της Λίλας Παπαπάσχου Η γνωστή κινησιολόγος, χορογράφος και περφόρμερ Φαίδρα Σούτου που μετράει ήδη πολλές και σημαντικές συνεργασίες στο θέατρο και με τις τρεις προαναφερόμενες ιδιότητές της, εμπνέεται από τη Μηχανή Άμλετ του Heiner Müller, βάζει τον σύγχρονο πολιτικό άνθρωπο στο μικροσκόπιο και χορογραφεί για δύο στη σωματική performance DAS KLEID HAMLET - Το Φόρεμα Άμλετ που θα παρουσιαστεί για 6 μόνο παραστάσεις στο Small Argo full of Art από 27 Οκτωβρίου, Σάββατο και Κυριακή στις 21:00. Το Θεαθήναι είχε τη χαρά λίγο πριν την πρεμιέρα της παράστασης αυτό το Σάββατο, να συνομιλήσει με τα δυο αυτά πλάσματα-performers που συν-κινούνται μέσα σε ένα οπτικοακουστικό τοπίο, ισορροπώντας στο τεντωμένο σχοινί της ανθρωπότητας, ενώ περιπλανιούνται αέναα σε έναν άχρονο χρόνο, σε έναν άτοπο τόπο. Η Φαίδρα Σούτου και ο Διονύσης Μακρής μας βάζουν στο ζοφερά γοητευτικό κόσμο της παράστασης με το δικό τους ξεχωριστό τρόπο...ας τους ακολουθήσουμε ως τα Ερείπια της Ευρώπης και του Κόσμου. Das Kleid Hamlet ή Το Φόρεμα Άμλετ όπως είναι η ελληνική απόδοση του τίτλου της παράστασης και έχουμε τη χαρά να καλωσορίσουμε στο Θεαθήναι την κινησιολόγο, χορογράφο και performer Φαίδρα Σούτου και τον ηθοποιό & χορευτή Διονύση Μακρή ανοίγοντας την κουβέντα μας κάπως ανορθόδοξα με μία από τις αγαπημένες τους – αποφθεγματικές - φράσεις του έργου. Φ.Σ. Hope: a feeling of expectation and desire for a particular thing to happen. A feeling of trust Δ.Μ. Οι σκέψεις μου ρουφάνε το αίμα των εικόνων. Η παράσταση είναι εμπνευσμένη από τη Μηχανή Άμλετ του Heiner Müller και παρουσιάζει δύο «ασώματα» σώματα σε έναν άχρονο- χρόνο και έναν άτοπο-τόπο να συν-κινούνται και εν τέλει να γίνονται ένα. Αυτή η πνευματική, υπερβατική ένωση ανθρώπων, ιδεών, πολιτισμών πόσο ουτοπική μοιάζει στις ακραία υλιστικές μέρες μας, που όλα πουλιούνται και όλοι εξαγοράζονται; Φ.Σ. Το κάθε ένα μέσα από τη δική του γλώσσα ψάχνει να βρει δίοδο στην επικοινωνία. Δοχεία της ιστορίας και της ανθρωπότητας σε ένα ταξίδι εξερεύνησης και επιλογής. Ο χρόνος, άχρονος και το τοπίο, άτοπο. Βρίσκονται παντού και πουθενά αλλά στο ίδιο σύμπαν όπως ακριβώς συμβαίνει στον κόσμο. Άνθρωποι περπατάνε, διαβάζουν, τρώνε, γελάνε ο ένας δίπλα στον άλλον, αλλά δεν συνυπάρχουν. Ο υλισμός έχει αποκτήσει μεγάλη δύναμη στις μέρες μας, μετατρέπει τους ανθρώπους σε περιφερόμενα δίποδα ασυνείδητα και τυφλά, δυστυχώς είναι σημείο των καιρών και μόνο η πίστη προς την υπέρβαση θα δώσει την ώθηση που χρειάζεται για μια πραγματική ένωση ανθρώπων, πνευμάτων, ιδεών που με τη σειρά της ανοίγει έναν δρόμο προς την ανάπτυξη για το καλύτερο της ανθρώπινης ύπαρξης. Δεν είναι ουτοπικό, είναι πραγματικό και η μόνη διέξοδος αν θέλουμε να ζήσουμε, δεν αναπνέουμε απλά για να υπάρχουμε. Η εξαγορά υπήρχε και θα υπάρχει πάντα φυσικό επακόλουθο μιας υλιστικής κοινωνίας. Δ.Μ. Ουτοπική μοιάζει λόγω του άχαρου και τοξικού πλαισίου στο οποίο ζούμε. Η πρωτεύουσα και φυσική ανάγκη του ανθρώπου είναι η ένωση και μόνο η ένωση. Είτε πάνω στη σκηνή είτε από κάτω αυτό αναζητάμε όλοι. Αλλοι το ψάχνουμε στα λάθος μέρη άλλοι στα σωστά. Συνεπώς κι αυτά τα δύο πρόσωπα στρέφουν ο ένας τον άλλον και στρέφονται. «Δυο πλάσματα-performers συν-κινούνται μέσα σε ένα οπτικοακουστικό τοπίο» με βάση αυτήν τη συνθήκη θα παρακολουθήσουμε στη σκηνή του A small Argo full of Art μία πολυμεσική παράσταση με έντονα στοιχεία σωματικότητας ή μία performance χορού; Φ.Σ. Θα παρακολουθήσετε μια πολυμεσική παράσταση με κεντρικό εργαλείο το σώμα υπό το «βλέμμα» μιας εικαστικής εγκατάστασης DAS KLEID HAMLET - ΤΟ ΦΟΡΕΜΑ ΑΜΛΕΤ μια πολυμεσική παράσταση με κεντρικό εργαλείο το σώμα Υπογράφετε τη σύλληψη, τη δραματουργική επεξεργασία και τη χορογραφία της παράστασης, ενώ ερμηνεύετε τον έναν από τους δύο ρόλους. Μη φοβάστε δεν θα σας ρωτήσω το κλασικό «πόσο δύσκολο ήταν πρακτικά αυτό», αλλά πόσο μεγάλη πρόκληση είναι για έναν δημιουργό να αποδώσει συμπυκνωμένα τα βαθύτερα– φιλοσοφικά και ποιητικά – νοήματα ενός έργου που βάζει στο μικροσκόπιο τον σύγχρονο «υλικό» άνθρωπο; Φ.Σ. Ένας δημιουργός πρέπει να συλλαμβάνει, να συγκρατεί και να μεταμορφώνει την εμπειρία σε μνήμη, την μνήμη σε έκφραση και την ύλη σε μορφή. Αυτός είναι ένας δρόμος εξερεύνησης των νοημάτων είτε είναι φιλοσοφικά είτε είναι ποιητικά, μόνο σε παράλληλη τροχιά με την πραγματικότητα, με την ατομική φύση του εκάστοτε δημιουργού. Ένας ποιητής ντύνει το κάθε τι με τη γλώσσα της φαντασίας, ένας φιλόσοφος με τη δαιδαλώδη σκέψη, ένας δημιουργός απορροφώντας τις δυο γλώσσες ανασυντάσσει μια δική του. Τι συμβολίζει για σας ο Άμλετ; Ποιες είναι οι βασικότερες μεταλλάξεις που έχει υποστεί ο κλασικός ήρωας του Σαίξπηρ στο έργο του Heiner Müller και πως αποτυπώνεται το τραγικό δίλημμά του στη δική σας παράσταση. Φ.Σ. Διαβάζοντας και μελετώντας το κείμενο του Heiner Müller με παρακίνησε το στοιχείο της οικουμενικότητας του. Έχει μια διακειμενικη μορφή και έναν πολυσημιακό χαρακτήρα, με αυτόν τον τρόπο ανοίγει το πεδίο της ανάγνωσης του κειμένου σε πολλαπλές οπτικές. Είδα τον Άμλετ λοιπόν, όχι ως μεμονωμένο χαρακτήρα ή πρόσωπο ενός έργου αλλά ως ένα σύστημα αξιών. Η ιστορία του τραγικού πρίγκηπα της Δανίας είναι η ιστορία του κόσμου. Το ερώτημα / δίλημμα της ανθρώπινης ύπαρξης, της αξίας της ή μη, με μοναδική ιδιότητα τη σκέψη που τη διαφοροποιεί από τα αλλά όντα, οδηγείται σε μια πορεία προς την ενσυναίσθηση παύει να είναι φιλοσοφικό ερώτημα και το υπαρξιακό δίνει τη θέση του στο υπαρκτικό.Ο Άμλετ ένα ενσυνείδητο ον, ένας δεινός στοχαστής ανάμεσα μας που παλεύει υπό το βάρος της αυτοσυνείδησης του. Δ.Μ. Ο Άμλετ είναι ο καθένας μας που δε σταματά να ψάχνει απαντήσεις. 'Άλλοτε βουλιάζοντας κι άλλοτε τρέχοντας ψηλά προς τη γνώση. Το πώς τον κοιτά και τον φτιάχνει κάποιος αυτόν το χαρακτήρα αποτελεί προέκταση της δικής του κάθε φορά ανάγκης για απαντήσεις και με το πόσο εύκολα βολεύεται μ'αυτές που βρίσκει. Άρα και η μετάλλαξη δεν μπορεί παρά να είναι προσωπική. Πόσο είμαι εγώ δηλαδή ειλικρινής με αυτό που προτείνω σαν Άμλετ ή πόσο δεν είμαι. Το δίλημμα στην παράσταση παραμένει ένα : Θα αλλάξω εγώ τον κόσμο ή κόσμος εμένα. Σε πολύ γενικές γραμμές. Να ζει κανείς ή να μη ζει...το διαχρονικότερο και οικουμενικότερο δίλημμα Εκτός από εσάς και τον κ. Μακρή που εκτίθεστε και στη σκηνή, έχετε μία αξιόλογη ομάδα συνεργατών που μας κάνει να ανυπομονούμε για το τελικό σκηνικό αποτέλεσμα. Μιλήστε μας λίγο για τη συνεργασία σας μαζί τους. Φ.Σ. Η δημιουργία μιας παράστασης είναι ομαδικό άθλημα συνεπώς το πιο σημαντικό για έναν δημιουργό, ιδιαίτερα στις δύσκολες εποχές που ζούμε, είναι να τον εμπιστεύονται και να τον τιμούν με τη δημιουργικότητα τους οι συνεργάτες του. Αισθάνομαι πολύ τυχερή και ευγνώμων που με εμπιστεύτηκε αυτή η ομάδα των δημιουργών. Εργαστήκαμε μέσα σε πλαίσια συνδημιουργικότητας ο καθένας στο τομέα του με κοινό στόχο τη δημιουργία του όλου. Πόσο αυστηρή ήταν η κα. Σούτου στις πρόβες; Την αλήθεια όμως όχι είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα και τέτοια… Δ.Μ. Όταν σου δίνεται χώρος να υπάρξεις και να δημιουργήσεις χωρίς να αναπαράγεις ή να εκτελείς τότε μου θυμίζει τους λόγους για τους οποίους ξεκίνησα να ασχολούμαι με το θέατρο. Αυτό δε συμβαίνει συχνά αλλά συνέβη εδώ. Κι αυτό είναι πολύτιμο,σπάνιο και ζωτικό. Μόνο έτσι συναντιέσαι με τον άλλον. Αλλιώς μιλάτε από απόσταση. Η σειρά σας τώρα…πόσο δεκτικός ήταν ο κ. Μακρής στις πρόβες; Θα χαρακτηρίζατε τη συνεργασία σας αρμονική; Φ.Σ. Βασική προϋπόθεση για να εκφραστείς και να εκφράσεις τη δημιουργική σου πρόθεση και εικόνα είναι να συνεργάζεσαι με καλλιτέχνες που έχουν σκέψη αιχμηρή και ουσιαστική πάνω στα γενόμενα. Γενναιόδωροι με διάθεση στο ανοιχτό πεδίο της έρευνας για μια κοινή γλώσσα. Όπως και έγινε. Ο Διονύσης είναι ένας τέτοιος καλλιτεχνης και είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που βρεθήκαμε. Η συνεργασία μας υπήρξε απόλυτα αρμονική και συνδημιουργική. Στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία που χειμάζεται, στην Ευρώπη που «φλέγεται» και στον υπόλοιπο κόσμο που σταδιακά βουλιάζει σε μια ολοένα και πιο απειλητική αξιακή κρίση ποιους συμβολίζουν αυτά τα δύο πρόσωπα που αναδύονται μέσα από την ιστορία του Δανού πρίγκιπα; Πόσους χωράει το Φόρεμα Άμλετ; Φ.Σ. Ζούμε σε έναν κόσμο αλλοτριωμένο. Το συναίσθημα και το λογικό εκφυλίστηκαν μέσα στους καπιταλιστικούς καιρούς. Στην τέχνη και στη δημιουργία του σύμπαντος μιας παράστασης είναι καθοριστικός ο χρόνος μέσα στον οποίο γεννάται. Εκφράζει την ανθρωπότητα στις ιδέες, στους πόθους, στις ανάγκες, στις ελπίδες μιας ειδικής ιστορικής στιγμής, μιας κοινωνικοπολιτικής κατάστασης. Το σύμπαν μιας παράστασης εμπίπτει στη σφαίρα του πραγματικού και άρα δεν διαφέρει από τη πραγματική ζωή, ωστόσο είναι από μόνο του μια κοινωνική πραγματικότητα. Στόχος μου ως δημιουργός πάντα είναι να παραστήσω τον κόσμο ως μεταβλητό, βοηθώντας έτσι στη μεταβολή του όπως και όσο μπορώ. Το Φόρεμα Άμλετ φτιαγμένο από τα θραύσματα του υλιστικού όπως λέτε κόσμου, κατευθύνει συνειδήσεις, καθοδηγεί συναισθήματα, επιβάλλει τις δικές του αξίες και αρχές,σε σπρώχνει προς την αλλοτρίωση αλλά εσύ πρέπει να αντισταθείς. Μια παράσταση πρέπει να είναι Φιλαλήθης, δεν πρέπει να παραβλέπει την παρακμή της κοινωνίας που ζει και δημιουργείται αλλά να την αντικατοπτρίζει. Δ.Μ. Συμβολίζουν δύο πόλους. Αυτόν που αποδέχεται κι εκείνον που αρνείται και ψάχνει. Η συνύπαρξή τους είναι και η στιγμή που μεγεθύνεται στην παράσταση και εν τέλει βλέπουμε τι μπορεί να επιφέρει αυτή. Πριν σας αποχαιρετήσουμε, ευχόμενοι καλή επιτυχία στην παράσταση Das Kleid Hamlet - Το Φόρεμα Άμλετ που κάνει πρεμιέρα στις 27 Οκτωβρίου 2018, στο A small Argo full of Art για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, θα θέλαμε να μας μιλήσετε για όσα κάνετε παράλληλα αυτήν την εποχή και φυσικά για τα μελλοντικά σας σχέδια. Φ.Σ. Αυτή την εποχή βρίσκομαι επίσης ως performer στο Faust στην οπτικοακουστική performance Follicle/Θυλαξ σε σκηνοθεσία Σεβαστιανας Αναγνωστόπουλου κάθε Δευτέρα και Τριτη στις 20:30. Στα μελλοντικά μου σχέδια, σκοπός μου είναι να κάνω το Φόρεμα Άμλετ να ταξιδέψει.. Δ.Μ. Από αρχές Νοέμβρη θα είμαι στο Θέατρο Πόρτα στην παιδική παράσταση Το Σκλαβί της Ξένιας Καλογεροπούλου. Σας ευχαριστούμε πολύ και δίνουμε ραντεβού στο Θέατρο Αργώ και το A small Argo full of Art! Φ.Σ. & Δ.Μ. Ευχαριστούμε το Θεαθήναι για την όμορφη συζήτηση. Σας περιμένουμε με χαρά στη παράσταση μας. Δύο πλάσματα σαν ένα, γυμνά από...προκαταλήψεις... Das Kleid Hamlet (Το Φόρεμα Άμλετ) ΣΑΒΒΑΤΟ - ΚΥΡΙΑΚΗ στις 21:00 για 6 παραστάσεις Από 27 Οκτωβρίου έως 11 Νοεμβρίου 2018 A Small Argo full of Art, Ελευσινίων 15, Μεταξουργείο Δυο πλάσματα-performers συν-κινούνται μέσα σε ένα οπτικοακουστικό τοπίο. Ισορροπούν στο τεντωμένο σχοινί της ανθρωπότητας, ενώ περιπλανιούνται αέναα σε έναν άχρονο χρόνο, σε έναν άτοπο τόπο. Οφηλία: Το Δράμα της δεν έχει ακόμα συντελεστεί. Άμλετ: Το φόρεμα του, τους υποδεικνύει τον τρόπο να υπάρχουν μέσα στο σύγχρονο κόσμο. Ένα νεκροζώντανο σώμα σε αναμονή. Το κρανίο του νεκρού Άμλετ τραντάζεται, βλέπει, ακούει, εξεγείρεται "με τη πλάτη στραμμένη στα ερείπια της Ευρώπης" . ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ Σύλληψη/Δραματουργική επεξεργασία/Χορογραφία: Φαίδρα Σούτου Δημιουργικός συνεργάτης: Ευθύμης Χρήστου Σύλληψη/Σκηνοθεσία Video: Θανάσης Τότσικας Μουσική: Γιάννης Λούκος Σχεδιασμός φωτισμών/Σκηνική εγκατάσταση: Βασίλης Αποστολάτος Σχεδιασμός-κατασκευή μάσκας: Μάρθα Φωκά Καλλιτεχνικός σύμβουλος: Έλενα Καρακούλη Σχεδιασμός αφίσας: Κωνσταντίνα Λεούση Φωτογραφίες: Γιάννης Πρίφτης Βοηθός παραγωγής: Κατερίνα Κουτσοχερίτη Ερμηνεία: Διονύσης Μακρής, Φαίδρα Σούτου Voice-over: Νίκος Ψαρράς Curator: Χρύσα Καψούλη INFO Χώρος: A Small Argo full of Art, Θέατρο Αργώ, Ελευσινίων 15, Μεταξουργείο Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Σάββατο και Κυριακή στις 21:00 Ημερομηνίες: 27, 28 Οκτωβρίου και 3, 4, 10, 11 Νοεμβρίου 2018 Διάρκεια παράστασης: 40 λεπτά Τιμές εισιτηρίων: €10 (γενική είσοδος) Προπώληση εισιτηρίων στο viva.gr και στο ταμείο του θεάτρου Πληροφορίες: 210 5201684 (ταμείο θεάτρου), www.asmallargofullof.art Λίγα λόγια για τη Φαίδρα Σούτου Η Φαίδρα Σούτου γεννήθηκε στην Αθήνα. Φοίτησε στη Κρατική Σχολή Ορχηστρικής Τέχνης. Αποφοίτησε από την Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού της Δέσποινας Γρηγοριάδου. Σπούδασε στην Κρατική Ακαδημία της Βάρνας στη Βουλγαρία (δίπλωμα Vaganova). Φοίτησε στην Ανώτερη Δραματική Σχολη Εμπρός. Τελειόφοιτη του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ως performer έχει συνεργαστεί με: Χοροθεάτρο Ροές / Σοφία Σπυράτου, Μάρω Γρηγορίου, Πέρσα Σταματοπούλου, ‘Ερση Πηττα, Γρηγόρη Βαλτινό, Διονύση Σαββόπουλο, Δημήτρη Δεγαϊτη, Δήμητρα Χατούπη, Σταύρο Αποστολάτο, Σεβαστιάνα Αναγνωστόπουλου, Πανό Κυπαρίσση, Lee Bruer, Eammon Farrel, Razvan Masilu, Middlesex University, Dalia Yassine, Claire Blake, Mapped Productions / Central Saint Martins, κ.ά δίνοντας παραστάσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό (Φεστιβάλ Αθηνών / Ηρώδειο, Ναός Ηφαίστου, Φεστιβάλ Αισχύλεια / Ελαιουργεία Ελευσίνας, Αρχαίο Θέατρο Δελφών, Ρωμαϊκή Αγορά, Swan Lake theater / London, Platform theater / London, Expo Japan, National Theater of Bucharest / Spain / κ.ά ). Το 2005 τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο νέας χορογράφου από την Ευρωπαϊκή Γενιά Νέων Καλλιτεχνών. Έχει εργασθεί ως βοηθός σκηνοθέτη και χορογράφου. Το 2007 ίδρυσε την ομάδα TROUT physical theater με βασικό συνεργάτη τον μουσικοσυνθέτη William Αντωνίου παρουσιάζοντας παραστάσεις ΙΜΕ, Θέατρο Χυτήριο, Booze Cooperativa, Δήμο Αθηναίων / Ανοιχτό Θέατρο Κολωνού, κ.ά. Λίγα λόγια για τον Ντένη Μακρή
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Απόφοιτος της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου και μέλος της θεατρικής ομάδας "Η Ορχήστρα Των Μικρών Πραγμάτων". Έχει συνεργαστεί στο θέατρο με τους σκηνοθέτες: Jan Fabre, Ν. Καραθάνο, Λ. Κονιόρδου, Μ. Μαρμαρινό, Ε. Σκότη, Δ. Καταλειφό, Θ. Μοσχόπουλο, Β.Αρδίττη Ο.Παπασπηλιόπουλο, Α. Παπαδαμάκη κ.α. Τηλεοπτικές συμμετοχές: "Ταμαμ" ΑΝΤ1. Υποψήφιος για το βραβείο Δημήτρης Χορν 2014. Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος