της Μαρίας Σούμπερτ Η δομή των παραμυθιών όπως αναλύθηκε από τον Propp, τον Campbell, τον Lahad, τον Landy και πολλούς ακόμα που εντρύφησαν στην φιλολογική, λαογραφική και ψυχοθεραπευτική τους αξία χωρίζεται πάνω κάτω στα κεφάλαια: ήρωας, στόχος, εμπόδια και βοηθοί, λύση και τι θα συμβεί στο τέλος. Μπορώ να πω πως ως δραματοθεραπεύτρια η παραπάνω ανάλυση δομής είναι κάτι που χρησιμοποιούμε πολύ συχνά τόσο στο ψυχοθεραπευτικό όσο και το δημιουργικό κομμάτι της δουλειάς μας και φυσικά έχουμε προμηθευτεί από το εξωτερικό διάφορες κάρτες που χρησιμοποιούνται για το σκοπό αυτό. Ήταν λοιπόν μια πολύ όμορφη έκπληξη όταν ανακάλυψα πως η Λιάνα Δενεζάκη, μετά το Κίτρινο Πατίνι, συνεργάζεται ξανά με το Μάνο Κρόκο για τη δημιουργία μιας ολόκληρης σειράς καρτών σε δική της εικονογράφηση και επιστημονική επιμέλεια της Δρ. Ζωής Κρόκου. Οι παραμυθοκάρτες τους μπορούν να χρησιμοποιηθούν δημιουργικά, εκπαιδευτικά και ψυχοθεραπευτικά. της Λίλας Παπαπάσχου «Μπαίνουμε απ’ τις πόρτες – βγαίνουμε απ΄’ τις πόρτες. Γιατί; Τι είναι η φάρσα; Αυτό. Τι είναι το θέατρο; Αυτό. Και η ζωή, δηλαδή, τι είναι; Αυτό.» Ο Έκτορας Λυγίζος, πέντε χρόνια μετά το Room Service, επέστρεψε στη Στέγη για να γίνει «ΤΟ ΣΩΣΕ»…και μάλιστα με επετειακό αέρα, αφού 35 χρόνια μετά το πρώτο ανέβασμα της εξωφρενικά αστείας φάρσας του Michael Frayn σε σκηνοθεσία Ανδρέα Βουτσινά, ο καταξιωμένος σκηνοθέτης επέλεξε να δώσει τη δική του εκδοχή, «υμνώντας το λάθος» σε όλο του το…καλλιτεχνικό και ανθρώπινο μεγαλείο! της Μαρίας Σούμπερτ Αναζητώντας πληροφορίες για την Βρετανή Beatrix Potter στο διαδίκτυο δεν εξεπλάγην όταν είδα πως γεννήθηκε το 1866, μεγάλωσε σε μια μεγαλοαστική οικογένεια, εκπαιδεύτηκε από μια οικοδιδασκάλισσα και καταρχήν δεν είχε επαφές με παιδιά της ηλικίας της, ούτε όμως και πολλές προσδοκίες για το μέλλον της –λόγω του φύλου της. Ήταν αναπάντεχο λοιπόν, όταν η πρώτη της αυτοεκδοτική απόπειρα, οι «Ιστορίες του λαγού Πίτερ», γνώρισαν τεράστια επιτυχία και της άνοιξαν τον δρόμο προς μια επαγγελματική όχι απλώς αποκατάσταση, αλλά και αναγνώριση. ΔΩΡΕΑΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ E-MAMA.GR ΣΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ LITTLE BOOK26/10/2018
της Μαρίας Σούμπερτ Κυριακή πρωί και στο Γκάζι που παλεύει να ανοίξει το μάτι του μετά το ξενύχτι του Σαββάτου, ένα θέατρο γεμίζει από κόσμο. Αλλά τι κόσμο! Πιτσιρίκια από 18 μηνών έως 6 χρονών, μετά συγγενών, γνωστών και φίλων περιμένουν. Τι περιμένουν; Τον Λευτέρη, το περιστέρι, περιμένουν. Τρίτο κουδούνι ακούγεται. Τα χριτς χρατς των πατατακίων σταματούν –της κόρης μου τουλάχιστον που απαίτησε να φάει πατατάκια μιας και είχαμε έξοδο - οι κουβέντες μειώνονται –γιατί μιλάμε για μια ηλικία που δεν βάζει γλώσσα μέσα- και η παράσταση ξεκινά. «Ο ΗΧΟΣ ΤΟΥ ΟΠΛΟΥ» ΤΗΣ ΛΟΥΛΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗ ΣΕ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΜΑΝΟΥ ΚΑΡΑΤΖΟΓΙΑΝΝΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΑΘΜΟΣ25/10/2018
της Μαρίας Σούμπερτ Πολλά βιβλία έχουν γραφτεί τα τελευταία χρόνια για την συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών και την σημασία της συναισθηματικής έκφρασης, που απευθύνονται τόσο σε ενήλικες –θεωρητικά βιβλία- όσο και σε παιδιά –με την μορφή παραμυθιών και λογοτεχνικών βιβλίων. Η ενσυναίσθηση και η αναγκαιότητά της στην συναισθηματική ωρίμανση του παιδιού, εμφανίζεται σε κάθε δεύτερο οπισθόφυλλο και δελτίο τύπου. Όλα έχουν να κάνουν με την ενσυναίσθηση. Και όχι άδικα. Οι τελευταίες γενιές παρατηρείται να μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον όπου η τεχνολογική αποστασιοποίηση από τις ανθρώπινες σχέσεις δείχνει να μην τους μαθαίνει τον τρόπο του σχετίζεσθαι, με αποτέλεσμα τα παιδιά αυτά να είναι περισσότερο ανταγωνιστικά, μοναχικά και ανασφαλή. ΤΟ ΘΕΑΘΗΝΑΙ ΒΡΕΘΗΚΕ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ STUDIO ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΗ & ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ «CHAMELEON» ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ THREE24/10/2018
της Νίκης Ράπτη «CHAMELEON». Ένα αστυνομικό-δικαστικό δράμα από την Ομάδα THREE, σε κείμενο του Σπύρου-Ανδρέα Παπαδάτου και του Κωστή Μπασογιάννη, παρουσιάζεται στο Θέατρο Studio Mαυρομιχάλη. Τη σκηνοθεσία του έργου υπογράφει ο Κωστής Μπασογιάννης. Μανχάταν. Οκτώβριος 1983. Δυο ντεντέκτιβ και ένας ψυχαναλυτής εγκληματιών του FBI, αναλαμβάνουν να εξιχνιάσουν μια υπόθεση, στην οποία εμπλέκεται μια γυναίκα που υποδεικνύεται από κάποια στοιχεία ως κατά συρροή δολοφόνος. Το παιχνίδι της ενοχής, της πραγματικής ταυτότητας των ηρώων και η αποκάλυψη των κινήτρων και της ιδιοσυγκρασίας τους, κυριαρχούν σε μια παράσταση με ρυθμό, ανατρεπτικό τέλος, συνεπείς ερμηνείες, όμορφη μουσική επιμέλεια και ατμοσφαιρικά σκηνικά και φώτα Oι Νext Step Quintet επιστρέφουν με live ηχογράφηση παρουσια κοινου ΤΟ ΝΟΕΜΒΡΙΟ ΣΤΟ ΤΗΕ ΖΟΟ!24/10/2018
«ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΓΑΜΟΣ» ΤΟΥ ΦΕΝΤΕΡΙΚΟ ΓΚΑΡΘΙΑ ΛΟΡΚΑ ΑΠΟ 10/11 ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΚΑΛΒΟΥ-ΚΑΛΑΜΠΟΚΗ24/10/2018
γράφουν Λίλα Παπαπάσχου & Χρήστος Σούτος Ο διευθυντής του Ωδείου κ. Νίκος Τσούχλος ήταν εκείνος που απεύθυνε τον εναρκτήριο χαιρετισμό, καλωσορίζοντας με χαρά και συγκίνηση τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο, που με τη σειρά του μας υποδέχτηκε χαμογελαστός, συναισθηματικά φορτισμένος και με αρκετό τρακ όπως σχολίασε χαριτολογώντας, αλλά και με διάθεση για ακόμα μεγαλύτερα επιτεύγματα κατά τη διάρκεια της θητείας του, στον φιλόξενο βιομηχανικής αισθητικής χώρο του Ωδείου Αθηνών, για τον απολογισμό του Φεστιβάλ 2018 και την παρουσίαση του προγράμματος της Επιδαύρου για το 2019. της Μαρίας Σούμπερτ Σε όσους εργαζόμαστε στο χώρο της ψυχικής υγείας, ο μύθος του νέου Τσεροκί που πλησιάζει τον παππού του, ο οποίος κάθεται γαλήνιος μέσα στη σκηνή του, και του λέει πως μέσα του παλεύουν δύο λύκοι, ένας ήρεμος και ένας άγριος, αναρωτώμενος ποιος θα κερδίσει, είναι πολύ οικείος. Πολλές φορές τον έχουμε χρησιμοποιήσει είτε σε αφήγηση, είτε σε δράση, γνωρίζοντας λιγότερα ή περισσότερα γι’ αυτόν. Γιατί παρά το «ηθικό» του δίδαγμα πως εν τέλει επικρατεί ο λύκος που ταΐζεις περισσότερο, ο μύθος μιλάει για την αέναη μάχη ανάμεσα στο καλό και το κακό, τις διπλές μας όψεις, τα άκρα στα οποία κινούμαστε ψάχνοντας να βρούμε τη μέση οδό. Ταυτόχρονα όμως μας δίνει απλόχερα την αίσθηση και την έννοια της προσωπικής ευθύνης, μιλάει για την αίσθηση και διαχείριση του θυμού, αλλά και του ελέγχου των συναισθημάτων και των παρορμήσεών μας. |
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
March 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
csmediagr0@gmail.com
theathinaiart@gmail.com
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος