της Γεωργίας Τσούρου Οι καλοκαιρινές λίστες ανάγνωσης είναι θεσμός! Το Θεαθήναι σας παρουσιάζει τη δική του για φέτος, γεμάτη παλιές και φρέσκιες εκδόσεις: «ΠΩΣ ΥΦΑΙΝΕΤΑΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ», Σοφία Δημοπούλου, εκδόσεις Ψυχογιός, 402 σελ. Η Νάνα, μια αρχιτεκτόνισσα που πάσχει από κρίσεις πανικού, βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή της ζωής της, όπου καλείται να πάρει κάποιες σημαντικές αποφάσεις, όπως το να κρατήσει το παιδί που κυοφορεί. Σε μια αναπαλαίωση του αρχοντικού της οικογένειας του Ιωάννη Αντωνόπουλου στην Καλλιθέα, ανακαλύπτει ένα παλιό χειρόγραφο μέσα από το οποίο μαθαίνει πολλά για την ιστορία της οικογένειας, που εντέλει συνδέεται με την ιστορία και της δικής της. Μέσα από το χειρόγραφο μαθαίνει επίσης και για την ιστορία της Ανθής Γεραμάκη, που λόγω των προκαταλήψεων της κοινωνίας του τέλους του 19ου αιώνα, αναγκάζεται να στερηθεί το βασικό δικαίωμά της ως γυναίκας, τη μητρότητα, και να αλλάξει ακόμα και την ταυτότητά της. Η τέχνη της –είναι πολύ καλή υφάντρα– και το πείσμα της για ζωή θα τη βοηθήσουν να ξαναβρεί τα κομμάτια του εαυτού της. Η Νάνα θα εμπλακεί συναισθηματικά με την ιστορία της Ανθής και αυτή η εμπλοκή θα τη μεταμορφώσει. Γύρω από τους κεντρικούς ήρωες, τα ιστορικά πρόσωπα –η Ελληνίδα ζωγράφος Σοφία Λασκαρίδου, ο «καταραμένος» ποιητής Περικλής Γιαννόπουλος, ο Εμμανουήλ Ροΐδης, ο Θεόδωρος Δηλιγιάννης, ο Χαρίλαος Τρικούπης– και τα ιστορικά γεγονότα συμπορεύονται με τα φανταστικά και τα καθορίζουν. «Η ΣΚΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ», Κωνσταντίνος Κελλής, εκδόσεις Κεδρος, 549 σελ. «Όλα τα παλιά σπίτια κουβαλούν αναμνήσεις. Τελευταίες ανάσες. Παίζουν κρυφτό ανάμεσα στους ζωντανούς». Μετά τον πρόωρο θάνατο της αγαπημένης του Ναταλίας, ο Τάσος Βαρθαλίτης προσπαθεί μαζί με τα δυο του παιδιά να μαζέψει τα κομμάτια της διαλυμένης οικογένειάς του και να ξαναφτιάξει τη ζωή τους. Θέλοντας να πραγματοποιήσει την επιθυμία της νεκρής πια συζύγου του, αποφασίζει να αγοράσει το παλιό αρχοντικό Καρατζά δίπλα στη λίμνη Βόλβη, το μέρος όπου μια νύχτα δεκαέξι χρόνια πριν της είχε κάνει πρόταση γάμου. Μια σκιά όμως παραμονεύει στο αρχοντικό, μια οργισμένη ύπαρξη που ο θάνατος και τα χρόνια δεν κατάφεραν να σιγάσουν το μοιρολόι της. Μια σκιά που αποκαλεί το σπίτι τους σπίτι της. Καθώς τα σημάδια ανείπωτων πράξεων του παρελθόντος αρχίζουν να εμφανίζονται γύρω τους, η ανάγκη του Τάσου και των παιδιών του να ξαναβρούν όσα έχασαν δεν τους αφήνει να δουν την πραγματικότητα. Και αυτό βάζει το παρόν αλλά και το μέλλον τους σε θανάσιμο κίνδυνο. «ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΧΕΣ ΦΥΓΕΙ», Ντάνιελ Κέλμαν, μετάφραση Κώστας Κοσμάς, εκδόσεις Καστανιώτη, 102 σελ. Ένας στενός δρόμος με απότομες στροφές, δέντρα χαμένα στην ομίχλη, βράχια, χειμώνας. Ένα νεαρό ζευγάρι με παιδί αποφασίζει να περάσει μερικές ήσυχες μέρες σ’ ένα απομονωμένο εξοχικό στο βουνό. Όμως δεν καταφέρνουν ν’ αφήσουν πίσω τις έγνοιες της καθημερινότητας: η μικρή τούς λέει διαρκώς κάτι ακατανόητες ιστορίες από τον παιδικό σταθμό, η γυναίκα στέλνει συνεχώς μηνύματα στο κινητό και ο άντρας, ένας συγγραφέας που πρέπει να παραδώσει το σενάριο για το δεύτερο μέρος μιας επιτυχημένης κωμωδίας, καταγράφει σ’ ένα μπλοκ ιδέες και σκηνές. Έτσι τουλάχιστον ισχυρίζεται. Γιατί οι περισσότερες σημειώσεις του αφορούν οικογενειακές στιγμές, συζυγικές εντάσεις και κάποια παράξενα πράγματα που συμβαίνουν γύρω του. Κάτι δεν πάει καθόλου καλά με αυτό το κατά τα άλλα μοντέρνο σπίτι. Ο κόσμος που δημιουργεί ο Ντάνιελ Κέλμαν στην νουβέλα αυτή, η οποία αγγίζει την ατμόσφαιρα μιας ιστορίας φαντασμάτων, είναι ένας κόσμος απόκρημνος, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Το ανοίκειο και το παράδοξο συνθέτουν την άλλη όψη της πραγματικότητας, καραδοκούν στις παρυφές της και ασκούν μια απόκοσμη έλξη, όπως ακριβώς το χάος που περιμένει μετά τον γκρεμό. Κανένα δράμα δεν είναι μικρό στο ανθρώπινο μυαλό. «ΚΕΝΟ ΜΝΗΜΗΣ», Camilla Grebe, μετάφραση Βαγγέλης Γιαννίσης, εκδόσεις Διόπτρα, 499 σελ. Ένας βίαιος φόνος ταράζει την ήσυχη πόλη Όρμπεργ και θα συνδέσει, με τρόπο αναπάντεχο, τη μοίρα τεσσάρων ανθρώπων: της Χάνε, του Πέτερ, της Μάλιν και του Τζέικ. Όλοι έχουν ζήσει κάτι. Όλοι έχουν δει κάτι. Όλοι έχουν τα μυστικά τους. Ένα πτώμα εκεί που κάποτε είχε βρεθεί ο σκελετός ενός πεντάχρονου κοριτσιού θα αποκαλύψει τα αδιόρατα νήματα που τους συνδέουν και θα δοκιμάσει τις αντοχές τους. Το κυνήγι του δολοφόνου όχι μόνο θα αλλάξει τις ζωές τους, αλλά θα τις θέσει και σε θανάσιμο κίνδυνο. «Η ΓΚΑΡΣΟΝΙΕΡΑ» , Helene Gremillion, μετάφραση Μήνα Πατεράκη – Γαρέφη, εκδόσεις Gemma, 341 σελ. Το μυθιστόρημα αυτό είναι εμπνευσμένο απο μια αληθινή ιστορία. Τα γεγονότα διαδραματίζονται στην Αργεντινή, στο Μπουένος Άιρες. Είμαστε στον Αύγουστο του 1987. Είναι χειμώνας. Οι εποχές δεν είναι οι ίδιες παντού. Οι άνθρωποι είναι. «ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΙΑΣ ΜΟΙΧΕΙΑΣ», Εντοάρντο Αλμπινάτι, μετάφραση Άννα Παπασταύρου, εκδόσεις Πατάκη, 144 σελ. Τι μας ελκύει σ' έναν άνθρωπο που μόλις γνωρίσαμε; Γιατί αυτό που ήδη έχουμε δε μας είναι αρκετό; Τι συμβαίνει σ' έναν έρωτα που μένει κρυμμένος στη σκιά; Κάποιες ιστορίες χρειάζονται χρόνια για να τελειώσουν, άλλες φλέγονται σε μια σύντομη χρονική τροχιά και σ' έναν χώρο που όσο πιο περιορισμένος είναι, τόσο περισσότερη ένταση τους προσθέτει. Εξαπατώντας τους συντρόφους τους, ενδεχομένως και τον εαυτό τους, οι δύο πρωταγωνιστές της "Ιστορίας μιας Μοιχείας" ξεκλέβουν ένα Σαββατοκύριακο για να ζήσουν το πάθος που γεννήθηκε πρόσφατα. Στο τέλος του καλοκαιριού, ένα ιπτάμενο δελφίνι θα τους οδηγήσει σ' ένα νησί, όπου ο χρόνος έχει σταματήσει κι ο τόπος είναι σαν να περιμένει τους δύο εραστές για να ζωντανέψει. Την ιστορία του Έρρι και της Κλεμεντίνα, που έχουν δραπετεύσει από τα πάντα και συνάμα βρίσκονται αιχμάλωτοι στο νησί, ο Αλμπινάτι την αφηγείται ελλειπτικά, σαν στιγμιότυπα, φωτογραφίες τραβηγμένες σε σκόρπιες στιγμές της περιπέτειάς τους, που μπορούμε να τις κοιτάξουμε κρυφά. Μια ιστορία αισθησιακή, απλή, ειπωμένη με ωμή ειλικρίνεια, παρότι χτίζεται πάνω σε ψέματα. Οι ακριβείς και συγκινητικές σελίδες της απευθύνονται σε όλους μας. «ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ», Ντέηβιντ Λότζ, μετάφραση Γιώργος Μπαρουξής, εκδόσεις BELL, 437 σελ.
Ο Μπέρναρντ Γουώλς έχει πάψει από καιρό να πιστεύει στον Παράδεισο. Δεν προσδοκά σπουδαία πράγματα από τη μέλλουσα ζωή -για την ακρίβεια, ούτε από την παρούσα. Όσο για το ταξίδι του στη Χαβάη, δεν πηγαίνει αναζητώντας τον "επίγειο παράδεισο". Πηγαίνει με το γέρο πατέρα του, για να συναντήσουν τη θεία Ούρσουλα, που είναι στα τελευταία της... Ένα σωρό αναποδιές, ωστόσο, καθυστερούν τη συνάντηση του κυρίου Γουώλς με την αδελφή του και ο Μπέρναρντ κοντεύει να παραφρονήσει μέσα στην αφόρητη ζέστη, μόνος ανάμεσα στα σμήνη των τουριστών που οργώνουν το νησί με βιντεοκάμερες, αντιηλιακά, πολύχρωμα πουκάμισα και εκπτωτικά κουπόνια... Στον εμπορευματοποιημένο, φθαρμένο παράδεισο της Χαβάης, η συνειδησιακή κρίση του Μπέρναρντ και η χρεοκοπία της θρησκείας συναντούν τη συλλογική νεύρωση των διακοπών σε μια εκρηκτική όσο και εύστοχη σάτιρα. Αλλά το σύντομο πέρασμα από αυτή τη λεηλατημένη Ουτοπία ίσως τελικά αποδειχτεί σωτήριο. Ίσως αλλάξει τη ζωή του Μπέρναρντ για πάντα, με έναν τρόπο που μόνο ο Ντέιβιντ Λοτζ, ο τεχνίτης της υπαρξιακής κωμωδίας, θα μπορούσε να συλλάβει... Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος