίζει τις απανωτές προκλήσεις της ζωής της. έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την αυταρχική, αυστηρά κομψή και σνομπ ηρωίδα της Μαριλίτας Λαμπροπούλου (που δεν παύει ποτέ να μας εκπλήσσει ευχάριστα με το πολυεπίπεδο ταλέντο της και την πάντα επιβλητική σκηνική της παρουσία), κρύβοντας όμως και οι δύο κάτω από τα κοινωνικά τους προσωπεία, την ίδια πληγωμένη και απαξιωμένη γυναίκα - σύζυγο και μητέρα - που διψάει για έρωτα αγάπη και αποδοχή. Μαζί τους δύο νέοι και πολύ ταλαντούχοι ηθοποιοί, η Ελίζα Σκολίδη και ο Βασίλης Βούνος, οι οποίοι κλήθηκαν να δώσουν το στίγμα της νέας γενιάς, που παλεύει να ανατρέψει στερεότυπα αιώνων, με τον κίνδυνο της ενσωμάτωσης στο «παλιό» και τον μοιραίο συμβιβασμό, να ελλοχεύει σε κάθε της βήμα. Αλήθεια, πως είναι οι σχέσεις των νέων σήμερα; Με τους γονείς τους, με τους συνομίληκούς τους, με την εξουσία; Πως αντιδρούν απέναντι στη βία, πως βιώνουν την οικονομική και αξιακή κρίση, πως αντιμετωπίζουν το σεξ, πως οραματίζονται το μέλλον, σε τι ελπίζουν; Χριστίνα Θεοδωροπούλου, Μαριλίτα Λαμπροπούλου, Ελίζα Σκολίδη και Βασίλης Βούνος στα πρόθυρα νευρικής και...αξιακής κρίσης! Ο Γιάννης Νταλιάνης μέσα από τη διεισδυτική σκηνοθετική ματιά του και έχοντας στη διάθεσή του τέσσερις αξιόλογους ηθοποιούς κατάφερε να δημιουργήσει μία ξεχωριστή παράσταση, γεμάτη δυνατές εικόνες που παραπέμπουν στον κινηματογραφικό σουρεαλισμό του Πέδρο Αλμοδόβαρ και την κυνική σάτιρα του Γούντυ Άλλεν, εναλλάσσοντας με εντυπωσιακή ταχύτητα σκηνικό χώρο και συναισθηματική κατάσταση, όπως συμβαίνει και στην καθημερινότητά μας, όπου ειδήσεις, πληροφορίες, γεγονότα, μας κατακλύζουν με αστραπιαίους ρυθμούς, θολώνοντας την κριτική μας ικανότητα και καθιστώντας μας προοδευτικά παθητικούς παρατηρητές, ακόμα και της πιο τραγικής πραγματικότητας. Οι ήρωες του έργου κινούνται συνεχώς στο χώρο - και τον χρόνο - χωρίς ωστόσο να «μουντζουρώνεται» η εκάστοτε σκηνική συνθήκη, αλληλεπιδρώντας με τον - κάτι παραπάνω από - εντυπωσιακό σκηνικό χώρο που δημιούργησε η Άρτεμις Φλέσσα (η ίδια επιμελήθηκε και τα κοστούμια) μεταφέροντας μας από την κόλαση ενός «φλεγόμενου» (κυριολεκτικά και μεταφορικά) αεροδρομίου στην κόλαση της ύπαρξής μας που εν τέλει (τάδε έφη Σαρτρ) είναι οι άλλοι…ή εμείς....σε σχέση με τους άλλους. Άκρως ευφάνταστη σκηνοθετική πινελιά και το εμπνευσμένο video-art του Γρηγόρη Πανόπουλου, που μας σύστησε με απολαυστική ειρωνεία τους σκηνικά (και ουσιαστικά) απόντες ήρωες του έργου, οι οποίοι βρήκαν την τέλεια ενσάρκωσή τους στα πρόσωπα τριών δημοφιλών ηθοποιών - Γρηγόρης Βαλτινός/Πατέρας, Νίκος Κουρής/Εραστής και Ζέτα Μακρυπούλια/Ερωμένη , που συμμετείχαν στα βίντεο ενισχύοντας μερικές από τις πιο δυνατές, κωμικοτραγικές στιγμές του έργου. Σημαντική η συμβολή και του Νίκου Σωτηρόπουλου, που επιμελήθηκε τους υποβλητικούς φωτισμούς της παράστασης, αλλά και της Γεωργίας Αλεβιζάκη που υπογράφει το προσεγμένο art work. Η τρομοκρατία σε παγκόσμιο επίπεδο και οι εσωτερικές εκρήξεις του σύγχρονου ανθρώπου που προσπαθεί να κρατήσει τις ισορροπίες ανάμεσα στη ζωώδη φύση και τον εκπολιτισμένο εαυτό του, σε ιδανική αντίστιξη, αποτελούν τον πυρήνα μίας ολοκληρωμένης και αισθητικά άρτιας παράστασης που δρα απελευθερωτικά για τον θεατή, ο οποίος σίγουρα αναγνωρίζει τον εαυτό σε κάποιον από τους ήρωες του έργου, μπορεί και σε όλους. Μέσα από αλλεπάλληλες παρεξηγήσεις, ανατροπές, συναισθηματικές εκρήξεις και μικρές ή μεγαλύτερες ατομικές επαναστάσεις, με πρωταγωνιστή πάντα ένα κινητό που αλλάζει χέρια (πέφτοντας συχνά σε λάθος...χέρια), οι ήρωες του έργου καταφέρνουν εν τέλει να επικοινωνήσουν καταλήγοντας να πουν ο ένας στον άλλο τις μεγαλύτερες αλήθειες, έστω και μέσω ηχητικής αναπαραγωγής. Στο τέλος όλοι - και όλα - οδηγούνται στο ίδιο συμπέρασμα. Είναι πολύ εύκολο πια να καταγράψεις τη φρίκη, να την βιντεοσκοπήσεις και να την αναπαράξεις, αλλά παραμένει εξαιρετικά δύσκολο να τη δεις πραγματικά και να την αντιμετωπίσεις σε όλη την μακάβρια έκτασή της, επιλέγοντας την δράση έναντι στην αποστασιοποίηση του θεατή. Με το πάτημα ενός και μόνου κουμπιού - σε κάποιο πυρηνικό υπερ-όπλο ή σε ένα drone η απλώς σε ένα κινητό - μπορεί να πυροδοτηθεί ο μεγαλύτερος όλεθρος, αποκαλύπτοντας μοιραία και όλες τις παθογένειες των σύγχρονων δυτικών κοινωνιών. Στο θέατρο Άλμα κάθε Τετάρτη, Σάββατο και Κυριακή σας περιμένει μία παράσταση που σίγουρα θα απολαύσετε, κάνοντας στη συνέχεια ο καθένας την αυτοκριτική του. Οικογενειακές και ερωτικές σχέσεις, φροϋδικά συμπλέγματα και σύγχρονες νευρώσεις μπαίνουν στο μικροσκόπιο με φόντο μία Ευρώπη που φλέγεται.... ΚΕΙΜΕΝΟ για την παράσταση «ΚΙΝΗΤΟ, μια ψηφιακή κωμωδία», του Sergi Belbel Συντελεστές: Μετάφραση: Κατερίνα Χριστοδούλου Προσαρμογή – Κείμενο παράστασης: Γιάνης Νταλιάνης, Καλή Βοϊκλή Σκηνικά-Κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος Video art: Γρηγόρης Πανόπουλος Επιμέλεια ήχου: Γιάννης Σορώτος Βοηθοί Σκηνοθέτη: Καλή Βοϊκλή, Χρύσα Νταή, Βοηθός Σκηνογράφου: Λίλη Κυρίλη Φωτογραφίες: Αγγελική Κοκκοβέ Επικοινωνία: Ειρήνη Λαγουρού Art work: Γεωργία Αλεβιζάκη Παίζουν οι ηθοποιοί: Χριστίνα Θεοδωροπούλου, Μαριλίτα Λαμπροπούλου, Ελίζα Σκολίδη, Βασίλης Βούνος Φιλική συμμετοχή στο βίντεο: Γρηγόρης Βαλτινός, Νίκος Κουρής, Ζέτα Μακρυπούλια ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΜΑ Τηλέφωνο : 210 5220100 e-mail : theatroalma@gmail.com ΔιεύθυνσηΑγίου Κωνταντίνου και Ακομινάτου 15 – 17 , Αθήνα. Μετρό : στάση Μεταξουργείου ΠαραστάσειςΈναρξη παραστάσεων Σάββατο 30 Νοεμβρίου Παραστάσεις: Τετάρτη 19:30, Σάββατο 18:30 & Κυριακή 18:00 Τιμές εισιτηρίων:17 e ΚΑΝΟΝΙΚΟ | 13 e ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ – ΑΝΕΡΓΩΝ – ΑΝΩ ΤΩΝ 65 – AMEA Προπώληση: Viva.gr & στο ταμείο του θεάτρου ΑΛΜΑ τηλ : 210 5220100 https://www.viva.gr/tickets/theatre/alma/to-kinito/ Ο γνωστός και καταξιωμένος ηθοποιός και σκηνοθέτης Γιάννης Νταλιάνης σκηνοθετεί μία ψηφιακή κωμωδία με...
δραματικές προεκτάσεις Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
March 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
csmediagr0@gmail.com
theathinaiart@gmail.com
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος