γράφει η Μαρία Σούμπερτ Ο Ούγκο είναι ο φύλακας του πάρκου και της γειτονιάς. Ταΐζει τα πουλάκια, ενθαρρύνει τον μεσιέ Πετί να βγει για βόλτα και την μαντάμ Γκραντ όταν κάνει ηλιοθεραπεία. Συζητάει τα νέα με τους ανθρώπους που διαβάζουν εφημερίδα στα παγκάκια, μαζεύει τα σκουπιδάκια που αφήνουν πίσω τους τα παιδιά, αλλά και τα κακάκια των σκύλων, παίζει με τα παιδιά για να ξεκουραστούν οι μαμάδες τους, και το χειμώνα τους επισκέπτεται όλους για να τους δώσει κουράγιο να περιμένουν πάλι την άνοιξη.
Ο Ούγκο είναι πράγματι ο φύλακας της γειτονιάς και του πάρκου. Είναι το πουλί που αρκετοί ενήλικες κυνηγούν να διώξουν –στην πραγματική ζωή τώρα, όχι στην αφήγηση- καθώς το θεωρούν φορέα ασθενειών και ενοχλητικών κουτσουλιών στα μπαλκόνια. Είναι το πουλί που τρώει ότι σαβούρα βρει, αλλά που εντελώς μεταξύ μας είναι πολύ αγαπητό στα παιδιά. Αν περάσω εγώ ανάμεσα από περιστέρια η μοναδική μου σκέψη είναι πως θα με κουτσουλήσουν. Αν περάσει ένα παιδί, θα αρχίσει να γελάει χαρούμενο με το σύννεφο που θα σηκώσουν πετώντας μακριά.
0 Comments
Τρία συναρπαστικά σεμινάρια στο INNOVATHENS & μέσω live streaming Σεπτέμβριος - Οκτώβριος 202021/9/2020 Άλλη μία εξαιρετικά δυσάρεστη είδηση από τον καλλιτεχνικό χώρο, ο αιφνίδιος θάνατος του δημοφιλή ηθοποιού Πάνου Ρεντούμη, σε ηλικία περίπου 50 ετών.
Ο συμπαθής και ταλαντούχος ηθοποιός είχε παίξει σε αρκετές τηλεοπτικές σειρές ,ξεκινώντας την καριέρα του από το "Ρετιρέ", του Γιάννη Δαλιανίδη, που σημείωσε μεγάλη επιτυχία στις αρχές της δεκαετίας του '90. Άλλες σημαντικές τηλεοπτικές συμμετοχές του ήταν: "Τρίτο Στεφάνι", "Άν μ' αγαπάς", "Μια στιγμή, δυο ζωές" και "Αληθινοί Έρωτες". Ο Πάνος Ρεντούμης ήταν ιδιαίτερα αγαπητός στους συναδέλφους του, οι οποίοι τον αποχαιρέτησαν μέσω των προσωπικών τους λογαριασμών στα social media, με συγκινητικά μηνύματα και μεγάλη θλίψη. ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ Καζούο Ισιγκούρο «Ένας καλλιτέχνης του ρέοντος κόσμου» από τις Εκδόσεις Ψυχογιός20/9/2020 γράφει η Μαρία Σούμπερτ Πώς επηρεάζει η κρίση τα παιδιά και τους εφήβους; Πώς βιώνουν τις αλλαγές μέσα στην οικογένεια, όταν οι γονείς μένουν άνεργοι, η πλασματική ευμάρεια χάνεται και από τα πολλά και πλούσια ξαφνικά βρίσκονται χωρίς ρεύμα; Πώς βλέπουν πια τον πατέρα και τη μητέρα που από προστάτες γίνονται προστατευόμενοί τους; Ή που αποκαθηλώνονται νωρίτερα του δέοντος από τον παντοδύναμο γονεϊκό τους ρόλο;
Ο ήρωας της Ελένης Πριόβολου, ο Ντίνος, βιώνει όλη αυτή την κατάρρευση. Ο πατέρας από επιτυχημένος επαγγελματίας ψάχνει ότι δουλειά να ‘ναι. Η μητέρα εκεί που το μόνο που ήξερε ήταν να σπαταλάει τα λεφτά της, τώρα δεν έχει ούτε δεκάρα τσακιστή για χαρτζιλίκι. Ο Ντίνος είναι αρκετές μέρες νηστικός, γιατί το φαγητό από το συσσίτιο δεν φτάνει. Ελπίζει μόνο να μην τον καταλάβει κανείς στο σχολείο. Κυρίως οι φίλοι του, γιατί δεν θέλει να δει τον οίκτο στο βλέμμα τους. Ένα βιβλίο-έπος έρχεται να συγκλονίσει τους λάτρεις της φαντασίας από τις εκδόσεις Ιβίσκος17/9/2020 γράφει η Μαρία Σούμπερτ Δεν έχανα ποτέ τα παπούτσια μου ως παιδί. Τις παντόφλες μου όμως ακόμα δύσκολα τις βρίσκω. Όχι απαραίτητα επειδή τις πετάω από εδώ και από εκεί. Συνήθως χάνω ότι συγυρίζω. Ξέρω βέβαια, πως αυτό δεν είναι δικαιολογία. Αλλά οφείλω να υπερασπιστώ τον φίλο μου τον Πολυπόδαρο που πάλι έχασε τα παπούτσια του. Εγώ τον καταλαβαίνω. Και τα παιδιά τον καταλαβαίνουν, πιστέψτε με. Ο παππούς μου πάλι στη Γερμανία –την έχω ακούσει πολλές φορές αυτή την ιστορία και γελάω κάθε φορά σαν να ήταν η πρώτη- όταν ο πατέρας μου και τα αδέρφια του πετούσαν τα ξύλινα τσόκαρά τους παντού μέσα στο δωμάτιο για να τρέξουν στα κρεβάτια τους, είχε βαρεθεί να τους ζητάει να τα μαζεύουν. Έτσι μια μέρα απλώς τα κάρφωσε στο ξύλινο πάτωμα. Καταλαβαίνετε τι συνέβη όταν τα μικρά πήγαν τρέχοντας να μπουν στις παντόφλες τους.
Η έννοια του συγυρισμένου είναι κάτι συχνά ακατανόητο στα παιδιά –όταν μάλιστα έχουμε ένα μικρό παιδί που τα συγυρίζει όλα στη θέση τους, αρκετά συχνά είμαστε καχύποπτοι για το τι μπορεί να συμβαίνει. Καταρχήν ένα παιδί –και μάλιστα προσχολικής ηλικίας- δύσκολα θα αντιληφθεί από μόνο του τι είναι συγυρισμένο και τι όχι. Στην ουσία θα αρχίσει σιγά σιγά να ανταποκρίνεται –ή να αντιδράει- στην εικόνα που του παρέχεται μέσα στο σπίτι. Σε ένα πολύ πιεστικά συγυρισμένο σπίτι, είτε θα προσαρμοστεί καταπιέζοντας αυτό που το ίδιο θέλει να κάνει και στην ουσία να είναι, είτε θα επαναστατεί μονίμως καλλιεργώντας τη σχέση μέσα από την σύγκρουση και την ματαίωση. Από την άλλη σε ένα χαοτικό σπίτι, θα αντιδράσει με παρόμοιο τρόπο: είτε θα αφεθεί στο χάος και ότι αυτό σημαίνει για την εσωτερική του οργάνωση, είτε θα περιφρουρήσει τον προσωπικό του χώρο συγυρίζοντάς τον όσο μπορεί περισσότερο. Η Κυβέρνηση, αφού έλαβε υπόψη την εισήγηση της αρμόδιας επιτροπής του Υπουργείου Υγείας, αποφάσισε να υιοθετήσει αυξημένα μέτρα προστασίας στην Αττική που εμφανίζει: α) σταθερά υψηλούς δείκτες κρουσμάτων τις τελευταίες ημέρες, β) σταδιακή επιβάρυνση των ΜΕΘ και γ) υψηλή πληθυσμιακή πυκνότητα, ώστε να αποφύγουμε αυξημένη διασπορά του ιού Covid-19.
Τα μέτρα κρίνονται αναγκαία για έναν ακόμη λόγο: την προτεραιότητα που δίνουμε στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων και την ανάγκη να μειώσουμε τα επίπεδα κινδύνου διασποράς του ιού από άλλες δραστηριότητες πολιτών. Με βάση τα κριτήρια επιδημιολογικού ρίσκου, η Αττική βρίσκεται σήμερα μεταξύ μετρίου και υψηλού επιπέδου κινδύνου, δηλαδή με βάση τα εργαστηριακά ευρήματα, εμφανίζει κρούσματα 3/100.000 (επίπεδο μετρίου κινδύνου). Όμως, με αναγωγή x10 φτάνει το επίπεδο υψηλού κινδύνου και επιπλέον, αυξημένη επιβάρυνση στις κλίνες ΜΕΘ (>60% με αυξητικές τάσεις). Τα μέτρα, συνεπώς, έχουν τόσο προληπτικό, όσο και κατασταλτικό χαρακτήρα. Τα μέτρα για την Αττική από 16 έως 30 Σεπτεμβρίου είναι τα έξης: 1) Σε όλες τις συναυλίες που πραγματοποιούνται σε ανοιχτούς χώρους τίθεται όριο πληρότητας 50%, υποχρέωση για παρακολούθηση αποκλειστικά από καθήμενους, υποχρεωτική χρήση μάσκας, απαγόρευση αλκοόλ και καπνίσματος. 2) Σε ό,τι αφορά τα ΚΥΕ με ζωντανή μουσική (Κέντρα Διασκέδασης) αναστέλλεται η λειτουργία τους για 14 ημέρες. 3) Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία θερινών και χειμερινών κινηματογράφων και θεάτρων, τίθεται όριο πληρότητας 60% και υποχρεωτική χρήση μάσκας κατά την είσοδο και έξοδο, όπως και κατά τη διάρκεια της παράστασης από τους θεατές. 4) Ορίζεται ως υποχρεωτική η χρήση μάσκας σε όλους τους κλειστούς χώρους εργασίας (δημόσιους και ιδιωτικούς), όπως και σε όλους τους ανοιχτούς χώρους συναθροίσεων (π.χ. πλατείες, στάσεις λεωφορείων, ουρές σε καταστήματα, πορείες-διαδηλώσεις, εκδηλώσεις πολιτικών κομμάτων), όπου δεν μπορεί να τηρηθεί ο κανόνας της απόστασης 1,5 μέτρου. Ισχυρή σύσταση για χρήση μάσκας σε όλους τους υπόλοιπους ανοιχτούς υπαίθριους χώρους. 5) Καθορίζεται η λειτουργία των λαϊκών αγορών στο 50%, με υποχρεωτική χρήση μάσκας για παραγωγούς και καταναλωτές, με 3 μέτρα απόσταση πάγκων (και με δυνατότητα παράλληλης λειτουργίας της αγοράς στην ίδια περιοχή εντός της ίδιας εβδομάδας). 6) Ορίζεται όριο 6 ατόμων στα τραπεζοκαθίσματα των ΚΥΕ. Θυμίζουμε ότι ο κανόνας των 50 ατόμων σε όλες τις συναθροίσεις παραμένει σε ισχύ, όπως και το άνοιγμα του λιανεμπορίου στις 10.00 πμ, με εξαίρεση τα σούπερ μάρκετ, τους φούρνους, τα καταστήματα τροφίμων κλπ. Για όλα τα μέτρα που έχουν τον χαρακτήρα της υποχρεωτικότητας θα πραγματοποιούνται συστηματικοί έλεγχοι από το συντονιστικό κέντρο ελέγχων κατά του Covid-19 και θα επιβάλλονται πρόστιμα σε επιχειρήσεις και ιδιώτες που δε συμμορφώνονται. |
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος