ΤΟ ΘΕΑΘΗΝΑΙ ΒΡΕΘΗΚΕ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΧΥΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ «ΜΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ» ΤΟΥ HECTOR MALOT23/3/2019
της Μαρίας Σούμπερτ Πάντα είχα μια αδυναμία σε περίεργους ρόλους, λίγο τσαλακωμένους. Χοντρές νοσοκόμες με ένα φρύδι, ανάπηρες γριές με μια τεράστια κρεατοελιά στο πιγούνι, η τρελή του χωριού –ίσως επειδή οι ρόλοι αυτοί βγαίνουν από την ευκολία της μίμησης του εαυτού και αναγκάζουν τον ηθοποιό όχι απλώς να υποδυθεί κάτι που δεν είναι, αλλά να το νιώσει κιόλας. Αυτό στα σοβαρά. Εντελώς μεταξύ μας όμως, την τρελή νοσοκόμα είχα παίξει κάποτε σε μια παράσταση των φοιτητών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών, με ένα υπέροχο μαύρο φρύδι, μουστάκι και μια υπέροχη κρεατοελιά στη μύτη. Τότε, στα παλιά εκείνα χρόνια, όπου μαζί με την Αθανασία Καλογιάννη και τον Κωνσταντίνο Θάνο περνούσαμε ίσως τις καλύτερες στιγμές των φοιτητικών μας χρόνων, μέσα στη δημιουργικότητα και τον θεατρικό πειραματισμό. Και μπορεί να πήραμε διαφορετικούς δρόμους, όταν όμως συναντάς παλιούς φίλους και βλέπεις τη δουλειά τους –όταν μάλιστα έχεις την ξεκάθαρη αίσθηση της εξέλιξης της Αθανασίας Καλογιάννη σκηνοθετικά σε σύγκριση με τις «Μικρές Κυρίες» της περσινής περιόδου, τότε μόνο περήφανη μπορείς να είσαι. Η φετινή παράσταση αφορά στην θεατρική διασκευή του «Με οικογένεια» του Hector Malot, αυτού του τύπου που είχε γράψει και το «Χωρίς οικογένεια» και μας κατέθλιβε στα παιδικά μας χρόνια. Επικεντρωμένη στα πρόσωπα που συναντά η εντεκάχρονη Περρίν/Σοφία Μανωλάκου από τη στιγμή που χάνει τη μητέρα της Βίκυ Κουκουτσίδη μέχρι που θα συναντήσει τον παππού της στο Μαρακούρ, η διασκευή παρακολουθεί την διαδρομή του κοριτσιού μέσα από το δάσος, την απόρριψη και την μοναξιά. Ποιους συναντά λοιπόν στην παράσταση; Την φουρνάρισσα και την ανάπηρη γριά –που ήταν και οι ρόλοι που μου τράβηξαν περισσότερο το ενδιαφέρον, όπως τις έπαιξαν η Φωτεινή Παπαδάκη και η Σοφία Κουκουλά αντίστοιχα-, την Ροζαλία, το κορίτσι που θα της δείξει το εργοστάσιο και θα πείσει τον κύριο Βιλφράν/Κώστας Ζωγραφόπουλος να προσλάβει την Περρίν, η οποία όμως θα συστηθεί με διαφορετικό όνομα. Γιατί όμως; Τι είναι αυτό που την κάνει να αλλάξει το όνομά της; Δεν ξέρω αν στο έργο του Malot αυτό επεξηγείται –έχουν περάσει περίπου τριάντα χρόνια από τότε που το διάβασα-, σκέφτομαι όμως πως η διασκευή θα μπορούσε να προτείνει έναν λόγο. Πραγματικά όμως, γιατί; Σκέφτομαι πως ένα παιδί που χάνει τους γονείς του και κάνει μόνο του μια τόσο μεγάλη διαδρομή με τα πόδια αφενός κινδυνεύει να χάσει την επαφή με τον εαυτό του. Αφετέρου η απόκρυψη του ονόματός της ίσως της προσφέρει μια αίσθηση προστασίας, αφού κανείς πραγματικά δεν θα ξέρει ποια είναι. "ΜΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ". του Hector Malot στο Θέατρο Χυτήριο Διαβάζοντας τυχαία την αυτή την περίοδο τον «Όλιβερ Τουίστ» του Κ.Ντίκενς αρχίζει να μου γίνεται πολύ ξεκάθαρη η τύχη των παιδιών που είχαν ατυχία να γεννηθούν φτωχά στον πολιτισμένο δυτικό κόσμο του 19ου αιώνα. Όπως και ο Όλιβερ, έτσι και η Περρίν, καλείται να επιβιώσει σε ένα απολύτως εχθρικό περιβάλλον που την αντιμετωπίζει με καχυποψία και θυμό. Από την άλλη αυτό που πραγματικά ίσως κάνει την Περρίν να αμφιβάλει και η ίδια για την ταυτότητά της είναι το γεγονός πως δεν γεννήθηκε φτωχή. Γεννήθηκε σε μια οικογένεια που της πρόσφερε την δυνατότητα να μάθει και τη γλώσσα της μητέρας της, την αγγλική, ταξίδεψε πολύ και μόνο όταν έχασε και τους δυο της γονείς, έχασε στην κυριολεξία τα πάντα. Ξεχωρίζει στην παράσταση το video art σκηνικό της Σάντυς Σιέμπου, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση κινούμενων πινάκων ζωγραφικής, λειτουργώντας σαν ένας ηθοποιός επιπλέον. Οι κινούμενες εικόνες που δίνουν πλήρως την αίσθηση του εξωτερικού χώρου συνομιλούν τις περισσότερες φορές με την Περρίν, κυρίως στις σκηνές του δάσους. «Με οικογένεια» λοιπόν, είναι η αρχή και η κατάληξη του έργου. Γιατί στο ενδιάμεσο το εντεκάχρονο κορίτσι βιώνει πως είναι η ζωή χωρίς οικογένεια. Και φυσικά μαζί του συγκινείται και ανακουφίζεται το κοινό, το οποίο παρακολουθεί είτε με αγωνία, είτε με απορία. Και αν δείτε κάποιο παιδί να κλαίει συγκινημένο μη θορυβηθείτε –είναι καλό σημάδι πως μπορεί να συναισθανθεί κάτι που ίσως του είναι τελείως άγνωστο. Η παράσταση συνεχίζει μόνο για σχολεία τις καθημερινές μέχρι τις 19 Απριλίου. https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=CXxOGdzi4I8 «ΜΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ» του Hector Malot Πρωινές παραστάσεις για σχολεία Επικοινωνία: 2106616877 - 6944297666 – 6977662512 Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά με διάλειμμα ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ Σκηνοθεσία: Αθανασία Καλογιάννη Θεατρική διασκευή: Κωνσταντίνος Θάνος Μουσική - ενορχηστρώσεις-μουσική διδασκαλίαΣτάθης Μπίρμπας Στίχοι - μουσική: Γιώργος Μπανταδάκης , Σοφία Κουκουλά Σκηνογραφική επιμέλεια - video-art: Σάντυ Σιέμπου Κινησιολογία: Βαγγέλης Πιτσιλός Φωτισμός: Παναγιώτης Μανούσης Φωτογραφίες: Στράτος Κουρλής Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού Ηθοποιοί: Σοφία Μανωλάκου, Σοφία Κουκουλά, Βίκυ Κουκουτσίδη, Φωτεινή Παπαδάκη και ο Κώστας Ζωγραφόπουλος Θέατρο Χυτήριο Ιερά Οδός 44, Κεραμεικός Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος