Περιοδεία «Αντιγόνη» του Σοφοκλή από την Ομάδα Σημείο Μηδέν Νέος σταθμός: Άρτα 3 Σεπτεμβρίου30/8/2020 Σοφοκλή ΑΝΤΙΓΟΝΗ Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης Σκηνοθεσία: Σάββας Στρούμπος Παίζουν οι ηθοποιοί: Έβελυν Ασουάντ, Κωνσταντίνος Γώγουλος, Έλλη Ιγγλίζ, Γιάννης Γιαραμαζίδης, Ρόζυ Μονάκη, Στέλιος Θεοδώρου – Γκλίναβος, Άννα Μαρκά - Μπονισέλ Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2020, ώρα έναρξης: 21.00 Ώρα προσέλευσης 20:30 Άρτα (Προαύλιος Χώρος του Ι.Ν. Παναγίας Παρηγορήτισσας) Υπό την αιγίδα του Δήμου Αρταίων Στην παράσταση θα τηρηθεί αυστηρά το τρέχον υγειονομικό πρωτόκολλο Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την είσοδο, την έξοδο αλλά και κατά τη διάρκεια της παράστασης – Παρακαλούνται οι θεατές να τηρήσουν την ώρα προσέλευσης προς αποφυγή συνωστισμού Η Ομάδα Σημείο Μηδέν και ο σκηνοθέτης Σάββας Στρούμπος ανακοινώνουν ένα νέο σταθμό της καλοκαιρινής περιοδείας της παράστασης «Αντιγόνη» του Σοφοκλή. Η παράσταση θα παρουσιαστεί την Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2020, στις 21.00 στην Άρτα και συγκεκριμένα στον προαύλιο χώρου του Ι.Ν Παναγίας Παρηγορήτισσας. Η παράσταση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον Μουσικό-Φιλολογικό Σύλλογο «Ο Σκουφάς» και τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Αρταίων. Λίγα λόγια για την παράσταση «Αντιγόνη» του Σοφοκλή από την Ομάδα Σημείο Μηδέν Η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή παρουσιάζεται μετά από τρεις επιτυχημένους κύκλους (Μάιος-Ιούνιος 2019, χειμερινή σεζόν 2019-2020 και καλοκαιρινή περιοδεία 2019) και έχοντας αποσπάσει τα θερμά σχόλια κοινού και κριτικών. Αξίζει να σημειωθεί πως η παράσταση είναι το αποτέλεσμα πολύμηνου εργαστηρίου πάνω στην αρχαία Τραγωδία, που ξεκίνησε τον Οκτώβρη του 2018 και ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2019, με την πρώτη παρουσίασή της στο «Θέατρο Άττις-Νέος Χώρος» στην Αθήνα. Για τις ανάγκες της ερευνητικής διαδικασίας και της παράστασης δημιουργήθηκε νέα μετάφραση του έργου από τον Δημήτρη Δημητριάδη. Συντελεστές της παράστασης: Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης Σκηνοθεσία, διαμόρφωση χώρου, επιμέλεια κοστουμιών: Σάββας Στρούμπος Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης Φωτισμοί: Κώστας Μπεθάνης Δραματολόγος: Μαρία Σικιτάνο Photo credits: Johanna Weber Δημιουργία αφίσας: Soul Design Διανομή: Αντιγόνη: Έβελυν Ασουάντ Κρέων: Κωνσταντίνος Γώγουλος Τειρεσίας - κορυφαία Χορού: Έλλη Ιγγλίζ Ισμήνη - Αγγελιαφόρος: Άννα Μαρκά – Μπονισέλ Αίμων: Γιάννης Γιαραμαζίδης Ευρυδίκη - κορυφαία Χορού: Ρόζυ Μονάκη Φύλακας - Εξάγγελος: Στέλιος Θεοδώρου – Γκλίναβος Χορός: η Ομάδα Σκηνοθετικό Σημείωμα Το σκεπτικό της παράστασης: Βλέπουμε την «Αντιγόνη» ως Τραγωδία για τη Διεκδίκηση της Ζωής. Η ακατάβλητη επιθυμία της Αντιγόνης να θάψει τον νεκρό αδερφό της παρά τις διαταγές του Κρέοντα, δεν τη συνδέει μονάχα με τον κόσμο των νεκρών της και της οικογένειάς της. Ξεκινώντας από τη διεκδίκηση της ταφής απέναντι στην κρατική εξουσία, οδηγείται στη διεκδίκηση νέων όρων για την επανεκκίνηση της Ζωής στην πόλη μετά τον πόλεμο. Η Αντιγόνη επιχειρεί να ενώσει Μνήμη και Πόλη, Ύπαρξη και Ιστορία, Εξέγερση και Κοινωνία. Ο Κρέων φέρει το τρίπτυχο δύναμης της ανδρικής - κρατικής εξουσίας ως απόλυτη αρχή: πατριαρχία – στρατοκρατία – φαλλοκρατία. Όποιος δεν είναι μαζί του είναι εναντίον του. Κατά τη γνώμη του όλοι και όλα τον απειλούν, όλοι χρηματίζονται για να υποσκάψουν την εξουσία του. Η Αντιγόνη αντιτίθεται, αντιστέκεται. Η στάση της δεν αφορά μονάχα την οικογενειακή διάσταση του ζητήματος. Στον οίκο των Λαβδακιδών κάθε πράξη είναι άμεσα πολιτική, γιατί επηρεάζει άμεσα την πόλη. Ο κατ’ επιλογή θάνατος της Αντιγόνης αποτελεί κραυγή Ζωής! Επιλέγει τον θάνατο γιατί θέλει να ζήσει ασυμβίβαστα. Η παράστασή μας παίζεται αμέσως μετά από έναν πόλεμο. Δεν βλέπουμε τον Μύθο στο βάθος του παρελθόντος, αλλά στο Μέλλον. Μπορεί η ζωή να επανεκκινήσει μετά τον πόλεμο; Μπορεί ο άνθρωπος να διεκδικήσει εκ νέου τους όρους της ζωής του; Ο πόλεμος αφορά την οικουμένη και δεν έχει χωρικό όριο. Το ίδιο και η τραγωδία. Μέσα από την οπτική του πολέμου συναντάμε την οντολογική και βιοπολιτική προσέγγιση του έργου ως αστερισμό τραγωδιών μέσα στην τραγωδία:
Ο Χορός διαρκώς αναζητά το μέτρο. Θέτει ερωτήματα, αμφισβητεί και αυτό-αμφισβητείται, κρίνει και κρίνεται, αναιρεί και αυτό - αναιρείται. Προσπαθεί με μεγάλη αγωνία να ορίσει το δίκαιο και το άδικο, το σωστό και το λάθος, τον θύτη και το θύμα, χωρίς να υπάρχει καμία εξωκοσμική αρχή να δώσει σαφείς και οριστικές απαντήσεις. Πρόκειται για την Τραγωδία της Δημοκρατίας. Δεν μπορεί κανείς να είναι ήσυχος, αναθέτοντας την ευθύνη πολιτών και πόλης σε κάποιον θεό ή σωτήρα: «Ή θα είμαστε ήσυχοι ή θα είμαστε ελεύθεροι», έγραφε ο Θουκυδίδης. Η Αρχαία Ελληνική Τραγωδία: Η αρχαία Τραγωδία είναι τελετουργικό θέατρο προς τιμήν του θεού Διόνυσου, θεού της γονιμότητας και της βίας, της μεταμόρφωσης και των ενστίκτων. Βγαίνει μέσα από το συλλογικό ασυνείδητο της κοινωνίας. Μελετάει τη Ζωή στα ακραία όρια της Φύσης, της Ύπαρξης και της Ιστορίας. Είναι ένα βιοπολιτικό θέατρο, που ασκεί δριμύτατη κριτική στο δημοκρατικό πολίτευμα που το γέννησε, με σκοπό το ίδιο αυτό πολίτευμα να βαθαίνει διαρκώς τα χειραφετητικά του χαρακτηριστικά. Η Τραγωδία, παιδί και μήτρα της Φιλοσοφίας και της Δημοκρατίας, είναι θέατρο καθολικής αμφισβήτησης. Μας προσκαλεί σε μια ριζική επαναξιολόγηση όλων των αξιών της ζωής, με το βλέμμα στραμμένο στον ενεργό και χειραφετημένο πολίτη σε διαρκή εγρήγορση. Σάββας Στρούμπος
0 Comments
Leave a Reply. |
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
March 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
csmediagr0@gmail.com
theathinaiart@gmail.com
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος