της Μαρίας Σούμπερτ «Τι με εμπνέει; Να ακούω μουσική, να φροντίζω τα φυτά μου και να κοιτάζω δουλειές άλλων εικονογράφων από τη συλλογή με τα εικονογραφημένα βιβλία…» Κάτι που δεν ήξερα αλλά έμαθα στην πορεία, είναι πως και ο εικονογράφος πρέπει με τις εικόνες του να συμβάλει στην αφήγηση της ιστορίας που εικονογραφεί –δεν εικονοποιεί απλώς τις λέξεις και τα γεγονότα, αλλά δημιουργεί το περιβάλλον, ξυπνάει και κινητοποιεί το συναίσθημα. Ο εικονογράφος λοιπόν, πρέπει να ξέρει πώς να αφηγηθεί την ιστορία που αφηγείται ο συγγραφέας, ώστε να μην πατήσει απλώς στα λόγια του, αλλά να μας δείξει όλο το δρόμο πάνω στον οποίο εκείνα κινούνται. Για αυτό μου αρέσει να διαβάζω βιβλία που έχει εικονογραφήσει η Θέντα Μιμηλάκη, γιατί οι εικόνες της συνομιλούν διαλεκτικά με το κείμενο, συμπληρώνουν και επεκτείνουν το σύμπαν του συγγραφέα, δημιουργώντας κάτι νέο και όμορφο. Για τον λόγο αυτό, την καλέσαμε να είναι η Εικονογράφος του ΘΕΑΘΗΝΑΙ για το Δεκέμβρη και να μας πει πώς ξεκίνησε να ζωγραφίζει, τι την εμπνέει, σκέψεις που κάνει, αλλά και τι απολαμβάνει περισσότερο. «Η αγάπη μου για την εικονογράφηση ξεκίνησε μαζί με την αγάπη μου για τα βιβλία, όταν δεν ήξερα ακόμη να διαβάζω. Συνήθιζα να ζωγραφίζω τις ιστορίες που μου διάβαζαν, δυστυχώς πάνω στα ίδια τα βιβλία. Δεν είχα πολλούς φίλους και μέσα από τη ζωγραφική έπαιζα με φανταστικούς. Έπλαθα ιστορίες και ταξίδευα.
Μπαίνοντας στην Α.Σ.Κ.Τ. εκτός από τη ζωγραφική, ασχολήθηκα με video art και χαρακτική. Ξεκίνησα να βλέπω την εικονογράφηση ως ισάξια μορφή τέχνης και εκτίμησα τις δυνατότητες του βιβλίου, όταν ξεκίνησα να παρακολουθώ μαθήματα στο εργαστήριο γραφικών τεχνών της σχολής με καθηγήτρια τη Λεώνη Βιδάλη. Αυτό ήταν και το πιο καθοριστικό γεγονός, ώστε να ασχοληθώ αργότερα με την εικονογράφηση. Άρχισα να συνειδητοποιώ ότι ο χώρος του βιβλίου είναι πολύ διαφορετικός από τον καμβά και πιο απαιτητικός. Χρήζει διαφορετικής αντιμετώπισης. Αποτελεί μεγάλη πρόκληση να συνδυάζεις αρμονικά εικόνα και τυπογραφικά στοιχεία σε μια επιφάνεια που «κινείται». Μπορεί επίσης να σου προσφέρει δυνατότητες έκφρασης παρόμοιες με τη ζωγραφική. Τι με εμπνέει; Να ακούω μουσική, να φροντίζω τα φυτά μου και να κοιτάζω δουλειές άλλων εικονογράφων από τη συλλογή με τα εικονογραφημένα βιβλία που έχω (από Kay Nielsen, Edmund Dulac και Edward Gorey μέχρι σύγχρονους, όπως Anna Ventura, Momo Takano, Gabriel Pachero, Monica Barengo και Roger Mello). Αλλά και η καθημερινή, παράλληλη ενασχόληση μου με τα παιδιά στο σχολείο, διδάσκοντας εικαστικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Οι λύσεις που προτείνουν πολλές φορές τα παιδιά είναι αξιοζήλευτες! Προσωπικά, προσπαθώ ακόμα να βρω τον τρόπο με τον οποίο θα πω ικανοποιητικά αυτά που θέλω με τις ζωγραφιές μου. Προσπαθώ όσο μπορώ να πειραματίζομαι και να ανακαλύπτω νέα υλικά. Η εικονογράφηση με κάνει να αισθάνομαι χαρούμενη. Ιδίως αν δουλεύω ένα κείμενο που αγαπώ και έχω την ελευθερία να εκφραστώ. Μια από τις αγαπημένες μου δουλειές, για την οποία χάρηκα πραγματικά για όλους τους παραπάνω λόγους ήταν τα "Λυμένα Κορδόνια" (εκδόσεις Πατάκη) της φίλης μου συγγραφέα Ιωάννας Φαββατά. Κάτι άλλο που με ευχαριστεί ιδιαίτερα, είναι που βλέπω όλο και πιο καλαίσθητα βιβλία στην ελληνική αγορά. Ένα όμορφο βιβλίο είναι και αυτό ένα μέσο να αγαπήσουν τα παιδιά την τέχνη». https://www.facebook.com/thedamimilakiillustrator/ https://www.behance.net/ThedaMimilaki www.instagram.com/theda_mimilaki/ Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
March 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
csmediagr0@gmail.com
theathinaiart@gmail.com
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος