Ο αξιόλογος καλλιτέχνης Τάκης Πατερέλης μιλάει στον Alex Ηλιάδη με αφορμή το επερχόμενο Κονσέρτο "Cosmic Rhythm" στο Ίδρυμα Θεοχαράκη Όταν πρωτοξεκίνησα να γράφω στο Θεαθήναι, αυτό που ήταν - και συνεχίζει να είναι - για μένα το μεγαλύτερο και πιο σημαντικό κίνητρο, ήταν ότι θα είχα τη δυνατότητα να γνωρίσω καλλιτέχνες όπως ο κύριος Τάκης Πατερέλης. Γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από το Ωδείο Αθηνών με άριστα. Βρέθηκε στη Βοστώνη για σπουδές jazz, αυτοσχεδιασμού και ενορχήστρωσης. Έχει συνεργαστεί παίζοντας σαξόφωνο με μεγάλα ονόματα της Ελληνική και διεθνούς jazz σκηνής. Έχει επίσης πλούσιο διδακτικό έργο. Από το 2005 είναι μέλος της Θεατρικής Ομάδας ΡΟΔΑ, που δημιουργήθηκε από την Μαρία Περετζή με στόχο τη μελέτη των ιδεών του Gurdjieff. Έχει κυκλοφορήσει δύο cd. Τα Cosmic Rhythm και Seekers. Έχει επίσης συμμετάσχει σε σειρά συναυλιών παραγωγής της ΡΟΔΑ. Με αφορμή το Κονσέρτο Cosmic Rhythm – Ίδρυμα Θεοχαράκη, που θα γίνει αυτήν την Παρασκευή, 26 Φεβρουαρίου στις 21.00, είχα την τύχη να μπορέσω να συζητήσω για λίγο με τον κ. Πατερέλη, που θα είναι στο πιάνο και το φλάουτο. Τον ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο που μου παρείχε για αυτή τη συνέντευξη. Πώς, ενώ μεγάλο μέρος της καριέρας σας κινείται γύρω από την jazz μουσική, αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το έργο του Γεωργίου Γεωργιάδη G.I. Gurdjief; Πριν από 20 χρόνια ήρθα σε επαφή με τις φιλοσοφικές ιδέες του Γκουρτζίεφ. Τότε αναζητούσα ένα νόημα σε αυτά που έκανα στην ζωή μου όπως επίσης και απαντήσεις σε ζητήματα υπαρξιακά. Εντυπωσιάστηκα τόσο, έτσι ώστε μετά από λίγο καιρό ήρθα σε επαφή με το Ίδρυμα Γκουρτζίεφ το οποίο δημιουργήθηκε από τον κ. Δημήτρη Περετζή στα μέσα της δεκαετίας του 70. Έτσι ξεκίνησα να μελετάω αυτές τις ιδέες με πρακτικό τρόπο. Η ενασχόληση με την μουσική Γκουρτζίεφ, ξεκίνησε λίγο αργότερα. Πώς επετεύχθη η επαφή και εν συνεχεία η συνεργασία σας με την Θεατρική Ομάδα Ρόδα; Η θεατρική ομάδα ΡΟΔΑ δημιουργήθηκε το 1991 από την κ. Μαρία Περετζή. Αποτελεί μέρος του Ιδρύματος με στόχο, την διερεύνηση των ιδεών του Γκουρτζίεφ, μέσα από την Θεατρική αλλά και την μουσική εμπειρία. Οπότε η ένταξή μου έγινε με άμεσο τρόπο. Πόσος χρόνος μπορεί να χρειαστεί, από τη στιγμή που σκέφτεστε / αναλαμβάνετε να παρουσιάσετε ένα έργο, έως ότου να είστε έτοιμος; Τι περιλαμβάνει η προετοιμασία; Εξαρτάται από την φύση της παρουσίασης και το υλικό. Αλλά εκτός από εμένα για να πραγματοποιηθεί μια συναυλία, υπάρχει κινητοποίηση σε πολλούς διαφορετικούς τομείς από όλη τη ΡΟΔΑ, και όχι μόνο! Πόσο σημαντική θεωρείτε πως είναι η μουσική παιδεία για έναν λαό; Θεωρώ ότι τα ζητήματα αυτά τείνουν να γίνουν δαιδαλώδη… Για παράδειγμα, τι ακριβώς εννοεί ο καθένας μας «μουσική παιδεία»; Σε σχέση με τι, θα ήταν σημαντική; Αυτά είναι βασανιστικά ερωτήματα, για μένα τουλάχιστον... Για ποιόν λόγο θεωρείτε πως η μουσική παιδεία των Ελλήνων, είναι σε τόσο χαμηλό επίπεδο; Πιστεύετε πως υπάρχει τρόπος να αλλάξει αυτό; Θα μπορούσα να προτείνω κάποια πράγματα, αλλά ταυτόχρονα τα θεωρώ ανέφικτα. Ουτοπία, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση. Πώς θεωρείτε ότι ανεβαίνει επίπεδο ένας καλλιτέχνης είτε τεχνικά, είτε πνευματικά; Με την τριβή του με το/ά μουσικό/ά όργανό/ά του, με τη μελέτη της μουσικής γενικά, με την εμπειρία της ζωής γενικώς ή με κάποιον συνδυασμό των τριών; Για να φτάσει κάποιος σε ψηλό «καλλιτεχνικό» επίπεδο, θα πρέπει να μάθει να εξασκείται σωστά και μεθοδικά. Σημαντικότατο ρόλο παίζει και το περιβάλλον μέσα στο οποίο βρίσκεται, το τι επιρροές δέχεται. Για παράδειγμα, κάποιος θέλει να φτάσει σε ψηλό επίπεδο στην τζαζ... τότε η Νέα Υόρκη είναι προτιμότερη από τις Σεϋχέλλες..! Και βέβαια οι εμπειρίες που έρχονται με τον χρόνο, μπορούν να «ωριμάσουν» την μουσική ερμηνεία. Πόσο δύσκολο είναι για έναν καλλιτέχνη, να μην έρχεται σε «ζωντανή επαφή» με το κοινό αυτό το διάστημα; Σίγουρα η απουσία ζωντανού κοινού δεν είναι κάτι που μου αρέσει... αλλά «στην αναβροχιά καλό και το χαλάζι»! Εδώ θα ήθελα να πω δυο λόγια για την μουσική που θα παρουσιαστεί. Προσωπικά δεν έχω συναντήσει μουσική που μέσα από την φαινομενική απλότητα της, να περιέχει τόσο βάθος και ουσία, όσο αυτή του Γ. Ι. Γκουρτζίεφ! Τι θα συμβουλεύατε ένα νέο παιδί, που θέλει να ασχοληθεί με την μουσική σε αυτό το επίπεδο; Εάν είναι τυχερό, θα βρει τον κατάλληλο δάσκαλο. Θα πρέπει να μελετήσει και να ακούσει πολύ, να δείξει επιμονή, υπομονή, δύναμη και αντοχή για να μπορεί να συνεχίζει προς τον στόχο του. Θεωρείτε πως η ενασχόληση με τη μουσική, είναι θέμα ταλέντου, σκληρής δουλειάς ή συνδυασμός των δύο; Το ταλέντο από μόνο του δεν μπορεί να σε πάει κάπου. Η σωστή εξάσκηση μπορεί..! Βέβαια όταν υπάρχουν και τα δύο, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι «απογειωτικό»!
0 Comments
Leave a Reply. |
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος