της Λίλας Παπαπάσχου Με τον γνωστό και καταξιωμένο ηθοποιό και σκηνοθέτη, Παντελή Δεντάκη, δεν έχουμε ξανασυναντηθεί δημοσιογραφικά, αλλά τον γνωρίζουμε μέσα από το έργο του, ως έναν ανήσυχο, ανατρεπτικό και άοκνο δημιουργό, που παρουσιάζει πάντα προσεγμένες παραστάσεις για μικρούς, μεγάλους και όσους ακόμα διατηρούν ανέπαφη την ικανότητά τους να ονειρεύονται. Έχοντας συνεργαστεί με τους περισσότερους από τους πιο σημαντικούς ηθοποιούς και σκηνοθέτες των ημερών μας, φέτος παρουσιάζει στο αγαπημένο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων – τον πιο γνήσια εναλλακτικό χώρο της Αθήνας – την παράσταση «Η Μικρή μέσα στο Σκοτεινό Δάσος», του Γάλλου βραβευμένου συγγραφέα Philippe Minyana μέσα από μία πολύ ξεχωριστή σκηνοθετική ματιά, με έντονο εικαστικό ενδιαφέρον. Τον ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο του, αλλά και για τις γεμάτες ουσία και ζεστασιά απαντήσεις του και του ευχόμαστε το 2020 να είναι για εκείνον συναρπαστικό, και όσο το δυνατόν λιγότερο…ταραχώδες. Είστε ένας από τους πιο αξιόλογους και δραστήριους, σύγχρονους δημιουργούς, έχοντας συνεργαστεί με κορυφαίους καλλιτέχνες, καταξιωμένους και νεότερους. Χαιρόμαστε λοιπόν ιδιαίτερα που σας έχουμε face to…faces στο Θεαθήναι. Πως μπήκε για σας το 2020; Θα είναι, πιστεύετε, μια καλή χρονιά; Η χρονιά ξεκίνησε με ένα όμορφο πάρτυ! Δεν ξέρω πως θα κυλήσει, αν θα είναι καλή ή κακή. Εύχομαι να είναι συναρπαστική και όχι ταραχώδης. Σε συνέχεια μίας μακράς και ενδιαφέρουσας καλλιτεχνικής πορείας με πολλούς ενδιάμεσους σταθμούς, φέτος σας βρίσκουμε στο αγαπημένο μας Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, όπου παρουσιάζετε το έργο του Γάλλου βραβευμένου συγγραφέα Philippe Minyana «Η μικρή μέσα στο σκοτεινό δάσος», μέσα από μία πολύ ιδιαίτερη σκηνοθετική ματιά. Μιλήστε μας λίγο για την συγκεκριμένη παράσταση. «Η Μικρή μέσα στο Σκοτεινό Δάσος» είναι η αφήγηση-αναπαράσταση μιας πολύ σκληρής ιστορίας, μέσα από την σύμπραξη θεάτρου, κινηματογράφου, video art, μικρογλυπτικής, μουσικής. Θεωρώ πως είναι μια ιδιαίτερη και πρωτότυπη σκηνική σύνθεση, που δεν μένει στην “ιδέα”, αλλά συγκινεί και εκπλήσσει. Εκπλήσσει ακόμα κι εμάς που είμαστε μέρος της, μιας και όταν ξεκινήσαμε να δουλεύουμε – πριν από ένα περίπου χρόνο – δεν είχαμε στο μυαλό μας ποια θα ήταν η τελική σύνθεση των μέσων. "Η Μικρή μέσα στο Σκοτεινό Δάσος", του Γάλλου βραβευμένου συγγραφέα Philippe Minyana σε σκηνοθεσία Παντελή Δεντάκη, μία πολυμεσική παράσταση με έντονο εικαστικό ενδιαφέρον Το έργο του Philippe Minyana έχει μία πλοκή το λιγότερο…γκραν γκινιόλ... αν και στην εποχή μας τίποτα δεν είναι πιο σοκαριστικό και εφιαλτικό από την ίδια την πραγματικότητα. Παρόλα αυτά εσείς επιλέξατε να αφηγηθείτε αυτήν την σκοτεινή ιστορία με τρόπο...ποιητικά παραμυθένιο; Πιστεύετε πως οι πιο σκληρές αλήθειες λέγονται έμμεσα και...συμβολικά; Το θέμα δεν είναι πως θα προσεγγίσεις και πως θα μιλήσεις για την Αλήθεια. Άλλωστε, ποιος ξέρει την Αλήθεια, για να μιλήσει γι’ αυτήν;! Για μένα το ζήτημα είναι τα ερωτήματα που θέτεις στον εαυτό σου και στους άλλους, στην προσπάθεια να μειώσεις – έστω και σ’ έναν μικρό βαθμό – το προσωπικό σου χάος. Στην παράσταση συντίθενται διαφορετικά αφηγηματικά μέσα, επιχειρώντας να δημιουργηθεί ένας φαντασιακός και εφιαλτικός μικρόκοσμος. Επιλέξατε συγκεκριμένα το ΚΕΤ ως ιδανικότερο χώρο για να «στήσετε» αυτόν τον...μικρόκοσμο; Χρειαζόμασταν έναν μη συμβατικό θεατρικό χώρο, που ταυτόχρονα να έχει και κάτι φιλικό, οικείο, και ζεστό. Δεν μπορούσα και δεν μπορώ να φανταστώ καλύτερη επιλογή, από το Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων. Στο ΚΕΤ, η Φωτεινή, ο Δημήτρης, η Αγγελική, μας κάνουν να νιώθουμε σαν στο σπίτι μας. Σαν κάθε βράδυ, να κάνουμε ένα σουαρέ με τους φίλους μας και να παίζουμε μαζί τους το έργο του Minyana. «Η μικρή μέσα στο σκοτεινό δάσος»...έχω την αίσθηση ότι ο τίτλος της παράστασης εκφράζει όλη την αγωνία του σύγχρονου ανθρώπου, που όλο και «συρρικνώνεται» μέσα σε έναν μεγάλο και απειλητικό κόσμο. Τι σας φοβίζει περισσότερο στη σύγχρονη εποχή; Το χάος της ανθρωπότητας, που όσο πάει γίνεται όλο και πιο... χαοτικό. Αυτό με φοβίζει, πολύ! Προσπαθώ να κρατηθώ από το χαμόγελο της αγαπημένης μου, από τα μάτια των ανιψιών μου, από τις χαζοκουβέντες με τους φίλους μου, από την ομορφιά της θάλασσας. Μιλήστε μας λίγο για τους ηθοποιούς και τους υπόλοιπους συντελεστές της παράστασης. Φαντάζομαι πως μία τόσο ξεχωριστή καλλιτεχνική πρόταση, έχει αυξημένες απαιτήσεις, σε όλα τα επίπεδα. Στην συγκεκριμένη παράσταση, ανακάλυψα και πάλι την έννοια της ομαδικότητας και ίσως για πρώτη φορά την έννοια της σύμπραξης, της συνυπευθυνότητας. Ο καθένας έκανε όσο καλύτερα μπορούσε τη δουλειά του, χωρίς εγωισμούς. Το τελικό αποτέλεσμα, προέκυψε από τη συνάντηση του οράματος του καθενός μας, και όχι από το όραμα του «αρχηγού» σκηνοθέτη. Αντιμετωπίσαμε τη συγκεκριμένη δουλειά, ως ένα ξεχωριστό πείραμα και έχουμε μεγάλη χαρά από την διαδικασία και από το αποτέλεσμα. «Η Μικρή μέσα στο Σκοτεινό Δάσος» η αφήγηση-αναπαράσταση μιας πολύ σκληρής ιστορίας, μέσα από την σύμπραξη θεάτρου, κινηματογράφου, video art, μικρογλυπτικής & μουσικής. Το έργο μεταξύ άλλων διαπραγματεύεται τη διαφθορά της εξουσίας και τη βία που ασκείται διαχρονικά στον πιο «αδύναμο», δηλαδή...τα παιδιά, τις γυναίκες, τους ομοφυλόφιλους, τους μετανάστες κλπ...Πιστεύετε πως αυτός ο φαύλος κύκλος της βίας είναι συνυφασμένος με την ανθρώπινη φύση; Υπάρχει η βία που συνδέεται με την επιβίωση. Αυτό υπάρχει κατά κόρον στη φύση. Οποιαδήποτε άλλη μορφή βίας είναι σχεδόν αποκλειστικά ανθρώπινο δημιούργημα. Νομίζω πως η βία συνδέεται με την ανοησία. Διάβασα πριν λίγες μέρες την συνέντευξη ενός σπουδαίου αρχιτέκτονα, του Κωνσταντίνου Δεκαβάλλα και αναπαράγω την πρόταση που έκλεινε την συνομιλία με τον δημοσιογράφο: “...ευτυχώς, η ανθρωπότητα είναι ακόμα ζωντανή, παρά την ανοησία της.” Η «κακοποιημένη» ηρωίδα του έργου μαζί με την αδερφή της καταστρώνουν ένα σχέδιο εκδίκησης. Πιστεύετε πως η τιμωρία του θύτη, μπορεί να γιατρέψει το τραύμα του θύματος; Σίγουρα δημιουργεί ένα αίσθημα δικαιοσύνης και άρα καταπραΰνει σ’ έναν βαθμό τον πόνο. Αλλά όχι, δεν μπορεί να γιατρέψει τα τραύματα. To KET βρίσκεται στην καρδιά της Αθήνας, την πολυπολιτισμική Κυψέλη, που σε πείσμα των καιρών παραμένει φιλόξενη και ανοιχτή προς πάσα κατεύθυνση, αποτελώντας πηγή έμπνευσης και αισιοδοξίας. Ο ρατσισμός είναι τοπικιστικό φαινόμενο στη χώρα μας ή μας αφορά όλους; Ο ρατσισμός είναι παντού, γύρω μας και μέσα μας. Σε άλλους ανεπτυγμένος, σε άλλους υποβόσκον. Όσο η δημιουργία των οικογενειών-κοινωνιών-χωρών θα στηρίζεται στον ανταγωνισμό και όχι στην συνεργασία, θα υπάρχει ταξικό, φυλετικό, θρησκευτικό μίσος και ρατσισμός. Μιλήστε μας λίγο για τη «Συντεχνία του Γέλιου», μία σύμπραξη καλλιτεχνικών δυνάμεων που μας έχει χαρίσει πολύ αξιόλογες παραστάσεις. Το 2012 συμμετείχα ως σκηνοθέτης σε μια εξαιρετική παράσταση για παιδιά, το «Μια γιορτή στου Νουριάν». Ήταν μια ξεχωριστής αξίας δουλειά, καλλιτεχνικά και πολιτικά, με μία καταπληκτική ομάδα ηθοποιών. Το κείμενο είχε γραφτεί για τα ρατσιστικά φαινόμενα στην Γερμανία του ‘70 και δυστυχώς συνεχίζει να είναι τόσο επίκαιρο στην Ελλάδα και την Ευρώπη του σήμερα. Μέσα από την πολυετή συνεργασία σας με το Θέατρο του Νέου Κόσμου, βρεθήκατε κοντά σε παιδιά που το έχουν ανάγκη. Φαντάζομαι πως αυτή η εμπειρία είναι καθοριστική τόσο σε δημιουργικό, όσο και σε ανθρώπινο επίπεδο. Προφανώς αναφέρεστε στην δράση Θέατρο Αλληλεγγύης για παιδιά, μία 16ετή δράση του Θεάτρου του Νέου Κόσμου. Είναι ίσως η πιο σημαντική εμπειρία μου στο θέατρο. Μου θυμίζει πως το θέατρο δεν γίνεται για το χειροκρότημα, τους κριτικούς και τα καλά λόγια του “σιναφιού". Το θέατρο είναι δώρο, είναι βάλσαμο, είναι ταξίδι. Σ' αυτούς τους χώρους που παίζεται η παράσταση, τα παιδιά έχουν τόσο ανάγκη να “δραπετεύσουν” έστω και για λίγο από την δύσκολη πραγματικότητά τους. Έχουν τόσο ανάγκη από το γέλιο, τη συγκίνηση, τη ζεστασιά. Κι όταν βλέπεις πως δίνεις σ' αυτά τα παιδιά λίγη ανάσα, σε κάνει να νιώθεις μεγάλη ευγνωμοσύνη. Γονείς, μαθητές, αλλά και θεσμικοί, εκπαιδευτικοί φορείς «ενώνουν» ολοένα και πιο συχνά τις δυνάμεις τους για να διατηρήσουν τα σχολεία «καθαρά» από τα προσφυγόπουλα. Τι θα λέγατε σε έναν γονιό που στερεί το δικαίωμα σε έναν άλλο γονιό να στείλει το παιδί του στο σχολείο και σε ένα παιδί την ευκαιρία της ένταξης και της μόρφωσης; Θα του έλεγα: μη φοβάσαι ένα παιδί που έχει την εμπειρία ενός βομβαρδισμού, που έχει πεινάσει, έχει ταξιδέψει μέσα σε ένα φουσκωτό ή μια σάπια βάρκα, που έχει ζήσει κακουχίες που εμείς δεν μπορούμε ούτε καν να φανταστούμε... Ας κρατήσουμε παρόλα αυτά μια θετική στάση γιατί βρισκόμαστε στην αρχή μιας νέας χρονιάς και όπως πάντα...ελπίζουμε στο καλύτερο! Υπάρχει κάτι άλλο που ετοιμάζετε μέσα στο 2020; Θέλω να ταξιδέψουμε την Μικρή, σε άλλες πόλεις και σε άλλες χώρες. Αυτό απασχολεί το μυαλό μου κι αυτό σχεδιάζω για την ώρα. Σας ευχαριστούμε ειλικρινά για αυτήν την τόσο ενδιαφέρουσα και ουσιαστική κουβέντα και σας ευχόμαστε καλή συνέχεια και καλή επιτυχία σε ό,τι κάνετε! Ευχαριστώ πολύ για την φιλοξενία στο Θεαθήναι. Η Μικρή μέσα στο Σκοτεινό Δάσος του Philippe Minyana από την ομάδα Black Forest κάθε Δευτέρα & Τρίτη, από 20 Ιανουαρίου μέχρι 14 Απριλίου 2020 | 21:00 12€, 8€ (φοιτητικό, άνω 65), 5€ (κάρτα ανεργίας, ΣΕΗ) κρατήσεις απαραίτητες στο 213 00 40 496 Τα σχέδιά μας πάντοτε ανατρέπονται Λέει ο βασιλιάς και συνεχίζει Νομίζουμε ότι ορίζουμε τα πράγματα και μας ποδοπατούν Η ομάδα Black Forest παρουσιάζει στο ΚΕΤ το έργο του Γάλλου βραβευμένου συγγραφέα Philippe Minyana Η Μικρή μέσα στο Σκοτεινό Δάσος, σε σκηνοθεσία του Παντελή Δεντάκη. Πρόκειται για μια ελεύθερη διασκευή του μύθου «Πρόκνη και Φιλομήλα» από τις «Μεταμορφώσεις» του Οβιδίου. Η παράσταση πραγματοποιείται με τη στήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος, από τις 20 Ιανουαρίου μέχρι τις 14 Απριλίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη. Η υπόθεση του έργου: Ο Νεαρός Βασιλιάς βιάζει τη μικρή αδερφή της γυναίκας του μέσα σε μια καλύβα στο Σκοτεινό Δάσος. Της κόβει τη γλώσσα και την αφήνει μόνη και αβοήθητη. Επιστρέφει στο παλάτι και, δήθεν συντετριμμένος, λέει στη γυναίκα του πως η Μικρή πνίγηκε εν μέσω θαλασσοταραχής. Δώδεκα μήνες μετά, και ενώ η βασίλισσα βρίσκεται ακόμη βουτηγμένη στο πένθος, μια γριά εμφανίζεται στο παλάτι και της αποκαλύπτει τις αποτρόπαιες πράξεις του βασιλιά. Ξεδιπλώνει ένα μαντίλι κεντημένο από την Μικρή, που τα κόκκινα νήματά του αφηγούνται το έγκλημα και δείχνουν το δρόμο για την καλύβα. Η Βασίλισσα τρέχει να βρει την αδερφή της και μαζί σχεδιάζουν την εκδίκηση που θα πάρουν. Συντελεστές: Κείμενο: Philippe Minyana Μετάφραση: Δήμητρα Κονδυλάκη (στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Θεατρικής Μετάφρασης του Γαλλικού Ινστιτούτου) Σκηνοθεσία: Παντελής Δεντάκης Βοηθός σκηνοθέτη: Γιώργος Κριθάρας Δημιουργία μικρών γλυπτών: Κλειώ Γκιζελή Video art: Αποστόλης Κουτσιανικούλης Σκηνική εγκατάσταση: Νίκος Δεντάκης Κοστούμια: Κική Γραμματικοπούλου Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος (σε συνεργασία με τον Γιώργο Μιζήθρα) Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης Τεχνικός σύμβουλος: Παναγιώτης Φορτούνης Φωτογραφίες: Δομνίκη Μητροπούλου Επικοινωνία: Γεωργία Ζούμπα Παραγωγή: Black Forest Παίζουν οι ηθοποιοί: Πολύδωρος Βογιατζής, Κατερίνα Λούβαρη-Φασόη. Διάρκεια: 60’ Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος. _________________________________________________________________ κέντρο ελέγχου τηλεοράσεων Κύπρου 91Α & Σικίνου 35Α, 11364 Κυψέλη, Αθήνα 213.00.40.496 & 69.45.34.84.45 ΠΡΟΣΒΑΣΗ: με λεωφορείο (στάση Καλλιφρονά): 054, 608, 622, Α8, Β8 με τρόλεϊ (στάση Καλλιφρονά): 3, 5, 11, 13, 14 | (στάση Πλατεία Κυψέλης): 2, 4 με ΗΣΑΠ: Άγιος Νικόλαος (15 λεπτά με τα πόδια) https://polychorosket.gr https://www.facebook.com/tvcontrolcenter/ https://twitter.com/TVControlCenter https://www.instagram.com/TVControlCenter/ https://www.flickr.com/photos/polychorosket/albums Λίγα λόγια για τον Παντελή Δεντάκη
Αριστούχος απόφοιτος της σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Έχει συνεργαστεί με το το Θέατρο του Νέου Κόσμου, Εθνικό Θέατρο, το Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου, το Μέγαρο Μουσικής, το Θέατρο Πόρτα, το Θέατρο Κυκλάδων, το Θέατρο Πορεία, το Théâtre du Soleil, το Θέατρο Τέχνης, το Θέατρο Ακροπόλ κ.α. Έχει δουλέψει με σημαντικούς σκηνοθέτες όπως τον Λευτέρη Βογιατζή, Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο, Ariane Mnouchkine, Θωμά Μοσχόπουλο, Κατερίνα Ευαγγελάτου, Δημήτρη Τάρλοου, Γιάννη Λεοντάρη, Μάγια Λυμπεροπούλου, John Todd, Πέτρο Σεβαστίκογλου, Σπύρο Ευαγγελάτο, Έφη Θεοδώρου, τον Βασίλη Νικολαΐδη κ.α. Έχει παίξει στα έργα “Ακυβέρνητες Πολιτείες” του Στρατή Τσίρκα,“Τρεις Αδελφές” του Άντον Τσέχωφ, “Ο βίος του Γαλιλαίου” του Μπέρτολντ Μπρεχτ, “Αίαντας” του Σοφοκλή, “ Mataroa, la mémoire trouée”,“Ιδομενέας” του Ρ. Σιμελφένιχ, “Το Θερμοκήπιο” του Χάρολντ Πίντερ,“Ψευδαισθήσεις” του Ιβάν Βιριπάγεφ, “Ο Τόκος” του Δημήτρη Δημητριάδη, “Εκκλησιάζουσες” και “Αχαρνείς” του Αριστοφάνη,“Βόυτσεκ” του Γ. Μπύχνερ, “Μάκβεθ” και “Ο Έμπορος της Βενετίας”του W. Shakespeare, “Εδουάρδος Β΄” του Κρίστοφερ Μάρλοου, “Μήδεια στο Μανχάτταν” της Dea Loher, “Βαβυλωνία” του Δ. Βυζάντιου, “Ο βασιλικός” του Α. Μάτεσι,“Ο Μανδραγόρας” του Νικολό Μακιαβέλλι,“Πέερ Γκυντ” του Ε. Ίψεν, “Ερωτόκριτος” του Β. Κορνάρου, “Βάκχες”του Ευριπίδη κ.α. Έχει σκηνοθετήσει τα έργα “Πενθεσίλεια” του Κλάιστ, “Κύκλωπας” του Ευριπίδη, “Δεν πληρώνομαι, δεν πληρώνω” του Ντάριο Φο, “Σοφία Λασκαρίδου-Μια αγάπη μεγάλη”, “Αγαπημένε μου Χέρμπερτ” του Χέρμπερτ Άχτερνμπους, “Ο Βυσσινόκηπος” του Άντον Τσέχωφ, “Ο Μουνής” της Λένας Κιτοπούλου, “Αλμανάκ” της Μαριάννας Κάλμπαρη,“Μια γιορτή στου Νουριάν” του Φόλκερ Λούντβιγκ, “Ο Μανδραγόρας”του Νικολό Μακιαβέλλι, “Ο κλέφτης των εφτά κάκτων” του Ευγένιου Τριβιζά, “Ξημερώνει” της Μαρίας Παπαλέξη, “Ο Συγγραφέας” του Τιμ Κράουτς, “Το αίνιγμα του Τρούλ” της Μαρίας Παπαγιάννη, “Αδάμ και Εύα- γράμματα από τη γη” σε κείμενα του Μαρκ Τουέιν, “Τι γλώσσα μιλάμε, Άλμπερτ;” του Β. Μαυρογεωργίου, “Πινόκιο” της Άνδρης Θεοδώτου, “ Στη Χώρα του Βασιλιά των Κλόουν” της Συμέλας Μεσβελιάνι, “Through the Dragons Country” του Νίκου Καμτσή, κ.α Στον κινηματογράφο έχει πάρει μέρος στις ταινίες «Οι νύφες» του Παντελή Βούλγαρη, «Flat» του Αλέξη Ανδρέου, «Ψυχραιμία» του Νίκου Περάκη, «myth» του Σπύρου Αλιδάκη. Στην τηλεόραση έχει συμμετάσχει στις σειρές «Καριωτάκης» του Τάσου Ψαρρά, «Γιούγκερμαν» του Γρηγόρη Καραντινάκη, «Λούφα και Παραλλαγή» του Νίκου Περάκη κ.α Ενίοτε βλέπει τον κόσμο από ψηλά. Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος