του Χρήστου Σούτου Οι Ex-Ordinary "Συναντήσεις" του Θεαθήναι παρουσιάζουν τον Μιχάλη Χάλαρη, Διδάκτορα Χημείας και Υποψήφιο στις προσεχείς Βουλευτικές Εκλογές με το ΚΙ. ΝΑΛ στον Νότιο Τομέα της Β! Αθηνών, σε μία ξεχωριστή συνέντευξη μακριά, από τα πολιτικά κλισέ με έμφαση στο περιβάλλον, τον αθλητισμό και φυσικά τον πολιτισμό. Αξιωματικός του Πυροσβεστικού Σώματος και Διοικητής της Π.Υ Κορωπίου με την κίνηση σας να τοποθετήσετε φωτοβολταϊκό σύστημα στην υπηρεσία σας δείξατε τον δρόμο και στους συναδέλφους σας. Η συγκεκριμένη κίνηση είναι μόνο συμβολική ή και κάτι παραπάνω; Η συγκεκριμένη κίνηση, για την εγκατάσταση φωτοβολταικών στην Π.Υ. Κορωπίου, έχει συμβολική και ουσιαστική σημασία. Ο ήλιος είναι καθαρή πηγή ενέργειας κι έτσι αποφεύγουμε την κατανάλωση από ορυκτά καύσιμα με αποτέλεσμα το περιβαλλοντικό όφελος, κάτι που πρέπει να απασχολήσει σοβαρά την αυριανή πολιτική της χώρας, έτσι ώστε να απεξαρτηθεί σύντομα από τη χρήση ορυκτών καυσίμων με ταυτόχρονο περιορισμό της κλιματικής αλλαγής και τη διατήρηση της ανόδου της θερμοκρασίας στον 1,5°C. Ένα από τα αποτέλεσμα της κλιματικής κρίσης για τη χώρα μας θα είναι η δραματική αύξηση των δασικών πυρκαγιών. Αύξηση της πλανητικής θερμοκρασίας στους +2.5°C μεταφράζεται – μεταξύ άλλων – σε αύξηση του ετήσιου μέσου όρου των δασικών πυρκαγιών στη χώρα μας κατά 62%. Αντίστοιχα, αύξηση της θερμοκρασίας στους +3°C μεταφράζεται σε διπλασιασμό του μέσου όρου δασικών πυρκαγιών. Ανεξαρτήτως προσώπων και τεχνικού εξοπλισμού, γνωρίζουμε ότι οι καταστροφικές δασικές πυρκαγιές θα είναι συνεχώς αυξανόμενες και οι επιπτώσεις τους καταστροφικές και τραγικές. Η αντιμετώπιση απαιτεί αφενός πρόληψη, συντονισμό και κατάλληλη προετοιμασία, αφετέρου τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια για την έγκαιρη μείωση της κλιματικής κρίσης. Το γεγονός ότι από την προεκλογική περίοδο, τόσο στις Ευρωεκλογές όσο και τώρα στις Εθνικές, απουσιάζει η συζήτηση για το περιβάλλον, την κλιματική αλλαγή και πως αυτή επηρεάζει την καθημερινότητα μας, πόσο σας προβληματίζει, αφού εκτός όλων των άλλων είστε και Διδάκτωρ Χημείας; Η κλιματική κρίση τα τελευταία χρόνια, επιβάλλει σε όλα τα πολιτικά κόμματα να δουν με ωριμότητα την κλιματική αλλαγή και τα προβλήματα που δημιουργούνται με τη χρήση ορυκτών καυσίμων. Στόχος όλων μας να προβούμε σε ουσιαστικές κινήσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής έτσι ώστε να ελαττώσουμε τις καταστροφικές επιπτώσεις στον πλανήτη που είναι δημιούργημα ανθρωπογενών δραστηριοτήτων. Η ελληνική κλιματική πολιτική μέχρι σήμερα, όπως αυτή έχει εκφραστεί από όλες ανεξαιρέτως τις ελληνικές κυβερνήσεις, αποτυγχάνει να ευθυγραμμιστεί με τις υποδείξεις της επιστήμης με αποτέλεσμα να συνάδει με σενάρια υπερθέρμανσης του πλανήτη άνω των +3,5°C. Άνοδος της θερμοκρασίας σε αυτό το επίπεδο μεταφράζεται σε μη-αναστρέψιμες κοινωνικές, ανθρωπιστικές και οικονομικές επιπτώσεις, ενδεχομένως και σε ερημοποίηση σημαντικών τμημάτων της ελληνικής επικράτειας. Παρ’ όλα αυτά, και σε αντίθεση με τον διεθνή πολιτικό διάλογο, η κλιματική αλλαγή απουσιάζει από την προεκλογική ατζέντα των ελληνικών κομμάτων. Με δεδομένο τον ελάχιστο χρόνο που απομένει προτού εξαντληθούν τα περιθώρια για δράση, θα πρέπει καταρχάς από όλα τα κόμματα να δεσμευτούν δημόσια ότι, οποιαδήποτε πολιτική συζήτηση για το μέλλον της Ελλάδας θα πρέπει να θέτει σε άμεση προτεραιότητα την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και κατά δεύτερον ότι θα συνεργαστούν από κοινού γι΄αυτό δεδομένου ότι η χώρα μας αντιμετωπίζει σενάρια θεαματικής αύξησης των θερινών πυρκαγιών με δυσμενέστατα αποτελέσματα. Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, απαιτούνται άμεσα πολιτικά μέτρα τα επόμενα ένα με δύο χρόνια τα οποία θα θέσουν τη χώρα σε τροχιά απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα. Οι ενεργειακές και κλιματικές προτάσεις μας πρέπει να είναι προωθημένες και να ευθυγραμμίζονται με τις υποδείξεις της επιστήμης και συνάδουν με σενάρια υπερθέρμανσης του πλανήτη κατά 3°C και άνω. Νέος άνθρωπος με έντονη δραστηριότητα σε πολλούς τομείς της κοινωνικής ζωής αποφασίσατε να διεκδικήσετε, για δεύτερη φορά, πρώτη στην Αττική και στον Νότιο Τομέα της άλλοτε τεράστιας Β! Αθηνών, την ψήφο των πολιτών. Τι σας έκανε να μπείτε σε αυτή την περιπέτεια;
Καλώς ή κακώς δεν με αντιπροσωπεύει η πολιτική του χθες. Τα πιστεύω μου ακολουθούν την πολιτική της ειλικρίνειας. Ενεργά δραστήριος πολίτης αυτής της χώρας, νιώθω την ανάγκη να συμβάλλω στους προβληματισμούς των πολίτων, στην υλοποίηση των στόχων, πιστεύοντας ως άνθρωπος περισσότερο στην πολιτική των πράξεων. Motto μου: «Το μυστικό της επιτυχίας σε κάθε ανθρώπινη προσπάθεια είναι ο μόχθος που χαλυβδώνεται με τη θέληση της προσφοράς. » Η επιχειρούμενη πόλωση μεταξύ δεξιάς - fake αριστεράς και στη μέση μια χώρα σε παρατεταμένη οικονομική, πολιτική, ηθική κρίση είναι σίγουρο ότι δεν πρόκειται να οδηγήσει πουθενά. Οι μεταρρυθμίσεις θα παραμείνουν ευχολόγιο και το πελατειακό κράτος θα ανδρωθεί και πάλι. Ταυτόχρονα, ένα μεγάλο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας θα παραμείνει χωρίς πραγματική πολιτική έκφραση, αφού θα «υιοθετηθεί» πρόσκαιρα από έναν δεξιό ή αριστερό χώρο. Αυτό σημαίνει λιγότερη δημοκρατία. Εμείς, όμως, όσοι δεν εκφραζόμαστε ούτε από τις συντηρητικές πολιτικές που εφάρμοσε ο κ. Τσίπρας και φιλοδοξεί να συνεχίσει ο κ. Μητσοτάκη και η ΝΔ ούτε από την λαϊκίστικη δημαγωγία του ΣΥΡΙΖΑ και επιζητούμε ψύχραιμο και νηφάλιο πολιτικό λόγο, όσοι επιθυμούμε να γίνουμε δύναμη προοδευτικών μεταρρυθμίσεων και σταθερότητας μέσα στην τρικυμία στην οποία βρίσκεται η χώρα, όσοι πιστεύουμε ότι στο κέντρο υπάρχει περισσότερη δημοκρατία επιδιώκουμε να αποτελέσουμε τον κατά το δυνατόν ισχυρότερο τρίτο πόλο ανάμεσα στις μυλόπετρες του δικομματισμού ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ. Θεωρώ λοιπόν υποχρέωσή μου τη συνεισφορά στην πολιτική αυτή μάχη καθώς και στη προσπάθεια δραστηριοποίησης των συντοπιτών μου. Σεβασμός στο περιβάλλον ίσον πολιτισμός. Επαγγελματικά υπηρετείτε το πρώτο. Ποια όμως είναι η σχέση με τον δεύτερο και γενικότερα την τέχνη; Τώρα ανοίγετε το κουτί της Πανδώρας … Πολιτισμός ...Όπως γνωρίζετε ο πολιτισμός δεν είναι κάτι ενιαίο. Υπάρχουν δεκάδες έννοιες του πολιτισμού και άλλες τόσες της κουλτούρας. Πολιτισμός δεν είναι μόνο οι τέχνες, υπάρχουν άπειρες υποδιαιρέσεις του όπως ο τεχνικός και ο τεχνολογικός πολιτισμός που σήμερα αποκτούν ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Βαδίζοντας γοργά προς ένα παγκοσμιοποιημένο κόσμο όπου τα τεχνολογικά άλματα σε τομείς όπως η γενετική θα καθορίσουν ακόμα και τη θέση του ανθρώπου στο εγγύς αύριο, είναι σαφές πως οδηγούμαστε σε ένα κόσμο πλήρως ελεγχόμενων συμπεριφορών … Οι παγκόσμιες πανανθρώπινες αξίες του πολιτισμού είναι η μοναδική ελπίδα απέναντι στον τρομακτικό κόσμο του Οργουελ που γεννιέται. Φυσικά αναφέρομαι σε έναν πολιτισμό για όλους και όχι για τους λίγους. Ο εγκεφαλικός ελιτισμός απαξιώνει τον πολιτισμό και περιορίζει την αξία του. Ο πολιτισμός για να παίξει σημαντικό ρόλο πρέπει να γίνει καθημερινότητα, να οδηγήσει σε αλλαγή κουλτούρας και συμπεριφορών να διαμορφώσει σύγχρονες αστικές συνειδήσεις. Έτσι, θα παράγουν πολιτισμό οι ποιητές που δημιουργούν αλλά και οι αποδέκτες τους που ενεργούν. Σε αυτό το πλαίσιο είναι αυτονόητη η γνώση πως το περιβάλλον δεν είναι ανεξάντλητο και πως είναι ζήτημα επιβίωσης η προστασία του. Οι γαλουχημένοι με αυτές τις πανανθρώπινες αξίες του πολιτισμού άνθρωποι είναι ενεργοί πολίτες, είναι εθελοντές και δρουν καθημερινά σεβόμενοι το περιβάλλον. Εγώ από μικρός κατσαβιδάκιας ήμουνα, αλλά είχα και τα ακούσματα των αιγαιοπελαγίτικων τραγουδιών που θεωρώ 100% τέχνη. Πολλοί μου δίνουν το label του ανθρώπινου τεχνοκράτη. Ίσως γιατί διαβάζω πολύ, και εκτιμώ τον καλό κινηματογράφο. Εκτιμώ την καλλιτεχνική διάσταση σε ένα δοκίμιο (π.χ. τέτοιο θεωρώ ότι είναι το βιβλίο τσέπης του Π.Κ. Ιωακειμίδη ΕΛΛΑΔΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ: ΤΡΙΑ ΛΑΘΗ ΚΑΙ ΠΕΝΤΕ ΜΥΘΟΙ) όπως εκτιμώ και μια πολιτική ταινία σαν τον Τσώρτσιλ του Γκάρυ 'Ολντμαν (Όσκαρ Ερμηνείας) που ποιητικοποιείται γιατί επιτρέπει κάποιες ιστορικές αυθαιρεσίες. Η πραγματική μου όμως ενασχόληση με τον πολιτισμό περνάει μέσα από τον αθλητισμό. Γιατί ο αθλητισμός είναι πολιτισμός. Εξάλλου υπάγονται στο ίδιο Υπουργείο. Το άθλημα μου ήταν η ελληνορωμαϊκή πάλη. Στα 18 μου ήμουν Πρωταθλητής Ελλάδας και μέλος της Εθνικής μας Ομάδας. Σε ένα άθλημα που συνδέεται κατευθείαν με τον αρχαίο πολιτισμό μας και τους αντίστοιχους Ολυμπιακούς Αγώνες. Δε ξέρω αν τα έβλεπα αυτά τότε, τώρα όμως τα βλέπω. Αν ο χορός είναι τέχνη, γιατί να μην είναι και και η ελληνορωμαϊκή πάλη? Είναι άθλημα καθαρό, δεν επιτρέπεται η χρήση ποδιών, χρειάζεται μυαλό, αντοχή και δύναμη. Για να πετύχεις ως παλαιστής πρέπει να έχεις το μυαλό ενός σκακιστή, τη δύναμη ενός αρσιβαρίστα, την ταχύτητα ενός σπρίντερ 100μ, την αντοχή ενός μαραθωνοδρόμου και την ευλυγισία ενός σκιέρ...Τι πιο καλλιτεχνικό από αυτό? Ο αθλητισμός στην πατρίδα μας, ειδικότερα σε ότι έχει να κάνει με τα λεγόμενα λαοφιλή αθλήματα, περνάει κρίση και μαστίζεται από έντονα φαινόμενα βίας τόσο εντός αγωνιστικών χώρων όσο και εκτός. Έχοντας διατελέσει Γραμματέας της Ελληνικής Ομοσπονδίας Φιλάθλων Πάλης ( Ε.Ο.Φ.Π) ποιοι πιστεύετε ότι είναι οι ενδεδειγμένοι τρόποι αντιμετώπισης του φαινομένου; Η άσκηση βίας δεν αποτελεί νέο φαινόμενο. Ωστόσο, οι συνεχιζόμενες εκδηλώσεις της, καθώς και η χρήση νέων μέσων επικοινωνίας και δράσης, θέτουν νέες προκλήσεις για την πολιτική που οφείλει να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά το πρόβλημα, διότι έχει επιπτώσεις στην ασφάλεια και στην κοινωνική ειρήνη. Η πολιτική απάντηση στη βία αποτελεί στην εποχή μας απόλυτη προτεραιότητα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, γιατί οι κοινωνικές συνθήκες στη χώρα είναι εκρηκτικές. Παραμονεύουν ο διχασμός και το μίσος! Και δυστυχώς είναι πολλοί αυτοί που ανέλαβαν τον ρόλο του σπορέα του μίσους! Το μίσος αρδεύει τη βία! Τη γιγαντώνει και της προσδίδει «νομιμοποίηση». Το πρώτο στοιχείο μιας πολιτικής ενάντια στη βία αποτελεί η ομόθυμη καταδίκη της χωρίς περιστροφές. Θεσμοί και πολίτες έχουμε χρέος να ορθώσουμε τείχος στους κήρυκες του μίσους και της βίας. Αυτό σημαίνει θεσμικές παρεμβάσεις για την αποτροπή προσπαθειών υποκίνησης της βίας. Απαιτούνται από την μεγάλη μας οικογένεια, την Ε.Ε. να προωθεί μία σειρά από νομοθετικές πρωτοβουλίες ενάντια στη ριζοσπαστικοποίηση και στη βία που θα ενσωματωθούν άμεσα στην εθνική μας νομοθεσία και θα δημιουργήσουν ένα αποτελεσματικό νομοθετικό πλαίσιο αποτροπής της παρακίνησης σε εγκληματικές πράξεις και βία. Είναι σκόπιμο, επίσης, στο πλαίσιο της ελεύθερης έκφρασης μέσα από το Διαδίκτυο αλλά ταυτόχρονα της καταπολέμησης της διάδοσης παράνομων δραστηριοτήτων και υποκίνησης της βίας, να συμφωνηθεί ένας κώδικας συμπεριφοράς με το Facebook, το Τwitter, το YouTube και τo Instagram. Ο εν λόγω κώδικας θα διασφαλίζει ότι οι εταιρείες αυτές γρήγορα και αποτελεσματικά θα ελέγχουν και θα αφαιρούν αναρτήσεις που παραβιάζουν τη νομοθεσία και προωθούν την παράνομη ρητορική μίσους και βίας. Η διαδικασία της αυτορρύθμισης είναι χρήσιμη, γιατί αφενός μεν θα αποφευχθεί μια νομοθετική παρέμβαση που μπορεί να οδηγήσει σε περιορισμό της ελεύθερης έκφρασης, αφετέρου θα δοθεί η δυνατότητα διαφάνειας, αποτελεσματικότητας, λογοδοσίας και συνευθύνης της κοινωνίας των πολιτών. Στον επιχειρησιακό τομέα η αντιμετώπιση της βίας συνδέεται με τη διαρκή επαγρύπνηση που σημαίνει πλήρη επαγγελματισμό των υπηρεσιών ασφαλείας της χώρας για να είναι αποτελεσματικές. Η θεσμική λειτουργία με αξιοκρατία, διαρκή εκπαίδευση, τεχνολογική αναβάθμιση και συνεργασίες μέσα κι έξω από τη χώρα αποτελούν τις προϋποθέσεις για αξιόμαχες υπηρεσίες. Είμαστε στο κέντρο μιας περιοχής μεγάλης αστάθειας με νέες απειλές και ταυτόχρονα διερχόμαστε μια πρωτοφανή οικονομική και κοινωνική κρίση που έχει υπονομεύσει την κοινωνική συνοχή. Είναι κρίσιμο συνεπώς για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, των δικαιωμάτων της ισότητας και της ελευθερίας στη χώρα, να δημιουργηθεί περιβάλλον ασφάλειας και κοινωνικής ειρήνης για ΟΛΟΥΣ ανεξαιρέτως. Αυτό σημαίνει ΑΦΟΣΙΩΣΗ των υπηρεσιών στο έργο τους, στο πλαίσιο πάντα του κράτους δικαίου. Η χώρα διαθέτει εξαιρετικής ποιότητας ανθρώπινο δυναμικό στον ευαίσθητο χώρο της ασφάλειας. Χρέος της πολιτικής αποτελούν η ενίσχυση της ενθάρρυνσης, η στήριξη και η αναγνώριση. Στήριξη και συνεργασία χρειάζεται επίσης με τους λειτουργούς της Δικαιοσύνης, διότι είναι κρίσιμη κάθε φορά η αποδεικτική διαδικασία. Η αστυνομική - προανακριτική έρευνα οφείλει να είναι πλήρης αποδείξεων, ιδιαίτερα όταν κατηγορούνται πρόσωπα για σοβαρά αδικήματα. Ο αθλητισμός είναι ένα κομμάτι της κοινωνίας και όσο αυξάνεται η βία και η επιθετικότητα στην κοινωνία τόσο θα αυξάνεται και στον αθλητισμό. Συνεπώς θα πρέπει να στραφούμε εναντίον των αιτιών που την δημιουργούν με μέτρα κατασταλτικά αλλά και κυρίως προληπτικά, όπως: Περιορισμός των ανισοτήτων και αδικιών στη σύγχρονη κοινωνία, Περιορισμός των σύγχρονων αδιεξόδων όπως η φτώχεια και η ανεργία, Περιορισμός των σκληρών- πιεστικών συνθηκών ζωής, Αναβάθμιση του ρόλου της οικογένειας και της εκπαίδευσης στη διαπαιδαγώγηση των νέων. Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος