της Μαρίας Σούμπερτ Τι ορίζει μια εφηβική παράσταση; Είναι το κοινό της; Είναι το θέμα της; Είναι οι έφηβοι πρωταγωνιστές της; Και αν είναι οι πρωταγωνιστές της έφηβοι, ως τι ορίζεται η ίδια η παράσταση, όταν το 80% του κοινού είναι ενήλικο; Αλλά είναι πραγματικά ενήλικο αυτό το κοινό; Η αλήθεια είναι πως αν άκουγε αυτές τις ερωτήσεις ο Κρίστοφερ μάλλον θα μπερδευόταν, θα συγχιζόταν και πιθανά θα έβαζε τις φωνές. Γιατί έτσι αντιδρά ένα παιδί και ένας έφηβος με αυτισμό σε οτιδήποτε τον ταράζει και τον ανησυχεί. Τι σημαίνει όμως για την οικογένειά του να μεγαλώνει ένα παιδί με αυτισμό; Έστω και με λειτουργικό αυτισμό όπως θεωρείται το Άσπεργκερ. Σύμφωνα με τον Μαρκ Χάντον, συγγραφέα του λογοτεχνικού βιβλίου «Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα», πάνω στο οποίο βασίστηκε η θεατρική διασκευή του Σάιμον Στήβενς, αυτό σημαίνει να μην μπορείς να αγκαλιάσεις ποτέ το παιδί σου γιατί δεν αντέχει να το αγγίζουν. Να πρέπει να το στέλνεις σε ειδικό σχολείο, κι ας είναι ιδιοφυΐα στα μαθηματικά και γενικότερα τις επιστήμες. Να τον αντιμετωπίζουν όλοι σαν λειψό, κι ας είναι πιο έξυπνος από αυτούς. Να του κάνει συστάσεις η αστυνομία, επειδή επιτέθηκε στον αστυνομικό που πρώτος άπλωσε χέρι επάνω του. Σημαίνει με λίγα λόγια να μιλάς και να συμπεριφέρεσαι χωρίς κανένα απολύτως κοινωνικό φίλτρο. Γιατί ο Κρίστοφερ δεν μπορεί να πει ψέματα –αντίθετα από την μεγάλη πλειοψηφία των εφήβων. Και αντίθετα από την μεγάλη πλειοψηφία του περίγυρού του. Γιατί εκείνος ξέρει πως κάποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα και θα διεξάγει έρευνα για να ανακαλύψει ποιος. Μόνο που αυτή η έρευνα θα φέρει στο φως όλες τις δύσκολες, περίπλοκες, αδύνατες, αδιανόητες, παθητικοεπιθετικές σχέσεις που τον περιβάλλουν. Και το ότι η μαμά του δεν έχει πεθάνει. Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθετεί και ο Γιάννης Νιάρρος υποδύεται έναν εξαιρετικό Κρίστοφερ, με πολύ χιούμορ και αφοπλιστική ειλικρίνεια, με ένα απλό και ξεκάθαρο σκηνικό που θυμίζει τα κουτάκια του Tetris –για εμάς που μεγαλώσαμε στις δεκαετίες του ’80 και του ’90 η αναφορά μας επιστρέφει στα δικά μας παιδικά και εφηβικά χρόνια. Η μουσική σαν χαλί σημειώνει την ένταση, τις αλλαγές των σκηνών, περισσότερο ως ήχος παρά ως μελωδία -υπογραμμίζει τον τρόπο που ο Κρίστοφερ αντιλαμβάνεται τον κόσμο. Έναν τρόπο που ίσως να μας φαίνεται δεσμευτικός, περιοριστικός και περιορισμένος, αλλά που εντέλει τον αφήνει να ταξιδέψει ως το Λονδίνο, αλλά και να πάρει άριστα στα μαθηματικά πρώτου επιπέδου. Οι σκηνές είναι κοφτές, γρήγορες, έχουν ένταση –καθρεφτίζοντας την συναισθηματική κατάσταση ενός εφήβου με Άσπεργκερ. Ο βραβευμένος Γιάννης Νιάρρος ξεχωρίζει ως Κρίστοφερ ,ανάμεσα σε ένα εκλεκτό σύνολο ηθοποιών Είναι όμως τόσο διαφορετικός ο Κρίστοφερ; Μόνο σε εκείνον συμβαίνουν όσα συμβαίνουν μέσα στην οικογένεια; Δεν νομίζω –παρ’ ότι μια αναπτυξιακή δυσκολία πάντα μεγαλώνει τα προβλήματα και τις διαφορές ανάμεσα στους γονείς απλώς και μόνο από κούραση. Που καταλήγω; Τι είναι τελικά μια εφηβική παράσταση; Στην περίπτωση του «Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα» αφορά μια παράσταση που πρωταγωνιστεί ένας έφηβος, αφορά τον τρόπο που σχετίζονται οι έφηβοι με το περιβάλλον τους –έχουν δεν έχουν αναπτυξιακές δυσκολίες- αλλά και το κοινό που μπορεί να μην είναι πάντα εφηβικό, ίσως όμως έχει έναν έφηβο να τον περιμένει πίσω στο σπίτι. Προσωπικά θα καλούσα τους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου να παρακολουθήσουν αυτή την παράσταση. Γιατί έχει πλάκα, είναι σοκαριστική, είναι γρήγορη, είναι αληθινή, είναι αυτό ακριβώς που είναι. Όπως και ο Κρίστοφερ, στον οποίο ήθελα να απαντήσω στην τελευταία του ερώτηση αν μπορεί να κάνει τα πάντα, πως ναι, φυσικά και μπορεί. "Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα", του Σάιμον Στήβενς σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, στο Θέατρο Τζένη Καρέζη. Μια παράσταση που απευθύνεται πραγματικά σε όλους. «Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα» του Σάιμον Στήβενς Βασισμένο στο μυθιστόρημα του Μαρκ Χάντον Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος Μετάφραση: Κοραλία Σωτηριάδου Σκηνικά: Μαγδαληνή Αυγερινού Κοστούμια: Κλαιρ Μπρέισγουελ Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος Επιμέλεια κίνησης: Σοφία Μαυραγάνη Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Γεωργουδάκη Παίζουν: Γιάννης Νιάρρος, Κατερίνα Λυπηρίδου, Κόρα Καρβούνη, Θύμιος Κούκιος, Μαρία Κατσανδρή, Γιώργος Κριθάρας, Γιώργος Γιαννακάκος, Βάσια Χρήστου, Σπύρος Κυριαζόπουλος Παραγωγή: Θέατρο του Νέου Κόσμου ΘΕΑΤΡΟ ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ Ακαδημίας 3, Αθήνα 106 71 Τηλέφωνο: 21 0363 6144 Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Από 02/10/2019 έως 22/12/2019 Τετάρτη: 19:00 Πέμπτη: 21:00 Παρασκευή: 21:00 Σάββατο: 21:00, 18:00 Κυριακή: 19:00 Comments are closed.
|
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ This section will not be visible in live published website. Below are your current settings: Current Number Of Columns are = 2 Expand Posts Area = Gap/Space Between Posts = 10px Blog Post Style = card Use of custom card colors instead of default colors = Blog Post Card Background Color = current color Blog Post Card Shadow Color = current color Blog Post Card Border Color = current color Publish the website and visit your blog page to see the results Archives
July 2024
|
Αλκίφρονος 3 - Κάτω Πετράλωνα
Αθήνα Τ.Κ. : 11835
[email protected]
[email protected]
www.theathinaiart.com
Όροι χρήσης: Με βάση το Ν. 2121/93 περί μη αναδημοσιεύσιμου μέρους ή όλου του κειμένου
χωρίς άδεια του υπογράφοντος