του Βασίλη Σκαρμούτσου Μικρόκοσμος (Downsizing) Σκηνοθεσία: Αλεξάντερ Πέιν Σενάριο: Αλεξάντερ Πέιν,Τζιμ Τέιλορ Πρωταγωνιστούν:Ματ Ντέιμον, Κριστόφ Βαλτς, Κρίστεν Γουίγκ, Χονγκ Τσάου Διάρκεια: 135’ Διανομή:UIP Σκεφτείτε τι θα συνέβαινε αν, σε ένα κοντινό μέλλον, οι άνθρωποι, χάρη σε έναν Νορβηγό επιστήμονα, είχαν τη δυνατότητα να συρρικνώνουν τον εαυτό τους. Έτσι, οι συρρικνωμένοι άνθρωποι θα ζούσαν σε μικρές πόλεις, θα τρέφονταν λιγότερο, θα έπιαναν λιγότερο χώρο, θα δημιουργούσαν λιγότερα σκουπίδια και γενικά η δική τους ζωή θα έκανε πολύ καλό στην ανθρωπότητα. Συνεκτιμώντας όλα αυτά τα πλεονεκτήματα του μικρόκοσμου, ο Πολ (Ματ Ντέιμον) αποφασίζει να συρρικνωθεί μαζί με τη σύζυγό του (Κρίστεν Γουίγκ) προκειμένου να μειώσουν τα τεράστια έξοδα διαβίωσης που συνεπάγεται μια ζωή σε κανονικό μέγεθος. Μόνο που μια μικρότερη σε μέγεθος κοινωνία, δεν παύει να είναι μια κανονική κοινωνία με κανονικούς (αν και μικρότερους –σε μέγεθος- ανθρώπους) και άρα δεν παύει να έχει κι αυτή τα προβλήματά της. Less is more… Σχολιάζει ο σκηνοθέτης «Η σμίκρυνση θα μπορούσε να γίνει διεθνής τάση οπότε θα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε πώς θα μπορούσε να επηρεάσει όλον τον κόσμο… Οι ήρωές μας είναι Αμερικανοί, Βιετναμέζοι, Σέρβοι, ενώ στην ταινία ακούγονται αγγλικά, βιετναμέζικα, σέρβικα, ισπανικά, νορβηγικά, ελληνικά, κορεάτικα, φιλιππινέζικα, αραβικά, γαλλικά ενώ υπάρχει ακόμα και η νοηματική γλώσσα. Δεν ήταν αυτοσκοπός μας να κάνουμε μια ταινία με πολλές γλώσσες, αλλά υπηρετούσε τη λογική πως ο κόσμος του Πολ διευρύνθηκε από τη στιγμή που αποφάσισε να σμικρυνθεί.» Η ιδέα πίσω από το σενάριο είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αλλά εξαντλείτε γρήγορα μετά το πρώτο μέρος της ταινίας. Στο πρώτο μέρος η αντίθεση μεταξύ του μικρόκοσμου και του κανονικού κόσμου είναι εμφανής και κρατά το ενδιαφέρον του θεατή σε εγρήγορση. Στο δεύτερο μέρος όμως το επίκεντρο είναι ο μικρόκοσμος, εκεί το ενδιαφέρον χάνεται αφού ουσιαστικά ξεχνιέται το γεγονός ότι η ταινία διαδραματίζεται σε ένα πολύ μικρό ομοίωμα του κόσμου και η ιστορία ακολουθεί μία ροή ξεκομμένη, αποτέλεσμα μία συμβατική συνέχεια που χάνει τη σπίθα της. Στην ταινία ξεχωρίζει η ερμηνεία της Χονγκ Τσάου, που κλέβει της παράσταση στο ρόλο της επαναστάτριας Βιετναμέζας, που τη συρρίκνωσε το καθεστώς, ίσως και η μόνη από την ταινία που θα φτάσει στα Όσκαρ. Ο Μικρόκοσμος δυστυχώς δεν είναι από τις καλές και εμπνευσμένες στιγμές του Αλεξάντερ Πέιν. Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος