της Λίλας Παπαπάσχου Η Θάλεια Χαραρά είναι μία ταλαντούχα ηθοποιός και ταυτόχρονα μία όμορφη και γοητευτική γυναίκα, με πολύ ιδιαίτερο τρόπο σκέψης.. Είχα τη χαρά και την τύχη να τη γνωρίσω μέσα από τη δουλειά της και κάθε φορά που τη συναντάω εντυπωσιάζομαι από τον τρόπο που βλέπει τα πράγματα, με καθαρή σκέψη και ταυτόχρονα δημιουργικό πάθος. Αφορμή για την πρώτη μας συνάντηση στο Θεαθήναι η παράσταση "6", που παρουσιάζει φέτος η Θεατρική Ομάδα Repente σε συνεργασία με την Dominus Production και είναι εμπνευσμένη από το πιο διάσημο και ριζοσπαστικό έργο του Ιταλού συγγραφέα Luigi Pirandello, «6 πρόσωπα ζητούν συγγραφέα», σε σκηνοθεσία Αγνής Χιώτη. Η παράσταση παρουσιάζεται από τις 6 Μαρτίου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, κάθε Τετάρτη στις 21.15, στο Θησείον - Ένα θέατρο για τις Τέχνες και διαθέτει ένα πολυπληθές και εκλεκτό σύνολο αξιόλογων ηθοποιών. Ας δούμε όμως τι μοιράστηκε μαζί μας η Θάλεια Χαραρά για το έργο, τον συγγραφέα, τη συνεργασία της με την Αγνή Χιώτη και τους υπόλοιπους συντελεστές και πολλά ακόμα εξίσου ενδιαφέροντα και ουσιαστικά.... Έχουμε συναντηθεί πολλές φορές ραδιοφωνικά, αλλά χαίρομαι πολύ που μας δόθηκε η ευκαιρία να τα πούμε και στο «Θεαθήναι». Φέτος πρωταγωνιστείς στην παράσταση «6», που παρουσιάζει η Θεατρική Ομάδα Repente σε συνεργασία με την Dominus Production και είναι εμπνευσμένη από το πιο διάσημο και ριζοσπαστικό έργο του Ιταλού συγγραφέα Luigi Pirandello, «6 πρόσωπα ζητούν συγγραφέα», σε σκηνοθεσία Αγνής Χιώτη. Τι ακριβώς θα δουν στο Θέατρο Θησείον οι πολυάριθμοι θαυμαστές του αγαπημένου συγγραφέα; Όπως το είπες, θα δουν μια παράσταση εμπνευσμένη από τα έξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα, κρατώντας όλο το βασικό πυρήνα του έργου του Πιραντέλλο. Στη δική μας παράσταση το έργο ξεκινάει με τους δύο πρωταγωνιστές να παίζουν ένα παιχνίδι με τους αριθμούς «6» και «9» εισάγοντας τους θεατές στο κόσμο του Πιραντελλικού παιχνιδιού. Δε θα πω κάτι παραπάνω όμως, γιατί η Αγνή Χιώτη έχει σκεφτεί μια πραγματικά πολύ έξυπνη και ενδιαφέρουσα έναρξη που αξίζει να τη δείτε, οπότε θα σας αφήσω με την αγωνία. Η πρόβα ενός θιάσου διακόπτεται από την είσοδο τεσσάρων προσώπων, μιας οικογένειας αποτελούμενης από τον πατέρα τη μητέρα, τον γιο και την κόρη, που εισβάλλουν στο χώρο διακόπτουν την πρόβα και ζητούν έναν συγγραφέα να τους δώσει υπόσταση και να τους ολοκληρώσει. Καθ ’όλη τη διάρκεια της παράστασης υπάρχει από την αρχή ακόμα ένα πρόσωπο, ο συνδετικός κρίκος των δύο πλευρών. Εκεί ξεκινάει και το παιχνίδι μεταξύ τέχνης και πραγματικότητας, αλήθειας και ψευδαίσθησης μεταξύ των προσώπων του έργου, όπου η αναπαράσταση του δράματος είναι για αυτούς η ζωή τους και η δική τους αλήθεια και του θιάσου που όλη αυτή η αναπαράσταση αποτελεί γι’ αυτούς μια καλλιτεχνική φόρμα. Η Αγνή Χιώτη είναι μια νέα, ταλαντούχα σκηνοθέτις που τόλμησε να αναμετρηθεί με το διάσημο έργο του Πιραντέλλο, στο οποίο το είμαι μπερδεύεται με το παίζω. Το θέατρο με την πραγματική ζωή και πάει λέγοντας. Δυσκολευτήκατε κατά τη διάρκεια των προβών στην προσέγγιση των ρόλων, αλλά και στη μεταξύ σας συνεργασία; Η Αγνή ήξερε από την αρχή τι ήθελε να παρουσιάσει και είχε πολύ ξεκάθαρα τους χαρακτήρες στο μυαλό της. Αφιέρωσε πολύ χρόνο σε αυτοσχεδιασμούς και παιχνίδια και αυτό είχε ως αποτέλεσμα αφενός να δέσουμε ως ομάδα και αφετέρου να προσεγγίσουμε τους ρόλους μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα μιας αλήθειας δικιάς μας. Είναι ένα έργο πολύ δύσκολο και νομίζω ότι όλοι μας δυσκολευτήκαμε σε αυτήν τη διαδρομή. Οι ισορροπίες ανάμεσα στο ψέμα και στην αλήθεια είναι τόσο λεπτές σε αυτό το έργο που μπορείς εύκολα να πέσεις σε παγίδες. Και μόνο το γεγονός ότι τα πέντε πρόσωπα είναι θεατρικοί χαρακτήρες αυτό από μόνο του αποτελεί μια δύσκολη συνθήκη. Οι ρόλοι του θιάσου από την άλλη (ο σκηνοθέτης ο βοηθός σκηνοθέτη και οι δύο πρωταγωνιστές) που παρουσιάζονται ως πραγματικά πρόσωπα έχουν και αυτοί τη δική τους ιστορία και τη δική τους αλήθεια. Θεωρώ, ότι για όλους μας ήταν μια δύσκολη διαδρομή συνάμα όμως πολύ ευχάριστη. Συνεργαστήκαμε μπορώ να πω άψογα μεταξύ μας. Εννιά διαφορετικά άτομα δεν είναι εύκολο να συνυπάρξουν χωρίς προστριβές και γκρίνιες και η επιτυχία όλης αυτής της συνεργασίας οφείλεται στο πως μας χειρίστηκε από την αρχή όλους τους ηθοποιούς η Αγνή. Ο Πιραντέλλο σε όλα του σχεδόν τα έργα αφήνει να διαφανεί μια έντονη πολιτική διάσταση, μια λεπτή ειρωνεία και ένα χιούμορ υποδόριο και βαθιά σαρκαστικό, πάντα όμως με αγάπη και ειλικρινή κατανόηση για τον άνθρωπο και τα πάθη του. Θεωρείς πως είναι κι αυτός ένας λόγος που τα έργα του είναι τόσο αγαπητά στο ελληνικό κοινό; Ο Πιραντέλλο ξεκίνησε να γράφει τα έργα του σε μια περίοδο που η Ευρώπη περνούσε κρίση ταυτότητας. Νομίζω ότι αυτό κυρίως είναι που τον έχει κάνει τόσο αγαπητό στο κοινό μας. Όλοι μας έχουμε ξεκινήσει μια αναζήτηση ανάμεσα σε αυτό που είμαστε και αυτό που φαινόμαστε και ψάχνουμε την ισορροπία στο Εγώ μας. Αυτό είναι και ο βασικός κορμός νομίζω στα έργα του Πιραντέλλο. Η μάσκα που φοράμε ,της οποίας είμαστε δέσμιοι και η ροή της ζωής κάτω από αυτή τη μάσκα. Σε μια εποχή τόσο «σπιντάτη» και ταυτόχρονα τόσο υπεραπλουστευμένη, σε τεχνολογικό τουλάχιστον επίπεδο, πόσο εύκολο είναι για ένα νεότερο ηλικιακά κοινό να επικοινωνήσει με έργα σαν αυτό του Πιραντέλλο, που απαιτούν λίγο περισσότερο ψάξιμο και σίγουρα οξυμένη φαντασία. Στερούμαστε φαντασίας τελικά οι σύγχρονοι άνθρωποι ή μήπως διαθέτουμε πλεόνασμα; Δεν ξέρω αν στερούμαστε φαντασίας ή διαθέτουμε πλεόνασμα σίγουρα όμως στερούμαστε παιδείας. Και όταν εννοώ παιδείας σίγουρα δεν αναφέρομαι στα πτυχία και στους τίτλους. Για να επικοινωνήσει κάποιος με τέτοιου είδους έργα και όχι μόνο του Πιραντέλλο αλλά και πολλών άλλων αξιόλογων συγγραφέων, που αγγίζουν μια πιο φιλοσοφική και υπαρξιακή διάσταση πρέπει να έχει μια βαθιά γνώση γύρω από πολλά θέματα που αφορούν τον άνθρωπο, την ιστορία, τη γενικότερη υπόσταση του. Το πρόβλημα είναι, ότι ενώ η γνώση σήμερα κυκλοφορεί παντού ελεύθερα, οι νέοι αρνούνται να την αξιοποιήσουν ή την αξιοποιούν με λάθος τρόπο. Αφενός υπάρχει μεγάλη πληροφορία στο διαδίκτυο και δεν ξέρουν να την αξιολογήσουν, αφετέρου η εικόνα και τα social media μας οδηγούν σε έναν άλλο δρόμο δημιουργώντας την ψευδαίσθηση μιας ανώδυνης και εύκολης πραγματικότητας, χωρίς προβληματισμούς. Ο Πιραντέλλο είναι από τους αγαπημένους σου συγγραφείς; Ποιους άλλους ξεχωρίζεις και θα ήθελες κάποια στιγμή να σου δοθεί η ευκαιρία να παίξεις σε έργα τους; Δεν ήταν από τους αγαπημένους μου, έγινε όμως. Είμαι ένας άνθρωπος που προβληματίζομαι συνεχώς και αυτοαναιρούμαι συνεχώς, οπότε ο Πιραντέλλο μου έδωσε ένα κίνητρο και για μεγαλύτερος προβληματισμούς. Αν μου έκανε κάποιος αυτή την ερώτηση πριν τρία χρόνια είχα να απαντήσω πολύ συγκεκριμένους συγγραφείς, σήμερα θα σου πω ότι δεν ξεχωρίζω κάποιον γιατί όλοι στα έργα τους έχουν χαρακτήρες που πάντα θα βρω κάποιον που να με γοητεύει. Έχω αδυναμία όμως στο Τεννεσύ Ουίλλιαμς (γέλια). Αντίστοιχα υπάρχουν κάποιοι σκηνοθέτες με τους οποίους θα ήθελες πολύ να συνεργαστείς; Δεν θα ήθελα να αναφερθώ σε συγκεκριμένα ονόματα γιατί κριτήριο για μένα δεν είναι μόνο το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα ή η ανάγκη για να υπάρχεις κάπου. Θα ήθελα να συνεργαστώ με οποιονδήποτε σκηνοθέτη έχω τον ίδιο κώδικα επικοινωνίας, το ίδιο όραμα και κοινή αισθητική. Υπάρχουν σκηνοθέτες που κάνουν καταπληκτικές δουλειές και μπορεί να μην ταιριάζεις. Για μένα είναι πολύ σημαντικό σε αυτόν το χώρο να μιλάς την ίδια γλώσσα, όλα γίνονται πιο εύκολα και έχουν μεγαλύτερη ουσία. Η Θάλεια Χαραρά και ο Γιώργος Καρατζιώτης σε στιγμιότυπο της παράστασης Είσαι μια νέα και όμορφη γυναίκα, όμως στη συγκεκριμένη παράσταση δεν διστάζεις να «τσαλακωθείς» κατ’ απαίτηση της σκηνοθετικής γραμμής. Το επιζητάς γενικά αυτό; Σε μια εποχή όπου τα στερεότυπα και η εικόνα κατέχουν εξέχοντα ρόλο και είναι κριτήριο επιλογής για πολλά πράγματα θα σου πω πως ναι γενικά το επιζητώ. Υπάρχει όμως μια διαφορά. Δεν επιζητώ να τσαλακώσω την εξωτερική μου εικόνα, αυτό είναι κάτι που με τεχνητά μέσα μπορεί να γίνει εύκολα και να αποφέρει ένα πολύ ωραίο αποτέλεσμα. Επιζητώ να τσαλακώσω το μέσα μου, αυτό είναι που θα αλλάξει και την εξωτερική μου εμφάνιση. Θέλω να δοκιμάζω και να δοκιμάζομαι σε δύσκολα πράγματα. Για να τσαλακωθείς πρέπει να έρθεις αντιμέτωπος με τον πιο σκληρό αντίπαλο που είναι ο ίδιος σου ο εαυτός. Σε αυτήν την παράσταση προσπάθησα όχι μόνο να έρθω αντιμέτωπη με μένα αλλά και να καταθέσω δικά μου βαθιά κομμάτια και πίστεψε με παρότι όσοι με γνωρίζουν θεωρούν ότι είναι εύκολο αυτό το τσαλάκωμα, θα σου πω δεν είναι καθόλου. Προϋποθέτει ένα μεγάλο ψυχικό απόθεμα που δεν το έχεις πάντα και κάθε φορά πρέπει να βρίσκεις τρόπο από κάπου να το αντλήσεις. Μόνο και μόνο όλη αυτή η διαδικασία αποτελεί μια μαγεία, το αποτέλεσμα είναι κάτι άλλο. Το Θησείον – Ένα θέατρο για τις Τέχνες είναι ένας πολύ όμορφος θεατρικός χώρος που έχει κατά καιρούς φιλοξενήσει μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες παραστάσεις των τελευταίων χρόνων. Ήταν η αρχική σας επιλογή για να παρουσιάσετε την παράσταση; Δεν ήταν μόνο η αρχική μας επιλογή, ήταν προϋπόθεση για να γίνει η παράσταση. Ήταν ένας κοινός παρονομαστής για όλους μας. Για κάποιο λόγο πιστεύαμε όλοι ότι το «σπίτι» αυτού του έργου είναι αυτό το θέατρο. Το παλιό σε συνδυασμό με το άδειο ταίριαξε πολύ με την αισθητική του συγκεκριμένου έργου. Μια μεγάλη σκηνή με ένα, από επιλογή, μινιμαλιστικό σκηνικό όπου η αλήθεια και η ψευδαίσθηση ξεδιπλώνονται μπροστά στα μάτια του θεατή και σε τέτοια απόσταση που τον εντάσσουν σε αυτό το παιχνίδι μεταξύ πραγματικής ζωής και τέχνης. Έχει μπει η Άνοιξη για τα καλά και όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια και φέτος η «χειμερινή» θεατρική σεζόν αναμένεται να τραβήξει μέχρι…τον Ιούνιο. Πιστεύεις πως αυτή η χρονική επιμήκυνση οφείλεται και στην κρίση ή έχει να κάνει καθαρά με την πληθώρα των θεατρικών χώρων και των θεατρικών παραστάσεων αντίστοιχα; Είναι λίγο μπερδεμένη νομίζω η κατάσταση. Δεν νομίζω ότι έχει σχέση τόσο με την οικονομική κρίση όλο αυτό, υπό την έννοια ότι βιώνουμε την οικονομική κρίση μια δεκαετία πια και λίγο ως πολύ θεωρώ ότι όλοι έχουμε βρει ένα τρόπο να ισορροπούμε μέσα σε όλο αυτό, ο καθένας με τον τρόπο του. Αυτό που αισθάνομαι είναι ότι η οικονομική κρίση είχε και ως αποτέλεσμα να μας φέρει στο μηδέν, να αναζητήσουμε άλλα πράγματα, να βρει ο κόσμος διεξόδους που θα τους δώσουν μια ελπίδα ίσως; θα τους προβληματίσουν; Δεν ξέρω. Από την άλλη το θέατρο ήταν πάντα και ένας τρόπος διαμαρτυρίας αν θέλεις και έκφρασης του κόσμου. Θεωρώ λοιπόν ότι όλη αυτή η κρίση ξεκινώντας από οικονομική και στη συνέχεια ανθρωπιστική, οδήγησε πολύ κόσμο και κυρίως τους νέους να θέλουν να εκφραστούν μέσα από το θέατρο και γενικότερα από την τέχνη, σε τέτοιο βαθμό που να δικαιολογεί την πληθώρα παραστάσεων που βλέπουμε τα τελευταία χρόνια να αυξάνεται ολοένα και περισσότερο. Θα μοιραστείς μαζί μας τα μελλοντικά σου σχέδια; Η αλήθεια είναι ότι βρίσκομαι σε μια περίοδο αναπροσαρμογής αυτό τον καιρό σε διάφορους τομείς. Υπάρχουν πολλά πράγματα που συζητάμε και για την καινούρια σεζόν αλλά ακόμα είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο για να μπορώ να πω κάτι συγκεκριμένο. Σε ευχαριστούμε πολύ για την όμορφη κουβέντα μας και σου ευχόμαστε καλή επιτυχία και καλή συνέχεια! Εγώ σας ευχαριστώ για την φιλοξενία σας. Εύχομαι να είστε πάντα τόσο ζωντανοί, χαμογελαστοί και δημιουργικοί. Θα ευχηθώ καλό υπόλοιπο της σεζόν και ένα όμορφο και ξεκούραστο καλοκαίρι! Η λαμπερή ηθοποιός μεταμορφώνεται επί σκηνής στη.."μάνα".... «6»
Repente σε συνεργασία Dominus Production Σκηνοθεσία: Αγνή Χιώτη Θησείον ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ Τουρναβίτου 7, Θησείο 210 3255444 (χάρτης) ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ - 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2019 κάθε Τέταρτη: 21:15 ΔΙΑΡΚΕΙΑ 75 ' ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ Κανονικό: 12 € Μειωμένο (*): 8 € (*) Το μειωμένο εισιτήριο αφορά: φοιτητές, μαθητές, εκπαιδευτικούς, συνταξιούχους, ανέργους, αμέα ΕΙΔΙΚΗ ΤΙΜΗ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ 10 € (έως την προηγούμενη ημέρα κάθε παράστασης) ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ TICKET SERVICES - εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39 - τηλεφωνικά: 2107234567 - online: www.ticketservices.gr οι τηλεφωνικές και οι online αγορές περιλαμβάνουν χρέωση υπηρεσίας +0,80€ ανά εισιτήριο. PUBLIC - σε όλα τα καταστήματα PUBLIC - στο tickets.public.gr ΘΕΑΤΡΟ ΘΗΣΕΙΟΝ τις ημέρες των παραστάσεων - στο ταμείο: 18:00-21:00 Δευτέρα ως Παρασκευή - 10.00-17.00 στο 2103255444 Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος