της Λίλας Παπαπάσχου Φωτογραφίες Essential Pixels https://www.facebook.com/essentialpixels/?ref=br_rs Η γνωστή χορεύτρια, performer & χορογράφος Φαίδρα Σούτου έχοντας εμπνευστεί από τη Μηχανή Άμλετ του Heiner Müller παρουσιάζει για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, στη δεύτερη σκηνή του Θεάτρου Αργώ, A Small Argo full of Art, τη σωματική performance «DAS KLEID HAMLET – Tο Φόρεμα Άμλετ». Πάνω «στο τεντωμένο σχοινί της ανθρωπότητας» η χαρισματική Φαίδρα Σούτου και ο εξίσου ταλαντούχος Διονύσης Μακρής ισορρόπησαν με περισσή χάρη, ενσαρκώνοντας δύο πλάσματα που αψηφούν την ύλη και μεταχειρίζονται τους συμβολικούς ρόλους του Άμλετ και της Οφηλίας ως ένα ερμηνευτικό όχημα, που μας ταξιδεύει στο χώρο και το χρόνο, καταργώντας εν τέλει και τα δύο και αναδεικνύοντας το μείζον υπαρξιακό ζήτημα του ανθρώπου,που δεν έπαψε ποτέ να είναι επίκαιρο. DAS KLEID HAMLET - Το Φόρεμα Άμλετ... μία σωματική performance που ισορροπεί ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι Με το «φάντασμα» του φασισμού να πλανάται πάνω από την Ευρώπη – και τον Κόσμο – κάθε μέρα θα έπρεπε να είναι κατάλληλη για επανάσταση κι όμως καμία δεν φαίνεται να είναι, αφού αυτή η «επανάσταση» αναβάλλεται συνεχώς και...επ’ αόριστον. Οι άνθρωποι παρακολουθούν μουδιασμένοι τις εξελίξεις, ψάχνοντας αποδιοπομπαίους τράγους για να φορτώσουν πάνω τους την ευθύνη για όλα τα κακώς κείμενα της καθημερινότητας τους και οι «ευαίσθητες ψυχές» λυγίζουν κάτω από το βάρος της σωματικής και ψυχολογικής βίας, της κρατικής καταστολής και του πολέμου. Καπιταλισμός, παγκοσμιοποίηση, εκπατρισμός, μισαλλοδοξία, ρατσισμός, έλλειψη ιδεολογικού προσανατολισμού, μετατρέπουν τον σκεπτόμενο άνθρωπο σε ανδρείκελο της εκάστοτε – απρόσωπης - εξουσίας. Η δημιουργός αυτής της «ντελικάτης», αλλά παράλληλα διαπεραστικά αφυπνιστικής σωματικής performance θέλει να ενοχλήσει, να ξεβολέψει, να κεντρίσει τα εθισμένα στην ταχύτητα μάτια των θεατών. Όλα συμβαίνουν αργά, τελετουργικά και οι ερμηνευτές ως άλλοι μύστες και ιέρειες, μας μεταφέρουν σε έναν κόσμο όπου τίποτα δεν διαρκεί περισσότερο από μια στιγμή, από μία προσωπική επιλογή, από μία και μόνη ύπαρξη, που συναντάται και επικοινωνεί στιγμιαία με μία άλλη. Η αξία όμως αυτής της φευγαλέας συνύπαρξης αντηχεί στην αιωνιότητα. Η ιεροτελεστία της κίνησης, αντιμέτωπη με τις fast food ζωές μας, που καταναλώνονται αμάσητες, προκαλώντας μας κοινωνική δυσπεψία. Η αρμονική συμβίωση με τον άγνωστο άλλο, ο σεβασμός προς τη διαφορετικότητα, η στροφή προς τον εσώτερο εαυτό μας, προτείνονται ως τα μόνα αντίδοτα στην ψευδαίσθηση της ευδαιμονίας που γεννά ο άκρατος υλισμός, χωρίς ωστόσο η δημιουργός της performance να καταφεύγει στο διδακτισμό. Δύο σώματα συν-κινούνται εναλλάσσοντας το λευκό με το μαύρο το σκοτάδι με το φως, τη ζωή με το θάνατο y Κίνηση λιτή, δωρική, εμμονικά λεπτομερής. Σώματα όμορφα σαν αγάλματα, με αδρές γραμμές, που πάλλονται από ενέργεια ακόμα και όταν βυθίζονται σε πλήρη αδράνεια. Σκηνογραφία σχεδόν «γυμνή», με το λευκό φόρεμα του Άμλετ – ως tabula rasa - να δεσπόζει στη σκηνή και πάνω του να προβάλλονται «τα ερείπια της Ευρώπης», μέσα από ένα εξαιρετικής αισθητικής video σε σύλληψη/σκηνοθεσία του πάντα ανατρεπτικού Θανάση Τότσικα. Οι προσεγμένοι φωτισμοί του Βασίλη Αποστολάτου δημιούργησαν εύθραυστες ατμόσφαιρες - ο ίδιος υπογράφει και την αφαιρετική μεν, αλλά υψηλής αισθητικής σκηνική εγκατάσταση - με τη μουσική του Γιάννη Λούκου να ολοκληρώνει τον εφιαλτικά γοητευτικό σκηνικό χώρο και να διαπερνάει τις αισθήσεις, παίζοντας το δικό της mind game με το κοινό. Η Μάρθα Φωκά συνέβαλε στο συνολικό αποτέλεσμα, με τη δημιουργία και την κατασκευή μίας εντυπωσιακής μάσκας, που πυροδότησε συνειρμούς...αρχέτυπους.... Το Δράμα της Οφηλίας δεν έχει ακόμα συντελεστεί. Το φόρεμα του Άμλετ υποδεικνύει τον τρόπο να υπάρχουν μέσα στη σύγχρονη πραγματικότητα, εκείνος και εκείνη χωρίς τα στερεότυπα, ξαναχτίζοντας τον σάπιο κόσμο από την αρχή και θέτοντας το αιώνιο ερώτημα: Να ζει κανείς ή να μη ζει; Οι δύο ικανότατοι performers έδωσαν πνοή σε ένα νεκροζώντανο σώμα που βρίσκεται σε αναμονή, προσμένοντας την πνευματική του ανά(σ)ταση. Ένα σώμα που φλέγεται εσωτερικά, παραμένοντας εξωτερικά παγερό και απροσπέλαστο. Ένα σώμα μοιρασμένο στα δύο, που ακούει την αλλαγμένη, βαθιά, απόκοσμη φωνή του Νίκου Ψαρρά να «απαγγέλλει» αποσπάσματα από το έργο του Müller , ενώ παντού γύρω του αντηχούν σε διάφορες γλώσσες οι λέξεις πείνα, επανάσταση κλπ. Ένα σώμα με πολλά προσωπεία. Ένα σώμα κατακερματισμένο. Το κρανίο του νεκρού Άμλετ επιτέλους τραντάζεται, και ξαφνικά βλέπει, ακούει, εξεγείρεται «με την πλάτη στραμμένη στα ερείπια της Ευρώπης» και το βλέμμα στραμμένο σε ένα αύριο που μας τρομάζει για όλα αυτά που θα γίνουν για μας χωρίς εμάς. Ένα αύριο που καταφτάνει πολύ πιο σύντομα απ' ότι νομίζουμε και κάποια στιγμή θα πρέπει να διεκδικήσουμε να είναι καλύτερο, αποκωδικοποιώντας το παρελθόν και αλλάζοντας το παρόν μας. Das Kleid Hamlet – To φόρεμα Άμλετ μια μοναδική σκηνική εμπειρία για γερούς λύτες, μια ωδή στην πνευματικότητα…μία αντιφασιστική κραυγή… Το κρανίο του νεκρού Άμλετ επιτέλους τραντάζεται, και ξαφνικά βλέπει, ακούει, εξεγείρεται «με την πλάτη στραμμένη στα ερείπια της Ευρώπης» Das Kleid Hamlet (Το Φόρεμα Άμλετ) ΣΑΒΒΑΤΟ - ΚΥΡΙΑΚΗ στις 21:00 για 6 παραστάσεις Από 27 Οκτωβρίου έως 11 Νοεμβρίου 2018 A Small Argo full of Art, Ελευσινίων 15, Μεταξουργείο H Φαίδρα Σούτου εμπνέεται από τη Μηχανή Άμλετ του Heiner Müller, βάζει τον σύγχρονο πολιτικό άνθρωπο στο μικροσκόπιο και χορογραφεί για δύο στη σωματική performance DAS KLEID HAMLET (Το Φόρεμα Άμλετ) που παρουσιάζεται για 6 μόνο παραστάσεις στο Small Argo full of Art από 27 Οκτωβρίου, Σάββατο και Κυριακή στις 21:00. Δυο πλάσματα-performers συν-κινούνται μέσα σε ένα οπτικοακουστικό τοπίο. Ισορροπούν στο τεντωμένο σχοινί της ανθρωπότητας, ενώ περιπλανιούνται αέναα σε έναν άχρονο χρόνο, σε έναν άτοπο τόπο. Οφηλία: Το Δράμα της δεν έχει ακόμα συντελεστεί. Άμλετ: Το φόρεμα του, τους υποδεικνύει τον τρόπο να υπάρχουν μέσα στο σύγχρονο κόσμο. Ένα νεκροζώντανο σώμα σε αναμονή. Το κρανίο του νεκρού Άμλετ τραντάζεται, βλέπει, ακούει, εξεγείρεται "με τη πλάτη στραμμένη στα ερείπια της Ευρώπης" . ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ Σύλληψη/Δραματουργική επεξεργασία/Χορογραφία: Φαίδρα Σούτου Δημιουργικός συνεργάτης: Ευθύμης Χρήστου Σύλληψη/Σκηνοθεσία Video: Θανάσης Τότσικας Μουσική: Γιάννης Λούκος Σχεδιασμός φωτισμών/Σκηνική εγκατάσταση: Βασίλης Αποστολάτος Σχεδιασμός-κατασκευή μάσκας: Μάρθα Φωκά Καλλιτεχνικός σύμβουλος: Έλενα Καρακούλη Σχεδιασμός αφίσας: Κωνσταντίνα Λεούση Φωτογραφίες: Γιάννης Πρίφτης Βοηθός παραγωγής: Κατερίνα Κουτσοχερίτη Ερμηνεία: Διονύσης Μακρής, Φαίδρα Σούτου Voice-over: Νίκος Ψαρράς Curator: Χρύσα Καψούλη INFO Χώρος: A Small Argo full of Art, Θέατρο Αργώ, Ελευσινίων 15, Μεταξουργείο Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Σάββατο και Κυριακή στις 21:00 Ημερομηνίες: 27, 28 Οκτωβρίου και 3, 4, 10, 11 Νοεμβρίου 2018 Διάρκεια παράστασης: 40 λεπτά Τιμές εισιτηρίων: €10 (γενική είσοδος) Προπώληση εισιτηρίων στο viva.gr και στο ταμείο του θεάτρου Πληροφορίες: 210 5201684 (ταμείο θεάτρου), www.asmallargofullof.art Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος